Gå til innhold

Burn It! Lose It!


Mischa

Anbefalte innlegg

Åh nå ble jeg glad :hoppe:

Litt positive innlegg var akkurat det jeg trengte! :jepp: Gjorde et forsøk på Ministry of Sound Pump It Up Aeroburn i går, men under oppvarming følte jeg meg rar.. svimmel, snufsete, sliten.. Nedtur! :sad:

I går var nemlig ikke formen på topp og jeg klarte ikke fullføre :sukk: Kom meg gjennom warm up, tone it up, aeroburn 1 og så måtte jeg hoppe over aeroburn 2 og gå rett på cool down.

Men det er bra dere er positive :tommel:

snuppis! :vinke:

Jeg har faktisk kjøpt og betalt alle treningsdvd'ene mine på play.com :fnise: - utenom en (som jeg lastet ned i går fordi den ikke er tilgjengelig på det europeiske markedet) :sjenert:

Men jeg har utrolig mye glede av de - og de koster stort sett mellom 50 kr og 140 kr, så det er ikke altfor dyrt. Regner med at det finnes en god del tilgjengelig for nedlasting, men jeg merket at kvaliteten ble langt dårligere på den jeg lastet ned. Dårlig bilde og dårligere lyd, så jeg kommer nok til å fortsette å kjøpe jeg da :Nikke:

Mange gode her!

Aryia: Så bra jeg inspirerer :ler:

Har du noen å anbefale selv eller? :)

Skya og LekeHusmor :hallo:

Se så flink jeg er -> :trene:

Endret av Mischa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ja du er superflink Mischa!!

vi må bare keep it going vettu, så vi kan sprade lekre nedover Las Ramblas :sexy:

edit: og ikke minst drikke cava-sangria med god samvittighet! :kristin:

Endret av LekeHusmor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kari Jaquesson fatburner

Carmen Electra StripAerobic

Er disse jeg bruker for det meste, men begynner å bli litt lei :P Greit å få litt å variere i. Har lasta ned Pilates for dummies, av alle ting! For dummies treningsdvd'ene skulle visst være bra, så må teste det ut!;)

I kveld blir det nok bare tur med voffen, men i morgen har jeg leiligheta for meg selv hele dagen, så da blir det trening foran tv'en med Ministry of Sound :) Har Dancemix workout, Aeroburn, The ultimate dance workout, hvilken tror du er best å begynne med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aryia:

Takk for tips! Begge skal sjekkes ut :Nikke:

Jeg liker alle de tre fra Ministry of Sound. Dancemix er relativt lang og har noen partier med høy intensitet, men fokuserer mest på selve dansingen og det er en del trinn man skal plukke opp - veldig gøy når man får det til men man må nesten kjøre gjennom den noen ganger før man klarer å henge med!

Aeroburn har høyt tempo og er mer aerobic-inspirert, ikke så mange avanserte trinn å plukke opp, men det tar likevel litt konsentrasjon å huske rekkefølgen på trinnene.

The ultimate dance workout er den mest slitsomme av de alle - og den som er mest aerobic-preget. Lett koreografi - men mye hopping og løping!

Så det kommer litt an på hva du foretrekker :)

Jeg ville begynt med den som så mest spennende ut :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæææh... nedtur!

Vekten står bom fast!! Og da mener jeg boooom fast! Ikke rikket seg et gram selv med to uker med trening.

Jeg har riktignok hatt noen dager hvor jeg har spist noen mindre sunne greier, men håpet jo at jeg ville se virkningen av treningen for det! Så nå gjør jeg et nytt forsøk på vektklubben for å overvåke matinntaket.. :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blæææh... nedtur!

Vekten står bom fast!! Og da mener jeg boooom fast! Ikke rikket seg et gram selv med to uker med trening.

Jeg har riktignok hatt noen dager hvor jeg har spist noen mindre sunne greier, men håpet jo at jeg ville se virkningen av treningen for det! Så nå gjør jeg et nytt forsøk på vektklubben for å overvåke matinntaket.. :kjefte:

:troest:

Jeg vet ikke hvordan du har gjort det. Men du har fått meg nysgjerrig på slike dansetreningsvideoer. Og det er litt av en bragd. Jeg, som har verdens dårligste koordinasjonsevne og som egentlig hater dansing!! :dåne:

Har litt dårlig plass her hjemme. Men lurer på om jeg skal investere i en video som jeg kan ha liggende på jobben. For der har vi treningsrom med tv. Noen tips til en fin nybegynnervideo?

