Gjest misa Skrevet 4. november 2009 #1001 Del Skrevet 4. november 2009 Du har ikke vondt av en hviledag eller tyve til. Nå MÅ du passe på at du ikke pusher deg selv for mye når du er syk, det er ikke sunt! Mmmmm. Kan du ikke ringe til senteret og høre om de kan sende en mail til det senteret du skal på da? Kanskje slipper du å dra innom. Håper formen er bedre i dag. -misa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 4. november 2009 Forfatter #1002 Del Skrevet 4. november 2009 Du har ikke vondt av en hviledag eller tyve til. Nå MÅ du passe på at du ikke pusher deg selv for mye når du er syk, det er ikke sunt! Mmmmm. Kan du ikke ringe til senteret og høre om de kan sende en mail til det senteret du skal på da? Kanskje slipper du å dra innom. Håper formen er bedre i dag. -misa Nei, jeg vet jo det, men ... Føler meg bedre da, og med denne hviledagen her så blir jeg forhåpentligvis enda bedre. Har vært gjennom det der med å ikke ha klistremerke tidligere (senteret hadde ikke igjen faktisk) og det var et styr å få lov til å trene gratis. Så får nok bare stikke innom, også be om å få stemplet brev dersom de enda en gang er tomme for klistremerker. Grunnet frokostmøte står jeg nå på venteliste for å få være med på birkebeinerrittet Jaja, om jeg ikke kommer med på det så er det jo ikke krise selv om det hadde vært gøy. Nå venter jeg bare på at løpssiden kommer tilbake så jeg kan se om jeg får meldt meg på der. Det er noe jeg har mer lyst til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 4. november 2009 Forfatter #1003 Del Skrevet 4. november 2009 Ifølge treningsekspert Jill Jahrmann er det kun én aktivitet som vinner over alle andre: - Spinning er den ubestridte ener blant de morgenfriske, og det kan jeg godt forstå. Det føles ikke så verst å komme inn i en sal med litt dempet belysning og sette seg på en sykkel. Da har du din egen sone (sykkelen) slik at du slipper å deise borti andre mennesker, du kan konsentrere deg om enkle, effektive bevegelser, og du kan lukke resten av verden ute mens du fokuserer på instruktøren og musikken. Du blir dratt med, har hun tidligere uttalt til KK.no. Så sant, så sant. Skal man først trene om morgenen er det spinning som gjelder for meg. Man får muligheten til å våkne opp litt etter litt i løpet av økta, og man føler seg utrolig mye bedre etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lucy d-.-b Skrevet 4. november 2009 #1004 Del Skrevet 4. november 2009 Søren og, må visst innom senteret i dag for å få klistremerke for gjestetrening. Det har jeg helt glemt! Hva slag klistremerke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lucy d-.-b Skrevet 4. november 2009 #1005 Del Skrevet 4. november 2009 Grunnet frokostmøte står jeg nå på venteliste for å få være med på birkebeinerrittet Jaja, om jeg ikke kommer med på det så er det jo ikke krise selv om det hadde vært gøy. Nå venter jeg bare på at løpssiden kommer tilbake så jeg kan se om jeg får meldt meg på der. Det er noe jeg har mer lyst til. Åja, klistremerke til å trene i Trondheim? Når det gjelder birken, bare annonser på Finn.no at du trenger påmelding. Det er veldig mange som kjøper og selger, og det er ikke dyrere. Folk er desperate for å få plass fordi det fylles på 1 min online, også selger de etterpå når de finner ut at det ikke var for dem. Sikkert 1000 påmeldinger i omløp hvert år før Birken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 4. november 2009 Forfatter #1006 Del Skrevet 4. november 2009 Åja, klistremerke til å trene i Trondheim? Når det gjelder birken, bare annonser på Finn.no at du trenger påmelding. Det er veldig mange som kjøper og selger, og det er ikke dyrere. Folk er desperate for å få plass fordi det fylles på 1 min online, også selger de etterpå når de finner ut at det ikke var for dem. Sikkert 1000 påmeldinger i omløp hvert år før Birken Hehe, jeg synes ikke det er så krise for å si det sånn Kommer jeg ikke med, så kommer jeg ikke med. Tar det med stor ro for å si det på den måten, men tusen takk for tips! Absolutt verdt å sjekke ut Kan jo hende jeg får litt mer lyst etterhvert, ellers tror jeg kanskje det er ledig plasser i fredagsbirken. Foreløpig ser jeg det litt an. Har fått mange positive tilbakemeldinger på mailen jeg sendte ut til folk om Birkebeinerløpet, så det er gode sjanser for at det er en del som blir med der, og det synes jeg jo er veldig gøy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lucy d-.