Gå til innhold

Bolledeig sin bolebok


Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

Gjest Bolledeig

Velkommen :blomst:

Her er det altså meningen at jeg skal logge treninger og slikt. Det kommer mer her inne etter hvert, men nå har jeg i hvertfall laget dagboken, så nå er det gjort, nå har jeg ikke noe valg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:vinke:

Gleder meg til rapportene dine. Har lest litt i bloggen din, og jeg synes det var mye fornuftig å lese :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

:hallo:

Kan jo begynne med å skrive litt om programmet mitt. Det er delt opp i to tunge og to lette dag i uken, for dere som ikke kjenner meg så er det kanskje verdt å nevne at jeg ikke er stor på kondistrening, så det er altså tung og lett STYRKE det er snakk om. Av og til begynner jeg på en ny "runde" før uken er helt over hvis jeg føler meg pigg og har god energi, andre ganger tar jeg ut hviledagene.

Altså noe sånt som

Mandag Tung overkropp

Tirsdag Lett bein / spenst

Onsdag fri

Torsdag Lett overkropp

Fredag fri

Lørdag Tung beindag

Søndag fri.

Her er det ingen fasit, men sånn ca hvordan jeg pleier å legge det opp. Treningene påvirkes også litt av om jeg har treningspartner med eller ikke (trener jeg alene blir det ikke like tungt pga mangel på muligheten for å sikre) og om partner får trumfet gjennom noen av sine ønsker :ler:

Jeg har tidligere prøvd meg på helkroppsprogram (release your potential) 3-splitt, 4-splitt og 5-splitt, men akkurat nå er jeg veldig fornøyd med hvordan ting er lagt opp.

Målene mine er annet enn å holde meg skadefri (lett for hvis man prøver å være tøff i trynet på trening) blant annet å skulle klare chin-ups og dips med kroppsvekt, kroppsvekt i knebøy (er ca 15 kg unna) og markløft, og å benke 50 kg (5 kg unna).

Benken er blitt overprioritert, noe skuldrene mine hater meg for, så jeg prøver å gå for alternative øvelser for brystkassen og konsentrere meg om styrken i underkroppen en periode. Når persen i benk og knebøy er under 10 kg fra hverandre er det et tegn på at ting ikke er som det skal :ler:

For å unngå innlegg på over en side, kan jeg mase litt mer ETTER jeg har vært på trening i dag :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan du ikke skrive hvilke øvelser du tar, kg og repetisjoner og da. Jeg er en kondistrener som prøver å innarbeide gode rutiner på styrketrening og trenger det derfor inn med teskje.

Og hva hette den boka jeg fikk av deg? Husker ikke hvor jeg lagret den skjønner du. :blond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Detaljert logging blir det ja :)

Halp, det var den boken da.... hmmm... prøv å søke på "barbell" eller "squat" eller noe på maskinen din, så finner du den sikkert ;) Sitter på feil maskin så jeg husker ikke helt i farten....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Dagens trening

Oppvarming: Tøying, litt skulderrehabøvelser, massasjerulle og annen moro. Mye flinkere enn vanlig, med andre ord.

Nedtrekk bredt i supersett med nedtrekk smalt

(altså gjøre de to rett etter hverandre uten pause)

30 kg x 15 reps, bredt og smalt

40 kg x 10-8 reps, bredt og smalt

50 kg x 8-5 reps bredt og smalt

Litt overivrig på den siste, undervurderte nok hvor sliten jeg kom til å bli. En erfaring rikere :)

Omvendt roing

Kroppsvekt x 5

Kroppsvekt x 5

Kroppsvekt x 5

Kroppsvekt x 5

Floorpress med stang

Variant av benkpress der man ligger flatt på gulvet, ergo kommer man ikke helt ned. Sparer skuldrene en del, og var det nærmeste jeg kom ordentlig benk i dag.

20 kg x 15

20 kg x 15

20 kg x 15

Sittende roing i supersett med

Her var ingenting merket med hvor tungt ting var, så derfor litt merkelig angiving :D

Tungt nok x 10 supersett strikk x 10

Tungt nok x 10 supersett strikk x 10

Tungt nok x 10 supersett strikk x 10

Shrugs med stang

20 kg x 8

20 kg x 8

20 kg x 8

Litt zercherbøy og markløft på slutten, bare fordi jeg hadde lyst.

Zercher

20 kg x 10

30 kg x 5

30 kg x 5

Her er faktisk utfordringen først og fremst å ikke få vondt i armene :ler: er en genial øvelse ellers!

Markløft

Lekte litt med 30 kg på stangen. Husker ikke helt hvordan det gikk til slutt.

