Gjest Bolledeig Skrevet 16. februar 2009 #81 Del Skrevet 16. februar 2009 Jeg har en treningsverk av en annen verden i nedre del av hamstrings, som egentlig er et stort skår i gleden på en beindag som egentlig skal være lett og grei, men jeg satser på at det blir sånn noenlunde ok likevel. Jeg skal også utvide øvelsesrepertoaret mitt en smule i dag, siden jeg må styrke baksiden av hoften (gluteus medius, for spesielt interesserte) på grunn av et kne som ikke vil oppføre seg helt pent når jeg kjører knebøy. Nuvel. Ellers ser jeg at jeg har gått ned nok et kilo fra toppvekten min nå i jul Visste jo at ting kom til å stabilisere seg så fort vanene kom på plass igjen, men moro når det skjer uten å egentlig prøve. Har egentlig ikke noe uttalt mål om å gå noe særlig ned i vekt (i hvertfall ikke ennå), konsentrerer meg om å bli sterkere og i bedre form.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bolledeig Skrevet 16. februar 2009 #82 Del Skrevet 16. februar 2009 Lett beintrening i dag Oppvarming: Tøying og aktiveringsøvelser, http://www.youtube.com/watch?v=Pg406rGg8b0. I tillegg prøvde jeg meg på knebøy med stang over hodet. Haha, så utrolig stiv jeg er... Kom knapt ned til 90 grader... Siden noen curlet (!) i knebøystativet tok det litt lenger tid enn vanlig å slippe til. Knebøy 40 kg x 10 40 kg x 10 40 kg x 10 40 kg x 10 Maskin for hofteleddsbøyer (nå skal det bli skikk på vandrekneet!) tungt x 12 tungt x 12 tungt x 12 Strakmark (brukte myye tid på å korrigere teknikk, og kjørte lett) 20 kg x 15 20 kg x 15 30 kg x 8 Diverse utfallsvarianter (bulgarsk, utfall med stang, utfall på styrofoam etc) Til sammen 3 sett a 6 reps per bein Lekte meg litt med markløft på slutten, men var for sliten til at det ble noe særlig treningseffekt av det. Forøvrig tror jeg ikke jeg pr dags dato har møtt på såpass mye latterlig treningssenteroppførsel som det jeg gjorde i dag... Enkelte mennesker tar åpenbart ikke hensyn i det hele tatt. (btw dere "jeg eier hele treningssenteret" mennesker: Jeg har betalt like mye som dere for å trene her. Dere har ikke et spesielt fritak som inkluderer rydding, samarbeid med andre mennesker og generelt hensyn til andre som trener. (btwbtw det er ofte ikke de "største gutta" som er verst, de kan stort sett etikette. Mer hobbybyggere på 70 kilo med singlet =D)) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bolledeig Skrevet 20. februar 2009 #83 Del Skrevet 20. februar 2009 Jeg har vært sløv med loggingen. Jeg har hatt to styrkeøkter siden sist, og i tillegg trent min første saltime ever Nå er planen å gå og trene, om jeg bare får lagt fra meg laptopen før treningssenteret stenger... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sekretæren Skrevet 20. februar 2009 #84 Del Skrevet 20. februar 2009 Og hvilken saltime var De på da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bolledeig Skrevet 20. februar 2009 #85 Del Skrevet 20. februar 2009 Styrketimesak. Tenkte jeg skulle variere litt med litt styrketrening til en forandring Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sekretæren Skrevet 20. februar 2009 #86 Del Skrevet 20. februar 2009 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annikken Skrevet 21. februar 2009 #87 Del Skrevet 21. februar 2009 Ja likte du saltime da? Var kanskje litt mindre tungt og flere reps sammenhengende? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bolledeig Skrevet 21. februar 2009 #88 Del Skrevet 21. februar 2009 Meh. Mer slitsomt men mindre treningseffekt, synes jeg da (hvis de to kan kombineres). Trening i dag Oppvarming, tøying, all slags aktiveringsøvelser Knebøy 20 x 5 20 x 5 35 x 3 40 x 3 55 x 3 60 x 3 65 x 3 pers Hang-ups Kroppsvekt x 1 pers Hurra! Dette var moro :D Et av mine mål for 2009 er med andre ord allerede nådd... så da utvider vi ballet til å inkludere øvelsen chins med bredt grep i stedet for, med kroppsvekt Markløft normalt 40 kg x 5 40 kg x 5 Markløft sumo 40 kg x 3 40 kg x 3 Chins med assistanse+ 20 kg x 5 + 20 kg x 5 + 20 kg x 5 "Nei-maskin" 70 kg x 8 70 kg x 8 70 kg x 8 Nedtrekk 45 kg x 8 45 kg x 8 45 kg x 8 Militærpress med stang 12 kg x 8 15 kg x 8 15 kg x 8 Litt utfall og slikt på slutten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 21. februar 2009 #89 Del Skrevet 21. februar 2009 Meh. Mer slitsomt men mindre treningseffekt, synes jeg da (hvis de to kan kombineres). Skjønner hva du mener, og er litt enig med deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fragment Skrevet 21. februar 2009 #90 Del Skrevet 21. februar 2009 Hang-ups Kroppsvekt x 1 pers Kudos! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bolledeig Skrevet 21. februar 2009 #91 Del Skrevet 21. februar 2009 Jeg er jo godt vant da, iom at jeg tar ganske lange pauser innimellom settene slik at styrketrening aldri blir "tungt" på den måten selv om belastningen er høy. Men for all del, alltid kjekt med litt forandring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bolledeig Skrevet 21. februar 2009 #92 Del Skrevet 21. februar 2009 Kudos! Takk =D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bolledeig Skrevet 23. februar 2009 #93 Del Skrevet 23. februar 2009 (endret) I dag er planen en lettøkt for bein... Tenker noe sånt som Knebøy 40 kg x 8 40 kg x 8 40 kg x 8 40 kg x 8 Strakmark 30 kg x 10 35 kg x 10 35 kg x 10 "Ja-maskin" 45 kg x 8 45 kg x 8 45 kg x 8 Beinhev BW x 10 BW x 10 BW x 10 Rygghev (trengte ikke ekstra vekt, hamstring død etter strakmark) BW x 10 BW x 10 BW x 10 Hacklift tungt x 12-15 tungt x 12-15 tungt x 12-15 Kun tortur på slutt for å drepe forside lår. I morgen tror jeg at jeg har vondt. Endret 23. februar 2009 av Bolledeig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sekretæren Skrevet 23. februar 2009 #94 Del Skrevet 23. februar 2009 "ja-maskin"?? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bolledeig Skrevet 23. februar 2009 #95 Del Skrevet 23. februar 2009 Ja-maskin QayrVZegEoY Og for guds skyld ha på mute, her får man høre at økt antall reps bygger slankere muskler, grøss og gru i motsetning til nei-maskin GMm4crlbdpU Har oppdatert litt i treningsinnlegget mitt, opplegget ble littegrann annerledes Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sekretæren Skrevet 23. februar 2009 #96 Del Skrevet 23. februar 2009 Lange muskler ja. Det er vel 11 år siden jeg hadde tvungen gym i skoleregi, og da snakket de om lange muskler. Jeg husker jeg ikke skjønte greia.... jeg hadde jo så korte armer, hva skulle jeg med lange muskler? Takk for grundig innføring Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bolledeig Skrevet 23. februar 2009 #97 Del Skrevet 23. februar 2009 Hehe, ikke sant, ville jo blitt helt feil hvis armene ikke fikk muskler som passet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bolledeig Skrevet 24. februar 2009 #98 Del Skrevet 24. februar 2009 I dag ble det en bosu-time for å jobbe litt med stabiliseringsmuskulatur i beina, og det trengs. Ideelt sett burde jeg være rågod på slike øvelser etter hvert som belastningen på resten av styrketreningen øker, men jeg tror jeg uten å ta veldig hardt i vil kunne påstå at jeg var blant de, om ikke den mest klønete på hele timen Moro var det i alle fall. Etterpå lekte jeg litt med ryggen, ved å kjøre negativer i hang-ups (hoppe opp, og så holde igjen på hele veien ned så godt det rekker) Jeg tok ørti repetisjoner av dette helt til jeg gikk omtrent like fort ned som opp, deretter var det litt tøying av hamstrings og legger som hadde slått knute på seg etter bosutimen, og deretter hjem for å spise... Blir tidligtrening i morgen, så da er det dumt å stille helt "flat".... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 24. februar 2009 #99 Del Skrevet 24. februar 2009 Godt det ikke bare er meg som kløner i bosutimene Det er god trening da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bolledeig Skrevet 24. februar 2009 #100 Del Skrevet 24. februar 2009 Absolutt en positiv overraskelse Det tror jeg at jeg kommer til å prøve igjen. Men å begynne å hoppe rundt på den bosuballen tror jeg ikke at jeg tør før jeg har oppgradert forsikringene mine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg