Gå til innhold

Burn It! Lose It!


Mischa

Anbefalte innlegg

Jeg fikk trent i går også :Nikke:

:trene:

Trente til Clubland Work It Out. Denne har oppvarming, aerobic del, dansing, combat/boksing, styrketrening og cool down. Den er filmet på en scene med blinkende, disco-lys bakgrunn - litt mer amatørmessig enn Pump It Up-serien. Instruktøren heter Deanne Berry og er veldig søt, men har litt tacky klær og stil - tenk 80-talls discoaerobic med paljetter, fjær og korte topper. De to kvinnelige danserne har paljettbikinier og gjennomsiktige tights :fnise: Herlig! Hele treningsvideon er basert på Clubland-musikken som er dancemusikk, den er dermed perfekt om man liker å danse til Cascada og Scooter, men musikken er litt lav så man får ikke fullt utbytte av den energiske musikken. Man blir rimelig svett, men det er jo bra :tommelopp:

Dansingen er favorittdelen min, kul musikk som Rihanna - Don't Stop The Music og Duffy - Mercy. Trinnene er litt kompliserte og Deanne går fort fram, så dette er en mer avansert treningsvideo for de koordinasjonen i orden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flink du er ! :)

Jeg venter stadig på "The body workout" som jeg bestilte for en evighet siden. Jaja, den kommer sikkert snart. God helg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Moro å lese om de ulike treningsvideoene, er et område innenfor trening jeg overhodet ikke er bevandret :) Paljetter og gjennomsiktig tights hørtes jo rasende festlig ut :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg skal bestille et par av de treningsdvdene som du anbefaler. Jeg har bare en og trenger sårt litt avveksling ;)

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått "The body workout". :) Syns den er veldig grei nå når det er lenge siden jeg har trent og koordinasjonen min rett og slett er elendig. Tror nok den blir kjedlig og gir lite etterhvert, men helt super som en begynnelse.

Hva kan du anbefale som "neste skritt" etter denne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Bolledeig: Ja treningsvideoer er min greie da, jeg synes treningssenter både er dyrt og tidkrevende (reisetid, påmelding til timer etc., vente på ledige apparater) - men målet er likevel - når jeg er kommet i bedre form - å komme meg over til et treningsstudio, kanskje sammen med samboer. Men treningsvideoer kombinert med lange gåturer fungerer fint for meg :)

Tusle :vinke:

Hyggelig at du er innom her også!

Trekkoppfuglen: Play pleier å være kjappe med å sende avgårde pakkene, så rart det tok litt tid før du fikk den.

Jeg er enig i at "The body workout" kan bli litt kjedelig i lengden, men som deg synes jeg den er god start når det er en stund siden sist man trente. Man får brukt hele kroppen og "myket" den opp litt :) Skal teste noen nye treningsvideor til uken og se om jeg kan gi deg noen nye tips!

De siste dagene har jeg trent til The Tracy Anderson Dance Cardio Workout som også benyttes av Madonna og Gwyneth Paltrow. Den er den mest avanserte treningsvideon jeg har prøvd og kanskje ikke noe for utålmodige sjeler. Om man leser reviews så er det enten love it or hate it! Har man erfaring med turn eller dans er det en utfordring og kjempegøy når man får dreisen på det, men om man har liten stue, liten tålmodighet og liten erfaring med koreografi så er det kanskje best å stå over?!

Tracy Anderson er en knøttliten amerikansk jente som ønsket å bli ballerinadanser, men som fikk høre at hun var for tykk! :sjokkert:

Videon er filmet i en stue med utsikt til en hage - en variasjon fra videoer filmet på diskotek med blinkende diskolys. Hele videon er gjennomført profesjonell, veldig elegant og lekker slik bare amerikanere klarer. Det er også god lydkvalitet (faktisk ganske viktig!) og musikken er alltid akkurat passe høy i forhold til instruksjonene/stemmen til Tracy. So far so good ;)

Treningen er inndelt i en oppvarmingsdel, en breakdown-section hvor Tracy går gjennom alle de 8 dansene trinn for trinn, både forfra og bakfra, og deretter i fullt tempo. Denne delen er uten musikk. Selv om dette er instruksjonsdelen av videon går det raskt og det blir mye spoling frem og tilbake for å lære bevegelsene de første gangene.

Når trinnene sitter er man klar for selve danserutinen - her kan man også velge om man vil følge henne bakfra eller forfra, da repeteres hver dans gjennom en hel sang - musikken er forøvrig helt grei - tror kanskje låtene er laget spesielt for denne treningsvideon, det er stort sett dance/popmusikk.

