Gå til innhold

Bolledeig sin bolebok


Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Bolledeig

Definitivt ;) Skal bli deilig å våkne utvilt og hydrert opp i morgen tidlig :ler: + at da får jeg etter all sannsynlighet dyttet inn en økt også i morgen, og det er velstand ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Jeg er støl i korsryggen i dag.... deilig

Vurderer å droppe treningen siden jeg har en rimelig tung styrkeøkt foran meg i morgen, men får se hva dagen bringer. Kanskje det bare blir kardio i stedet. Blir jo gal de dagene jeg ikke trener, hehe. Er akkurat som om noe "mangler" den dagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bolledeig: det er lov å droppe trening på søndager..Søndager er hviledager:) :gjeiper: :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, du er like ille som meg da :) Jeg måtte nesten presse meg selv til å ikke trene i går og gleda meg nesten som en liten unge til å trene styrke i dag. En form for luksusproblem dette tror jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Hehe, meget mulig. Men jeg tar meg en liten tur bare for å få litt restitusjonstrening, er godt når man er støl. Kanskje litt egenmassasje og bevegelighetstrening også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bolledeig

Det ble 25 minutter reperasjonskardio (kosepuls på 160) for å prøve å få ut en del av vondtene fra ukens treninger.

Liker egentlig veldig godt å gå på ellipse, men har ofte problemer å finne riktig innstilling, enten blir det alt for lett, eller så er det pump i quadriceps før jeg får sagt oppvarming. Så nå som jeg fant løsningen må det noteres ned, nemlig høy SPM (over 130) og rimelig lav belastning (8-9).

Deretter var det skulderrehabøvelser, og benkpress

20 x 5

30 x 5

40 x 5

40 x 5

Lett og fint, og var litt lenge siden benk, så jeg tok en runde i dag.

Så var det egentortur på massasjerulle, der korsryggen fikk gjennomgå. Så sikkert utrolig lur ut der jeg omtrent lå og gråt på rullen, men det var fullstendig verdt det, ryggen føles MYE bedre nå.

Så hjem for å spise mat :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow så det ble trening i går altså! Også ble det jo en relativ tøff trening! Det er bra! Jeg føler meg egentlig litt "dårlig" om jeg kan bruke det ordet når jeg ser hvor hardt dere trener på et treningssenter også kommer jeg med min hjemmetrening..Da tenker jeg at det ikke er så rart at jeg ikke ser resultater. men der igjen da, noe trening og bevegelse er jo bedre enn ikke noe....

Håper det ble god mat på deg i går kveld da:;)

Og at dagen idag ble fin..Det ble kanskje litt trening idag og? *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Ikke spesielt hard trening i går egentlig, det var mest for å få igang blodsirkulasjonen og bedre litt på stølheten og liknende.

Blir trening i kveld også, gitt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Jau, i dag var det litt ulikt som sto på programmet, teknikkjustering i mark/benk (trengtes, gitt!) og gjennomkjøring ulike øvelser. Husker ikke helt sett og antall reps og slikt, så det ble noe sånt

Benk - jobbe opp til 1 rep på 45 kg

Chins med strikk

Boksbøy, jobbe opp til 3 rep

Markløft - jobbe opp til 1 rep 60 kg

Bulgarsk utfall - opp til 12 rep

Veldig moro, og annerledes økt, gleder meg til fortsettelsen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Så klart :) Det er en variant av chins med assistanse. Strikken gjør at bevegelsesbanen blir mer lik en "vanlig" chin-up enn det det vil være når man tar den i et apparat.

jeg youtubet litt og det er ikke helt likt, men du skjønner greia:

EGBi2tNBPtQ

Prøver å kjøre noe strictere enn dette, og ikke så mye fjasing med haka og sånt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

fjasing med haka og sånt...

Kan være det er en refleks som får henne til å bruke de siste kreftene. Jeg står på tærne når jeg løfter vekter over hodet. Ser idiotisk ut, men jeg tror visst at det funker... tror det er noe som henger igjen fra ballett-tiden min. (Strekk på tærne og beina og det er utrolig hva slags krefter man får)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Hehe, det vet jeg egentlig, poenget var bare at jeg kjørte litt strictere. Jeg vil forøvrig helst "gi fart" med hofta på veien opp, som er mye samme greien, men øvelsen skal komme fra rygg og ikke fra hofta, og da har jeg ikke lov ;)

Ellers er den ene leggen min blå etter markløften i går :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Ble trening i dag også gitt. Åpnet ballet med 15 minutter intervaller på mølle (løpe 400 m, gå 200 m, løpe 400 m osv) og deretter 15 minutter på et rimelig behagelig pulsnivå (160) på ellipsen.

Så bar det videre til teknikkpirk i baseøvelser, der jeg banner og steiker litt over mangel på lette, store skiver på senteret mitt, de letteste med "riktig" størrelse veier 20 kg, og det er ikke akkurat en vekt å trene markløftteknikk med... Oh well.

Teknikktrening mark, bøy (vanlig, front, zercher), vingler ikke like mye med knærne nå som betyr at jeg trolig er mer obs på problemet enn før. Synes det er litt jalla å grundig studere seg selv i speil mens man løfter, men av og til må det rett og slett til :ler:

Masserte ut vonde muskelknuter, strakk litt på ting og tang, trente core og gikk hjem.

Og nå. MAT :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest daimyo

Jallaobservasjon i speil er undervurdert! Jeg er til og med så jalla at jeg filmer teknikk i øvelser innimellom, for å sjekke at det sitter. Utrolig lett å legge seg til uvaner og føle at man gjør det annerledes enn hva som er tilfelle. Jeg gikk lenge rundt og følte at jeg satt meg skikkelig dypt ned i markløft for eksempel, mens jeg i realiteten omtrent løftet strakmark. Veldig nyttig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Hehe, godt vi er flere :ler:

Hadde jeg hatt noen til å filme hadde jeg gjort det også. Jeg er redd jeg drar med korsryggen, og det gir en ikke helt lur belastning på vei opp å være for vridd mot speil også...

Jeg trodde også jeg gikk KJEMPEDYPT. Knapt knekk i knærne tror jeg vi sier :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest daimyo

Nei, man må ikke vri seg i løftet, da ser man opp.

Vanlig å dra med korsryggen, ofte ser jeg at folk retter ut bena først, for deretter å dra med ryggen. Jeg måtte fokusere veldig på kontakt med benmuskulaturen for å få med bena mer i løftet.

Jeg er (visstnok) ganske myk, og har ganske lett for å holde ryggen strak. Hvis det er et problem, kan det være nyttig med mye tøying, men det ser jo ut som om du driver endel med fra før. Det har jeg ihvertfall hatt utrolig god nytte av i knebøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Jepp, tøyer for harde livet. Bakside lår og ankler er de største festbremsene for min del når det kommer til bøy, så jeg kjører på med håp om at det bedrer seg etter hvert...

Forøvrig drepte jeg den ene skoen min i dag. Sånn går det når man er dust og trener med sko med demping, de var åpenbart ikke laget for å tåle 120 kg + Jaja, får trøste meg med at det var dempingen som røk, og ikke ankelen. Er på utkikk etter noen helt flate sko, men har ikke funnet noen fine, og føler meg ikke stærk nok til å trene med converse helt ennå :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...