Gå til innhold

*Enigma*s treningsdagbok

*Enigma*

Anbefalte innlegg

Gjest lucy d-.-b
Jeg tenkte helst utseendemessig.:Nikke: Nå vet jeg jo ikke så veldig godt hvordan han er som person, men jeg har en tendens til å falle for gutter innen min egen bransje, og som kanskje er litt mer bad boy enn S. :gjeiper:

Jeg tenker også utseendemessig. Og selvtillitsmessig. Og slikt.

:nigo:

Er litt mer svak for badboys jeg også. På en veldig "trofast mot T" måte da! :gjeiper: Hva er det det heter, se på menyen men ikke rote i salaten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker også utseendemessig. Og selvtillitsmessig. Og slikt.

:nigo:

Er litt mer svak for badboys jeg også. På en veldig "trofast mot T" måte da! :gjeiper: Hva er det det heter, se på menyen men ikke rote i salaten?

Jepp, det må jo være lov å kikke litt. Det gjør garantert guttene også.

Fikk kommentar fra en kollega igjen i dag, på en litt sånn "jeg vet man ikke skal spørre jenter om sånt, men har du tatt av veldig mye"-måte. :ler: De er veldig redde for å spørre om det der, disse mannfolka jeg jobber med, samtidig som de "må" spørre for jeg så jo så flott ut :gjeiper: Dagens kompliment, sånt gjør godt for selvtilliten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også vite hvem S er! Dere må peke ham ut for meg neste gang vi er der!

Han er for lav for deg ;) Skal peke ham ut hvis han er der når vi er der samtidig jeg :)

Gårsdagens økt sitter godt i beina merker jeg. Trente jo både morgen og kveld i går.

Morgen:

60 min gåtur til/fra senteret, 6 km - 6 km/t.

10 min oppvarming, spinningsykkel

45 min active spinning.

Instruktøren sa at denne blir sport spinn etter jul. Da spørs det om ikke den blir fast med i treningsprogrammet mitt.

Kveld:

60 min gåtur til/fra senteret, 6 km - 6 km/t.

10 min oppvarming på tredemølle, 1,58 km.

90 min styrketrening bein og armer 3 x 8-10

Sumoknebøy: 40/8 - 40/8 - 40/8

Utfall: 9/9 - 9/9 - 9/9

Bulgarske utfall: 5/10h - 5/10v - 5/10h - 5/10v

Sittende tåhev: 25/10 - 27,5/10 - 27,5/10

Tåhev på step, i smith: 80/9 - 80/9 - 80/9

Biceps 7-7-4: 6 - 6 - 6

Liggende tricepspress: 7/10 - 7/7 - 7/6 (Gjorde en ørliten justering på stilling og plutselig ble det sabla mye tingre gitt)

Hammercurl: 8/8 - 8/8 - 8/8

Sideliggende ettbensløft: 15h - 15v - 15h - 15v

Tricepspress tau: 23/8 - 25,3/8 - 25,3/8

Dagens treningsøkt:

60min gåtur til/fra senteret

60 min løping på tredemølle:

- 8 min oppvarming 10,5 km/t

- 4x4 intervaller: 13,3 - 11 - 13,5 - 11 - 13,5 - 11 - 13,5 - 11

- 5 min 11 km/t

- 15 min 10,5 km/t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå ut, bli sulten, kom hjem og spis :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han er for lav for deg ;) Skal peke ham ut hvis han er der når vi er der samtidig jeg :)

Typisk! Men det kan jo være fint å ha noe pent å se på uansett da! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens treningsøkt:

60 min gåtur til/fra treningssenteret

15 min oppvarming på tredemølle, 11 km/t - 2,73 km

75 min styrketrening rygg, skuldre 3x8-10 + core:

- Stående, foroverbøyd roing: 27,7/10 - 27,7/10 - 27,7/10

- Nedtrekk, langt bak: 27/8 - 27/8 - 27/8 (her bruker jeg håndtak som i kabelroing)

- Nedtrekk, rett: 27/10 - 27/10 - 27/10

- Sittende roing: 25/10 - 27,3/8 - 27,3/8

- Skulderpress uten støtte: 7/10 - 7/8 - 7/8

- Shrugs: 5/10 - 5/10 - 5/10

- Sidehev: 5/10 - 5/10 - 5/8

- Foroverbøyd, sittende sidehev: 2/10 - 2/10 - 2/10

- Sit ups m/med.ball: 3/20 - 3/20 - 3/20

- Rygghev: 15 - 15

- Rygghev m/rot. på ball: 20 - 20

- Mageliggende benhev på ball: 25 - 25

Avsluttet med 15 min på tredemølle, 11 km/t - 2,73 km.