-b Skrevet 4. november 2009 #1007 Del Skrevet 4. november 2009 Fredagsbirken vil jeg anbefale Men det vet du jo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 6. november 2009 Forfatter #1008 Del Skrevet 6. november 2009 Et stk. superlykkelig *Enigma* Fikk nettopp mail i forbindelse med at jeg var blant topp 5 i skrittkonkurransen på jobb (ble nr. 2) Man kan velge mellom 2 premier: tursekk eller gavekort på 700 kr på XXL. Tipper det blir gavekort jeg lander på, må se tursekken først, men tenk på det ... 700 kr å kjøpe treningsklær eller tursko eller noe sånt for Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Icere Skrevet 6. november 2009 #1009 Del Skrevet 6. november 2009 Gratulerer! Så kult at dere fikk en sånn premie da! Si fra hvilken tursekk det er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skya Skrevet 6. november 2009 #1010 Del Skrevet 6. november 2009 Kjempebra! Grattis! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sekretæren Skrevet 6. november 2009 #1011 Del Skrevet 6. november 2009 700 spenn på XXL er jo konge!!! Grattis!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 6. november 2009 Forfatter #1012 Del Skrevet 6. november 2009 Takk! Og jaaa, jeg synes det er kjempebra premie! Synes det er topp at de gjør litt skikkelig ut av det. Premien for laget som vant (mitt lag) skal på Oslo Gladiators og utkjempe 5-kamp. Tror det blir supergøy! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 7. november 2009 Forfatter #1013 Del Skrevet 7. november 2009 Bare logge trening før jeg skal sove. 6 timer til jeg skal opp igjen for ny treningsøkt. Gårsdagens trening: 15 min oppvarming tredemølle: 2,85 km (5 min 11 km/t, 5 min 11,5 km/t - 5 min 12 km/t) 70 min styrketrening bein og armer 5 x 4-6: - Markløft: 62,5/5 - 62,5/3 - 62,5/4 - 62,5/4 - 62,5/4 Sleit med å få godt tak på stanga, og hadde ikke belte, så hadde litt problemer. Sånn er det å gjestetrene på sentre som ikke er like bra utstyrt som ens eget. - Knebøy, sumostilling: 40/4 - 40/4 - 40/4 - 40/4 - 40/4 - Utfall: 10/5 - 12/4 - 12/4 - 12/4 - 12/4 (kg i hver hånd, reps pr. bein) - Tåhev smith (ingen step i studioet her): 90/9 - 90/6 - 90/9 - 90/7 - 90/7 - Sittende tåhev (denne var faktisk bedre enn den vi har hos oss, mye mer praktisk løsning): 30/10 - 32,5/7 - 35/6 - 37,5/6 - 37,5/6 - Hammercurl: 10/5 - 10/5 - 10/5 - 10/5 - 10/4 - Liggende tricepspress: 8/4 - 8/4 (sleit med vondt i albuen på denne og måtte gi meg etter 2 sett) - Bicepscurl: 8/4 - 8/4 - 8/4 - Tricepspress tau (litt usikker på vekt her, men tipper): 22,5/5 - 22,5/5 - 22,5/5 Litt sånn mellomfornøyd med økta. Senteret er ikke så bra som der jeg vanligvis trener, en del av utstyret er helt håpløst og jeg føler en del mangler. Er god og støl, og kjenner godt treninga i kroppen i dag, så får være fornøyd. Fikk dessuten mye skryt av en fyr som trente mellom på knebøyen. Han satt bak meg da jeg tok markløft, og fikk altså trene mellom mine sett på knebøy og han var imponert over at jeg som jente trente bare frivekter, og faktisk tok i. Det var han ikke vant med å se. Dagens trening: 50 min løping på tredemølle, totalt 9,02 km. Delte opp i 5 min "intervaller" uten å legge opp til noen hard intervalltrening, men ville ha litt variasjon. Tall er km/t: 10,5 - 11 - 12 - 11 - 12 - 11 - 10,5 - 10 - 10,5 - 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 7. november 2009 Forfatter #1014 Del Skrevet 7. november 2009 Stod tidlig opp i dag for å trene. Var på treningssenteret i det det åpnet og fikk en fin økt. 10 min oppvarming tredemølle, 1,82 km (11km/t). 