Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Han gliste litt vel mye... Men fortsatt mye bedre enn alle... Hehe.

Synes han var bedre når han var i Norge.

Jeg det synes jeg også. Men jeg tror dette går veien til finalen uansett.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
men de sa årets snakkis og ja, der satt den og de ville sole seg litt i glansen fordi koreografen var svensk :)

Åååå, ikkje fekk me ha Bobbysocks i fred heller.... :(

Skrevet
Virker som om det er mange som skal ha MGP-fest i år. MR. Rybak har fått den yngre generasjonen interessert, ikke verst. Lurer på hva det skyldes. Greit at låten er fengende, men så bra er den vel ikke. Jeg heller mot at det er det vinnermentaliteten i oss, vi øyner en seier. Vi er bortskjemte på mange andre plan, og nå øyner vi endelig en seier der og.

Du er sikkert inne på noe, men jeg tror også det har noe å gjøre med at låten har elementer fra norsk folkemusikk, samtidig som den har noe som appellerer til det internasjonale publikum. Og at Alexander er litt eksotisk.

Skrevet
Nokon som veit kvifor det sto "Grandmother" før Noreg kom? Og "Friendship" på Kypros?

Språkkurs......

Norge var jo helt herlig. Før Norge sang, så sa de svenske kommentarene at de nesten glemte at de var svenske. I presentasjonen på svensk TV "Adresse Moskva" så fikk Norge full pott også.

Skrevet
Språkkurs......

Så dei har litt pedagogisk vinkling også? GENIALT :)

Skrevet
Nokon som veit kvifor det sto "Grandmother" før Noreg kom? Og "Friendship" på Kypros?

De lærer oss russiske ord. Medved betyr altså bear, altså ordet som var før denne sangen.

Skrevet

Morro :) Ja, da får vi se om de andre landene kommer med noe bedre enn Alexander. Jeg er nesten 100% sikker på finaleplass. Mer sikker nå enn jeg var i fjor.

Skrevet
Svenskene sa ingenting om at salen kokte :ler:

men de sa årets snakkis og ja, der satt den og de ville sole seg litt i glansen fordi koreografen var svensk :)

Nemlig. :)

Men er de like negative som Synnøve? Altså ovenfor de andre landene. Eller de er kanskje mer nøytrale idag de, når den svenske låta ikke er med.

Skrevet
Svenskene sa ingenting om at salen kokte :ler:

Haha, typisk. Men vi nordmenn er vel ikke stort bedre, vi liker jo å ta vår del av æren når Sverige gjør det bra i noe.

Skrevet
Språkkurs......

Norge var jo helt herlig. Før Norge sang, så sa de svenske kommentarene at de nesten glemte at de var svenske. I presentasjonen på svensk TV "Adresse Moskva" så fikk Norge full pott også.

Kult! :skya:

Jeg har lest litt i utenlandske aviser, og det står mye skryt der og altså.

Skrevet
Språkkurs......

Så morsomt da :biggrin:

Skrevet
Nemlig. :)

Men er de like negative som Synnøve? Altså ovenfor de andre landene. Eller de er kanskje mer nøytrale idag de, når den svenske låta ikke er med.

De er ganske nøytrale, men de burde vært mer kritiske synes jeg :ler: mye surt i dag altså. Et kriterie for å være med burde jo være at de kan synge :roll:

Gjest Gjest
Skrevet

Hvorfor ser det ut som alle mimer, er det noe feil med synken, eller gjør de faktisk det? Trodde ikke det var miming i mgp, og dessuten så synger jo folk så falskt så det kan jo ikke være bånd ;)

Skrevet

Nastrovja, babusca = skål, bestemor! (ikke riktig skrevet, jeg vet)

På tide med en skål for å holde seg våken.

Skrevet

Danmark har skikkelig Ronan Keating -kopi. Synes stemmen ligner også.

Håper både Norge :flagg: og Danmark går videre i dag. Moro med alle nabolandene i finalen.

Skrevet

Liker Danmark veldig godt også jeg ;)

Skrevet

Uff, han dansken har en veldig svak stemme. Da hjelper det ikke med Springsteen-knekk i knea og Ronan Keating-låt.

Skrevet
Danmark har skikkelig Ronan Keating -kopi. Synes stemmen ligner også.

Håper både Norge :flagg: og Danmark går videre i dag. Moro med alle nabolandene i finalen.

Det jo han som har laget sangen også. Kanskje har han plukket ut artisten også og da er det ikke så rart.

Skrevet
De er ganske nøytrale, men de burde vært mer kritiske synes jeg :ler: mye surt i dag altså. Et kriterie for å være med burde jo være at de kan synge :roll:

:Nikke: Men om det hadde vært et kriterie så ville Norge slitt enkelte år også. :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...