Happy Feet Skrevet 17. januar 2010 Forfatter #1741 Del Skrevet 17. januar 2010 Hmmm, noen som vet hvordan jeg legger inn et bilde? Prøver å laste opp et magebilde, men så får jeg beskjd om at jeg ikke har lov til å laste opp denne filtypen? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DDuck Skrevet 17. januar 2010 #1742 Del Skrevet 17. januar 2010 Jeg la inn mitt bilde på FB, så brukte jeg URL'en og satt inn i innlegget Da kom det opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happy Feet Skrevet 17. januar 2010 Forfatter #1743 Del Skrevet 17. januar 2010 Takk for tips dinedama, men nå har kjæresten hjulpet meg, så nå har jeg fått det til. Måtte konvertere til jpg-fil og da fant vi et program som gjør det, men som samtidig laget et teit vannmerke på bildet, men dere ser jo magen likevel. Dette er altså magen min forrige helg, 16+3 uker på vei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happy Feet Skrevet 17. januar 2010 Forfatter #1744 Del Skrevet 17. januar 2010 Nå er jeg spent! Skal ha biff med tilbehør til middag, min favorittmatrett før jeg ble gravid. Men etter at jeg ble gravid, har jeg blitt kvalm bare ved tanken. Leste at honning spiste biff på fredag og fikk faktisk lyst på det da. Men nå kjenner jeg meg litt småkvalm ved tanken, men tenkte likevel gi det en sjanse, så blir spennende! Var jo det beste jeg kunne spise før, er så pussig at man plutselig skal få så imot enkelte matretter som gravid. Håper at jeg synes det er godt bare jeg får smake det, at det kun er oppi hodet mitt det er til å spy av. Ellers så har resten av søndagen fortsatt i samme late stil, men vi måtte dra en tur på kafé tidligere i dag fordi vi holdt på å gå på veggen her hjemme, men etter en liten luftetur var vi klare for mer avslapping. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DDuck Skrevet 17. januar 2010 #1745 Del Skrevet 17. januar 2010 Fin liten mage :rødme: Hvordan gikk det med biffen? Jeg klarer ikke mat fra gatekjøkken lengre Prøvde på lille julaften, men det gikk ikke... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happy Feet Skrevet 18. januar 2010 Forfatter #1746 Del Skrevet 18. januar 2010 Takk! :rødme: Hehe, det gikk greit med biffen. Smakte ikke det samme som tidligere, men jeg fikk da i meg litt. Vekslet mellom å synes det var godt og kvalmt for annenhver bit. Men hunden ble fornøyd, han fikk resten av det jeg ikke orket, og det ble et godt stykke. Pussig det der med mat som man plutselig ikke liker lenger altså... :klø: ****** Snork! Litt sånn antiklimask på jobb. Ferdig med noe jeg har jobbet med og hatt hengende over meg i lang tid. Har masse annet som må gjøres, men det haster liksom ikke like mye, så det blir det litt vanskelig å komme i gang etter to hektiske uker. Men får vel bare ta meg selv i nakkeskinne, ellers sovner jeg her jeg sitter... Sovnet alt for sent i går. 5 timer søvn for en gravid kropp som trenger mye søvn, merkes. På morgenen i dag var jeg grønnere i trynet enn vanlig, men etter en halvtime med Bris med noen dråper sitron og litt tørt Rugsprø går det greit. Gleder meg uansett til denne dagen er over. Da er det rett hjem til sofaen og så tidlig i seng. Kjennes sånn ut nå i alle fall. En uke og en dag til ultralyd! Gleder meg! Og gruer meg bitte litt... Eller, er vel mer spent. Alle som skal på UL har vel en liten redsel inni seg, redd for at alt ikke skal stå bra til med den lille. Jeg prøver å ikke tenke på det, skyver de tankene tilside og heller gleder meg, men det ligger likevel en liten uro der. Men det er vel vanlig, og sikkert bare starten på alle bekymringer man kommer til å ha som mor i årene framover. Ha en fin mandag, jenter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 