Endret av Skya
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæææh... nedtur!

Vekten står bom fast!! Og da mener jeg boooom fast! Ikke rikket seg et gram selv med to uker med trening.

Jeg har riktignok hatt noen dager hvor jeg har spist noen mindre sunne greier, men håpet jo at jeg ville se virkningen av treningen for det! Så nå gjør jeg et nytt forsøk på vektklubben for å overvåke matinntaket.. :kjefte:

:( Kjedelig da... Men er jo (litt) positivt at den ikke har gått opp... (mager trøst kanskje?)

Måler du deg? Det kan jo hende du har blitt mindre rundt f.eks midje og lår!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måler du deg? Det kan jo hende du har blitt mindre rundt f.eks midje og lår!

Det tenkte jeg også på. Siden du trener en del, så kan det jo være at du har fått en del muskler? Muskler veier jo mer enn fett, men tar mindre plass ;)

Og det trenger ikke nødvendigvis være hvor mye du spiser, men hva du spiser, men det vet du sikkert :) Bare pass på å få i deg nok proteiner når aktivitetsnivået er høyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspill alle sammen! :enig:

Skya: Morsomt at jeg har vekket nysgjerrigheten din :fnise:

Du virker veldig godt trent etter hva jeg har lest i dagboken din da, så utholdenhetsmessig så er kanskje ikke mange av treningsvideoene den største utfordringen for en person som deg, men man får brukt kroppen på veldig mange ulike måter og trent opp muskelgrupper man kanskje sjeldent bruker ellers! Dessuten er det gøy å mestre nye bevegelser og lære trinn! :Nikke:

Og eks. Tracy Anderson lover deg en tiny teeny dancer's body! Vet ikke helt om jeg kjøper den men ;)

For nybegynnere kan jeg anbefale Ministry of Sound the Ultimate Dance Workout, Ministry of Sound The Beach Body Workout og Ministry of Sound Burn It Lose It.

Alle disse tre er morsomme med sprudlende instruktører og mye bra musikk + at trinn og bevegelser ikke er altfor avanserte, men man bør ikke ta seg selv altfor høytidelig for det er mye hotpants og oppfordringer til å "be sexy" :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mariajenta:

Ja jeg burde brukt målebånd, vet bare ikke hvor jeg skal måle eller hvor stramt!

Det er jo sant som du sier, så lenge jeg ikke går opp i vekt :sjenert:

Jeg vet man ikke kun skal se på vekt, men vanskelig å ikke henge seg opp i tallet på vekta!

Aryia:

Vi får satse på at det er litt muskler inne i bildet :sjenert:

Jeg vet jo sånn ca hva jeg bør og ikke bør spise, men likevel er det en utfordring å få det til noen ganger..

Har du noen gode forslag til frokoster, mellommåltider og middager?

Når det gjelder lunsj har jeg ikke så mange alternativer da vi ikke har kjøleskap på jobb, så jeg må nesten benytte meg av kantinen.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måler midje, der det er tykkest ved rompe/lår og rundt ett av lårene... Måler sånn passe stramt - ved midjen sånn at jeg har magen i "hvilemodus" og rompe/lår sånn at det ikke tyter ut noe over og under :)

Du kan f.eks måle annenhver uke og skrive ned tallene, så ser du nok resultater! Særlig når du er så flink til å trene :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg måler bare jeg, drit i vekta.

jeg måler overarmer, tjukkeste punkt på lår, tjukkeste punkt på mage og midje. du skal ikke stramme båndet, det skal bare ligge rundt liksom, tett inntil men overhode ikke stramt. og være helt avslappet i mage selvfølgelig, ikke suge den inn :ler:

måler meg hver uke, og det er mye lettere å se fremgang da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aryia:

Har du noen gode forslag til frokoster, mellommåltider og middager?

Når det gjelder lunsj har jeg ikke så mange alternativer da vi ikke har kjøleskap på jobb, så jeg må nesten benytte meg av kantinen.

:)

Vet ikke hvor lang tid det tar fra du drar hjemmefra til du spiser lunsj, men om du lager en salat så holder den seg fin ihvertfall halve dagen. Ha en bolle med det du liker av grønn salat, agurk, paprika, mais o.l, og en liten bolle med reker, skinke, tunfisk, laks, kylling, egg osv., og så blander du det når du skal spise :) Evt. kok opp grønnsaker som brokkoli, blomkål, gulrot osv og ta med. Har dere mikrobølgeovn på jobben eller i kantina som du kan benytte er det fort gjort å varme det opp. Finn en proteinkilde du liker godt å ha sammen med grønnsakene.