Skuldre, øvre del av rygg og nakke fikk virkelig juling i dag. Det verket i musklene her etter økta, og det var vondt å utføre hver eneste reps på siste sett på alle øvelsene. Ørsmå justeringer på teknikk og stilling utgjør enorme forskjeller på hvor godt det tar. Føler meg litt fiksert når jeg trener om dagen. Bruker speilene for alt de er verdt, gjør ørsmå justeringer og kjenner hvordan jeg virkelig får kontakt med musklene. Prøver virkelig å pirke om dagen, selv om det ikke er så lett når man ikke har noen til å hjelpe seg, men kjenner det godt da, så jeg er forhåpentligvis på riktig spor.

Hadde håpet å få med meg spinningtimen på morgenen i dag, så var tidlig ute på senteret, men dessverre var det H som hadde den. Det er hun som skal ha den de fleste ukene fram til jul, bortsett fra neste uke (da er jeg i Trondheim) og uka deretter. Så ingen vits for meg å møte opp så tidlig, bortsett fra at det er deilig å ha styrkedelen nesten for seg selv.

Forhåpentligvis er formen bedre i morgen slik at jeg kan trene. Den har vært elendig siden jeg kom hjem i dag. Har vært helt ødelagt, måtte legge meg nedpå en liten stund på ettermiddagen, og det var så vidt jeg orket å kreke meg opp igjen. Men å legge seg til å sove kl 18 var uaktuelt, da hadde jeg vel våknet igjen kl 5. Så kom meg opp og krøp sammen i sofaen under et ullteppe. Vil på senteret i morgen og få med meg bursdagsfeiringen, om det så bare blir på en spinningtime eller noe sånt. Ikke noen konkurranse på meg i alle fall, det er jeg overhodet ikke i form til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, det er selvsagt alt for tidlig å si dette, etter bare å ha spist mer i 3 dager, men skal man virkelig rase ned i vekt av å spise mer? :klø: Mest sannsynlig vil det vel endre seg i løpet av de neste ukene, jeg mener; Det er jo ikke naturlig å gå ned i vekt når man begynner å spise mer, så det vil snu? Right?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b
Ok, det er selvsagt alt for tidlig å si dette, etter bare å ha spist mer i 3 dager, men skal man virkelig rase ned i vekt av å spise mer? :klø: Mest sannsynlig vil det vel endre seg i løpet av de neste ukene, jeg mener; Det er jo ikke naturlig å gå ned i vekt når man begynner å spise mer, så det vil snu? Right?

Det kan jo hende at du har kompensert for all maten ved å trene enda mer? Hvis du vil opp i muskelmasse må du kanskje roe kondisjonstreningen litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo hende at du har kompensert for all maten ved å trene enda mer? Hvis du vil opp i muskelmasse må du kanskje roe kondisjonstreningen litt :)

Nopes, for da hadde jeg skjønt hvorfor jeg hadde gått ned. Eller, hatt en anelse i alle fall. Kommer heller ikke til å roe kondisjonstreninga, for da ødelegger jeg jo fullstendig for Sentrumsløpet. Uansett, skulle kondisjonstreninga ha gjort susen for hvor mye jeg har gått ned kunne jeg ikke gjort annet enn å trene kondisjonstrening i 3 hele dager.

Det er jo heller ikke sånn at kroppen foretrekker å forbrenne muskelmasse framfor karbohydrater så lenge den har tilgang til å forbrenne karbohydrater. Det er hele poenget med å fylle opp med karbohydrater rett etter trening bl.a. Hvis jeg skal trene så mye kondisjon at det går utover muskelmassen må jeg omtrent slutte med styrketrening og dessuten spise alt for lite. Det gjør jeg jo ikke akkurat lenger med 7 måltider og et inntak på 2300 - 2900 kcal de siste 3 døgn. (jeg forspiste meg på sjokolade i går).

