Gå til innhold

*Enigma*s treningsdagbok

*Enigma*

Anbefalte innlegg

Kroppen din har vært gjennom et hardkjør med oppkjøring før konkurranse + økten på søndag, så det er ikke så rart at formen er laber. Dette vet du jo allerede, men det er ikke lurt å kjøre hardt i tiden etter noe slikt. Du bør ta det med ro, og det er nok det kroppen din prøver å fortelle deg. Husk at det bare er tirsdag i dag! Jeg vet ikke hvor lenge man bør ta det rolig etter en halvmaraton, men det er vel mer enn to dager? :klø:

Håper humøret er bedre i morgen. Kanskje du vil være med på yoga sammen med meg kl 19? :klemmer:

-misa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jammen, jammen, jammen ... Jeg liker ikke slappe av, vil ikke ha behov for restitusjon og hvile :ler: Føler liksom ikke at den halvmaratonen var hard, at jeg må hvile i lange tider etterpå. Men jeg er jo ikke helt frisk, og det er vel kanskje en større, fysisk utfordring enn jeg tror. Bare føler at jeg ikke har lov til å være sliten.

Vet ikke helt hva jeg skal trene i dag, bruke spinningsykkelen i studio kanskje, også stretching etterpå. Skal helt klart på stretching i alle fall. Tror løping utgår, har hatt litt vondt foran på leggene, får se når jeg kommer på senteret. Er veldig glad for at de syklene er satt opp. Mye bedre enn de ekle ergometersyklene som står der. Vil sikkert føle meg litt teit hvis jeg har min egen lille spinningtime, men det er god trening da. Kan sette på spillelista fra halvmaraton. Den er i det minste inspirerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen har gått fra laber til verre, og jeg har bare måttet innse at det ikke blir noe trening i dag. Ikke helt fornøyd med det, men hoster fryktelig og blir svimmel av å reise meg fra sofaen, så å prøve seg på tredemølla eller sykkelen i dag virker ikke som noen god idé. Prøve igjen i morgen :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, velkommen i klubben :( Men det er vel den obligatoriske høst-nedturen (også kalt forkjølelsen)... god bedring!!

Jeg har gjort mitt beste for å ignorere den de siste 3-4 ukene. Det hjalp tydeligvis ikke. God bedring til deg også.

God bedring :klem:

Takk, er ordentlig furten nå.

Sikker på at du ikke snek deg avgårde likevel? Syntes jeg så deg der i dag. Men da var det vel ikke deg da...

God bedring!

Takk :klem: Var nok ikke meg nei. Tok til fornuften og holdt meg hjemme. Prøver meg nok på morgenspinning i morgen. Denne uka blir bare dritt når det gjelder trening, teit uke. Men fra og med neste uke skal jeg være tilbake for fullt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som flere andre har sagt, så har kroppen din sikkert godt av litt treningsfri, samme hvor lite du liker det! ;)

Joda, men, men ... :ler:

Jeg kom meg av gårde på trening i morges. Måtte kjenne litt på kroppen da alarmen ringte i morges om jeg egentlig var i form, men kroppen kjentes grei nok ut, så da dro jeg. Helt fin spinningtime i dag. 10 min egen oppvarming på spinningsykkelen, og 45 min active spinn.

Vi har blitt med i en konkurranse på jobben, Aktiv med jobben heter den. Vi har fått utdelt skrittellere, dannet lag og greier og nå skal vi altså registrere skritt osv. Vårt lag er så klart gira på å vinne. Ikke at jeg går så mye, men for hver halvtime med annen trening kan man registrere 2700 skritt. Så får vi se da, hvordan laget vårt gjør det. Viktigst av alt er jo å slå de andre på huset ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble nok en spinningøkt i dag. Var sinnsykt trøtt, sov bare 3 timer i natt, så orket ikke trene på egenhånd. Dermed ble det 10 min oppvarming på spinningsykkel på egenhånd, og 1 t sport spinning.