18. januar 2010 #1747 Del Skrevet 18. januar 2010 Søte lille magen :rødme: Fin liste over ting som trengs til babyen Blir moro å begynne å handle inn tenker jeg! Om en uke vet du jo kanskje hvilket kjønne det blir og da er det jo bare å shoppe i vei Håper du klarer å legge deg litt tidligere i kveld da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happy Feet Skrevet 18. januar 2010 Forfatter #1748 Del Skrevet 18. januar 2010 Takk. Kjæresten var forresten veldig søt i går. Det var han som fikk i oppdrag å ta bilde av magen forrige helg og så spurte han meg i går om vi skulle ta bilde da også. Syns det var veldig koselig sprøsmål å få, men jeg forklarte at vi ikke trengte å ta bilde av magen hver uke. Søtt! :rødme: Ja, kjekt med en sånn liste, Lucky?. Det er jo så mye forskjellig man trenger, så greit med en oversikt og tips over hva som trengs, så er det bare å stryke ut etter hvert. Jeg er sikker på at jeg ikke hadde kommet på halvparten selv, før jeg hadde trengt det, så veldig kjekt at det ligger sånne lister ute på nett. For meg som er helt blank, er det fint med litt hjelp der. Shoppinga skal nok starte bare vi har vært på UL, ja. Litt lettere når jeg vet hvem vi shopper til, for mye blir jo veldig enten gutt eller jente. Gleeeder meg! I kveld skal jeg legge meg tidlig, ja! Skal gå på badet og stelle meg for kvelden nå, faktisk, så skal jeg legge meg til på sofaen og se på tv til jeg nesten sovner og da er det bare å hoppe rett i seng. Tok forresten ringtesten, etter å ha lest inne hos Rosa76. Den viste at det er en jente inne i magen min. Fant også tips om et kinesisk fødselskart inne hos Rosa, det viste også jente, så skal bli spennende å se om det stemmer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DDuck Skrevet 18. januar 2010 #1749 Del Skrevet 18. januar 2010 Jeg har sett to kinesiske fødselskart og de viste det stikk motsatte av hverandre Hvordan fungerer ringtesten? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa76 Skrevet 18. januar 2010 #1750 Del Skrevet 18. januar 2010 Fin søt liten mage du har Hehe, ser du ble inspirert av ringtesten :gjeiper: Ja blir spennende å se om det stemmer. Da blir det på oss begge. Den kinesiske tabellen tar jeg for god fisk, men ringtesten var litt spennende da jeg kjente energien når jeg holdt den over magen Det er så mange ting du skriver som jeg kjenner meg igjen på. Denne gang følelsen du har før UL. Jeg også er mest spent, men selvfølgelig også litt urolig over at alt ikke skal være som det skal. Men jeg skyver også de tankene så godt jeg kan til siden og fokuserer på det positive. Det blir vel nok beskymringer når man blir mor og ønsker beskytte sitt barn for alt i verden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DDuck Skrevet 18. januar 2010 #1751 Del Skrevet 18. januar 2010 Måtte jo innom til deg Rosa å lese meg opp på ringtesten Blir vist gutt her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happy Feet Skrevet 19. januar 2010 Forfatter #1752 Del Skrevet 19. januar 2010 dinedama: Så bra du fant ut av ringtesten! Og så moro at det ble gutt på deg - det er jo det vi nesten alle tror. Og de fleste tipper jenter på både meg og Rosa76, så skal bli spennende å se om det stemmer! Rosa76: Skal bli veldig spennende å se om det stemmer ja, den ringtesten har jeg hørt veldig mye om. Vet mamma tok den da hun gikk med meg og den viste jente. Uff, ikke greit med alle disse dumme bekymringene som lurer i bakgrunnen. Det er vel helt vanlig, men skal bli deilig å få UL'en overstått (føles litt som at livet er på hold til etter det), så slipper vi de bekymringene. For det er helt sikker ikke noe å bekymre seg for, men da dukker det vel snart opp noe