Gå til innhold

Er det mulig og tro på Darwins lære om Evelusjonen. Og samtidig tro på Gud


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Å jeg vil heller når jeg dør at jeg har hatt et bra liv som kristen, å dø og se at jeg tok feil, at det ikke er noe etter livet, enn å dø som en ikke kristen, og se da at jeg tok feil, å ikke få være med til himmelen :-)

Du vil ikke kunne dø og se at du tok feil, om det ikke er et nytt liv når dette tar slutt. Din bevissthet vil opphøre. Det er kun nå som du lever at det vil ha noen betydning å kaste livet bort på tull.

Jeg sier ikke at du kaster bort livet ditt ved å være kristen, men la oss si at det er noe i livet som du ønsker å oppleve, men som din religion hindrer deg i å leve ut. Da ville det jo være utrolig leit om du satset alt på at du vil få noen betaling for det etter livet, dersom det ikke venter noen betaling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ludovie
Vi stammer ikke fra apene, biologisk sett er vi aper. Vi deler samme stamfar med alle de nålevende hominidene.

Hehe. Du bør ikke ha noen forhåpninger om at svaret ditt vil bli tatt til etterretning av noen av kreasjonistene her inne, for den samme påstanden kommer garantert til å bli gjentatt igjen. Og igjen. Og igjen. :Gjesp: Pluss spørsmål om hvordan det kan ha seg at gjedda har vært uforandret i titusenvis av år, hvor lang tid det kommer til å ta før dagens aper blir mennesker, og hvorfor løver ikke er like intelligente som mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi stammer ikke fra apene, biologisk sett er vi aper. Vi deler samme stamfar med alle de nålevende hominidene.

Og vår viten om dette er et direkte resultat av den vitenskapelige metode satt ut i praksis. All vitenskap har oppstått som følge av det samme prinsippet - du kan ikke si at dette tror jeg ikke på, for det strider med min personlige tro, og samtidig akseptere alt annet vi har funnet, som felles viten. Enten stoler du på den vitenskapelige metode, eller så gjør du det ikke. Enten er vitenskapen korrekt, ellers så er den det ikke. Skal en ting forkastes må alt forkastes, i alle fall som vitenskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Du bør ikke ha noen forhåpninger om at svaret ditt vil bli tatt til etterretning av noen av kreasjonistene her inne, for den samme påstanden kommer garantert til å bli gjentatt igjen. Og igjen. Og igjen. :Gjesp: Pluss spørsmål om hvordan det kan ha seg at gjedda har vært uforandret i titusenvis av år, hvor lang tid det kommer til å ta før dagens aper blir mennesker, og hvorfor løver ikke er like intelligente som mennesker.

Det er da mye bedre å være kreasjonist, enn å være ape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og vår viten om dette er et direkte resultat av den vitenskapelige metode satt ut i praksis. All vitenskap har oppstått som følge av det samme prinsippet - du kan ikke si at dette tror jeg ikke på, for det strider med min personlige tro, og samtidig akseptere alt annet vi har funnet, som felles viten. Enten stoler du på den vitenskapelige metode, eller så gjør du det ikke. Enten er vitenskapen korrekt, ellers så er den det ikke. Skal en ting forkastes må alt forkastes, i alle fall som vitenskap.

Unnskyld, men dette er bullshit. Du har satt opp "vitenskap" som et subjekt, og ser all forskning som et produkt av det samme subjektet. Som egentlig er et vagt ord på et konglomerat av forskjellige metoder, forskjellige mennesker, både det som i ettertid viser seg å være gal forskning, og det som viser seg å være riktig, etc. Provoserer meg noe forjævlig, dette idiotiske innlegget ditt, der du setter opp falske dikotomier. Provoserer meg mer enn å lese innlegg av KR-øst, han vet jeg jo har en virkelighetsfornektende hjerne. Har du det også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld, men dette er bullshit. Du har satt opp "vitenskap" som et subjekt, og ser all forskning som et produkt av det samme subjektet. Som egentlig er et vagt ord på et konglomerat av forskjellige metoder, forskjellige mennesker, både det som i ettertid viser seg å være gal forskning, og det som viser seg å være riktig, etc. Provoserer meg noe forjævlig, dette idiotiske innlegget ditt, der du setter opp falske dikotomier. Provoserer meg mer enn å lese innlegg av KR-øst, han vet jeg jo har en virkelighetsfornektende hjerne. Har du det også?