Helt grei time, ikke den instruktøren jeg liker best, men timene hennes går an å gå på, i motsetning til en av de andre instruktørene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spinning i dag også, noen som ser en liten trend her? :ler:

90 min langkjøring, denne gangen med instruktør F. Har ikke hatt henne på langkjøringa før. Hun snakket litt lite, men ellers var hun ikke så verst. E var veldig flink sånn. Lange sletter kan bli litt lange og kjedelige, men E fikk meg til å glemme tida ettersom hun snakket veldig mye om treningsteori, ga tips osv. F var litt stille, men i det minste maste hun ikke sånn som H har en tendens til å gjøre. Hun kommanderte oss heller ikke til å sette oss ned hvis man reiste seg på en slette. Man får ganske vondt i rompa etterhvert når man sykler så lenge og har lange, sittende drag. Da er det greit å kunne reise seg opp og stå en kort stund. Med H ble vi kommandert ned hvis vi prøvde oss på noe sånt. Ikke bra :nei:

Gikk til og fra trening også. 30 min hver vei. Som nevnt har vi en konkurranse på jobb med skrittellere og siden været var så fint så kunne jeg like gjerne gå og faktisk få mange skritt, framfor å sykle, bruke mye kortere tid og få veldig få skritt. Får jo gjøre en liten ekstrainnsats når jeg først er med på en sånn konkurranse :)

Endret av *Enigma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag fikk jeg kjørt styrke igjen, lenge siden sist jeg kjørte skikkelig styrke. Klarte ikke å komme gjennom hele programmet mitt, må foreløpig kutte en serie på coreøvelsene fordi det er for hardt. Irriterer meg egentlig grenseløst at jeg ikke klarer alle øvelsene slik de skal gjøres og så mange serier som jeg skal ta. Må få trent meg opp til å bli sterke nok til det.

Godt fornøyd med 6+6 strake armhevinger på bosuball da. Egentlig skal jeg jo kjøre hoftefleksjon med push ups på bosuball, men jeg tenkte det kom til å bli litt tungt, og tok hoftefleksjon med bosuball og så push ups på bosuball etterpå. Neste gang tar jeg den sånn den skal tas i stedet. Tror det kan gå greit.

Litt irritert på folk som ikke rydder etter seg på senteret. Ene håndtaket var borte, så jeg fikk ikke kjørt bryst med kabel, sabla irriterende når man ikke får kjørt programmet sitt skikkelig fordi andre roter bort utstyr :sur:

I går var det seminar med påfølgende middag og bytur, så da ble det morgenspinning. 60 min sport spinn kl 06:30. Egentlig en utrolig deilig time, og jeg må bli litt flinkere til å ta den tror jeg. Tenker alltid at det er så jævlig å komme seg opp så tidlig på morgenen, men det er egentlig ikke det når man bare er innstilt på det. Hadde vært fint å kunne kjøre spinningtimen på morgenen og så ta en styrkeøkt på kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment
Tenker alltid at det er så jævlig å komme seg opp så tidlig på morgenen, men det er egentlig ikke det når man bare er innstilt på det.

Så sant, så sant. Det nytter i alle fall ikke å "se det an" når man våkner. Her må man ha bestemt seg på forhånd :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så sant, så sant. Det nytter i alle fall ikke å "se det an" når man våkner. Her må man ha bestemt seg på forhånd :rolleyes:

Hehehe, nei, da kommer man seg ikke opp fordi senga er så god og varm. Særlig nå som det er mørkt ute. Men så fort man faktisk kommer seg ut av senga er det ikke så ille.

Dagens "treningsøkt": gikk til og fra senteret, 30 min, 3 km hver vei. 12 min på tredemølle på senteret, 6,5 - 7 km/t, 1,32 km. Deretter 30 min stretching. Deilig å få rørt på seg og tøyd litt. Tror jeg kan komme til å bli gal hvis jeg skal kjøre restitusjon i hele vinter, men jeg får prøve å være flink.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens treningsøkt:

Gikk til og fra senteret, 60 min, 6 km

Tredemølle: 15 min, 2,83 km (8 min 11 km/t, 7 min 12 km/t)

Styrketrening rygg + skuldre 3x8-10 og core: 70 min

Gikk ned i kg på en god del av øvelsene i dag, men følte da at jeg fikk bedre kontakt med musklene og fikk gjort øvelsene mer riktig. Kjente det skikkelig mellom skulderbladene i dag, fikk virkelig kjørt meg der.

Deilig å gå til og fra senteret. Får masse frisk luft, rekker å bli skikkelig varm før jeg begynner styrketreninga og får gått meg ned igjen skikkelig etter trening. Skal fortsette med det så lenge været er ok og det ikke er for kaldt og/eller glatt. Har ikke vondt av litt luft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b
Gikk ned i kg på en god del av øvelsene i dag, men følte da at jeg fikk bedre kontakt med musklene og fikk gjort øvelsene mer riktig. Kjente det skikkelig mellom skulderbladene i dag, fikk virkelig kjørt meg der.

Så deilig! Det er godt med litt variasjon, jeg har jo erfart akkurat det samme når det kommer til å gå litt ned på vektene og opp på fokus og stålkontroll ;) Spesielt ryggen er så deilig å trene når man virkelig får kontakt der bak.. Blir noe helt annet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Så deilig! Det er godt med litt variasjon, jeg har jo erfart akkurat det samme når det kommer til å gå litt ned på vektene og opp på fokus og stålkontroll ;) Spesielt ryggen er så deilig å trene når man virkelig får kontakt der bak.. Blir noe helt annet!

Jepp, det var noe helt annet :Nikke: Måtte gå ganske mye ned på skulderpress også. Fikk beskjed av F om å kjøre uten støtte i ryggen fordi hun synes jeg har litt dårlig holdning. Det er så sinnsykt mye tyngre å skulle løfte når man ikke har ryggstøtte. Må fortsette med å ha stålkontroll på teknikken. Det er jo tross alt det det handler om, løfte helt riktig og få max utbytte, ikke å løfte tyngst mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må fortsette med å ha stålkontroll på teknikken. Det er jo tross alt det det handler om, løfte helt riktig og få max utbytte, ikke å løfte tyngst mulig.

Det har du helt rett i, nytter ikke å løfte tungt når man trener på seg skader. Så bra at du føler du får skikkelig kontakt med musklene! Er det ikke deilig? :sjarmor:

Hørtes deilig ut med tur. Blir jeg hjemme i morgen blir det nok litt frisk luft på meg også.

-misa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har du helt rett i, nytter ikke å løfte tungt når man trener på seg skader. Så bra at du føler du får skikkelig kontakt med musklene! Er det ikke deilig? :sjarmor:

Hørtes deilig ut med tur. Blir jeg hjemme i morgen blir det nok litt frisk luft på meg også.

-misa

Joda, absolutt deilig, men føles allerede som jeg kommer til å bli støl i ryggen i morgen, så vi får se hvor deilig jeg føler det er da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b
Jepp, det var noe helt annet :Nikke: Måtte gå ganske mye ned på skulderpress også. Fikk beskjed av F om å kjøre uten støtte i ryggen fordi hun synes jeg har litt dårlig holdning. Det er så sinnsykt mye tyngre å skulle løfte når man ikke har ryggstøtte. Må fortsette med å ha stålkontroll på teknikken. Det er jo tross alt det det handler om, løfte helt riktig og få max utbytte, ikke å løfte tyngst mulig.

Hehe, det måtte jeg gjøre forrige uke også, da var alle benkene opptatt så jeg satt og presset uten støtte. Det var en helt ny utfordring altså! Og sikkert veldig bra for meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...