Gå til innhold

Bolledeig sin bolebok


Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

Gjest Bolledeig

Uuuurgh... Ingenting som er mer smertefullt enn todagersstølhet i gluteus (altså den som man merker kommer allerede dagen etter, men blomstrer to dager etter trening)

Også jeg som skulle ha tung beindag i dag :( Tror jeg må revurdere,gitt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uuuurgh... Ingenting som er mer smertefullt enn todagersstølhet i gluteus

Gluteus maximus, gluteus medius eller gluteus minimus? :klø:

:ler:

(Ja, jeg googlet, og følte for å late som jeg hadde skikkelig peil... :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supersett: Da kjører jeg et sett med første øvelse, så direkte over på neste øvelse (så fort det går an å bytte). Etter man har tatt de to øvelsene, er det pause, og så ny runde.

Ikke noen stor pedagog, sorry :ler:

Shrugs med stang tar jeg foran. Jeg har hatt skulderskader og dritt tidligere og er av den grunn ekstremt skeptisk til alle bevegelser bak hodet, det være seg nedtrekk, press, eller shrugs, så alt går på forsiden. Stort sett mye tryggere å holde seg der.

Benkpress tar jeg både med fristang og med manualer. Vanligvis med stang på tung dag og manualer på lett dag, fordi jeg synes manualer passer bedre når det skal være mange reps...

Når det gjelder smith: Jeg liker ikke den låste løftebanen i en smith-maskin. Benk er ikke så vanskelig å lære seg, men det krever jo en viss teknikk. Det er lettere å løfte feil i en smith enn med frie vekter, i hvertfall føler jeg det, siden man ikke må stabilisere, og da har jeg inntrykk av at det er lettere å skade seg. Men det blir synsing fra min side, selvsagt.

Men man får mye igjen for å trene med fristang også, i form av støttemuskulatur og selvtillit ;)

:blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg prøvd nordic hamstrings. Tok bare to sett, siden jeg fikk tidenes verste krampe i leggen - må tydeligvis lære meg å ikke bruke leggene i tillegg til bakside lår. Au au au.

Men: det virket bra! Må prøve litt mer, og ikke minst kjenne effekten etter et par dager, men det kjentes på rett sted under trening ihvertfall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Jepp, å koble ut leggene er nesten en kunst i seg selv ;) Det kan hjelpe å gjøre dem på en skumgummipute/fitness-bosuball aktig ting, fordi man da ikke kan "dra" like mye med leggene. Det gjør i hvertfall jeg.

Jeg har trent i dag, og jeg får se om jeg rekker å logge det også :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bolledeig

Hviler knærne på den bare. Jeg føler jeg får mindre mulighet til å "trekke" med leggene da. Det kan selvfølgelig kun være i hodet mitt :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Halvtung underkroppsdag (ikke reell maks, trøtt og spist dårlig i dag.

Knebøy

25 kg x 5

35 kg x 5

42.5 kg x 3

52.5 kg x 3

55 kg x 3

60 kg x 3

60 kg x 3

Rimelig lett, rimelig greit. 70 kg burde ikke være langt unna.

Zercher

20 kg x 12

20 kg x 12

20 kg x 12

Utfall med stang

30 kg x 10

30 kg x 10

Å ta 30 kg på ryggen etter at man har bøyet med 60 kg kan best beskrives som "tom melkekartong-effekten". Holdt på å tryne ut av racket.

Pull-through

Tungt x 10

Tungt x 10

Tungt x 10

Omvendt roing

BW x 8

BW x 8

BW x 7

Denne begynner å bli litt for lett nå, og bør gjøres tyngre. Tenker en progresjon ala denne her:

Litt mage, litt triceps.

Mer fornøyd i dag enn i går, for å si det mildt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Har to treningsfrie dager på rad nå (i går og i dag). Deilig med en pause som er lang nok til at all treningsverk er ute av kroppen, og man får tid til å restituere seg skikkelig. I løpet av dagen skal jeg flikke litt på treningsprogrammet mitt (legge inn nye makser, beregne progresjon fremover osv) og i morgen blir forhåpentligvis første økt på oppdatert program :)

I mellomtiden har jeg selvsagt sørget for å spist og drukket godt :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Jeg ble litt nysgjerrig på denne kalkulatoren her:

Fettprosent.no?

Så jeg tok meg en runde med målebåndet

Bryst 96 cm

Bryst undersiden 80 cm

Overarm 30 cm

Liv 73/74 cm

Hofte (rundt hoftekam) 90 cm

Lår 56 cm

Legger 37 cm

Fettprosenten er estimert til 21% noe jeg tror, for å si det mildt, er litt optimistisk, men siden jeg aldri har gått løs med klype, så kan man jo strengt tatt egentlig ikke vite. Men det er jo greit å måle med ujevne mellomrom, for å sjekke fremgangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bolledeig

Jepp. Fordelen er jo at den ikke forandrer seg fra gang til gang, så fremgangen burde absolutt være mulig å måle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du... når du tar nordic hamstring... har du rompa litt ut, eller er du heeeeelt strak i kroppen? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Bolledeig

Jeg har litt knekk i hoften.

Har forøvrig ikke fått trent på en god del dager nå,kroppen min synes det var på tide med en liten matforgiftning så de siste to døgnene har stort sett blitt tilbragt i fosterstilling på badegulvet. Oh well, la oss kalle det detox.... :spy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...