Gå til innhold

Veien fra 2 til 3

Fremhevede innlegg

Skrevet

Så kos å lese om vellykket Ul. :rødme:

Nå gleder jeg meg enda mer til torsdag når jeg skal avgårde. Håper vi og får se en frisk baby, og kjønn :jepp:

Vi skal også ut å feire det med å handle inn noen av de første babytingene. Gleder meg :rødme:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer med ein frisk og fin, liten herremann i magen. Herlig å lesa om opplevelsen! :strix:

Og så deilig å plutselig vera lenger på veg! :nigo:

Skrevet

Tusen takk, jenter! :klemmer:

Det kjennes som om jeg er gravid på nytt (igjen!! - det har jeg jo følt hver gang jeg har vært på vellykket UL :fnise:) og særlig nå som jeg vet kjønnet, så blir alt litt anderledes. Som at jeg får et litt annet forhold til den lille som vokser der inne. Kjenner meg helt forelsket ved tanken på den lille guttebabyen som ligger der inne og drikker fostervann med snoppen rett til værs. :rødme:

Vanskelig å konsentrere seg på jobb i dag. Lykken bobler liksom i meg og jeg vil bare surfe rundt etter gutteklær og annet stæsj til guttebabyer. Og guttenavn! Det må vi begynne å tenke mer seriøst på. Har jo tenkt litt, men når vi ikke vet hva det er, så har jeg liksom ikke lagt så mye i det. Syns liksom jentenavn et lettere, så det er det jeg har endt opp med. Men nå skal det forskes på guttenavn! Navn til den lille gutten vår. :hjerter:

Sukk! :hjerte:

Skrevet

Og så har han fått sin første gave av en kollega på jobben. To supersøte bodyer. :hjerte:

Nå gleder jeg meg så utrolig mye til jeg kan hilse på han, kjenne lukten av han og holde han tett inntil meg. Jeg som har brukt så lang tid på å bli klar for barn, kan liksom ikke få det raskt nok nå. En deilig følelse. :)

Gleder meg til alle forberedelsene vi skal sette i gang med nå. Handling av utstyr, klargjøring av barnerom, planlegging og drømming! :strix:

Skrevet
Kjenner meg helt forelsket ved tanken på den lille guttebabyen som ligger der inne og drikker fostervann med snoppen rett til værs. :rødme:

Herlig :rødme:

Så godt å lese at UL gikk bra :strix:

Tenk så herlig at du skal få en liten gutt :hjerte:

Fantastisk koselig å lese i boka di, og at du har det så fint :kose:

Skrevet

Så godt at UL gikk bra og gratulerer med gutt :klemmer:

Skjønner godt at du svever på en sky, slik hadde jeg det etter UL også :rødme: Og kjekt at du fikk vite kjønn for det blir liksom så mye mer virkelig da :babygutt:

Kos deg masse med planleggingen Happy Feet!

Skrevet

:vinke:

Ser at du har blitt gravid! :hoppe: Gratulerer! Artig å lese om UL :)

Jeg er så mye til og fra på KG, og nå begynner det å bli en stund siden sist igjen :)

Lykke til videre med svangerskapet. Må nok lage meg en ny dagbok etterhvert jeg også :)

:klem:

Skrevet

Jeg føler meg og litt sånn forelska :rødme:

Skrevet

Tenk en liten guttepjokk :rødme:

Tok feil igjen jeg, tror ikke jeg skal bytte yrke til klarsynt i allefall :ler:

Skrevet
Gleder meg til alle forberedelsene vi skal sette i gang med nå. Handling av utstyr, klargjøring av barnerom, planlegging og drømming! :strix:

Blir en herlig tid for dere fremover nå :) Tenk så moro å endelig kunne shoppe :hoppe: og gjøre alt klart til den lille :hjerte:

Skrevet

Hurra for den lille gutten som turner under mageskinnet ditt! :)

G :kaffekopp: D helg til dere! :)

Skrevet

Hei jenter og takk for koselige hilsener. :)

Jeg svever fortsatt etter ultralyden og tenker nesten hele tiden på lillegutt i magen. Etter å ha sett han så tydelig, de søte bevegelsene hans, at jeg vet det er en liten gutt osv, gjør at det hele blir så mye mer virkelig. :hjerte:

Og så er det så moro å kunne handle utstyr! Kjøpte flere søte klesplagg i går, kjempemoro! Å få babyting i hus, gjør også at det går mer og mer opp for meg at det kommer en liten baby om noen måneder. Vår baby! :rødme: Jeg gleder meg sånn! :strix:

Endelig helg (snart i alle fall)! To morgener å sove så lenge jeg vil! To morgener uten kvalme! Deilig!! :danse:

Ønsker dere alle en super helg! :klemmer:

Skrevet

Måtte bare hente opp denne lista igjen. Kjekt å holde oversikten! Nå ligger jeg jo til og med noen dager i forkant av denne.

