Gå til innhold

Er det mulig og tro på Darwins lære om Evelusjonen. Og samtidig tro på Gud

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Kvinne til kvinne
Og du har ikke peiling på Gud

Det er nettopp det! Det er derfor jeg søker hjelp og trøst hos blant annet slike klare åndelige hjerner som finnes her på kvinnenettet.Det er selvsagt også derfor at Gud alltid har talt direkte til kvinner.Aldri gjennom dumme menn.Brukt dem som profeter - ja selv Jesus var jo kvinne må vite.For ikke å snakke om engelen Gabriela.Det skrev jo Mosesa og Davida,Salomoa og Abrahama rett ut.Jippi for oss kvinner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er nettopp det! Det er derfor jeg søker hjelp og trøst hos blant annet slike klare åndelige hjerner som finnes her på kvinnenettet.Det er selvsagt også derfor at Gud alltid har talt direkte til kvinner.Aldri gjennom dumme menn.Brukt dem som profeter - ja selv Jesus var jo kvinne må vite.For ikke å snakke om engelen Gabriela.Det skrev jo Mosesa og Davida,Salomoa og Abrahama rett ut.Jippi for oss kvinner!

Og Darwina...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du er enig i, er at når løgnen blir gjentatt tilstrekkelig mange ganger, da blir den til sannhet.

Men bare for de som ikke kjenner den virkelige sannheten.

Dette slår tilbake på deg og alle andre troende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludovie
Dette slår tilbake på deg og alle andre troende.

Helt enig.

Det sjokkerende hvor mye uvitenhet man finner i enkelte såkalte kristne miljøer. Etter at jeg begynte å vanke på KG og dermed har blitt eksponert for slike holdninger, skjønner jeg mye bedre hvordan det som skjedde i Knutby kunne skje. Det dreier seg om en helt fjern virkelighetsoppfatning, og om å være veldig selektiv når det gjelder hvilke kilder man forholder seg til. Det er uansett interessant å få innblikk i slike marginale tenkemåter! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig.

Det sjokkerende hvor mye uvitenhet man finner i enkelte såkalte kristne miljøer.

Uvitenhet finnes over alt også blant ikke troende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludovie
Uvitenhet finnes over alt også blant ikke troende

Selvfølgelig finner man uvitenhet overalt i samfunnet, og også blant ikke-troende. Jeg snakket imidlertid om den typen ignoranse og uvitenhet man finner i enkelte kristne miljøer, og den er definitivt kvalitativt forskjellig fra alle andre typer ignoranse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt enig.

Det sjokkerende hvor mye uvitenhet man finner i enkelte såkalte kristne miljøer. Etter at jeg begynte å vanke på KG og dermed har blitt eksponert for slike holdninger, skjønner jeg mye bedre hvordan det som skjedde i Knutby kunne skje. Det dreier seg om en helt fjern virkelighetsoppfatning, og om å være veldig selektiv når det gjelder hvilke kilder man forholder seg til. Det er uansett interessant å få innblikk i slike marginale tenkemåter! :)

Du burde ikke tale så ille om de kristne.

Du bør vite at de kristne har et mye bedre kvinnesyn enn de ikke-kristne.

Det er ikke de kristnes kvinner som stadig må få hjelp fordi mennene deres banker dem opp til stadighet, og utøver grov vold mot dem.

Dette er noe de blinde og forstokkede ikke tenker på når de forteller løgner om de kristne som undertrykker sine koner.

Endret av KR-øst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludovie
Du burde ikke tale så ille om de kristne.

Du bør vite at de kristne har et mye bedre kvinnesyn enn de ikke-kristne.

Det er ikke de kristnes kvinner som stadig må få hjelp fordi mannene deres banker dem opp til stadighet, og utøver grov vold mot dem.

Dette er noe de blinde og forstokkede ikke tenker på når de forteller løgner om de kristne som undertrykker sine koner.