Det var det for i dag :)

Endret av Bolledeig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du dreis på zercher'n? Smertegrensen min er cirka 30 kg, tror jeg ... :ler: Synes den er utrolig ubehagelig for armene når det blir tyngre vekt. Kom gjerne med gode tips her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Hehe. En bred stang, småsinna musikk og det å prøve å tenke på noe hyggelig pleier å gjøre susen. Jeg hadde akkurat det samme problemet med vanlig bøy i begynnelsen også (også skulle jeg på død og liv ikke bruke sånn pute, for det var pinglete), så det er vel bare å bite tennene sammen så går det seg til ;)

Jeg tenker å jobbe opp mot 10 reps i zercher, og derfor ikke få så brutale vekter på armene helt på en gang. Men så har jeg litt polstring på underarmene da, både i form av muskulatur og underhudsfett :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey, pute ER pinglete. :ler:

Ja, det er mulig man blir vant til denne varianten også, etterhvert. Jeg fikk ikke på nok vekt til å få effekt av det, men jeg syntes den var god for teknikken på den måten at det ble lettere å sette seg rett ned, uten å få horisontal rygg.

Jaja, blablabla... I din bok. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Jepp, den er veldig fin for teknikk. For bøyteknikken er høyst tvilsom på denne kanten...

Blablabla er forøvrig bare hyggelig :ler:

Endret av Bolledeig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bolledeig

Bøy A2G

20 kg x ørti

30 kg x 5

40 kg x 5

40 kg x 5

40 kg x 5

http://www.youtube.com/watch?v=rwUSyDyF2XQ20 kg x 10

30 kg x 5

35 kg x 5

35 kg x 5

Hacklift

Tungt x 12

Tungt x 12

Tungt x 12

Bulgarsk utfall

BW x 6

BW x 6

Pr ben

Nordic hamstrings

BW x 8

BW x 8

BW x 8

Litt mage, litt biceps og litt triceps. Helg!!! :bolledeig:

Endret av Bolledeig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg googlet litt, for jeg skjønte ikke fletta av hva de øvelsene var for noe, og det virker jo kjempemorsomt :hoppe: (Sånn by the way, fikk litt :hakeslepp: av han som demonstrerte band pull på det you tube-klippet ditt.... det var litt av noen ryggmuskler...) Bare sånn fordi jeg er nysgjerrig, har du personlig trener? Eller har du hatt veiledning i starten? Eller har du kokt sammen treningsopplegget ditt selv? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O-Ren Ishii

Hei Bolledeig! Her vil jeg følge med. :vinke:

Hey, pute ER pinglete. :ler:

Øyh, dette har vi snakket om før. Putekrig. :slåss:

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Bolledeig
Nå har jeg googlet litt, for jeg skjønte ikke fletta av hva de øvelsene var for noe, og det virker jo kjempemorsomt :hoppe: (Sånn by the way, fikk litt :hakeslepp: av han som demonstrerte band pull på det you tube-klippet ditt.... det var litt av noen ryggmuskler...) Bare sånn fordi jeg er nysgjerrig, har du personlig trener? Eller har du hatt veiledning i starten? Eller har du kokt sammen treningsopplegget ditt selv? :)

Hehe, jeg tenkte faktisk på å legge ut noen jutub-linker, men jeg kom aldri så langt :ler:

hehe, jeg kan vel ikke skryte av slike ryggmuskler, men øvelsen er bra for bakside skuldre ;) Treningsprogrammet er ikke helt sammenkokt selv, jeg har gått ut fra en guide på en nettside, også har jeg lagt til litt egne vrier der jeg ikke har fått riktige øvelser på mitt senter o.l. I tillegg har jeg justert for mine kjære treningspartnere som ikke nødvendigvis har hatt lyst å trene det samme som meg, alltid ;) I tillegg er det jo et resultat av prøving og ikke minst feiling på egentrening de siste to årene ;)

Trener ikke veldig seriøst, så tillater mye slingringsmonn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig
Hei Bolledeig! Her vil jeg følge med. :vinke:

Øyh, dette har vi snakket om før. Putekrig. :slåss:

:fnise:

Jeg tok faktisk pute på underarmene i zercher, og det funket veldig bra :) Håper på å klare uten pute snart ;)

Endret av Bolledeig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg googlet litt, for jeg skjønte ikke fletta av hva de øvelsene var for noe, og det virker jo kjempemorsomt :hoppe: (Sånn by the way, fikk litt :hakeslepp: av han som demonstrerte band pull på det you tube-klippet ditt.... det var litt av noen ryggmuskler...) Bare sånn fordi jeg er nysgjerrig, har du personlig trener? Eller har du hatt veiledning i starten? Eller har du kokt sammen treningsopplegget ditt selv? :)

Var det han som snakket om at man måtte passe seg for å ikke bli seende ut som en blyant? Lurer på om det var ironisk, for han var ganske nær en blyant i fasong selv... :lol:

Endret av Skya
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Hehe, nei skal man se ut som noe så må det være en X og ikke en V, i hvertfall for jenter ;)

Hoppet på vekten i dag morges, og det ser ut som at noe av pinnekjøtt-kiloene fra julen har sluppet taket. Knep inn på kaloriene nå de to siste ukene bare for å prøve å stabilisere det rundt trivselsvekten, og det ser ut som det har fungert.

Har ikke som mål å gå noe særlig ned i vekt fremover og spiser som en hest til vanlig, så det kommer nok til å stabilisere seg fort. Skal ha en tung overkroppsøkt senere i dag, og dersom jeg må pingle ut på vektene er det rett hjem for å drikke sjokomelk, altså :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...