Gå til innhold

Bolledeig sin bolebok

Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Bolledeig

Etter 3.5 dager der energiinntaket har ligget rundt 400 kcal dagen prøvde jeg å komme meg på trening

Benkpress

20 x 5

20 x 5

30 x 3

40 x 3

40 x 3

Null trykk. Bare tull. Usj.

Assistert pull-ups (husker jeg? nei)

? x 5

? x 5

? x 5

Assistert dips

6/13 x 8

6/13 x 8

6/13 x 8

Nedtrekk bredt

50 kg x 5

50 kg x 5

Nedtrekk smalt

50 kg x 5

50 kg x 5

Biceps curl (stang)

15 kg x 8

15 kg x 8

15 kg x 8

Militærpress (stang)

15 kg x 8

15 kg x 8

15 kg x 8

Hangups uten hjelp

4 cm. (+1 cm fra sist)

Sånn ca. Spise nå. Masse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, bra du har kommet deg over matforgiftningen.

Spise ja! Masse :) Og så trene masse, herlig :)

PS - tatt noen bilder i det siste? Jeg ble så inspirert av de forrige bildene du la ut for lenge siden - da var du blitt ganske slank. Men nå har du kanskje fått veldig markerte muskler også kanskje? Eller?

Endret av Annikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Hehe, lite markerte muskler på meg gitt. Har alltid sett litt atletisk ut (brede skuldre osv) men ikke noe dramatiske greier, og som jente bygger jeg muskelmasse i sneglefart takket være hormonene mine ;)

Har ikke noen ærlige up to date bilder, får se om jeg gidder å ta noen når jeg begynner å bevege meg litt nedover i vekt igjen. For markerte muskler trenger man litt lavere fettprosent enn jeg har ;)

Den som lever får se, kanskje jeg legger noe ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Au

Au

Au

:(

Dødsens vondt INNI ankelen og nedi fotbladet et sted og det blir ikke bedre.... :( prøver å gå minimalt for å ikke belaste det men helvetes drittankel (unnskyld språkbruken) blir ikke mindre vond. Og ikke er det hovent heller, så det virker ikke som om det bare er forstuet eller noe.

Merde. Håper jeg får trenet litt overkropp i det minste denne uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bolledeig

Det er det da. Jeg lurer på om jeg har tråkket "litt" over og deretter gått veldig mye på foten slik at det har blitt enda verre. Eller noe. Det har vært mye gåing på rimelig ujevnt og glatt underlag, så det kan være det er en liten smell som der og da har blitt oversett, men som er vond nå. Det er i hvertfall sjefshypotesen.

I såfall er det jo bare å vente på at det skal bli bra, som passer tålmodige meg som hånd i hanske :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Det ble trening i dag, hhv skuldre og triceps.

Skulderpress med frivekter

9 kg x 8

11 kg x 8

11 kg x 8

Sidehev med frivekter

6 kg x 8

6 kg x 8

6 kg x 8

Fronthev med frivekter

4 kg x 8

4 kg x 8

4 kg x 8

Forsøkte meg så på en chin-up med stang, og fant til min store glede ut at jeg faktisk klarer 50% av en chin-up uten hjelp. Hurra!

Omvendt roing

kroppsvekt x 8

kroppsvekt x 8

Triceps pushdown

15 kg x 8

20 kg x 8

20 kg x 8

Dips med assistanse (treningspartner løftet meg litt :ler:)

klarte 3/4 dips på egenhånd og er superstolt :D her går ting riktig vei!

KV (ish) x 8

KV (ish) x 8

KV (ish) x 5

Dette var utrolig moro! Mine treningspartnere skal få løfte litt på meg fremover merker jeg :ler:

Trening av grepsstyrke, holde stang

50 kg x 30-40 sekunder

80 kg x 5 s x 6-7 runder

GØY trening i dag =D

Når det kommer til ankelen har jeg en slags slagplan: Prøver å være så lat jeg kan i det daglige (ta heisen, ta kollektivt i stedet for å gå, ikke gå rundt i byen etc) og det pleier å være nok for å få bort vondten så lenge jeg ikke faller for fristelsen og begynner å trene beina igjen. Det var heller ikke vondt å sykle på ergometersykkel, så da er det i hvertfall en viss mulighet til å drive på med litt kardio, om jeg skulle føle for det. I tillegg blir det forbud mot høye hæler en stund.

Endret av Bolledeig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Hang-ups/chins er det verste som finnes. I alle fall for oss som overhodet ikke har armstyrke i forhold til høyde og vekt. Jada, er glad i høyden min, men med den følger det jo automatisk litt mer å løfte på :)

Ellers er det jo positivt at du kan trene bra til tross for den vonde foten. God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Økten som aldri tok slutt

Ble en maratonøkt på treningsstudio i dag. Møtte til stadighet kjentfolk og trente sammen med litt forskjellige.

