Gå til innhold

Veien fra 2 til 3

Happy Feet

Anbefalte innlegg

Ja, det var tydeligvis noen som ville hilse på... :rødme: En veldig herlig følelse! Gleder meg til jeg kjenner mer av det. Tror jeg kjenner noe hver dag, men det er ikke så sterkt som på tirsdag, så det blir liksom ikke så tydelig hva det er.

Nei, 14 dager er jo ikke sååå lenge. Tida går jo fort! På tirsdag er det plutselig bare en uke til og vi er jo nesten bare en helg unna tirsdag. :jepp:

Og ja, det kommer "melk" fra puppene mine. I går kveld klemte jeg litt løst og vips - så kom det en hvit dråpe ut. :dåne: Og da jeg kom på jobb på morgenen i dag, måtte jeg sjekke ståa i BH'en da jeg var på do og ja - nye merker og litt småvåt på brystvorta. Leste på nettet i går at det var vanlig å produsere råmelk fra 3-4. måned og nå er jeg jo 4 måneder, så da er det vel normal, da. Men så tidlig trodde jeg ikke jeg skulle merke det.

Åh, guri - nå dunker det ganske sterkt i magen igjen! Et litt svakt, så et sterkere. Det er så rørende at jeg nesten får tårer i øynene her jeg sitter på jobb... Babyen min som turner! :rødme:

17 uker i dag! :strix:

Og bare en dag unna helg! Det skal bli så utrolig godt med helg nå. Har hatt så mye å gjøre på jobb siden nyttår, har jobbet hjemme noen kvelden og måtte også jobbe i helga for å bli ferdig innen i morgen, som er fristen. Og nå er jeg ferdig!! Derfor smaker det ekstra godt med helg nå - da kan jeg endelig slippe skuldrene ned og kose meg med ordentlig fri! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Grattis! :strix:

Jeg tror ikke det finnes en bedre følelse enn å kjenne spark og dult fra magen! :rødme: Jeg var på gråten av glede mang en gang, og det er fremdeles like stas!

Det som ikke er så stas er melkepupper... Men det betyr jo bare at ting er som de skal være! Merket godt at kjære forandret litt syn på puppene mine etter de første lekkasjene. Skjønner han litt for det er vel ikke så kult at kjæresten ligger å lekker melk og lager store flekker på lakenet mens vi koser! :fnise::flau:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Missiw. :klemmer: Og du - bare 15 dager igjen. Helt utrolig! :hoppe:

:fnise: Haha, jeg sa det til kjæresten i går at fra nå av, så blir det vel ikke det samme å kose med puppene lenger. Og jeg skjønner jo det. Plutselig føler jeg meg som ei ku! :ler:

Men det er jo flott at kroppen fungerer som den skal. Helt utrolig hvordan kroppen forbereder seg, egentlig. Men jeg ble litt overrasket i går, for var ikke forberedt på det sååå tidlig. Jaja, jeg skal nok få meg mange kroppslige overraskelser framover, er jeg redd. ;)

Ja, helt vidunderlig og uvirkelig å kjenne den lille. Skjønner godt at det framdeles er like stas. Tenk, snart skal du få treffe henne som har romstert inni magen din i så lang tid. :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Haha, jeg sa det til kjæresten i går at fra nå av, så blir det vel ikke det samme å kose med puppene lenger. Og jeg skjønner jo det. Plutselig føler jeg meg som ei ku! :ler:

:ler: Blir nok et litt spesielt puppeforhold fremover ja :ler:

Så herlig å kjenne så mye til den lille om dagen da :hjerte: Må være en fantastisk følelse :)

Nyt helgen, fortjener det nå etter så mye jobbing :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!! :klemmer:

Er så gøy å lese om erfaringene til ei som er like langt på vei som meg selv. :)

Høres ut som du har kjent de første sparkene ja! Det må være helt fantastisk! :rødme: Jeg vil også! :kjefte: Et par ganger har jeg kjent små dytt eller dunk inne i fra, men er veldig i tvil om det er det er spark jeg kjenner. Det kommer bare et dunk, så jeg rekker nesten ikke reagere før det er over.

Hvordan er formen din ellers da? Jeg er i kjempe form, og skal til ultralyd på onsdag. Jeg gleder meg så utrolig mye!! :rødme: Akkurat nå bare gleder jeg meg, selv om det ikke er noen garantier for at alt er som det skal være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei!! :klemmer:

Er så gøy å lese om erfaringene til ei som er like langt på vei som meg selv. :)

Høres ut som du har kjent de første sparkene ja! Det må være helt fantastisk! :rødme: Jeg vil også! :kjefte: Et par ganger har jeg kjent små dytt eller dunk inne i fra, men er veldig i tvil om det er det er spark jeg kjenner. Det kommer bare et dunk, så jeg rekker nesten ikke reagere før det er over.

