Gå til innhold

Bolledeig sin bolebok


Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

Gjest Bolledeig

Jeg har en treningsverk av en annen verden i nedre del av hamstrings, som egentlig er et stort skår i gleden på en beindag som egentlig skal være lett og grei, men jeg satser på at det blir sånn noenlunde ok likevel. Jeg skal også utvide øvelsesrepertoaret mitt en smule i dag, siden jeg må styrke baksiden av hoften (gluteus medius, for spesielt interesserte) på grunn av et kne som ikke vil oppføre seg helt pent når jeg kjører knebøy. Nuvel.

Ellers ser jeg at jeg har gått ned nok et kilo fra toppvekten min nå i jul :hoppe: Visste jo at ting kom til å stabilisere seg så fort vanene kom på plass igjen, men moro når det skjer uten å egentlig prøve. Har egentlig ikke noe uttalt mål om å gå noe særlig ned i vekt (i hvertfall ikke ennå), konsentrerer meg om å bli sterkere og i bedre form..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bolledeig

Lett beintrening i dag

Oppvarming: Tøying og aktiveringsøvelser, http://www.youtube.com/watch?v=Pg406rGg8b0. I tillegg prøvde jeg meg på knebøy med stang over hodet. Haha, så utrolig stiv jeg er... Kom knapt ned til 90 grader...

Siden noen curlet (!) i knebøystativet tok det litt lenger tid enn vanlig å slippe til.

Knebøy

40 kg x 10

40 kg x 10

40 kg x 10

40 kg x 10

Maskin for hofteleddsbøyer (nå skal det bli skikk på vandrekneet!)

tungt x 12

tungt x 12

tungt x 12

Strakmark (brukte myye tid på å korrigere teknikk, og kjørte lett)

20 kg x 15

20 kg x 15

30 kg x 8

Diverse utfallsvarianter (bulgarsk, utfall med stang, utfall på styrofoam etc)

Til sammen 3 sett a 6 reps per bein

Lekte meg litt med markløft på slutten, men var for sliten til at det ble noe særlig treningseffekt av det.

Forøvrig tror jeg ikke jeg pr dags dato har møtt på såpass mye latterlig treningssenteroppførsel som det jeg gjorde i dag... Enkelte mennesker tar åpenbart ikke hensyn i det hele tatt. (btw dere "jeg eier hele treningssenteret" mennesker: Jeg har betalt like mye som dere for å trene her. Dere har ikke et spesielt fritak som inkluderer rydding, samarbeid med andre mennesker og generelt hensyn til andre som trener. (btwbtw det er ofte ikke de "største gutta" som er verst, de kan stort sett etikette. Mer hobbybyggere på 70 kilo med singlet =D))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Jeg har vært sløv med loggingen. Jeg har hatt to styrkeøkter siden sist, og i tillegg trent min første saltime ever :ler:

Nå er planen å gå og trene, om jeg bare får lagt fra meg laptopen før treningssenteret stenger... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bolledeig

Meh. Mer slitsomt men mindre treningseffekt, synes jeg da (hvis de to kan kombineres).

Trening i dag

Oppvarming, tøying, all slags aktiveringsøvelser

Knebøy

20 x 5

20 x 5

35 x 3

40 x 3

55 x 3

60 x 3

65 x 3 pers

Hang-ups

Kroppsvekt x 1 pers

Hurra! Dette var moro :D Et av mine mål for 2009 er med andre ord allerede nådd... så da utvider vi ballet til å inkludere øvelsen chins med bredt grep i stedet for, med kroppsvekt :)

Markløft normalt

40 kg x 5

40 kg x 5

Markløft sumo

40 kg x 3

40 kg x 3

Chins med assistanse+ 20 kg x 5

+ 20 kg x 5

+ 20 kg x 5

"Nei-maskin"

70 kg x 8

70 kg x 8

70 kg x 8

Nedtrekk

45 kg x 8

45 kg x 8

45 kg x 8

Militærpress med stang

12 kg x 8

15 kg x 8

15 kg x 8

Litt utfall og slikt på slutten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meh. Mer slitsomt men mindre treningseffekt, synes jeg da (hvis de to kan kombineres).

Skjønner hva du mener, og er litt enig med deg. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Jeg er jo godt vant da, iom at jeg tar ganske lange pauser innimellom settene slik at styrketrening aldri blir "tungt" på den måten selv om belastningen er høy.

Men for all del, alltid kjekt med litt forandring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

I dag er planen en lettøkt for bein... Tenker noe sånt som

Knebøy

40 kg x 8

40 kg x 8

40 kg x 8

40 kg x 8

Strakmark

30 kg x 10

35 kg x 10

35 kg x 10

"Ja-maskin"

45 kg x 8

45 kg x 8

45 kg x 8

Beinhev

BW x 10

BW x 10

BW x 10

Rygghev (trengte ikke ekstra vekt, hamstring død etter strakmark)

BW x 10

BW x 10

BW x 10

Hacklift

tungt x 12-15

tungt x 12-15

tungt x 12-15

Kun tortur på slutt for å drepe forside lår. I morgen tror jeg at jeg har vondt.

Endret av Bolledeig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bolledeig

Ja-maskin

QayrVZegEoY

Og for guds skyld ha på mute, her får man høre at økt antall reps bygger slankere muskler, grøss og gru :overrasket:

i motsetning til nei-maskin

GMm4crlbdpU

Har oppdatert litt i treningsinnlegget mitt, opplegget ble littegrann annerledes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Lange muskler ja. Det er vel 11 år siden jeg hadde tvungen gym i skoleregi, og da snakket de om lange muskler. Jeg husker jeg ikke skjønte greia.... jeg hadde jo så korte armer, hva skulle jeg med lange muskler? :fnise:

Takk for grundig innføring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Bolledeig

I dag ble det en bosu-time for å jobbe litt med stabiliseringsmuskulatur i beina, og det trengs. Ideelt sett burde jeg være rågod på slike øvelser etter hvert som belastningen på resten av styrketreningen øker, men jeg tror jeg uten å ta veldig hardt i vil kunne påstå at jeg var blant de, om ikke den mest klønete på hele timen :ler:

Moro var det i alle fall.

Etterpå lekte jeg litt med ryggen, ved å kjøre negativer i hang-ups (hoppe opp, og så holde igjen på hele veien ned så godt det rekker)

Jeg tok ørti repetisjoner av dette helt til jeg gikk omtrent like fort ned som opp, deretter var det litt tøying av hamstrings og legger som hadde slått knute på seg etter bosutimen, og deretter hjem for å spise... Blir tidligtrening i morgen, så da er det dumt å stille helt "flat"....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Absolutt en positiv overraskelse :) Det tror jeg at jeg kommer til å prøve igjen. Men å begynne å hoppe rundt på den bosuballen tror jeg ikke at jeg tør før jeg har oppgradert forsikringene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...