Til frokost er det nok lurt å få i seg noe som metter lenge, f.eks havegrynsgrøt som du strør kanel og/eller kardemomme over for å få smak, og like før du spiser så har du over eple som du skjærer i små biter. Stor favoritt hos meg i allefall! Har man ikke like god tid hver morgen er det greit å bruke et skikkelig grovt brød med masse godt og proteinrikt pålegg. Fiskepålegg, egg, kylling/kalkunskinke el. vanlig skinke - har lavt kcalnivå så her kan du ha på mye, cottage cheese og banan, cottage cheese og litt lavkcal syltetøy. En omelett kan varieres veldig, ha i rødløk, paprika, skinke, ost ++

Mellommåltider: frukt, grønnsaker - grønns. har lavest kcalnivå og metter som regel lenger. Nøtter, yoghurt med müsli, mager kesam med en dæsj funlight saft og müsli. Heistad har mye forskjellig hermetisert frukt med veldig lavt kcalnivå, bland med mager kesam og funlight eller med vaniljekesam.

Middag: tenk så rent som mulig når du velger kjøtt. Bytt kjøttdeig ut med karbonadedeig, kjøttdeig av svin eller kylling. Kylling eller svinefilet, rent oksekjøtt. Er bare å kjøre på med forskjellige krydder for å variere smaken. Ha masse salat, grønnsaker, fullkornspasta eller ris. Har du en rett hvor du vanligvis vil bruke lettrømme, så gå over til kesam, smaker det samme synes jeg ihvertfall :P

Stikk innom denne bloggen , hun skriver utrolig mye bra om kosthold og trening :)

Tror mange tenker at de må spise kjedelig mat hvis man ønsker å bli sunnere og/eller gå ned noen kg, men det er så utrolig mye godt å velge i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Aryia:

takk for tips :)

Spiser stort sett bare kylling, karbonadedeig og magert svinekjøtt på hverdager + en del grønnsaker. Men det er vel helgene som ødelegger + en og annen utskeielse i forbindelse med kino, kafébesøk etc.

Problemet er kanskje at helgen ofte varer fra fredag ettermiddag til søndag kveld! Da er det plutselig nesten tre dager med utskeielser ;)

Det var lurt å ha en bolle med kjøtt og en med salat :Nikke:

Det har jeg ikke tenkt på. Har tatt med meg diverse salater tidligere, men kan nok begynne med det igjen. Synes bare den blir litt svett, men hjelper kanskje å skille grønnsaker og kjøtt! :)

Bruker stort sett SANS ekstra lett rømme - kesam er kanskje enda magrere, men tror ikke det er så stor forskjell :) Håper hvertfall ikke det :fnise:

men masse gode tips!!

Jeg prøver å logge maten jeg spiser på Grete Roede - men er usikker på hvor mye jeg bør spise. Tipper jeg vanligvis ligger på rundt 1600-1800 kcal men da har jeg ikke gått ned i vekt. Jeg føler jeg bør ligge på 1400 kcal ca for å gå ned i vekt. Jeg hadde en relativt aktiv hverdag tidligere - studerte og hadde en jobb hvor jeg måtte stå/jobbe på lager + fysisk aktivitet i tillegg. Nå sitter jeg nesten hele dagen, busstoppet er 4 min unna..

Ser mange skriver at kroppen lagrer fett om man spiser for lite, men ..det er et forferdelig grusomt eksempel å dra fram men de med anoreksi blir jo fortsatt tynne, selv om de ikke spiser!

Jeg vil jo ikke spise for lite, men om jeg ikke går ned i vekt så må det jo tyde på at jeg inntar for mange kcal?

Ikke lett det her! Vet ikke helt hvem man skal stole på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du går inn på denne siden her tror jeg du vil finne en kalkulator som beregner ditt daglige kcal-behov ut fra høyde, vekt og aktivitetsnivå. Hvis den kun oppgir hva du må ligge på for å holde vekta, så legg deg ett par hundre kcal under :)

Og det med anorektikere er vel gjerne det at når man slutter å spise blir kroppen på et visst tidspunkt nødt til å ta av noe for å fungere, og da går det av fettlagrene som allerede er "spart" opp. Ofte er det nok MYE muskler som forsvinner også.

