Gjest fragment Skrevet 24. august 2009 #561 Del Skrevet 24. august 2009 Krise! Pulsklokken min er tom for batteri, og jeg finner ingen butikker som kan skifte det ut Det vil si, har et siste håp i en optikerforretning i morgen, hvis ikke de kan ta det må jeg sende den inn til Polar. Det betyr med andre ord flere dager (og treningsøkter) uten pulsklokke... Buhu. Har for øvrig hatt en grei styrkeøkt i dag. Overkroppsøkt i dag, men må snart komme i gang med bein/mage-treningen igjen. Kanskje jeg kjører det i morgen. Uansett, her er dagens utvalgte: Benkpress Skråbenk Nedtrekk Stående roing Militærpress Knestående hanteldrag + bicepscurl m/ stang (supersett) Enarms pushdown m/ underhåndsgrep Enarms cable curl Cable flyes Sidehev + fronthev (supersett) Synes benken er fryktelig tung for tiden. Det er mulig at stangen er tyngre enn til vanlig på det nye senteret hvor jeg trener, men det ville jo vært litt rart. Skal prøve å få sjekket det, for det er litt bittert hvis jeg trener med feil antall kilo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sekretæren Skrevet 24. august 2009 #562 Del Skrevet 24. august 2009 Krise! Pulsklokken min er tom for batteri, og jeg finner ingen butikker som kan skifte det ut Det vil si, har et siste håp i en optikerforretning i morgen, hvis ikke de kan ta det må jeg sende den inn til Polar. Det betyr med andre ord flere dager (og treningsøkter) uten pulsklokke... Buhu. Er det seriøst sååå vanskelig?? :klø: Hva er "unnskyldningen" dems? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fragment Skrevet 24. august 2009 #563 Del Skrevet 24. august 2009 Det har visstnok med reklamasjon og garanti å gjøre. Garantien blir brutt dersom jeg skifter batteri selv eller får noen andre enn Polar sin serviceavdeling til å gjøre det. Akkurat dét bryr jeg meg fint lite om, men når ingen gullsmeder eller andre forretninger ser ut til å ha skikkelig verktøy, er det uansett ikke så mye man kan gjøre. Men som sagt, det er mulig at jeg kan få ordnet det hos en urmaker. God butikk for Polar, som tar seg grovt betalt for diverse servicearbeid - kjipt for oss som 1) må printe ut og fylle ut et serviceskjema, 2) emballere den korrekt med bobleplast og gudvethva, og ikke minst 3) må vente i rundt en uke før man får klokken tilbake... Lettvint! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fragment Skrevet 24. august 2009 #564 Del Skrevet 24. august 2009 Kveldens snacks: Eplebåter med et dryss Splenda og kanel - 25-30 minutter i ovnen på 150 grader. Spises med vaniljekesam over. Yum! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lucy d-.-b Skrevet 24. august 2009 #565 Del Skrevet 24. august 2009 (endret) Skriver meg opp på lista over litt "kjipe og sære" Folk skjønner det ikke, men så lenge de nærmeste vennene forstår går det greit. Jeg har sluttet å for eksempel si at "alkohol hemmer produksjonen av testosteron", da ser folk på meg med store øyne også begynner de å le rått!! :dåne: Virker som du hadde en fin løpetur, godt å komme seg ut innimellom! Endret 24. august 2009 av lucy d-.-b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fragment Skrevet 25. august 2009 #566 Del Skrevet 25. august 2009 Au. Beintrening i dag. Lenge siden sist - så i morgen blir det vondt å stå opp... Knebøy Strakmark Leg press Utfall Rygghev m/ 10 kilo Tok ikke spesielt mye i knebøy i dag, men det kjentes ut som om jeg fikk skikkelig godpump i fremside lår fordet. Digg, men også litt urovekkende for morgendagen... Hadde egentlig kun middels belastning på alle øvelsene i dag, ettersom det er lenge siden forrige beinøkt. Dessuten var jeg sliten etter en lang dag på jobb, og med hodepine er det greit å ikke kjøre altfor hardt. Det er mye som skjer nå om dagen, og jeg er stort sett fullstendig ferdig når jeg kommer hjem rundt fire-halv fem. Men treningen kan man ikke skippe, selv om det var veeeldig fristende i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest misa Skrevet 26. august 2009 #567 Del Skrevet 26. august 2009 Jeg var også fristet til å droppe gårsdagens trening, men angrer ikke for jeg hadde en knall beinøkt. Håper du får en fin dag! -misa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lucy d-.