Gå til innhold

Bolledeig sin bolebok


Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

Gjest daimyo

120 kg? :overrasket:

Jeg bruker forøvrig markløftsko - riktignok fordi jeg har fått dem av en styrkeløftervenn - men det fungerer BRA, altså! En drøm i forhold til joggesko, ihvertfall når det blir tungt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest daimyo

... når det er sagt, så er jeg helt med på det med å føle at man må løfte nok til å bl.a. bruke "spesialsko", BB-klær osv. :ler: Jeg har, etter lang tid, begynt å gi faen likevel. Som sagt fikk jeg heldigvis de skoene, så da kan jeg skylde på det - og klær fra Better Bodies er geniale når man har rumpe som ikke passer inn i andre bukser. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O-Ren Ishii
Som sagt fikk jeg heldigvis de skoene, så da kan jeg skylde på det - og klær fra Better Bodies er geniale når man har rumpe som ikke passer inn i andre bukser. :fnise:

Jeg slår et slag for løpetights her altså, det er de eneste buksene som ser greie ut på meg og som jeg får plass til rumpe og lår i. :fnise:

120 kg i mark? Jeg er dypt imponert! :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig
120 kg? :overrasket:

Hehe, nåda, dette var under oppvarming og meg + stang ;) Ikke meg + 120 kg

I hvertfall foreløpig.....

Jeg skal ha nye sko, jeg må bare ut av min lille personlige finanskrise først :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O-Ren Ishii

Jeg ble med ett noe bekymret for skopunktering; jeg trener alltid både mark og knebøy i løpesko. Hm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Jeg har jo trent med dempede sko i 4 år da, uten at noe har skjedd før nå, så det kan ha vært alt fra dårlige sko til en utaktisk manøver av noe slag fra min side ;) Men det var en grei vekker likevel egentlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest daimyo
Jeg slår et slag for løpetights her altså, det er de eneste buksene som ser greie ut på meg og som jeg får plass til rumpe og lår i.

Jeg har hatt en mangeårig skrekk for alt som kan ligne på tights, siden jeg synes kroppsfasongen min ikke passer i slikt (i tillegg til at jeg synes det er greit å flashe rumpa i hantelroing, mark og diverse andre øvelser med minst mulig tettsittende benklær). :fnise: Men det er mulig at den oppfatningen er litt gammel, så kanskje jeg skal vurdere.... Er det noen spesielle typer som er bedre enn andre..?

Hehe, nåda, dette var under oppvarming og meg + stang ;) Ikke meg + 120 kg

I hvertfall foreløpig.....

Aha! :ler: Jeg ble mektig imponert der et øyeblikk. Hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Jeg skal gjøre mitt ytterste til å klare å imponere igjen med reelle vekter om ikke alt for lenge :D

Forøvrig liker jeg Nike sine løpetights som går til kneet, av den aller tynneste modellen. Det er nüdelich, jeg synes i hvertfall det. Eneste aber er at man må være litt obs på at man ikke gnisser stangen for mye mot lårene under stående roing etc. de tåler åpenbart ikke like mye som en vanlig joggebukse. Men fin fasong, passform, komfort og i det hele tatt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O-Ren Ishii
Jeg har hatt en mangeårig skrekk for alt som kan ligne på tights, siden jeg synes kroppsfasongen min ikke passer i slikt (i tillegg til at jeg synes det er greit å flashe rumpa i hantelroing, mark og diverse andre øvelser med minst mulig tettsittende benklær). :fnise: Men det er mulig at den oppfatningen er litt gammel, så kanskje jeg skal vurdere.... Er det noen spesielle typer som er bedre enn andre..?

Jeg flasher med mest mulig tettsittende benklær. :sjarmor: Forøvrig oppdaget jeg rett før forrige ryggtrening at sømmen bak og litt under på den tightsen jeg hadde på meg hadde sprotnet noe. Lekkert lite hull. Fint ved stangroing det. Mannen måtte stå 10 cm bak meg under stangroingen. :fnise:

Jeg var også veldig skeptisk til løpetights, men etter at jeg kjøpte noen for å løpe i (:ler:), synes jeg faktisk at det ser mye bedre ut enn treningsbukser. Jeg tror vi har littegranne lik kroppsfasong, har vi ikke? Men det kan også hende at jeg liker dem fordi jeg har så innmari lang rygg, og løpetights er en av de få buksetypene jeg slipper å flashe halve magen i siden livet på de jeg har er littegranne høyere.

Sorry for tightsspamming, Bolledeig! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Trening i dag:

Ettbeins markløft

Markløft (kun teknikk, 60 kg)

Frontbøy (kun teknikk)

Stående roing

Utfall bakover

Litt tøyinger, litt core og blablabla. Nå: Taco :spise:

(som for mitt vedkommende betyr salat, karbdeig, tacokrydder og cottage cheese :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Jeg satt og regnet på det, og innså at jeg hadde hatt treninger elleve dager på rad nå. Tvinger meg selv til en velfortjent pause, bruker kvelden på å slappe av, høre på rolig musikk, spise god mat og restituere :ler: Jeg kommer med andre ord til å bli sprø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest fragment

Kjeeedeliiig! Neida. Pause er deilig innimellom :)

Er du fra Bergen, forresten? I tråden om jenter og trening med stang/frivekter inne på "Kosthold og Trening" så det ut som om du var kjent på Vektertorget, nemlig. Eller var svaret ditt ment som en generell observasjon av folks treningsvaner på mandager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Så og si alle treningsprogram som folk finner på internett er hentet ut fra et oppsett som sånn pluss minus ser slik ut:

Mandag: Bryst og triceps

Onsdag: Rygg og biceps

Fredag: Bein og skuldre

etc :ler: og det slår faktisk aldri feil. Derfor er det lurt å trene i motfase. Men har vært innom VT en gang eller to også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Hehe, det er jo absolutt noe man kan tenke over når man lager sitt eget program. Hater å stå i kø, særlig i benkpress. Det er jo gjerne en øvelse man bruker lang tid på, særlig om man er flere sammen.

Grunnen til at jeg var nysgjerrig på hvor du trener, er at jeg inntil i fjor sommer trente jevnlig på SiB sine sentre, ettersom jeg er fra Vestlandet og studerte tre år i Bergen før jeg flyttet østover. Jeg trente da hovedsakelig på SiB Sentrum og etter hvert på det nye studentsenteret. Det senteret ga virkelig studentidretten et løft da det kom. Jeg savner å ha et 25 meters-basseng gratis tilgjengelig her i Oslo...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Bolledeig

Det er jeg helt enig med deg i. Det var virkelig bra saker! Spesielt med tanke på at det å trene på sentrum til dels kunne sammenliknes med å trene nedi en sko, luftkvalitetsmessig.

SiO har jo svømmebasseng, men det koster vel penger og er kanskje ikke like langt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Min skole går vel innunder OAS, og de har vel et tilbud et eller annet sted i byen. Men nå er jeg så bortskjemt med å ha ALT av treningstilbud på eller like ved skolen (herlig!), så gidder ikke dra byen rundt for å svømme i kø et annet sted. Vi har basseng på skolen, men det er dessverre kun 12,5 meter langt. Planen er å benytte det litt oftere fremover, men åpningstidene er litt dumme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Hehehehe... Godt poeng ;) ting som foregår i kø er jeg stort sett en prinsipiell motstander av. Men dere svømmer ikke langt på tid, det er kun dykking og slikt eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På SiO gjelder medlemskortet ditt i svømmehallen og, Bolledeig. Men det blir som regel trening i kø, selv om du kaprer en mosjonistbane...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...