annet, noe skal det være. Og ja, dette er vel bare begynnelsen på alle bekrymringer vi kommer til å ha for barnet vårt i framtiden, så vi får nok bare bli vant til det. ****** Bare tre morgener igjen å stå opp tidlig! Jepp, jeg teller ned! Det er rett og slett grusomt å stå opp. Når jeg våkner og ligger og prøver å slumre av meg kvalmen, tenker jeg at å sove - det er jammen det beste som finnes. Det føles i alle fall sånn da. I dag har ikke kvalmen helt sluppet taket. Jeg sitter og gomler saltpastiller og drikker Farris med sitron, syns det hjelper litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 19. januar 2010 #1753 Del Skrevet 19. januar 2010 (endret) Søte magen, og søte kjæresten (spørs om det er en som er litt stolt av magen din )! :rødme: Kjenner også meg igjen i mye av det du nå føler foran UL`en. Er ikke alltid like greit når tankene og hormonene får fritt spillerom. Syntes dagene før var helt grusomme... Kjære trøstet og "satte meg på plass", heldigvis. Tror det er ganske vanlig å grue seg. Men du skal nok se at alt er helt som det skal være med jenta deres! Endret 19. januar 2010 av Missiw Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happy Feet Skrevet 20. januar 2010 Forfatter #1754 Del Skrevet 20. januar 2010 Takk for god ord, Missiw, det hjelper. Jeg husker du var veldig nervøs før ultralyden. Er ikke så lenge siden jeg leste det på nytt, er så moro å titte tilbake i dagbøkene til dere som er gravide og se hvordan dere hadde det da dere var like langt som meg. Og jeg kjente meg også veldig godt igjen i ultralyd-innlegget ditt og det du skrev (og skriver nå) hjelper veldig på et litt småurolig sinn. Det er ikke sånn at jeg går rundt og er så veldig redd for at ting ikke skal være bra, men det ligger liksom å lurer litt i bakgrunnen, selv om jeg prøver å ikke fokusere på det. Derfor gleder jeg meg veldig til å få det overstått, først da kan jeg virkelig slippe gleden løs og shoppe masse babyutstyr, føler jeg. Kjæresten hadde ikke tenkt tanken engang at man kan få beskjed om at alt ikke er som det skal på ultralyden. Så deilig å være mann! Tror vi jenter/damer er veldig flinke til å uroe oss unødvendig (for det er jo som regel det), mens mannfolk er flinke til å ikke ta sorgene på forskudd. Skulle gjerne byttet ut hodet med et bekymringsløst mannehode til tider! Huff, nå høres jeg veldig negativ ut. Jeg går ikke rundt og har på følelsen at noe er galt, jeg tror egentlig at alt er i skjønneste orden med den lille, men likevel... Klarer ikke helt å slippe taket og det hjelper vel ikke akkurat at hormonene herjer villt i kroppen. I dag har jeg shoppet litt - i arbeidstiden! Da blir det bare enda bedre å shoppe! Orker ikke gå i byen etter jobb, da er det bare rett hjem til mat og sofaen, så kjekt å kunne snike seg ut en liten tur i løpet av arbeidsdagen. Hadde ikke planer om shopping i det hele tatt, men etter at en kollega fortalte om et sted med masse salg og fine ting og at de hadde flere ting som kunne passe en voksende mage, var jeg solgt. Kjøpte to topper, et skjef og en strømpebukse jeg skal bruke til et gravid-jeansskjørt jeg har kjøpt tidligere. Veldig fornøyd og gleder meg til å bruke de nye klærne. Selvfølgelig var det jo bare én av tingene som var på salg, det er sånn det pleier å være når jeg skal gjøre kupp på salg. Uansett - veldig godt fornøyd! Og speilet i prøverommet viste meg en mage som så veldig gravid ut, syns jeg. Den har vokst mye i det siste. Nå ser den mer gravid ut, ikke bare feit, som jeg syns den gjorde første tiden. Koselig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happy Feet Skrevet 20. januar 2010 Forfatter #1755 Del Skrevet 20. januar 2010 Men du skal nok se at alt er helt som det skal være med jenta deres! Jenta! Jeg leste jenta som den naturligste ting i verden. Begynner å få mer og mer jentefølelse jeg også, så skal bli spennende å se. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happy Feet Skrevet 20. januar 2010 Forfatter #1756 Del Skrevet 20. januar 2010 Jeg har blitt så plaget med eksem de siste ukene. Jeg ser ut som en kjøttkake over hele kroppen og det er skikkelig plagsomt, for det klør og klør og klør. Smører og styrer, men det har ikke hjulpet. Er ubehagelig å ha på seg klær, klærne irriterer. I tillegg til at det jo ikke ser særlig pent ut. Leste på nettet nå at de med atopisk eksem, noe jeg var veldig plaget med fram til 16-17 årsalderen, har lett for å få det tilbake under graviditet og det dukker gjerne opp i 2. trimester. Noe som stemmer veldig godt for meg. Sto også at det kunne hjelpe å oppholde seg i sol og det husker jeg fra jeg var mindre. Etter å ha googlet solarium under svangerskap i går, og funnet ut at det ikke skal være farlig i moderate mengder, var jeg så desperat at jeg lå i sola i litt over 10 minutter. Og i dag har det faktisk vært bedre! Mindre kløe og "blemmene" som har oppstått, ser ut til å ha tørket litt ut. Har vært litt skeptisk til solarium og tenkt at jeg ikke gidder ta det (tar det omtrent aldri ellers heller), men nå blir det litt sol framover til eksemen, forhåpentligvis, forsvinner. Veldig glad for at sol ser ut til å hjelpe, for jeg har rett og slett omtrent blitt gal av den kløinga. Og vondt er det jo også, særlig når det blir skikkelig utslett. Jeg dekket til magen og ryggen (som nesten er de eneste stedene på kroppen uten utslett) med et håndkle i går da. Skulle som sagt ikke være farlig, men jeg fikk det liksom for meg at babyen kunne bli litt blendet av det sterke lyset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 20. januar 2010 #1757 Del Skrevet 20. januar 2010 ... men jeg fikk det liksom for meg at babyen kunne bli litt blendet av det sterke lyset. Du er no bra søt! Bra sola hjalp på! Ekkelt med sånn eksem og kløe! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa76 Skrevet 20. januar 2010 #1758 Del Skrevet 20. januar 2010 Så kjedelig med eksem, men bra at det hjalp å ta sol Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 20. januar 2010 #1759 Del Skrevet 20. januar 2010 Bare tre morgener igjen å stå opp tidlig! Jepp, jeg teller ned! Det er rett og slett grusomt å stå opp. Når jeg våkner og ligger og prøver å slumre av meg kvalmen, tenker jeg at å sove - det er jammen det beste som finnes. Det føles i alle fall sånn da. Å sove ER rett og slett det beste som finnes Hater å stå opp altså og håper hver morgen når klokka ringer at jeg bare drømmer Så kjedelig med eksem da Men godt det blir bedre med sol, er nok ikke skadelig i moderate mengder det :)Har jo litt dobbel virkning også da, eksemen blir bedre og du føler deg sikkert litt freshere også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happy Feet Skrevet 21. januar 2010 Forfatter #1760 Del Skrevet 21. januar 2010 Hei Missiw, Rosa76 og Lucky? Eksemen er noe herk, ja! Men nå ser det heldigvis ut til at litt sol hjelper. I går klarte jeg til og med å sove på toget på vei hjem, det har jeg ikke klart på lenge fordi det klør sånn over alt! Og særlig på toget når jeg sitter som sild i tønne og det ikke akkurat er så lett å klø - over alt. Dessuten føler man seg jo litt freshere i vinterhalvåret med litt sol på kroppen også. Og de røde utslettene, som ser ut som røde kviser, ser mye bedre ut på litt brun hud enn hvit/gjennomsiktig hud. 18 uker i dag! :hoppe: ... og bare en morgen igjen å stå opp tidlig før helg! Juhuuu!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå