Gå til innhold

Bolledeig sin bolebok

Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Bolledeig

Nope. Jeg skal bare bli litt flinkere enn jeg er i dag. Maten er litt halvveis, og synes det blir for dumt hvis fremgangen bremser i matveien. Sitter og venter på en ny ladning kosttilskudd, og da blir det bedre i hvertfall på proteinfronten. Skal prøve å legge på meg litt mer muskler frem mot sommeren, eller i hvertfall beholde styrkefremgangen.

Men jeg skal prøve meg på et litt nytt kostholdsoppsett, og da er jeg alltid litt streng i starten for å se hva som bør endres/forbedres, og da prøver jeg å holde tøys og tull, i mitt tilfelle smågodt, til et minimum ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se flere treningsnerder på fredag, forresten... Jeg har tilbragt to timer på trening med knebøy og markløft, mens resten av verden tilsynelatende er på fylla. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment
Godt å se flere treningsnerder på fredag, forresten... Jeg har tilbragt to timer på trening med knebøy og markløft, mens resten av verden tilsynelatende er på fylla. :ler:

Nja. Noen av oss er ikke i form til noen av delene. Hadde jeg fått velge hadde jeg naturligvis valgt trening anyday. Jeg føler jeg har tilbrakt altfor mye tid i sofaen de tre siste dagene, og matinntaket har selvsagt vært omvendt proporsjonalt med aktivitetsnivået... Urk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bolledeig
Ok. Fokuserer du på GI, eller passer det ikke deg?

GI har med så mye rart å gjøre (protein- og fettinnholdet i måltidet, tilberedning, mengde etc) at det er jeg ikke noen tilhenger av.

Glykemisk belastning er forsåvidt et helt greit mål, men jeg gjør det så enkelt som mulig med protein, grønnsaker, frukt, raske karbs (poteter, ris, pasta) kun i forbindelse med trening og nok fett. Jeg vet jo hva som skal til, men det krever bare litt mer egeninnsats. Det har blitt for mye knekkebrød i det siste :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja. Noen av oss er ikke i form til noen av delene. Hadde jeg fått velge hadde jeg naturligvis valgt trening anyday. Jeg føler jeg har tilbrakt altfor mye tid i sofaen de tre siste dagene, og matinntaket har selvsagt vært omvendt proporsjonalt med aktivitetsnivået... Urk!

Huff da! Den følelsen er utrolig kjip. Men jeg så at svømmetesten gikk bra i dag (godkjent er godkjent!), til tross for dårlig form. Bra jobba!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Jeg føler det alltid er sånn. Jo latere jeg er jo mer spiser jeg. Lurer på om jeg demper apetitten med treningen ellerno :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment
Jeg føler det alltid er sånn. Jo latere jeg er jo mer spiser jeg. Lurer på om jeg demper apetitten med treningen ellerno :klø:

Det er mulig. For min del tror jeg hovedgrunnen til at jeg spiser mer når jeg er syk, er at jeg tilbringer veldig mye mer tid hjemme i sofaen. Og når jeg sitter i sofaen, har jeg ofte lyst på noe godt. De dagene jeg f.eks kommer sent hjem pga. trening eller andre ting, får jeg liksom ikke like god tid til å få cravings på søte ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig. For min del tror jeg hovedgrunnen til at jeg spiser mer når jeg er syk, er at jeg tilbringer veldig mye mer tid hjemme i sofaen. Og når jeg sitter i sofaen, har jeg ofte lyst på noe godt. De dagene jeg f.eks kommer sent hjem pga. trening eller andre ting, får jeg liksom ikke like god tid til å få cravings på søte ting.

Sånn er det her og :Nikke: Sitter jeg i sofaen, får jeg plutselig lyst til å poppe popcorn med en gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Jeg har det litt på samme måten sammen med en spesiell venninne, fordi vi alltid spiser noe "godt" når vi er sammen. Det gjør at når vi begge setter oss ned i sofaen tenker vi synkront på popcorn/chips/godteri og får mye mer cravings med en gang :ler:

Alene tenker jeg aldri på godteri nesten, annet enn at jeg har planlagt å spise godteri i halvannen uke, men glemt å kjøpe hver gang jeg er på butikken, og nå må jeg endelig få fingen ut og gå og kjøpe meg noe. Har jo INGENTING spennende liggende i skapet noensinne, så tenker aldri på noe sånt når jeg er hjemme...

Sææært scenario igrunn :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bolledeig

Meh, mer en kombinasjon av dårlig råd, upraktisk plassert butikk og det å spise mesteparten av måltidene hjemmefra så det aldri blir storhandling :ler:

Det eneste jeg er blitt bevisst på er å aldri gå sulten på butikken lenger. For da kjøper jeg hele butikken, om jeg får muligheten ;)

I morgen er planen litt bøy og tøy, og muligens en løpetur. Får se an formen og hvor mye jeg har å gjøre i morgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Ah, en ny dag, nye muligheter :)

Har skrevet en handleliste og skal komme meg ut for å handle inn litt "kjedelige" essensielle matvarer slik at det blir litt velstand på den egenlagde matfronten fremover. Jeg skulle egentlig på en tidlig gruppetime, det forsov jeg meg til. Nuvel. Da blir det studiotrening i stedet.

Hoppet på vekten i morges også. Gått ned et kilo til jeg :overrasket: gleder meg til å ta en tur hjemom og få målt litt omkrets på ting og tang også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Bolledeig

Lett og fin "midt på dagen økt"

Markløft, vanlig

40 x 5

50 x 5

60 x 3

60 x 3

Markløft, sumo

50 x 3

60 x 3

60 x 3

Strakmark

40 x 8

40 x 6

40 x 6

Også noe hamstrings-tull på BOSUball

Rygghev

BW x 12

BW x 12

BW x 12

Ja-maskin

40 kg x 12

40 kg x 12

40 kg x 12

Mageøvelse i terapimaster

Juhu, deilig med helg :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan synes du strakmarken går? Mener det var du som sa at du ikke likte den? Jeg har fått det bedre til i det siste (men vanskelig å finne en god plass til det i programmet da vanlig mark gjerne kjøres først...), og synes den er knall når jeg først får det til.

God helg forresten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Takk takk, likeså :)

Jeg har et litt sånn elsk-hat forhold til strakmark. Når den tar river den som et uvær, men av og til føler jeg at jeg bare står og vifter med rumpa uten å få noe nevneverdig ut av det. Men jeg må jo bare tvinge, helt frem til jeg får det ordentlig til. Det er en litt for god øvelse å unngå i all evighet også...

Endret av Bolledeig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig på alle punkter. Jeg fikk en aha-opplevelse da noen fortalte meg at jeg må mer ut med rumpa - men så får jeg visst ikke det heller til hver gang, for i går kjente jeg lite igjen. Men du har helt rett i at den er for god til å pingle ut av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...