Oppvarming: YWTL, Scapular pushups

Benkpress

20 x 10

30 x 5

40 x 5

42.5 x 3

42.5 x 2f

Tuhungt :( Note to self. Må huske å ta den helvetes kreatinen igjen

Chins med assistanse, nøytralt grep

+25 kg x 5

+30 kg x 5

+30 kg x 6

Bred nedtrekk

50 kg x 8

50 kg x 6

Nedtrekk med bicepsgrep

50 kg x 5

Chins med assistanse, overhåndsgrep (treningspartner dytter)

x 5

x 5

x 5

Smal nedtrekk

60 kg x 4 alt for tungt :( hoppet rett over til 55 kg x 3

55 kg x 6

55 kg x 6

Enarmsroing med hantel (ny øvelse, og ble litt fomling med hvor tungt jeg måtte ha)

13 kg x 8 pr arm for lett

14 kg x 8 pr arm fremdeles for lett

15 kg x 8 pr arm passe

Biceps curl med stang

15 kg x 8

15 kg x 8

15 kg x 8

Militærpress med stang

15 kg x 8

15 kg x 8

15 kg x 8

Rygghev med ekstra vekt

+ 10 kg x 8

+ 10 kg x 8

+ 10 kg x 8

Litt magetrening mot slutten også, litt forskjellige øvelser.

Må forbedre kosten littegrann, vært mye drittmat i det siste, og som tidligere nevnt så må jeg huske å ta kreatin. Jeg responderer såpass bra på det at jeg merker forskjell når jeg lar være. Ankelen er nå smertemessig stort sett en femmer på en skala fra 1-10, og vi satser på 3.5 i morgen og beintrening kanskje på mandagen igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest fragment

Føler du deg "oppblåst" og større når du tar kreatin? Jeg har aldri prøvd det, men drakk proteinshake etter trening for et år siden. Sluttet med det etter noen måneder, men det hadde vært litt interessant å forsøkt det igjen. Nå spiser jeg imidlertid melkefritt, og får ikke i meg dette proteinpulveret med vann... Det vil si, kan jo gjøre et forsøk, men har på følelsen av at det vil være for vondt til at jeg klarer å fortsette med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Jeg drikker erteprotein, og det blander jeg med vann, og det går ned. Den er faktisk dårlig med melk oppi, synes jeg. Men det er mest pga egen latskap i matveien, lettere med en proteinshake og en frukt (+ litt nøtter eller annen olje) enn å begynne å lage mat når jeg kommer hjem.

Jeg har ikke hatt noen vektøkninger på kreatin. Tidligere har man jo trodd at man skulle ta kreatin i "sykluser", og da har man tatt svært store doseringer (gjerne 25 gram om dagen i begynnelsen) og da vil man gjerne både få oppblåsthet, vondt i magen og i tillegg vektøkning.

Jeg har siden november (ca) gått på kreatin på vedlikeholdsdoser, dvs ca 5 gram monohydrat om dagen, og det har ikke slått ut på noe som helst annet enn muskelstyrke for min del, men der var effektene betydelige. Kanskje jeg hadde litt mer pump på trening, men utover det var det udelt positivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Bolledeig

Jeg prøver meg på en liten benøkt, til tross for at ankelen ikke er 100%. Holdt det hele til en svært konservativ belastning og repsantall, og ga meg så fort jeg merket "noe" i ankelen på ulike øvelser. Gikk bedre enn jeg hadde fryktet

Knebøy

25 x 5

35 x 5

45 x 3

55 x 3

55 x 3

55 x 3

Kneet mitt vandrer litt i bøy, og det er mest sannsynlig fordi jeg ikke er sterk nok i hoften. Har faktisk fått grønt lys til å bevege meg tilbake i ja-maskinen :ler:

Zercher

20 x 10

35 x 8

Utfall med stang

20 kg x 10

Eneste høylytte protest ankelen hadde under hele treningen, og da får vi høre på den.

Nordic hamstrings på bosu

KV x 10

KV x 10

KV x 10

Lårcurl

20 kg x 8

20 kg x 8

20 kg x 8

Rygghev

+ 10 kg x 10

+ 10 kg x 10

KV x 15

Litt diverse mageøvelser på slutten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Søndagsøkt

Diverse aktiverings og oppvarmingsøvelser for skuldre

Benkpress med hantler

12 kg x 8

12 kg x 8

12 kg x 8

12 kg x 8

Nedtrekk, bredt

45 kg x 8

50 kg x 8

50 kg x 8

40 kg (prøvde meg på en annen variant, og var veldig usikker på vekt) x 12

Hvert sett med nedtrekk ble øyeblikkelig etterfulgt av et sett

Band Pull apart

x8

x8

x8

x8

Skulderpress med hantler

11 kg x 8

11 kg x 8

11 kg x 8

11 kg x 8

Shrugs

15 kg x 8

15 kg x 8

15 kg x 8

biceps curl med stang

15 kg x 8

15 kg x 8

15 kg x 8

Litt stokastisk triceps mot slutten også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponert over treninga di. Må passe på å følge med litt her, sånn at jeg får litt inspirasjon de dagene motivasjonen er på bånn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...