Dagens treningsøkt:

60 min gåtur til/fra treningssenteret.

10 min oppvarming på spinningsykkel

45 min active spinning.

Det er instruktøren som hadde spinninga i dag som har tatt over Extremetimene på onsdager, så da skal jeg gi den en sjanse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter bare 3 dager er det nok for tidlig å si. :) Var det utdeling av premie på timen i dag?

-misa

Jepp, det er nok litt for tidlig å si, jeg bare liker ikke at jeg har gått ned 1 kg denne uka. Skal følge nøye med de neste ukene, og håper det stabiliserer seg.

Var loddtrekning på timen i dag ja :Nikke: Jeg vant selvfølgelig ingenting :gjeiper: Premien var en bag med div. ting oppi. Hadde ikke hatt noe i mot å vinne den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lucy d-.-b
Nopes, for da hadde jeg skjønt hvorfor jeg hadde gått ned. Eller, hatt en anelse i alle fall. Kommer heller ikke til å roe kondisjonstreninga, for da ødelegger jeg jo fullstendig for Sentrumsløpet. Uansett, skulle kondisjonstreninga ha gjort susen for hvor mye jeg har gått ned kunne jeg ikke gjort annet enn å trene kondisjonstrening i 3 hele dager.

Det er jo heller ikke sånn at kroppen foretrekker å forbrenne muskelmasse framfor karbohydrater så lenge den har tilgang til å forbrenne karbohydrater. Det er hele poenget med å fylle opp med karbohydrater rett etter trening bl.a. Hvis jeg skal trene så mye kondisjon at det går utover muskelmassen må jeg omtrent slutte med styrketrening og dessuten spise alt for lite. Det gjør jeg jo ikke akkurat lenger med 7 måltider og et inntak på 2300 - 2900 kcal de siste 3 døgn. (jeg forspiste meg på sjokolade i går).

Nei da vet ikke jeg. Bare et lite forslag.

Jeg har opplevd å ikke klare å gå ned i vekt fordi jeg ubevisst har spist mer når jeg har økt kondisjonen, når man har mye energi i kroppen pga høyt matinntak så kan det jo hende at man også tar seg mer ut og trener hardere enn man ellers ville gjort at at man derfor fortsetter å gå ned i en liten periode før det stabiliserer seg? Du har sikkert ganske høy metabolisme for tiden :)

Kroppen vil forresten helst forbrenne fett, men rett etter trening er behovet så stort at den lettere henter fra glykogenlagrene. Hvis det ikke er noe i glykogenlagrene er energien i musklene lettere tilgjengelige enn det i fettlagrene og da henter kroppen energi derfra. Derfor kan man fint bryte ned muskelmassen selv om man trener styrke hvis man ikke spiser riktig. Men, det var en liten digresjon ;) Nå som du spiser så riktig er ikke den situasjonen aktuell uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har så klart rett i forhold til fettlagrene, men jeg hoppet glatt over den biten av det siden du nevnte tæring på muskler. :) Har økt både karboinntaket mitt og fettinntaket mitt de siste 3 dagene, jeg som har vært så redd for fett og karbo. Har fått noen mentale slag i hodet i møtet med ernæringsfysiologen.

At forbrenninga mi er høy og trenger litt tid på å justere seg kan så klart være noe av årsaken. Får se an hvordan det går framover. Det har jo bare gått 3 dager. Tror ikke jeg klarer å slippe opp fokuset på vekt før jeg ser at jeg stabiliserer meg. Skal jo heller ikke rase opp i vekt ettersom det vil bety at jeg også legger på meg fett. Dette skal være et langvarig prosjekt, ikke et bygge-prosjekt, siden jeg ikke vil bli "tung og treg".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er skrittkonkurransen på jobb over. Laget mitt vant internt, og gjett hvem som var best på laget? :hoppe: Var nr. 3 totalt i bedriften. Han som vant er ikke ansatt, men jobber som konsulent i blant for kontoret i UK. Han er frivillig politimann på kveldene, så kanskje ikke så rart at han fikk mange skritt. Nr. 2 på lista tok litt av, og trente oppimot 4-5 t hver dag for å bli best.

Selv har jeg ikke akkurat gjort noe særlig ekstra for å komme høyt opp. Har begynt å gå til og fra senteret bare, og det er så deilig at det kommer jeg til å fortsette med.

Det som irriterer meg litt er all sytinga over denne konkurransen. Folk hater den skrittelleren, maste hele tida om hvor deilig det skulle bli når konkurransen var over og fantaserte om kreative måter å drepe skrittelleren på når den var ferdig. Hvorfor er det så viktig å være i mot all form for fysisk aktivitet egentlig? Jeg kan ikke skjønne det der. Selv folk som i utgangspunktet prøver å holde seg litt i form gjør det tydeligvis bare fordi man "må". Man liker det i alle fall ikke.

Når jeg har forsøkt å være positiv og også svart at jeg ikke gjør noe særlig ekstra for å få så mange skritt som jeg har, har folk egentlig blitt litt sure. Teit! Klart det ikke blir lystbetont å trene når man har bestemt seg for at det er noe dritt og noe man bare gjør fordi man "må".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen trening i dag, og jeg tror jeg holder på å bli sprø. Jeg må bare få trent i morgen, føler meg skikkelig dass. Vet ikke hvordan det blir med trening resten av uka. Reiser til Trondheim på onsdag kveld, jeg kan trene gratis på 3T, men jeg er ikke overbegeistret over senteret. Klart jeg skal trene, men jeg vet ikke hvordan det blir med programmet mitt. Håper jeg får svømt på Pirbadet også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

Uff, det er ikke morsomt å være syk, men husk at du gjør deg selv en bjørnetjeneste ved å presse deg ut før kroppen egentlig er klar for det. Bli ordentlig frisk nå vennen :klem:

Når det gjelder dette med fysisk aktivitet, så vet jeg ikke helt hva som er med folk jeg.. Som om det er farlig å bevege seg, og som om man er kulere hvis man egentlig bare vil la seg selv forfalle? Jeg er så glad for at jeg jobber i en bedrift med mange folk som liker å bevege seg, da jeg jobbet hos Dell og Telenor var folk så late og satt så mye på ræva at de fikk hakeslepp av å høre at jeg syklet til jobben. Det sier litt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er utrolig rart at man på død og liv skal synes det er så forferdelig å være i fysisk aktivitet. Skjønner det ikke, når til og med de som trener jevnlig syter og klager :klør:

God økt i dag. Kuttet litt ned, siden formen ikke er helt på topp enda. Likevel er jeg helt død i musklene i brystet. Vanskelig å sminke seg og sånn, får bare ikke presset brystmusklene sammen for øyeblikket. Det blir nok kort, men hard økt i morgen. 4x4 intervaller på morgenen, ny styrkeøkt på torsdag, svømming fredag og styrke igjen lørdag. Alle styrkeøktene blir nok litt modifiserte siden jeg ikke får trent på mitt eget senter, men vil komme gjennom hele kroppen selv om jeg er på jobbreise.

Dagens økt:

10 min oppvarming tredemølle, 1,82 km

Styrke bryst 5x4-6 + core - 50 min:

- Skrå brystpress: 15/4 - 15/5 - 15/4 - 15/3 - 15/3

- Flies: 12,5/4 - 12,5/4 - 12,5/4 - 12,5/3 - 12,5/3

- Stående kryssdrag: 11,3/4 - 11,3/2,5 - 9/6 - 9/6 - 9/6

- Serie med omvendt crunch - siderotasjon m/med.ball - benhev m/med.ball: (40 - 3/30 - 2/10) x 2

- Hofteflex på bosu m/push up: 2 - 6 - 4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var kanskje litt vel optimistisk da jeg trodde jeg skulle komme meg av gårde på trening i dag. Vel, jeg har sikkert ikke vondt av en hviledag til, selv om det blir 3 av dem denne uka. Søren og, må visst innom senteret i dag for å få klistremerke for gjestetrening. Det har jeg helt glemt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...