Vel, jeg uttalte meg ikke om kristne som sådan, men bare om enkelte ekstreme miljøer. Kvinnevold finnes for øvrig også i kristne miljøer, bare spør Eva Lundgren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal ikke ta Gamle Testamentet bokstavelig.

Ja, det går an. Å godta vitenskapelig beviste faktum, gjør deg ikke mindre kristen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludovie
Og jeg slipper jo å være alene om det.

Det er jeg faktisk uenig i. Jeg har argumentert for mine syn, mens du stort sett bare har kommet med personangrep og insinuasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg faktisk uenig i. Jeg har argumentert for mine syn, mens du stort sett bare har kommet med personangrep og insinuasjoner.

Jeg blir helt nødt til å si meg enig med Ludovie her, du bidrar med lite konstruktivt, KR-øst, men du er flink til å slenge dritt. Om det er i guds ånd tviler jeg på, men du sier jo at djevelen står klar til å ta de fleste, har han tatt deg? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal ikke ta Gamle Testamentet bokstavelig.

Ja, det går an. Å godta vitenskapelig beviste faktum, gjør deg ikke mindre kristen.

Selvfølgelig må man ta GT bokstavelig. Det er jo eneste måten å få lest det på.

Dessuten er vi nå inne i Påske-uken.

Denne feiringen startet på GTs tid

Hvorfor tror du/dere at vi feirer jul, Påske og Pinse, om dette bare er noe som mennesker har funnet på?

Hvorfor er det ingen gluping som i løpet av 2-5000 år har gjennomskuet dette?

Hvorfor er menneskene over hele verden dumme nok til fortsatt å feire disse høytidene, om de bare er oppspinn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tror du/dere at vi feirer jul, Påske og Pinse, om dette bare er noe som mennesker har funnet på?

Hvorfor er menneskene over hele verden dumme nok til fortsatt å feire disse høytidene, om de bare er oppspinn?

Hvorfor kaller du det jul?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Deler av det, muligens, men mye i GT er ment billedlig.

Påsken feirer Jesu oppstandelse, som skjedde i Det Nye Testamentet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludovie
Dette kan du trygt stole på, selv om jeg er kristen.

Det synes jeg er en fryktelig usaklig kommentar. Og til opplysning stoler jeg på det, særlig i og med at du kaller deg kristen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kaller du det jul?

Norrønt jol - en hedensk fest somOlav den hellige måtte la befolkningen beholde slik at han fikk kontroll på dem selv om han mislikte det sterkt.Nå er det blitt hovedfeiringen."Rør ikke ved urent" sier Bibelen.Eller godt gjort,som de sa om han som vant i Lotto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Deler av det, muligens, men mye i GT er ment billedlig.

Påsken feirer Jesu oppstandelse, som skjedde i Det Nye Testamentet.

Ikke Påsken, men vi, feirer Jesu død og oppstandelse i Påsken, det er riktig, men dette var sammenfallende med Påskefeiringen fra gammel tid.

3 Mos. 23,5: I den første måneden, på den fjortende dagen i måneden, mellom de to aftenstunder er det Påske for Herren.

Den første måneden for jødene, er ikke den samme som vi kaller Januar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke Påsken, men vi, feirer Jesu død og oppstandelse i Påsken, det er riktig, men dette var sammenfallende med Påskefeiringen fra gammel tid.

3 Mos. 23,5: I den første måneden, på den fjortende dagen i måneden, mellom de to aftenstunder er det Påske for Herren.

Den første måneden for jødene, er ikke den samme som vi kaller Januar.

Eller for å være helt nøyaktig.Minnehøytiden kommer på den første fullmånen etter vårjevndøgn - 14. nisan i det jødiske måneåret etter solnedgang.Den jødiske dagen ble regnet i timer etter vår klokken 18.For kirken er det derimot en bevegelig helligdag for å kunne havne på en fredag.("Langfredag") det passer bedre med en langhelg for mere fritid tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...