*Enigma* Skrevet 7. september 2009 Forfatter #761 Del Skrevet 7. september 2009 Nå er jeg fornøyd!!! Utrolig bra time med en PT som tok oppgaven sin veldig seriøst! Det er kanskje den beste investeringa jeg har gjort på lenge. Kjøpte 3 klipp, og fikk dem til kampanjepris siden de skal ha kampanje på PT-timer i forbindelse med gjenåpningen. Da syntes hun det var tåpelig om jeg skulle betale full pris bare fordi jeg var en uke for tidlig ute. Det satte jeg stor pris på! Uansett: vi tok timen ute, og vi fikk pratet masse og gått mye gjennom teknikk. Jeg fikk først en gjennomgang av noen av tingene jeg skulle tenke på, så løp vi litt mens hun kommenterte teknikken min. Deretter ble det mer gåing, nye ting å tenke på. Sånn fortsatte vi til jeg hadde fått med meg alle de tingene jeg burde tenke på. De viktigste tingene å tenke på i forhold til løping er: - Hælen i bakken først også rulle på foten og få skikkelig fraspark med tærne. Tenk at man skal løpe så stille som mulig. - Fram med hofter og bryst, rett deg opp og hold en så strak holdning som mulig. - Opp med hodet! Fokuser på noe langt framme. Da retter du deg automatisk opp, i tillegg til at du får friere luftveier slik at du får mer oksygen rundt i kroppen. - Hold armene langs siden, ikke løp med dem foran magen/brystet. Hold 90 - 110 grader i armen, og slapp av i håndleddene. Pass på å ikke klemme hendene sammen, men tenk at du holder i et egg som ikke skal knuses. På den måten hindrer du at du spenner armene når du løper og du slipper spenninger i nakken og skuldrene også. I tillegg fikk jeg med meg litt teknikk i forhold til løping i bakke, både oppover og nedover. Vi pratet også masse om trening nå framover, kosthold osv. Frida sa også mye om styrketrening i forhold til løping og hva som er viktig å fokusere på. I ukene før løp bør jeg kutte litt ned på styrketrening, ettersom man da bør fokusere på løpinga i tillegg til at man ønsker å være så lett som mulig i kroppen. Jeg har fått så utrolig mye ut av denne timen her, nå skal jeg ut og øve noen ganger før vi møtes på nytt for å se om jeg har forbedret teknikken min. Så håper jeg også å få inn en time siste uka før løpet. Er så utrolig fornøyd og satser på å ta noen PT-timer med henne før løping til våren også. Særlig når det gjaldt kosthold var hun fin å prate med. Ga litt uttrykk for at jeg var redd for å spise, særlig siden jeg jo nettopp har gått ned 10 kg (noe hun også kommenterte at hun hadde lagt veldig merke til), og at jeg var redd for å gå opp igjen. Også i forhold til hviledager fikk jeg en liten leksjon, så jeg må prøve å skjerpe meg der. Det behøver jo ikke bety at jeg sitter i sofaen, en tur i frisk luft er jo egentlig helt greit. Legge inn 1 sånn dag i uka nå fram til halvmaraton, så får jeg passe på å fortsette den trenden også etter løpet. Vi snakket en god del om hvordan jeg åt for tida, og hun sa at jeg trengte ikke være redd for å spise mer, det virket jo som jeg hadde veldig peiling, selv om hun ville jeg skulle få i meg mer karbohydrater (noe jeg egentlig vet jeg burde, men det hjelper samtidig litt å høre henne si det) og at jeg som trente så mye ikke skulle være redd for å spise nok slik at jeg ikke brøt ned kroppen i stedet for å bygge den opp. Masse å tenke på, og jeg har skrevet opp masse stikkord nå etter at jeg kom hjem fra det vi pratet om. Nå gleder jeg meg enda mer til å løpe, og håper jeg kan løpe en del gjennom vinteren også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Skrevet 7. september 2009 #762 Del Skrevet 7. september 2009 Så bra! Kunne vært interessant å ha PT, og få både trenings- og kostholdsveiledning. I første omgang tror jeg dog jeg skal få somla meg til å ha time med PV... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 8. september 2009 #763 Del Skrevet 8. september 2009 Snikleser som melder seg.. Blir kjempemotivert av å lese dagboken din, du er utrolig tøff! Her vil jeg gjerne komme innom innimellom for å få opp motivasjonen og følge med! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 8. september 2009 Forfatter #764 Del Skrevet 8. september 2009 Snikleser som melder seg.. Blir kjempemotivert av å lese dagboken din, du er utrolig tøff! Her vil jeg gjerne komme innom innimellom for å få opp motivasjonen og følge med! Så koselig med besøk! Alltid hyggelig om man kan fungere som motivasjon. Nå gleder jeg meg veldig til 18. september. Har blitt innkalt til helseundersøkelse allerede da, noe som passer meg veldig godt. Jeg har jo nettopp fått satt opp nytt program, og da kan jeg lett se hvilke forbedringer dette programmet fører til. Jeg er veldig spent på kroppssammensetningen min, fettprosent, muskelmasse osv. I tillegg kan det være gøy å finne ut hvordan formen min rangeres. Jeg tror jo jeg er i brukbar form, men jeg frykter at jeg kan gå på en liten smell der. Slett ikke sikkert at jeg er i så god form som jeg håper og tror. Går ut fra at jeg da får ny helseundersøkelse i mars, og jeg er veldig usikker på hvordan jeg skal legge opp løpet i forhold til kondisjon i løpet av vinteren for å holde formen ved like, holde motivasjonen oppe og holde vekt og fettprosent på samme nivå evt. gå litt ned i fettprosent hvis den er høyere enn jeg ønsker/håper. Tror jeg må snakke enda mer med PV M og kanskje også litt med løpe-PT om hvordan jeg skal legge opp kondisjonstreninga i vinter. Er ikke veldig lysten på å løpe på mølle 3-4 ganger i uka, men er veldig usikker på om saltimer og spinning er bra nok trening. Føler på en måte at det ikke er like hardt som løping og at jeg med slike timer ikke klarer å opprettholde formen min. Vi får se, vi får se Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 8. september 2009 Forfatter #765 Del Skrevet 8. september 2009 Var forresten på morgenspinning i dag. Skal jobbe vedlikehold og må pakke til Stockholmstur mellom jobb og jobb i dag. Derfor var det greit å få unna økta på morgenen. 1 t sport spinn. Utrolig behagelig time i den forstand at instruktøren holdt lyset veldig dempet hele timen, i tillegg synes jeg hun er veldig flink og særlig da på sport spinn. Hun har active spinntimer også, men de får jeg mindre ut av. Denne timen derimot var veldig bra. Synd at det ikke er denne instruktøren som kjører ekstremtimer. Det tror jeg absolutt hadde fungert. Det samme med en av de andre som skal kjøre langkjøringstimene i høst. Mye bedre enn hun som har dem nå. Det frister ikke engang å møte opp på timene. Tror jeg skal satse på å kjøre denne timen utover høsten, også kjøre styrke på tirsdag ettermiddag i tillegg. Spinning + styrke i samme økt blir nok litt i overkant, selv om det går greit er det veldig fint å kunne konsentrere seg om bare en av tingene. Jeg må holde sånn igjen på active spinn for å klare en god styrkeøkt etterpå, men med en spinningtime på morgenen og så styrke på ettermiddagen kan jeg gi på litt mer under spinninga og få bedre utbytte av begge øktene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skya Skrevet 8. september 2009 #766 Del Skrevet 8. september 2009 Høres ut som om veldig bra PT-time. Skal dra med meg de teknikktipsene videre og se om jeg har minst en av de inne neste gang jeg løper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 8. september 2009 Forfatter #767 Del Skrevet 8. september 2009 Høres ut som om veldig bra PT-time. Skal dra med meg de teknikktipsene videre og se om jeg har minst en av de inne neste gang jeg løper. Timen var helt knall! Det blir mye å tenke på når jeg skal ut og løpe framover, men jeg fikk beskjed om å hovedsaklig konsentrere meg om én eller to ting pr. løpetur så ville nok ting komme etterhvert. Tror nok veldig mange kunne ha nytte av å tenke over disse tingene når man løper. Særlig i forhold til spenninger i nakke, skuldre og øvre del av rygg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Skrevet 8. september 2009 #768 Del Skrevet 8. september 2009 Så flink du er som klarte å stå opp til spinningtimen! Har tenkt på at det hadde vært litt deilig å klare det, og bli ferdig med treninga på morgenen, men jeg har ikke sjans til å være på treningssenteret halv syv om morgenen. Ikke i det hele tatt!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 8. september 2009 Forfatter #769 Del Skrevet 8. september 2009 Så flink du er som klarte å stå opp til spinningtimen! Har tenkt på at det hadde vært litt deilig å klare det, og bli ferdig med treninga på morgenen, men jeg har ikke sjans til å være på treningssenteret halv syv om morgenen. Ikke i det hele tatt!! Våkna før vekkerklokka i morges og var lysvåken, så det var ikke så vanskelig å komme seg av gårde. Da jeg satt på t-banen til jobb derimot sleit jeg med å holde meg våken og det etter sykkeltur til senteret, spinningtime, sykkeltur hjem igjen, dusj og kaffe ... Håpløst :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 10. september 2009 Forfatter #770 Del Skrevet 10. september 2009 Makan til møkkatreningssenter som det jeg var på i dag er det lenge siden jeg har vært. At de kaller seg SATS-senter er mer enn jeg kan fatte. Utstyrsmessig var de langt under par. Ble rimelig irritert, og når man da betaler 200 kr for å gjestetrene ... Tror ikke det blir noe mer styrketrening på meg denne uka. Føler et visst behov for å ta igjen for løpetreninga jeg føler jeg har gått glipp av. Derfor ble det styrketrening for hele overkroppen i dag. Beina overlever tross alt å stå over en uke. Dagens treningsøkt: 15 min løping, tredemølle: 11 km/t 2,72 km 68 min styrketrening overkropp: - Flies: 10/10 - 10/10 - 10/10 - Skrå brystpress: 10/10 - 10/10 - 10/9 - Stående, foroverbøyd roing: 31/10 - 35/10 - 35/10 - Sidehev: 5/10 - 5/10- 5/10 - Nedtrekk, langt bak: 22/12 - 27,5/10- 27,5/9 (jeg tror i alle fall det var det jeg tok. Nesten umulig å forstå hva man egentlig tok ut fra hva som stod på oppslag o.l) - Rygghev: 10 - 10 - 10 - Hammercurl: 8/10 - 8/10 - 8/10 - Hantelpress: 10/9 - 10/6 - Franskpress: 13,5/10 - 16/8 - 16/8 - Omvendt crunch: 20 - 20 - 20 - Skrå mage m/med.ball: 3/20 - 3/20 Det blir ingen økt der i morgen, møkkasenter! Håper å få til en kort løpeøkt på en halvtimes tid når jeg kommer hjem i morgen. Bedre enn ingenting i det minste, dersom jeg får gjennomfør det, vel og merke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 13. september 2009 Forfatter #771 Del Skrevet 13. september 2009 I går rakk jeg en helt ok løpetur før jeg reiste til Toten. Prøvde å tenke mer over teknikken i går, derfor ble farten ørlite lavere enn vanlig. 8,72 km på 44:38 noe som gir en gjennomsnittsfart på 11,7 km/t. Kl 8 en lørdagsmorgen, etter så slitsomme uker og med fokus på en helt annen teknikk enn til nå er det helt akseptabelt. I dag er jeg etter løangkjøringa. Dette var noe helt annet enn forrige søndag. Musikken var behagelig, den var inspirerende uten at man fikk lyst til å gi på alt man hadde og instruktøren er helt utrolig flink. Her var det opp til oss hvordan vi ville jobbe. Her var det fokus på å jobbe med jevn puls, og da var det opp til oss å finne ut hvordan vi måtte jobbe for å få til det. I tillegg snakker hun veldig mye generelt om trening mens vi jobber og hun går rundt under timen slik at man kan stille henne spørsmål eller få feedback på teknikk osv. Det er denne instruktøren som skulle hatt extremetimen, hun har jo hatt den tidligere. Timen i dag var akkurat det jeg trengte. Jeg har vært småforkjøla nå i over en uke, og har ikke følt at jeg har fått så mye ut av treningsøktene som jeg gjerne skulle. Reisinga kom jo også i veien for skikkelig trening, så treningsmessig har denne uka vært en skikkelig drittuke. Da er det deilig å få en treningsøkt som i dag. 90 minutter på sykkel, jevn puls, fått løst opp masse i brystet og føle at jeg har trent uten at jeg omtrent har dødd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lucy d-.-b Skrevet 13. september 2009 #772 Del Skrevet 13. september 2009 Skulle gjerne vært der i dag! Vel, neste gang neste gang Sa hun hvem som skulle ha timen neste helg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 13. september 2009 Forfatter #773 Del Skrevet 13. september 2009 Skulle gjerne vært der i dag! Vel, neste gang neste gang Sa hun hvem som skulle ha timen neste helg? Nei, men jeg håper det er F. Har planer om å få med meg timen neste helg, og da vil jeg ikke at det skal være H som har den. Er det detdropper jeg den nok i så fall. Den 27. derimot kan det godt være H som har den, for da skal jeg jo ikke kjøre timen likevel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 14. september 2009 Forfatter #774 Del Skrevet 14. september 2009 Løpetur i dag, 52:49:47, 10,42 km noe som gir en gjennomsnittsfart på 11,8 km/t. Helt greit. Fortsatt veldig uvant med å konsentrere meg om løpeteknikk, noe som senker farten litt. Ikke så fornøyd med det. Er ikke så fornøyd med at det skal være så himla