Unnfangelsen finner sted omkring: 1. oktober 2009

Hjertet begynner å slå: 26. oktober 2009

Embryoet beveger seg: 19. november 2009

Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 26. november 2009

Alle indre organer er ferdig formet: 26. november 2009

Risikoen for spontanabort avtar: 10. desember 2009

Kvalmen avtar for de fleste: 17. desember 2009

Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 24. desember 2009

Fosteret svelger og tisser: 7. januar 2010

Tid for ultralyd: 14. januar 2010

Du kan kjenne fosterets bevegelser: 21. januar 2010

Fosteret begynner å få et søvnmønster: 4. februar 2010

Fosteret begynner å høre: 25. februar 2010

Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 25. mars 2010

Mange fostre legger seg med hodet ned: 29. april 2010

Svangerskapspermisjonen begynner: 5. juni 2010

Antatt termindato: 26. juni 2010

Æsj, kvalm! Sovet litt på sofaen, våknet supersulten og kastet i meg et par knekkebrød og et glass juice. Nå ligger juicen og brenner og lager kvalme langt oppi halsen.

Kjæresten kommer hjem med vår favorittpizza snart, det gleder jeg meg til! Samme hvor kvalm og uggen jeg er, smaker pizza alltid godt! :sikle:

Det er så ubeskrivelig godt at det er helg! Jeg :hjerte: helg!

Skrevet

Halsbrann? :sinna: Det er fryktelig!

Men pizza er jo en grei trøst da. :spise: Jeg er også veldig glad i pizza, og lysten på pizza økte når jeg ble gravid. Pizzareklamen uti kanten er grusom! :fnise: Jeg vil ikke bli påvirket av reklame, men jeg får rett og slett vann i munnen av den. :sjenert:

Ha en deilig helg, Happy Feet! :klemmer:

Skrevet
Det er så ubeskrivelig godt at det er helg! Jeg :hjerte: helg!

Helg er en fantastisk oppfinnelse :hjerte::ler:

Håper kvalmen gav seg etter deilig pizza og at kvelden har vært fin :)

Tenk at lilletuss snart har et søvnmønster :hjerte:

:kose:

Skrevet

Godt å se at det ikke bare er jeg som elkser pizza for tiden :ler:

Jeg kan spise pizza hver dag :hjerte:

Skrevet

Missiw, Lucky? og dinedama :klemmer:

Pizzaen på fredag smakte nyyydelig! :tommelsmil: Kunne spist pizza hver dag, ja. :jepp:

Har hatt en fin helg. Mest surret rundt og kost meg hjemme. Kjære har jobbet hjemmefra hele helga og jeg har puslet med mitt. En fin helg, bare synd den går så fort! Men heldigvis går ukene også fort, selv om det ikke kjennes sånn ut når klokka ringer mandag morgen.

Lillegutt har vært veldig aktiv i dag. Har kjent mange søte dunk på formiddagen. Kjære har enda tilgode å kjenne han. Er ikke sikker på om det kjennes utenpå enda, men jeg tror jeg selv kjenner det utenpå. I går fikk jeg kjære til å legge hånden på magen to ganger, men da ble det putt stille. Det er så koselig å kjenne han, så jeg har så lyst at kjære også skal få gleden av det.

20 uker i dag! Tenk at jeg er halvveis. :strix:

Skrevet
Lillegutt har vært veldig aktiv i dag. Har kjent mange søte dunk på formiddagen. Kjære har enda tilgode å kjenne han. Er ikke sikker på om det kjennes utenpå enda, men jeg tror jeg selv kjenner det utenpå. I går fikk jeg kjære til å legge hånden på magen to ganger, men da ble det putt stille. Det er så koselig å kjenne han, så jeg har så lyst at kjære også skal få gleden av det.

20 uker i dag! Tenk at jeg er halvveis. :strix:

Gratulerer så mye med 20 uker, tenk at du er halveis nå :klemmer:

Ja det er hærlig å kjenne at det er liv i magen :rødme: Jeg har også begynnt å merke det og synes det er like stas for hvert spark! Jeg er jo noen uker etter deg da, så er ikke mulig å kjenne det utenpå enda til mannens skuffelse. Men de får vel muligheten snart :)

Skrevet

Tusen takk, Rosa76. :klemmer:

Herlig å kjenne liv ja. :hjerte: Setter like stor pris på de små dultene hver gang, blir liksom ikke vant til det.

Får håpe det ikke er lenge til våre kjære også kan få gleden av det. :)

Skrevet

Hei!

Nå fikk jeg endelig stukket innom til deg. Frisk og rask igjen fra omgangssyken, den herjer landet!

Jeg startet på side 1 og oppdaget at jeg hadde vært hos deg før og snikt. Så da leste jeg fra side 85 og utover. Egentlig er jeg veldig glad i å lese hele dagbøker. Begynner gjerne på slike på over 100 sider og leser meg gjennom annenhver side til slutt. Sære interresser :gjeiper:

Det er en dag som skiller oss, ser jeg. Spennende å følge deg fremover. Vi har så mye fantastisk i vente. Det er ubeskrivlig lykkefølelse å få barn. Guttebabyer er jo bare såå søte!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...