Jeg vet ikke hvor lang tid det tar å gjennomføre oppvarming + alle dansene for så langt har jeg kjørt oppvarming + 4-6 danser med instruksjoner + deretter 4-6 av dansene i fullt tempo med musikk - da bruker jeg 45-60 min.

Det er utrolig bra cardio workout! Kanskje en av de beste på markedet, hjertet og pulsen pumper og svetten renner. Det er ikke tungt, bare slitsomt! Mye hopping, snurr og sprett og raske trinn i avanserte kombinasjoner.

Jeg syns det er kjempegøy og det er mye morsommere enn å hoppe tau eller jogge, men det er som sagt ikke for alle! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke:

fant deg! må begynne å vandre her inne jeg også, da treningen begynner i dag! :hoppe:

treningsvideo hørtes gøy ut :) men jeg har jo wii fit, blir jo noe av det samme. får nesten holde meg til det :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Wii Fit også, men kan ikke helt sammenlignes :riste:

Wii Fit har altfor mye dødtid mellom de ulike aktivitetene og lavt nivå på cardio/aerobic! Jeg liker Wii Fit altså, balansedelen, yoga og styrketreningen er alle gode - men jeg liker ikke å få kjeft :fnise:

Jeg står skjevt, og jeg løper for sakte/fort etc.. Vekten har gått opp osv.. Bare kjeft å få :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ah så det er ikke bare jeg som har det sånn!! jeg føler den bare kjefter på meg. hvis jeg ikke er der HVER dag så sier den ooh where have you been osv :ler:

og så går stepen ogsånn så treig! blir gal :dåne: men ellers liker jeg den godt. men jeg må si jeg er litt skeptisk til vekten på den.. hvor bra den er liksom :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stoler ikke helt på den jeg heller :dry:

Har hørt folk som har fått vanvittige tall, både for høye og lave. Det har ikke vært så ille gærn't med meg, men synes alltid den mener jeg veier for mye :sjenert: Blir litt deprimert av den noen ganger, til tross for at den prøver å være positiv og motiverende med sine søte lyder og stemme.

Dansematte er kjempegøy, har du prøvd det?

Jeg har en til PS2 og det er moro! Og slitsomt! Tror det finnes til Wii nå også, jeg har litt lyst på den og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe trening i går, ble kinotur og popcorn i stedet! La la la :sjenert: Men det er så sjeldent jeg gjør slikt og jeg ga godteposen til min kjære samboer i stedet :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for utfyllende svar om treningsdvder. :) Jeg har også hørt at play er kjappe, men det var de ikke da jeg bestilte. Men, men, jeg fikk heldigvis det jeg bestilte etterhvert.

Ha en fin dag! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trekkoppfuglen: Jeg prøvde så vidt Davina McCall Super Body Workout på tirsdag, og jeg tror den kan være noe for deg. Veldig enkle og greie øvelser, en 40 min SuperFit og en 40 min SuperSculpt workout + 3-4 10 min ekstra workout hvor det fokuseres på mage, ben, etc.. Jeg testet bare SuperFit, den var litt kort, men det er også meningen at man skal legge til en av disse 10 minutters øktene i tillegg!

Kommer full review når den er testet i sin helhet;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for tipset! :) Bortsett fra play, hvor kan man kjøpe slike dvder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trekkoppfuglen: Jeg har faktisk ikke funnet noen andre nettbutikker som jeg er like fornøyd med, så jeg holder meg til play. Men skal si fra om jeg finner noen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble en runde med Tracy Anderson Dance Cardio Workout. Fornøyd med den altså :Nikke:

Hele rutinen inkludert oppvarming tok 43 minutter, så det er ikke verdens lengste workout, men man blir svett og sliten - og det er det som teller! I tillegg får jeg trent koordinasjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Heisann

Måtte stikke nesen innom deg en tur og "besøke" deg litt, siden du var så hyggelig og kom på "besøk" til meg;)

Jeg må innrømme at jeg ikke leste HELE tråden din, men skumleste mesteparten. MEN jeg spør for det, mulig det er besvart i tråden, men fyrer løs...Ser at du er kjempe flink til å trene etter videoer. jeg er litt av samme sorten som deg som ikke gidder å melde meg som støttemedlemsskap på et treningssenter, er lissom ikke helt min greie. men kunne tenkt meg å trent etter en video ja.Har ikke den erfaringen men kan se fordelene. Men bestiller du samtelige fra nett? Eventuelt laster du ned noen? Og hva koster det ?

Nysgjerrig nå ja ;) :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk plutselig treningslysta over meg når jeg leste tråden din her :)

Men orker ikke bruke penger på de dvd'ene, så jeg laster ned :ler: Gleder meg til å teste de!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...