Hvordan er formen din ellers da? Jeg er i kjempe form, og skal til ultralyd på onsdag. Jeg gleder meg så utrolig mye!! :rødme: Akkurat nå bare gleder jeg meg, selv om det ikke er noen garantier for at alt er som det skal være.

Hei Bestee, så hyggelig å se deg igjen! :klemmer: Jeg syns også det er veldig moro å lese om erfaringene til andre som er like langt som en selv. :)

Håper du også kjenner litt mer kraftige spark snart, det er veldig koselig! :rødme: For meg har det også vært mest som hos deg. Vag dunking i magen som er så raskt over at jeg ikke rekker å tenke over hva det er før det er for sent. Har vært veldig i tvil om det er minien, men etter å ha kjent de litt kraftigere dunkene er jeg sikker på at det er bevegelse jeg har kjent svakt tidligere også.

Godt å høre at du er i så fin form! :tommelsmil: Jeg kan vel ikke klage jeg heller, men er fortsatt veldig kvalm om morgenen, litt småkvalm her og der i løpet av dagen og veldig trøtt og sliten etter jobb, men skal ikke klage - alt i alt kommer jeg meg veldig fint gjennom dagen. Kvalmen var helt borte i jula og jeg var sikker på at jeg var kvitt den, men etter at jeg måtte tidlig opp på jobb igjen, var kvalmen tilbake selv om det ikke er like ille som tidligere.

Heldig du er som har ultralyd allerede på onsdag! :hoppe: Jeg må smøre meg med tålmodighet heeelt fram til neste tirsdag. Gleder meg bare jeg også, er så utrolig spent, men det kommer nok til å snike seg inn litt gruing like før. Man er vel alltid litt redd for at ting ikke er som de skal, men sjansene for at alt er bra, er jo veldig store, så vi får satse på det. Masse lykke til på onsdag, gleder meg til å høre rapport!

Ha en fin helg! :klem:

Oj oj!!! 17 uker jo :nigo:

:nigo::skya:

Endelig fredag :bolledeig:

Ha en kjempefin helg med turning i magen og melkepupper ;):hug:

Hei Ananan! Endelig fredag, ja! :danse: Det skal bli så utrolig godt med helg nå! Takk for det - satser på masse turning i magen i helga, men de melkepuppene - de kan bare gå å gjemme seg et par måneder til. :fnise:

God helg til deg også! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Blir nok et litt spesielt puppeforhold fremover ja :ler:

Så herlig å kjenne så mye til den lille om dagen da :hjerte: Må være en fantastisk følelse :)

Nyt helgen, fortjener det nå etter så mye jobbing :kose:

Ja, forholdet til puppene blir nok ikke det samme som tidligere på en stund. :fnise:

Ja, veldig koselig og uvirkelig å kjenne den lille. Gleder meg sånn til det er din tur til det. :rødme:

Helgen skal så absolutt nytes, ja! Har ikke noen planer - det skal bli så deilig å bare ta dagene som de kommer og slappe av akkurat så mye jeg bare orker. :nigo: Håper du også får en fin helg, vennen. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for helg!!! :strix:

Dette skal nok bli en lat og deilig helg. Jeg og kjære startet helgen med å sløve to timer foran peisen, så der satte vi nok standarden for resten av helga. Har ingen planer, ingen ting jeg mååå gjøre (burde selvfølgelig vasket her, men kan hende det holder en runde med støvsugeren) og det kjennes så godt ut etter intensive dager på jobb.

Skulle jo egentlig trent, men kjære har blitt forkjølet og dropper treningen, noe som fører til at jeg sympati-dropper treningen. :gjeiper: Får se på søndag, kanskje det blir en liten tur på oss da, men i dag var det uaktuelt, noe som passet meg veldig godt. Peiskos fristet mye mer i dag!

Det er forresten et veldig koselig syn å komme over kjæresten som sitter og ser på barnevogner på nettet. :rødme:

Vi har begynte å vandre så vidt i barnevognjungelen og det er litt av hvert å velge i og tenke på. :dåne: Vi har jo ikke peilig i det hele tatt, men etter å ha tittet litt på nett, tittet i et par butikker, har vi allerede bestemt oss for en. Vi er litt sånn som bestemmer oss for ting rimelig fort uten så mye fram og tilbake. :fnise: Etter å ha kjent og sett på noen forskjellige i butikken kom vi fram til at Emmaljunga Edge Duo Comi (eller hva den het) var fin, så da blir det enkelt og greit den. Den virker veldig bra, men har sett noen klage litt på vekten og størrelsen på den, men vi har god plass i bilen og bor i hus så vi ikke trenger bære den opp i en leilighet. Bor i høyden og det er mye snø her på vinteren, så greit å ha litt robust understell også. Deilig å ha bestemt seg for en vogn, for med alt som er å velge i, ser det ut til at det kan være litt av et prosjekt.

Ellers har vi faktisk ikke kjøpt en eneste ting til babyen. Ikke en sokk, engang. Veldig overrasket over meg selv, jeg er jo så glad i å shoppe! Har vært og sett på barneklær da, men det har liksom bare blitt med kikkinga. Syns det er litt vanskelig å kjøpe noe når jeg ikke vet om det er til gutt eller jente, men snart vet jeg forhåpentligvis det og da skal det nok shoppes! :sjarmor:

Ha en fin fredagskveld! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som et flott vognvalg :jepp: Vi har valgt Emmaljunga City Cross for understellet er litt mindre på den :) Vi har ikke så stor bil, og er avhengig av å få solgt min før vi får kjøpt en større :Nikke:

Ha en fin kveld :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du sier det, da føler jeg meg enda sikrere på at vi har gjort et bra vognvalg! :tommelsmil:

En fin kveld ønskes deg også. Deilig med fredag! :nigo:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og ja, det kommer "melk" fra puppene mine. I går kveld klemte jeg litt løst og vips - så kom det en hvit dråpe ut. :dåne: Og da jeg kom på jobb på morgenen i dag, måtte jeg sjekke ståa i BH'en da jeg var på do og ja - nye merker og litt småvåt på brystvorta. Leste på nettet i går at det var vanlig å produsere råmelk fra 3-4. måned og nå er jeg jo 4 måneder, så da er det vel normal, da. Men så tidlig trodde jeg ikke jeg skulle merke det.

Åh, guri - nå dunker det ganske sterkt i magen igjen! Et litt svakt, så et sterkere. Det er så rørende at jeg nesten får tårer i øynene her jeg sitter på jobb... Babyen min som turner! :rødme:

Hurra for 17 uker! :hoppe: :hoppe: :hoppe:

Å jeg blir så glad av å lese her inne. Babyen som turner må jo være en herlig følelse :rødme:

Må føles litt rart med puppene som det er melk i allerede. De er nok ikke helt det samme å kose med lenger nei :fnise:

Håper du får ei super helg Happy Feet! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forresten et veldig koselig syn å komme over kjæresten som sitter og ser på barnevogner på nettet. :rødme:

:rødme: Så herlig han er

Den vognen ser fin ut da, har dere tenkt på farge også eller? Barnvogn jungelen er virkelig stooor ja, så sikkert ikke et lett valg :)

Deilig med en lat fredag i heimen da, støtter absolutt din sympatidropping av trening :ler: Håper din kjære er i bedre form i dag :)

Ha en fin lørdag :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samme vogn som den vi gikk for! :nigo: Jeg håper vi blir fornøyde! Den virker i allefall veldig stødig (er ikke begeistret for 3-hjulingene!) og bra kvalitet. Likte alt utstyret også! Mulig vi kjøper ei lett trille i tillegg til reising og shopping når hun blir større.

Vi var tidlig ferdig med mye av utstyret, men jeg kjøpte ingenting til litja før etter ultralyden. Da ble det en lilla body med "Bare innrøm det; du synes jeg er søt!" på og to rosa smukker. Du har masser av tid enda.

Helger uten planer er de beste! Håper du får slappa av og får samlet masse energi! :klem:

Endret av Missiw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 17 uker! :hoppe: :hoppe: :hoppe:

Å jeg blir så glad av å lese her inne. Babyen som turner må jo være en herlig følelse :rødme:

Må føles litt rart med puppene som det er melk i allerede. De er nok ikke helt det samme å kose med lenger nei :fnise:

Håper du får ei super helg Happy Feet! :klemmer:

Takk for 17-ukersfeiring! :nigo:

Så koselig å høre at du blir glad av å lese her inne! Baby som turner er en herlig følelse ja, gleder meg til du også skal kjenne det. Og det er ikke lenge til! :jepp:

Ja, veldig merkelig med puppene. Trodde ikke jeg ville merke noe til det på lenge, jeg. Nå skal det sies at det ikke er mye som kommer da, så det er ikke noe plagsomt, men bare det at det kommer noe ut derfra, er en merkelig følelse. Men jeg må vel bare venne meg til det. :fnise:

Jeg har hatt en fin og veldig lat helg så langt. :) Fortsatt god helg til deg også. :klemmer:

:rødme: Så herlig han er

Den vognen ser fin ut da, har dere tenkt på farge også eller? Barnvogn jungelen er virkelig stooor ja, så sikkert ikke et lett valg :)

Deilig med en lat fredag i heimen da, støtter absolutt din sympatidropping av trening :ler: Håper din kjære er i bedre form i dag :)

Ha en fin lørdag :kose:

Veldig herlig! :rødme:

Ja, barnevognjulgelen er jammen stor, så veldig glad vi har klart å bestemme oss så raskt. Og det er tydelig at dette med barnevogner har gått inn på meg, for i natt har jeg drømt om det. :fnise: Vi tenkte gå for ensfarget, enten sort eller grå. Enkelt og greit.

Jeg sympatidropper treningen i dag også. Kjæresten er fortsatt ikke helt bra, og jeg gidder ikke reise alene. Jeg er fortsatt der at det kjennes litt tungt å dra på trening, så alle "gode" unnskyldninger for å ikke dra, bruker jeg for hva de er verdt. ;)

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme vogn som den vi gikk for! :nigo: Jeg håper vi blir fornøyde! Den virker i allefall veldig stødig (er ikke begeistret for 3-hjulingene!) og bra kvalitet. Likte alt utstyret også! Mulig vi kjøper ei lett trille i tillegg til reising og shopping når hun blir større.

Vi var tidlig ferdig med mye av utstyret, men jeg kjøpte ingenting til litja før etter ultralyden. Da ble det en lilla body med "Bare innrøm det; du synes jeg er søt!" på og to rosa smukker. Du har masser av tid enda.

Helger uten planer er de beste! Håper du får slappa av og får samlet masse energi! :klem:

Så moro at dere også skal ha den! :tommelsmil: Håper dere blir godt fornøyd og jeg gleder meg til å høre om deres erfaringer. Stødig og god virker den ja og masse fint utstyr, så da må det jo bare bli bra. :Nikke: Og så er det jo bare å kjøpe ei litt lettere vogn i tillegg når de blir større, dersom man finner ut at det er behov for det.

Jeg har også følt for å vente til etter ultralyden med innkjøpene, men etter det - da er det bare å kjøre på! Greit å spre innkjøpene litt utover den tiden som er igjen. Den bodyen hørtes jo veldig søt ut! :rødme: Tror nok det blir å kjøpe et lite klesplagg til den lille etter ultralyden for oss også. Åh, som jeg gleder meg! :hoppe:

Jeg har slappet veldig godt av i helga. Deilig. Og har ikke planer om så mye annet enn avslapping i dag heller, så dette blir en helg i latskapens tegn. ;)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne helga har vi vært late, altså! :plystre: Men det har vært deilig, jeg har trengt å slappe av litt. I går var jeg ikke utenfor døra, bortsett fra en liten luftetur med hunden. Hadde sånn skikkelig lat 1. nyttårsdag-følelse i går hvor jeg bare labber mellom pc, tv, kjøleskap og do i joggedress.

Fikk besøk på ettermiddagen i går og det var det eneste som skjedde. Denne dagen starter i samme dur. Kjæresten ser på film og jeg sitter og henger ved pc'n. Kjenner jeg begynner å bli litt rastløs, så får se om vi ikke finner må noe utover dagen.

Har begynt å tenke en del på hva som må kjøpes inn til vårt nye familiemedlem. Jeg har ikke peiling, men fant denne lista her på mammanett.no, så den kan jo brukes som et utgangspunkt:

Klær

6-8 bodyer

4-5 trøyer/gensere

4-5 sparkebukser

Strømpebukser til kalde årstider

4-6 pyjamaser

Bomullsjakke eller en strikkejakke

En varmere jakke

3-6 par babysokker

To babytepper.

Lue og votter i vinterhalvåret (høst, vinter,vår)

Tynn bomullslue, sommer

Utedress

Seng og sengeutstyr

Vugge, kurv eller sprinkelseng

Madrass og madrasstrekk

Babydyne

Laken og dynetrekk. Flere skift

Sprinkelbeskytter til evt. sprinkelseng

Til stell

Stellebord eller stellematte

Bleier

2-3 babyhåndklær

Mild såpe og shampoo

Sinksalve og stellesalve

Babyolje

Balje til bading

Minst 15 myke vaskekluter

Minst 15 gulpekluter

Ut på tur

Godkjent bilsete

Barnevogn

Stelleveske

Vognpose

Regntrekk og myggnetting til vogn

Utstyr til amming/mating

3-4 amme-BH

Engangs ammeinnlegg

Ullammeinnlegg (høst, vinter, vår)

Ammepute

Håndpumpe

Brystvortekrem for såre brystvorter

"Brystglass" (melkeoppsamler)

Tåteflasker

Smokker

Poser for frysing av morsmelk

Eventuelt...

Lekegrind

Leketeppe

Babygym

Vippestol

Bæresele, bæresjal eller bæreslynge

Bleiebøtte

Kosebamse

Vi har én ting på lista. Ei vugge vi har fått som vi bare skal pusse opp litt. Men vi har god tid på oss, det er jo hele ca 5 måneder til babyen er ventet. Vi har begynt å tenke på og snakke om hva vi trenger da, så vi har begynt å jobbe litt med saken. Skal bli så moro å få noen av tingene i hus. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...