vanskelig å få til teknikken heller, men det er kanskje ikke så rart. Det tar jo litt tid å endre gamle vaner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 15. september 2009 Forfatter #775 Del Skrevet 15. september 2009 I dag var en ordentlig blæh-dag på trening. Tror rett og slett det ble for seint, og at jeg snart trenger litt hvile. Klarte ikke engang å gjennomføre hele økta mi i dag. Fant ut at jeg hadde fått nok da jeg knakk sammen i første rep av hofterefleksjon med push up på bosu. Også mens misa og lucy stod og så på av alle ting da Den øvelsen utgår glatt de ukene jeg kjører 5 sett, fram til jeg klarer litt flere når jeg kjører 3 sett. Ingen vits å la meg selv bli så demotivert i lange tider framover. Dagens økt: 20 min sykkel ute 10 min på tredemølle, 2 km dvs 12 km/t 55 min styrketrening bryst og core Flies: 12,5/4 - 11,2/5 - 11,2/5 - 11,2/5 - 11,2/4 Brystpress, skråbenk: 12,5/4 - 12,5/5 - 12,5/5 - 12,5/4 - 12,5/5 Stående kryssdrag: 9/7 - 9/7 - 9/7 - 9/5 - 9/6 9 er egentlig litt i letteste laget, men 11,3 er for tungt, så da blir det heller 9 kg og litt flere reps. 2 x serie med. Omv. crunch: 40 Skrå mage m/med.ball: 3/30 Liggende benhev m/med.ball: 2/10 Også altså den totalt mislykkede hofterefleksjon med push up. I seg selv er jo ikke økta så ille, bare følelsen av at det gikk trått og at kroppen er sliten. Måtte slite mye mer enn vanlig med øvelsene. Nei, får heller forsøke å glemme denne dagen og håpe det går bedre når jeg skal løpe i morra. Det bør helst gå bra, skal virkelig få testet ut de nye skoene da. Kjøpte meg lettvektssko på løplabbet i dag. Brukte litt penger gitt, kjøpte sko, jakke og sokker. Men nuh er det tid for dusj og senga. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sekretæren Skrevet 15. september 2009 #776 Del Skrevet 15. september 2009 Blæ-trening er hat! Men de dukker opp, og da må man tenke på at det blir bedre neste gang, og at du faktisk er dritsprek! Men ingen av oss er Superwoman (Kunne tenke meg å være Catwoman, men man skal se bra ut med en sånn drakt) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lucy d-.-b Skrevet 15. september 2009 #777 Del Skrevet 15. september 2009 Jeg syns det virket som økta di var bra jeg Og du trenger ikke akkurat være flau over at du knekker i den øvelsen, jeg sviktet totalt i korsryggen på den der tidligere i sommer. Har ikke turt å ta den igjen.. I morgen kjører jeg bein og torsdag skuldre/core etter spinning! Passer det med noen av dine økter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 15. september 2009 Forfatter #778 Del Skrevet 15. september 2009 Blæ-trening er hat! Men de dukker opp, og da må man tenke på at det blir bedre neste gang, og at du faktisk er dritsprek! Men ingen av oss er Superwoman (Kunne tenke meg å være Catwoman, men man skal se bra ut med en sånn drakt) Jepp, det er ikke så enkelt, men må bare riste det av meg. Kan jo ikke la en drittøkt ødelegge resten av uka. Catwoman skulle jeg gjerne vært også, men har ikke helt kroppen til en sånn drakt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 15. september 2009 Forfatter #779 Del Skrevet 15. september 2009 Jeg syns det virket som økta di var bra jeg Og du trenger ikke akkurat være flau over at du knekker i den øvelsen, jeg sviktet totalt i korsryggen på den der tidligere i sommer. Har ikke turt å ta den igjen.. I morgen kjører jeg bein og torsdag skuldre/core etter spinning! Passer det med noen av dine økter? Der kom du i mellom gitt Jeg skal vel egentlig ikke klage over økta mi, sånn egentlig, det bare føltes så tungt og blæ etterpå. Er første gang jeg feiler på øvelsen (ikke så mye å skryte av siden det er uke 2 av programmet :gjeiper:), så får ikke gi opp riktig enda. Men helt klart kutte den ut når jeg kjører 5 sett. Mestringsfølelse er alfa og omega når jeg kjører nytt program, og jeg er egentlig så fornøyd med det at jeg har ikke lyst til å endre det. I morgen blir det nok løping igjen, men torsdag skal jeg kjøre rygg, skuldre og core, så det må jo passe utmerket å kjøre sammen med deg Do we have a date? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lucy d-.-b Skrevet 15. september 2009 #780 Del Skrevet 15. september 2009 Do we have a date? YES WE HAVE!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg