Gå til innhold

Burn It! Lose It!


Mischa

Anbefalte innlegg

Jeg var spent på stølhetsfaktoren etter gårsdagens trening, men faktisk så er jeg ikke noe særlig støl. Nå klarte jeg ikke gi alt i går, men hadde forventet å kjenne det i armene ettersom de nærmest ristet i går :klø:

Håper jeg er i form til å ta en treningsøkt i kveld også! Er klar for noe kondisjonstrening igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk for tips. Er nok koordinasjonen jeg kommer til å slite med ja. Er rett og slett ikke vant til å trene på den måten.

Jeg blir ofte skuffet over at jeg ikke blir støl. Men så prøver jeg og bruke de musklene som jeg forventet å være støl i til noe vettugt, og da pleier jeg å kjenne det. Ikke så mye, men jeg kjenner det. Evt. du kan vente til i morgen, for andredags stølhet pleier og være verre enn førstedags.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja annendags stølhet kjennes ofte bedre! Merker at jeg har brukt armene hvertfall ;) Dette er jo muskler jeg ikke bruker i hverdagen, så jeg merker ikke så mye til det, men om jeg gjør de samme øvelsene igjen nå så kjennes det godt!

Neste gang klarer jeg forhåpentligvis gjennom føre alle øvelsene også :Nikke:

I går kjørte jeg gjennom Ministry of Sound - Burn It Lose It, liker at den varer en stund da den har warm up, aeroburn (intens aeorbic), BPM (danseseksjon) + en egen boksing-inspirert del + below the belt (styrketrening) og cool down! Varer en god time og 15 min å gjennomføre hele!

Problemet med mange treningsvideoer er nettopp at de er for korte, 20-35 min :fy_fy: Bedre enn ingenting, men ikke bra når mye av tiden går med til snakk, instruksjoner, oppvarming og cool down!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny økt med Tracy Anderson Cardio Dance Workout i går, følte meg egentlig ganske sliten og uten energi, men klarte faktisk å gjennomføre :tommelopp:

Følte for mer cardio og mindre styrketrening/øvelser! Føler meg så fryktelig tung når musklene har jobbet og liker ikke helt den følelsen :vetikke:

I dag skal jeg kanskje møte svigermor, så er ikke sikkert det blir trening i kveld, men nå har jeg trent fire dager på rad, så kroppen trenger kanskje en hviledag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:nigo: Yey :hoppe:

Trente fredag + søndag også. Har aldri trent i helgen før, men når jeg klarer å trene fredag kveld og søndag morgen, da er jeg litt stolt over meg selv altså :nigo:

En økt Ministry of Sound The beach body workout og en økt med Davina McCall High Five Energy - pump + abdominals + boxing.

The Beach Body Workout er en av mine favoritter for litt late dager - den er ikke superintensiv og har en del mindre slitsomme partier, men man er konstant i bevegelse og 'bums & tums'-delen er god!

:) Dessuten er den filmet i herlige omgivelser, lurer på om det var i Karibien eller på Miami beach. Liker også "deltagerne" og instruktøren Fiona + musikken er topp! :digge:

Jeg gikk også hjem fra jobb for første gang i år her om dagen. Det er 45 minutter med rask gange det!

Jeg var også ganske flink i helgen og styrte unna en del usunne måltider og snacks, og jeg tror det begynner å merkes på vekta! :hoppe: Veide hvertfall 1,5 kg mindre her i helgen enn for en uke siden, en del er sikkert vann også, men håper noe også er rent flesk :sjarmor:

Because I deserve it! :enig:

Endret av Mischa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! :vinke:

Ville bare takke for inspirasjon til å trene med dansevideoer! Har lastet ned og trent til Ministry of Sound: Pump It Up - The Ultimate Dance Workout i dag. Herlig trening!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

:hallo:

Jeg er ikke så flink til å oppdatere daglig her, men jeg trener og trener :trene:

Men nå er det påske og det har blitt litt kake, sjokolade og slikt, og blir vel ikke noe mindre de neste dagene!

Men jeg så 50-tallet igjen :tommelopp:

Riktignok 59,9 :fnise: men jeg skal kjempe meg nedover - men vekten er ikke det viktigste, det er fasongen og jeg merker jeg har et stykke igjen. Lovehandles og mage må bort, eller hvertfall forminskes ;)

Har proppet i meg to bamsemums, men lurer på om jeg skal ta en treningsøkt etter å ha sett ferdig Idol. Jo mer jeg trener jo mindre lyst har jeg på godteri, vil ikke ødelegge hardt arbeid med sjokolade :fy_fy:

Har kjøpt meg noen knallgode sko fra Reebok, modellen Easytone! Man får masse "bounce" når man går og de skal visstnok imitere leggmusklene slik at man får mer ut av gåturer!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da var påsken over og jeg føler meg like skyldig som forventet :lol:

Fikk selvfølgelig et kjempestort påskeegg av jobben og heldigvis var vi to om det (jeg og samboer) som kunne fortære det sammen. Det ble også litt mer usunn mat enn vanlig + noen kaker.. så til tross for trening og mosjon nesten hver dag så føler jeg nok at jeg har gått litt opp igjen.

Har også fått tendenser til benhinnebetennelse igjen - utrolig kjipt. Men forventet! Da får jeg bare legge opp treningen deretter.

I går testet jeg ut 5 Step Fat Attack :fnise:

Man bør være over gjennomsnittet glad i Steps gladmusikk for å gjennomføre ettersom hele treningsøkten er koordinert til musikk av Steps :lol: Men når man kan trinnene greit kan man jo alltids skru av lyden og spille annen musikk til - det må til! ;)

Den er filmet på et diskotek/bar/utested, men det ser utrolig trist og kjedelig ut - utesteder er ikke de samme i dagslys og uten alkohol i blodet :ler: Kjipe grå fliser på gulvet og en tom DJ booth i stål, ser mer ut som en kantine.

Treningsdvd'en handler om Claire fra popgruppen Steps - etter at hun sluttet i gruppen gikk hun opp mange kilo og denne dvd'n er hennes vei til et lettere liv :lol: Hun er jo søt og blid, men har ingen fremtredende rolle i videon - hun er bare med! Treningen ledes av fire militærgutter som etterhvert hiver skjorta og viser muskler ;) En av gutta synes at det hele er ganske pinlig og må flire for seg selv og titte bort på de andre gutta for å bekrefte at de også synes trinnene og musikken er teite - egentlig fryktelig irriterende med slike personer! :fy_fy:

Så til selve treningen, det er oppvarming, aerobic, combat training, toning og cooldown. Alle partiene har tre økter hver med tre ulike Steps-låter. At man bruker tre låter på å gjennomføre en cooldown har jeg aldri vært borti før!

Stort sett er trinnene enkle og greie, men det er et par kombinasjoner som jeg strevde med selv etter flere repetisjoner. Det var dårlig med forklaringer da trinnene skulle gjennomføres i takt med musikken - ikke noe rom for å stoppe opp og forklare;)

Musikken og bakgrunnen gjorde hele treningsdvd'n litt trist, men bortsett fra det var det en ganske god treningsøkt for hele kroppen :) Forfriskende å se litt mannfolk gjøre aerobics også ;)

Endret av Mischa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok helt normalt å sitte med litt dårlig samvittighet etter påska, det gjør vi nok alle. Men vi får bare være flinke og trene og stå på, så skal du se at vi kommer over den og! :skya:

Mannebein i en treningsvideo altså, da snakker vi! :sjarmor:

Men om jeg liker musikken til steps vet jeg sannelig ikke. Tror aldri jeg har hørt om dem jeg.... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skya:

Mest sannsynelig så liker du nok det ikke :lol:

;)

Jeg har ikke noe sterkt i mot Steps, husker da den kom og den passet liksom inn sammen med resten av musikken fra sent 90-tall og tidlig 2000, litt for glad-disco-pop, men nå synes jeg det er ganske pinlig å høre på, det blir litt for cheesy etter min smak :)

Endret av Mischa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skya:

Mest sannsynelig så liker du nok det ikke :lol:http://www.youtube.com/watch?v=7MMP5KyX6aA&feature=related.. ;)

Jeg har ikke noe sterkt i mot Steps, husker da den kom og den passet liksom inn sammen med resten av musikken fra sent 90-tall og tidlig 2000, litt for glad-disco-pop, men nå synes jeg det er ganske pinlig å høre på, det blir litt for cheesy etter min smak :)

10 poeng til deg. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ha ha så bra :lol:

Nei det er ganske cheesy greier, tror nok at jeg må kjøre eget soundtrack til den! ;)

Vekten viste 59.5 kg på lørdag morgen :danse: Endelig er jeg under 60 kg igjen! Det er jo ikke vekten som betyr noe, men hvordan jeg føler meg og hvordan klærne sitter, men det er jo en sammenheng!

Klærne sitter bedre enn før, selv om det fortsatt er mage og sideflesk å jobbe med.. I fjor veide jeg 57 kg i slutten av mai, jeg tror nok ikke jeg kommer dit på så kort tid, men håper jeg ender på samme vekt som i fjor sommer når jeg reiser på ferie! Det var den bikinien da.. :sukk:

Et annet problem nå er jo cellullittene, de sprer seg som en smittsom grufull sykdom. Jeg lurer på hvor ille det kommer til å være om noen år, for det akselrerer veldig fort synes jeg.. :sukk:

Finnes ingen vidunderkur mot dette heller, evt. dyre behandlinger.. Men vi får se.. har ikke akkurat råd til å bruke 40 000 på behandlinger nå!

Jeg har en teori om at det skyldes bruk av p-piller!

Endret av Mischa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig teit å skryte av det for nå veier jeg nesten en kg mer enn forrige uke :(

:grine:

Har følt det ikke gikk rette vei denne uken til tross for mye trening og kontroll over matinntaket..

Må nok tilbake til å loggføre alt jeg spiser for å sjekke at jeg faktisk ikke spiser for mye :sjenert:

Det er jo fryktelig teit om jeg tror jeg spiser sunt og likevel får i meg for mange kalorier..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei! :hallo:

Jeg snikleste litt i dagboka di og tenkte jeg skulle henge meg på.

Begynte å trene i april, og tenkte kanskje at å følge med litt her kunne hjelpe på motivasjon og kanskje plukke opp noen tips.

Har nettopp fått trimsykkel i hus og er akkurat ferdig med en 45 min lang tur. Kjennes bra.

Lykke til i jakten på bikinikroppen! :vinke: Satser hardt på å stramme opp jeg også. Litt for mye godterispising etter at jeg ble samboer for ett år siden har satt noen spor, for å si det sånn. :sjenert:

Endret av *Numi*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Tusle!

Ja jeg tror det er veldig viktig for framgang :Nikke:

Nå har vekten stoppet helt opp. De siste tre ukene har ikke vekten rikket seg ett gram! Og jeg trener/mosjonerer ca 5 ganger i uken og passer på det jeg spiser, hvertfall i ukedagene - så nå fører jeg dagbok igjen.

Jeg har en følelse av at jeg ikke alltid har full oversikt over hvor mange gram av ditt og datt jeg putter i meg :sjenert: Jeg vet jo godt hva jeg har spist, bare ikke hvor mye.. Pes å veie alt mulig :sjenert: Men jeg tipper jeg ligger på ca 1500 kcal om dagen.

Klarer ikke helt gi opp brelett på brødskiven i lunsjen og margarinen i stekepannen. Jeg har jo levd normalt før og likevel gått ned i vekt, skjønner ikke hvorfor det skal være så utrolig vanskelig denne gangen :sur:

Er så redd for at jeg ikke klarer å finne bikini til sommeren :(

Det er faktisk det jeg gruer meg mest til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

:klem:

Det med vektnedgang er ikke så lett alltid altså. Og dess mer normalvektig man blir dess vanskeligere er det. Men er du sikker på at du ikke spiser for lite da? Prøv å gå opp litt på kaloriene og se hva som skjer da? Og mål i stedet for å veie, muskler veier mer enn fett osv. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...