Da overlater jeg til deg å definere hva vitenskap er da, og så får alle rette seg etter din definisjon. Forskjellige metoder? Hva er det du babler om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil ikke kunne dø og se at du tok feil, om det ikke er et nytt liv når dette tar slutt. Din bevissthet vil opphøre. Det er kun nå som du lever at det vil ha noen betydning å kaste livet bort på tull.

Jeg sier ikke at du kaster bort livet ditt ved å være kristen, men la oss si at det er noe i livet som du ønsker å oppleve, men som din religion hindrer deg i å leve ut. Da ville det jo være utrolig leit om du satset alt på at du vil få noen betaling for det etter livet, dersom det ikke venter noen betaling.

Nja, men så var det dette med at vi er jordens salt da skjønner du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De to kreasjonistvideoene er nærmest en kortversjon av det sprøytet som presenteres i "Expelled". Den siste tok jeg med nærmest for moro skyld, siden det er en fin liten video som demonstrerer prinsippet bak evolusjon på en ganske morsom måte. cdk007 har forresten mange andre videoer som demonstrerer hvordan evolusjonæreprinsipper kan fungere i andre sammenhenger enn det vi vanligvis tenker på som evolusjon. Det er for eksempel blitt mer og mer vanlig å bruke evolusjon i løsning av ingeniøroppgaver. I statistikk-pakker bruker man også et prinsipp som ligner på det evolusjonære, ved at man lar datamaskinen gjette på en løsning på et problem, sjekke det mot et kriterium, modifisere løsningen og forsøke igjen, til man når en optimal løsning.

Endret av Bolledeig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig og tro på Darwins lære om Evelusjonen. Og samtidig tro på Gud

Går dette ann. Eller motsier den ene den andre ?

Svaret er JA! Det spørs imidlertid hvilken gud du tilber.Bibelen sier jo det finnes mange guder og mange herrer.men er det Jehova Gud du tenker på,så er svaret like selvsagt NEI!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du spurt apene?

Nei, men de kommer vel snart med en opplysning om sine meninger om det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jo alle like liten grunn til å frykte døden.

Ingen trenger å frykte ingenting.

Tror egentlig det var derfor man fant opp religion. Alle religioner handler jo om å nå en tilstand, kristendommen handler om å få evig liv. Religion er basert på frykt, frykt for døden og tomhetten den fører med. Derfor skapte man en illusjon om evig liv og den ble brukt til å styre en menneskepopulasjon, slik jeg ser det. Religioner er tross alt et sett med leveregler. Et eksempel kan være korstogene hvor de kristne ble lurt til å gå i krig, for hvis ikke kom de til helvete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror egentlig det var derfor man fant opp religion. Alle religioner handler jo om å nå en tilstand, kristendommen handler om å få evig liv. Religion er basert på frykt, frykt for døden og tomhetten den fører med. Derfor skapte man en illusjon om evig liv og den ble brukt til å styre en menneskepopulasjon, slik jeg ser det. Religioner er tross alt et sett med leveregler. Et eksempel kan være korstogene hvor de kristne ble lurt til å gå i krig, for hvis ikke kom de til helvete.

Jeg tror ikke du har lært leksa di i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Korrektelse, man kom ikkje til helvete for å ikkje være med, man ble tilgitt for sine synder ved å delta i korstogene og hvis man døde under et korstog var man sikret en plass i himmelen. Hadde ikkje gjort leksa mi nei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest VinglePetter
Darwin selv trodde jo på gud så det sier seg vel selv

Darwin hadde en MEGET religiøs kone. Dette var grunnen til at han kviet seg veldig med å utgi boken han hadde jobbet så mange år med. Han visste at dette ville komme i konflikt med hans kones livssyn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det ikke folk som tror Gud skapte verden, for så å aldri bryte inn i utviklingen av den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...