-b Skrevet 26. august 2009 #568 Del Skrevet 26. august 2009 Det er jo litt godt å kjenne det også, samtidig blir man jo hemmet av ekstremt treningsverk.. Jeg kommer til å ha det likt neste uke, det straffer seg å kutte ned på treningen av bein i en periode Håper du har en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fragment Skrevet 26. august 2009 #569 Del Skrevet 26. august 2009 Jeg var også fristet til å droppe gårsdagens trening, men angrer ikke for jeg hadde en knall beinøkt. Nei, det er herlig etterpå. Man angrer aldri på en treningsøkt Det er jo litt godt å kjenne det også, samtidig blir man jo hemmet av ekstremt treningsverk.. Jeg kommer til å ha det likt neste uke, det straffer seg å kutte ned på treningen av bein i en periode Stive og støle kroppsdeler er litt plagsomt, ja. Og beina er ekstra ille... Men det er utrolig hvor få økter som skal til før stølheten omtrent forsvinner. Tenker straks å dra ned på senteret for en ren ellipse/mølle-økt. Blir nok rolig pga. beina. Har hatt litt hodepine de to siste dagene, og da er det ekstra pain å trene. Men får satse på at Ibux'en gjør jobben sin i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fragment Skrevet 26. august 2009 #570 Del Skrevet 26. august 2009 Yes, da var dagens fysiske utfoldelser vel overstått. Det ble 30 minutter ellipse, 20 minutter sykling, samt til sammen 15 minutter sykling til og fra trening. I tillegg kjørte jeg et par sett med planke/sideplanke og rotasjon med ball på slutten. Helt grei økt, men halvparten så gøy som med pulsklokke. Den ble sendt inn til Polar i dag, så jeg håper jeg får den igjen til lørdag. Inntil da får man klare seg uten :/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fragment Skrevet 27. august 2009 #571 Del Skrevet 27. august 2009 God rygg/biceps-økt i dag. Fikk dessverre ikke prøvd ut chins, ettersom jeg trente på et nytt senter i dag. Fant liksom aldri et bra stativ som jeg kunne bruke. Så da ble dette dagens øvelser: 10 minutter jogging på mølle. Nedtrekk, bredt grep: 3 x 8 x 40 kg. Nedtrekk, smalt grep: 3 x 5 x 30 kg. (supersett) --- Stående roing: 3 x 8 x 30 kg. Knestående hanteldrag: 3 x 8 x 12 kg. Bicepscurl m/ stang: 3 x 8 x 20 kg. Sittende roing, smalt grep: 2 x 8 x 30 kg. Fikk ikke helt til denne. Uvant bevegelsesbane, og annerledes kiloberegning enn jeg er vant til. Droppet dermed siste settet. --- Hammercurl m/ tau: 3 x 8 x 12,5 kg. Enarms bicepscurl over stolrygg, manual: 3 x maks x 6 kg. (supersett) --- Enarms bicepscurl m/ kabel: 2 x maks x 7,5 kg. 2 x maks x 5 kg. (dropsett) 15 minutter ellipse. Mye isolerende øvelser på slutten i dag, og kan bekrefte at jeg fikk skikkelig pump i en viss muskel i overarmen av dette. Gotta love it! I morgen skal jeg opp litt før halv seks, så nå begynner jeg å bli klar for senga... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fragment Skrevet 28. august 2009 #572 Del Skrevet 28. august 2009 (endret) Damnit! Jeg trodde jeg var kommet til det fylket i Norge med flest soldager, men her regner det jo hele tiden. Villedende markedsføring? Klarte heldigvis å unngå de verste øspøsbygene på vei til/fra trening, men rakk å bli dusjet med sølevann av en bil på veien. Anywho, i dag ble det bryst/triceps-trening, med skikkelig triceps-tyning på slutten. Kjørte utholdende i benken i dag, ettersom jeg har kjent litt på en stadig tilbakevendene vond skulder på de tunge benkøktene i det siste. No biggie egentlig, men uansett greit å variere. 15 minutter jogging på tredemølle. Benkpress: 20/10, 32,5/15, 30/12, 30/12 Skråbenk m/ manualer: 11/7, 11/7, 11/7 Cable flyes: 10,2/9, 10,2/9, 10,2/8 --- litt rar vektbelastning i forhold til kilo på maskinen jeg brukte. Supersett: Triceps pushdown: 27/8, 32/8, 32/8 Enarms pushdown m/ underhåndsgrep: 10,2/maks, 10,2/maks, 10,2/maks, 4,5/maks, 4,5/maks, 4,5/maks. 25 minutter roing, tredemølle, ellipse + 10 minutter sykling hjem. De siste tre settene (4,5 kg.) med underhånds pushdown tok jeg sammenhengende på annenhver arm. Det svir som f*en, men jeg digger den øvelsen. Anbefales hvis du er lei av de vanlige tricepsøvelsene og trenger litt variasjon! Endret 28. august 2009 av fragment Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest misa Skrevet 28. august 2009 #573 Del Skrevet 28. august 2009 Jeg leste "skikkelig tricepstryning" og ble litt bekymret. Bra økt! Jeg trenger litt variasjon på triceps, kanskje jeg skulle prøve en av de øvelsene neste gang. -misa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fragment Skrevet 28. august 2009 #574 Del Skrevet 28. august 2009 Tricepstryning, faktisk Ja, du får teste i vei! Fredagskos: Grove eplemuffins. Fant oppskrift på bloggen til en venninne, og de falt absolutt i smak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fragment Skrevet 29. august 2009 #575 Del Skrevet 29. august 2009 Bra økt i dag! Kjørte en ren skulderøkt, og avsluttet med 40 minutter løping (intervaller) på mølle. Oppvarming - 10 min. på mølle Militærpress: 20/8, 20/8, 20/8 Upright row m/ kabel: 27/8, 27/8, 27/8 Arnoldpress: 8/7, 8/7, 8/7 Sidehev: 7/8, 7/8, 7/8 Fronthev: 4/8, 4/8, 4/8 Foroverbøyd sidehev: 4/5, 4/5, 4/5 De tre siste øvelsene ble tatt i supersett. Tungt! Deretter ble det som nevnt 40 minutter på mølle. Rolig i 10 minutter før jeg kjørte 4 x 4-intervaller med litt stigning. Var tung i beina i dag, så farten var ikke så høy. Tidligere i dag gikk jeg for øvrig 40 minutter tur før frokost, og brukte ca. 45 minutter på å klippe plenen etter at jeg hadde spist. Plusser vi på til sammen 15 minutter sykling til og fra trening, begynner dagens aktivitetsnivå å bli bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fragment Skrevet 30. august 2009 #576 Del Skrevet 30. august 2009 Åh, jeg hater motvind når jeg sykler. I dag hadde jeg stiv kuling i trynet uansett hvilken retning jeg syklet, og da blir det mye hating... Fra og med i morgen skal jeg være bortreist i to uker. Det vil si, skal med stor sannsynlighet hjem i helgen, men bortsett fra det blir det to uker med fullt kjør hver dag. Morgenjogging klokken seks, og noen dager undervisning til langt ut på kvelden. Det blir nok morsomt og veldig lærerikt, men gruer meg litt også. Er særlig spent på om magen vil oppføre seg. Ny og uvant mat pleier å bety trøbbel, og da er det ikke noe morsomt å være stuck sammen med mange andre hele døgnet. Men vi krysser fingrene for at det går bra! Noe særlig trening utover morgenjoggingen blir det nok ikke, ettersom jeg har fått rapporter om at folk er fullstendig ferdige etter endt undervisningsdag. Vi får se, vi får se... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lucy d-.-b Skrevet 31. august 2009 #577 Del Skrevet 31. august 2009 Virker som om du har hatt mange gode økter den siste tiden! Lykke til med bortreising og mat, det er alltid like spennende om magen oppfører seg eller ikke.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fragment Skrevet 31. august 2009 #578 Del Skrevet 31. august 2009 Ja, treningen går egentlig greit om dagen. Det blir som sagt litt annerledes de to neste ukene, ettersom jeg knapt får tid til noe annet enn soving, morgenjogg, spising og undervisning. Men fikk faktisk tid til en kjapp økt tidligere i kveld. Fastbenk, cable flyes, triceps pushdown og underhånds pushdown (enarms) var det jeg gadd. Veldig lang undervisningsdag i morgen, og det hele sparkes i gang klokken 0600 med jogging. Blir stas! Det betyr uansett at det snart er leggetid... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fragment Skrevet 2. september 2009 #579 Del Skrevet 2. september 2009 Yes, da har jeg gjennomført to dager med morgenjogging. Gårsdagen endte med skikkelig knall og fall, for jeg klarte å skli på et berg/stor stein på siste runden. Øm og forslått albue, og masse skrapemerker nedover det ene låret ble resultatet. I dag gikk det heldigvis fint, men det er tungt så tidlig på morgenen. Har vært spent på blodsukkeret ettersom jeg tidligere har opplevd å bli ganske dårlig av trening før frokost, men med en kjeks og litt juice innabords går det faktisk relativt bra. Til sammen løper vi vel en strekning på 5-6 kilometer, og det holder egentlig i massevis. Men jeg må innrømme at det er litt forfriskende å jogge i soloppgang ved sjøen. Dusjen og frokosten etterpå gjør i alle fall godt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lucy d-.-b Skrevet 2. september 2009 #580 Del Skrevet 2. september 2009 Yes, da har jeg gjennomført to dager med morgenjogging. Gårsdagen endte med skikkelig knall og fall, for jeg klarte å skli på et berg/stor stein på siste runden. Øm og forslått albue, og masse skrapemerker nedover det ene låret ble resultatet. Huff da! Men det er ikke mer enn forslått? Skummelt med sånne fall.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg