Gå til innhold

Burn It! Lose It!


Mischa

Anbefalte innlegg

PUMP IT UP!

Jeg ønsker å få en hot beach bikinibody til sommeren men å få det til er hardt arbeid! Dessverre vet jeg også hvor lett det er å gå tilbake til gamle vaner og rutiner, gi opp treningen og slurve med kostholdet. Denne dagboken skal forhåpentligvis få meg i gang og være med på å motivere meg til å komme i form og bli ordentlig sprek! Jeg vet jeg kan og jeg skal klare det! :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter en runde med influensa må jeg nå sette i gang med treningen igjen. Jeg er supermotivert! :hoppe:

Jeg har allerede kjøpt inn 5 nye treningsdvd'r (som gjør at jeg nå har 10-12 stykker å velge blant - greit med variasjon!)

Nå trenger jeg bare en skikkelig treningsbh og nye joggesko! :shoppe:

Og jeg gleder meg til snøen smelter, slik at jeg kan begynne å gå til og fra jobb! :snø:

I går forsøkte jeg meg på litt aktivitet. Jeg har nemlig kjøpt The Tracy Anderson Dance Cardio Workout og den er ikke lett! :huh: Jeg har danset i tre år men har fortsatt store problemer med å plukke opp koreografien til Tracy! Det går fort og instruksjonene er ikke spesielt gode. Hun virker også litt usikker, akkurat som om hun finner på trinnene mens det foregår! :rolleyes: Det er 8 dance routines, og jeg kom meg gjennom 3 stykker, håper jeg husker noe til neste gang - for som hun sier, skal man få utbytte av dette er det viktig at rutinene er innøvde! Hun anbefalte å kjøre dansen 4-6 ganger i uken, (yeah right). Men jeg liker en utfordring, så synes det er gøy :)

Håper pilates-dvd'n hennes snart blir tilgjengelig på det europeiske markedet! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skal jeg jammen meg følge med. :jepp:

Har nettopp begynt å jogge etter et langt avbrekk fra trening. Kan du anbefale en trenings-dvd? Jeg er for øyeblikket i elendig form, og vil ha en dvd som er enkel og grei. Med andre ord lett koordinasjon. :ler:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her skal jeg jammen meg følge med. :jepp:

Har nettopp begynt å jogge etter et langt avbrekk fra trening. Kan du anbefale en trenings-dvd? Jeg er for øyeblikket i elendig form, og vil ha en dvd som er enkel og grei. Med andre ord lett koordinasjon. :ler:

:klemmer:

Så bra :jepp:

Jeg kan anbefale Elle MacPherson - The Body Workout - den varer omtrent 60 min og baserer seg på intervalltrening med aerobic-deler blandet med styrke og utholdenhet. Man trenger et par manualer (1-3 kg), men kan sikkert bruke vannflasker e.l. om man er nybegynner :Nikke: Den er i typisk aerobic-stil, laget på 90-tallet, så den er ikke den nyeste på markedet, men den funker :) Og bevegelsene er lette å kopiere og den er elegant filmet!

Den første treningsdvd'n fra Ministry of Sound The Ultimate Dance Workout er også relativt enkel og grei i forhold til bevegelser som er lette å plukke opp og greie instruksjoner, men man blir ordentlig sliten! Den er litt mer dansepreget, men du trenger ikke være verdensmester i koordinasjon for å få det til!

Jeg tror også Kari Jaquesson har en DVD, eller fler, og hun driver vel med ganske enkel, rett-frem aerobic :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Selvfølgelig skal dette gå veien! :-D

:vinke:

Yes! :jepp: Jeg tror det skal gå bra, selv om det blir tøft!

Endret av Mischa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går gjorde jeg et nytt forsøk på Tracy Andersons Cardio Dance Workout.. Puh! Jeg fullførte dance routines 1-6 med breakdown section, og deretter kjørte jeg danserutinene 1-3 i normalt tempo med musikk, og uten instruksjoner! Må si at ben og armer gikk en del i kryss, koordineringen er ikke på topp! I tillegg gjøres hver av rutinene ca 10 ganger etter hverandre med musikk, non-stop! Jeg var derfor rimelig svett og sliten etter å ha kjørt de 3 første rutinene!

Det er uten tvil litt av en utfordring, mye hopp og sprett og snurr, lurer på om jeg noen gang får det til perfekt! Gwyneth Paltrow hadde brukt 1 år på å lære seg trinnene :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dans skal visst være en av de beste treningsformene. :D Jeg prøvde meg på en dansetime på SATS en gang, koordinasjonen min er helt elendig, jeg skammer meg litt enda når jeg tenker på den timen. :fnise:

Øvelse gjør mester, du får det sikkert til pefekt etter en stund. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All ære til deg som i det hele tatt prøver! Jeg er absolutt ingen danser, jeg mangler både koordinasjon og rytme. Men misunner dere som kan det, for det ser jo så morsomt ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er absolutt ikke særlig til dansetalent, jeg husker med grøss og gru hvordan instruktøren, denne karen, på Bårdar så på meg og venninnen min og bare ristet på hodet fordi vi var så dårlige.. Mange av de andre var jo nærmest profesjonelle eller på vei til å bli det.

Jeg tror han egentlig følte at vi ødela timen hans :rolleyes: Men vi var da der for å lære! :dry:

Men jeg syns nå det er gøy uansett og akter ikke gi opp selv om jeg kommer til å holde meg til dansing på stuegulvet fremfor i klasser ;)

Endret av Mischa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag startet jeg dagen et nytt forsøk på Tracy Andersons metode! :trene:

Det er fortsatt vanskelig å henge med, men nå har jeg hvertfall kommet meg igjennom alle 8 dansene og må nå bare jobbe med å bli bedre! Jeg blir helt tomat om jeg kjører programmet fullt ut.

Synd jeg har så liten stue, det er vel like før jeg sparker til samboers elskede flatskjerm eller noe annet kostbart :forvirret:

Jeg har forsøkt å lete etter treningsbh, men jeg synes det er vanskelig å finne noe som sitter godt til tross for at mange tilbyr et bredt utvalg størrelser.. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er! Har det samme plassproblemet her, så derfor blir det lite hjemmetrening.

Trenings-bh sliter jeg med og. Men nå MÅ jeg ha nye, for har bare en som sitter "godt". Den jeg har nå er jeg sånn noenlunde fornøyd med så tenkte å sjekke ut det merket. Swegmark er det, de selger den bl.a. på Lindex. Så på tirsdag blir det shopping og denne gangen skal jeg virkelig teste de, altså hopp og sprett i prøverommet, og jeg gir meg ikke før jeg har funnet den perfekte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Swegmark sine har jo vunnet en del forbrukertester også. I tillegg har de et godt utvalg med størrelser. Har hatt et par dyrere BH-er kjøpt i type sportsbutikk, men har ikke vært noe mer fornøyd med dem enn med Lindex sine, faktisk. Men som Skya nevner, vær litt picky.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så de har sportsbh'r på Lindex altså :) Ja da kan jeg jo sjekke ut utvalget der også, var innom XXL, G-sport og Sportshuset - de førte stort sett de samme merkene.

Ja jeg mener også at den bør sitte ordentlig godt om man først skal investere i en sportsbh! De jeg prøvde satt ikke godt nok etter min mening, til tross for at de satt stramt så ble det likevel for mye "bounce" når jeg tok noen hoppetester i prøverommet.. på støvletter - jeg må ha sett rimelig teit ut ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oopsiedaisy.. har konsumert to stk cupcakes i dag :sikle:

Med vanilla frosting! :pls:

Sykt digg, men ikke bra for figuren! Jaja, jeg er mye flinkere til å styre unna søtsaker på hverdager, så ser frem til en hard og sunn uke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har noen sportsbh`r fra Champion som jeg bestilte fra Sportmann. Jeg tror det er disse jeg har. Liker også Nike sine og en fra Swegmark. De får du til en billig penge på Lindex. Min erfaring er at Swegmark sine passer best for relativt små pupper. Nå når jeg er melkeku og har betydelig større pupper enn vanlig, syns jeg ikke den gir nok støtte. Men det er kanskje smak og behag som så mye annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om jeg prøvde modellen fra Champion, men hadde store problemer med å få lukket den på egenhånd så fikk ikke testet den ordentlig. Jeg får ta en runde til med prøving :)

Usj, jeg gikk på vekta i dag tidlig og den viser det samme som sist. Jeg må nok bli enda mer bevisst på hva jeg putter i meg og trene mer enn 3 ganger i uken for å oppnå resultater.. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...