Kjenner godt til det med at helgen varer fra fredag til søndags kveld, utrolig irriterende! Hehe!:P Fikk servert gulrotkake på jobb i dag, i tillegg til at det stod sjokolade fremme. AS IF at jeg klarer å motstå da liksom *snurt* Håper at de som skal på aften og nattvakt spiser alt slik at jeg kun har knekkebrødet mitt i morgen som skal inn i munnen min :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei her er jeg.... tusen takk for link til hvor jeg kan kjøpe video. Får se hva jeg får til;)

Ellers så ble jeg meget imponert over de linkene som er lagt til her, mye gode råd og inspirasjon så de skal jeg lese litt på nå;)

synes du er flink som står på ja!

Kan si meg enig i at havregrøt metter lenge og samtidig er det faktisk ganske godt. du kan jo variere det også, en dag med kanel, en dag uten, en dag kan du spe ut med litt melk og en dag bare med vann. ha oppi frukt, cottage cheese, syltetøy..Mmm synes dette er kjempe godt.

Jeg er også av den som lager en stor bolle med salat eller frukt og har i kjøleskapet. Er virkelig å anbefale for da kan man bare ty til denne når man har lyst på noe godt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror definitivt jeg skal prøve meg mer på havregrøt! Som dere sier, det kan jo varieres i det uendelige :)

Hva er favoritten?

Jeg er veldig glad i kanel!

I dag har jeg testet Tracy Anderson Method Mat Workout!

Den bittelille damen/jenta påstår at hennes metode er den rette for å oppnå en tiny teeny dancer's body og at man bør gjøre workout'en 4-6 ganger i uken kombinert med da hennes dance aerobics! Yeah, om man trener 1 time og 45 min 4-6 dager i uken så bør man vel se resultater ;)

Det som er litt urovekkende er at hun anbefaler at man ikke benytter seg av andre treningsmetoder i tillegg, for best resultat! Et skittent salgstriks eller :klø: Tracys fokus er å trene musklene med ulike variasjoner med lette vekter slik at man får lange, feminine konturer og ikke "bulky" muskler som man kan få om man bruker for tunge vekter og fokuserer kun på hovedmuskler. Jeg er ingen ekspert, men jeg tror hun kan ha et poeng! Det føles hvertfall mye mer riktig å bruke alle muskelgrupper og variere øvelsene enn å bare fokusere på noen hovedmuskler!

I motsetning til dance aerobic videon så krever ikke denne videon plass på størrelse med et dansestudio. Men en matte, stol og et par vekter (maks 3 pounds/1.5 kg).

Den er filmet i samme rom som dance aerobic videon - en lekker stue med utsikt til en hage. Igjen er hele videon profesjonell og musikken er spesielt laget til workout'en. Helt greie låter, noen går igjen i dance aerobic videon. Det er noe Madonna-aktig over musikken! Tracy er ikke akkurat raus med instruksjonene, det gjelder å henge med på egen hånd når hun går fra en bevegelse over til en annen! Hun er nok litt for opptatt med å få det til å flyte i takt med musikken. Tracy fokuserer på ben og lår, mage og armer.

Så er vel hovedspørsmålet, funker det`? For en som ikke har trent særlig mye styrketrening tidligere så ja, uten tvil! Det var ekstremt slitsomt og flere av øvelsene klarte jeg rett og slett ikke å gjennomføre. Men da har jeg noe å jobbe mot ;)

Det er noe helt nytt og annerledes fra andre treningsvideoer og jeg mange hevder at det er en ny metode for å "shape your body" og "work on your problem areas" - øvelsene er stort sett alle nye og uvante, og man kan uten tvil "feel the burn" ;)

Det er uten tvil en god treningsrutine og jeg kommer til å benytte meg av denne igjen ja! Det går dessverre en del stygge rykter om Tracy - det er mange som sitter og føler seg rundlurt både pga. ting hun har gjort i fortiden og pga. mangel på info og også en del problemer rundt bestilling av DVD'n (dvd mangler, dvd dukker aldri opp etc). Slike ting gjør at man blir skeptisk til hennes troverdighet som exercise instructor, men inntil noe er bevist så lar jeg meg overbevise om at Tracy vet hva hun holder på med og fortsetter med treningsvideoene hennes! :)

Musikken

Endret av Mischa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...