70 min styrke rygg og skuldre 5 x 4-6 + core. Stående foroverbøyd roing: 35/6 - 35/6 - 35/6 - 35/6 - 35/6 Nedtrekk, langt bak: 27/10 - 31,5/6 - 31,5/6 - 31,5/6 - 31,5/6 Nedtrekk, rett: 29,3/8 - 31,5/6 - 31,5/6 - 31,5/6 - 31,5/6 Sittende skulderpress, m/støtte: 10/6 - 10/6 - 10/5- 10/5 - 10/5 Shrugs: 6/10 - 6/10 - 6/10 Sidehev: 6/5 - 6/5 - 6/5 - 6/4 - 6/4 Sit ups m/med.ball: 3/20 - 3/20 Crunch: 20 - 20 Skrå crunch: 30 - 30 Rygghev m/rot. på ball: 20 - 20 Ryggstrekkere: 20 - 20 Planke: 55 sek - 30 sek pause - 45 sek Ikke noen vanlig rygghev i dag. Kjente strake markløft godt i korsryggen fra torsdag, så måtte være litt forsiktig. Kom tilbake til hotellet i tide til å få second breakfast (noen som har lest hobbiten? ). Bare som et lite mellommåltid, banan før jeg gikk fra senteret, hardkokt egg, 2 skiver kalkunfilet med agurk, paprika og tomat og en kopp kaffe på hotellet. Har også litt mandler og rosiner på rommet. Mat blir håpløst når jeg er på reise. Kommer sterkere tilbake på matfronten til uka når jeg er tilbake i vante rutiner. Herregud som jeg savner havregrøten min, uansett om jeg kan bli litt lei den når jeg spiser den hver morgen. Får jeg den ikke, så savner jeg den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lucy d-.-b Skrevet 7. november 2009 #1015 Del Skrevet 7. november 2009 Ikke noen vanlig rygghev i dag. Kjente strake markløft godt i korsryggen fra torsdag, så måtte være litt forsiktig. Huff da. Passe på vennen! Man bør ikke kjenne markløft i korsryggen. Er det strakmark eller vanlig? Virker som du har hatt en bra økt og en god helg, blir alltid like glad for å lese at du koser deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 8. november 2009 Forfatter #1016 Del Skrevet 8. november 2009 Huff da. Passe på vennen! Man bør ikke kjenne markløft i korsryggen. Er det strakmark eller vanlig? Virker som du har hatt en bra økt og en god helg, blir alltid like glad for å lese at du koser deg Kjære, søte lucy, jeg sier at jeg kjente strake markløft i korsryggen, og du spør om det er strake eller vanlig? Helt greie økter i forhold til at jeg ikke er på vårt vanlige senter. Ting blir selvsagt ikke helt perfekt da, men jeg er sjeleglad for at jeg i det hele tatt får en fullstendig økt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lucy d-.-b Skrevet 8. november 2009 #1017 Del Skrevet 8. november 2009 Kjære, søte lucy, jeg sier at jeg kjente strake markløft i korsryggen, og du spør om det er strake eller vanlig? ........ Eeeehm. ops. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 9. november 2009 Forfatter #1018 Del Skrevet 9. november 2009 (endret) Godt fornøyd med dagens økt! 30 min gåtur til senteret 10 min på AT, 1,4 km 90 min styrke bein og armer, 5x4-6: - Knebøy: 40/6 - 40/6 - 40/5 - 40/5 - 40/6 Sett 1, 3 og 5 i sumostilling, 2 og 4 rette. - Markløft: 62,5/6 - 65/4 - 65/4 - 65/4 - 65/3 Ny pers! - Utfall: 12,5/8 - 12,5/8 - 12,5/8 - 12,5/8 - 12,5/8 (4 på hvert bein) - Bulgarske utfall: 6/6h - 6/6v - 8/6h - 8/6v - Sittende tåhev: 30/6 - 35/6 - 35/5 - 35/5 - 35/5 - Tåhev på step i smith: 100/5 - 90/5 - 90/5 - 90/5 - 90/5 Regnet feil og la på 20 kg mer enn jeg pleier på første sett, trodde jeg bomma med 10 og tok av det, og først etter 3.sett skjønte jeg hvor feil jeg hadde regna - Biceps 7-7-4: 7 - 7 - Liggende tricepspress: 8/6 - 8/4 - 8/5 - 8/5 - 8/5 - Hammercurl: 10/5 - 10/4 - 10/5 - 10/5 - 10/4 - Tricepspress, tau: 27/4 - 25,3/4 - 25,3/4 30 min gåtur hjem. Fikk litt sjokk da jeg fant ut at jeg hadde regna 20 kg feil først. Kunne ikke fatte hvorfor det var så sinnsykt tungt, og tok sånn på ryggen og skuldrene på tåheven, fant ut at jeg hadde regna feil, men trodde det bare var 10 kg, så jeg tok av 10, og syntes jo det var litt tungt fortsatt, men det gikk da. Godt fornøyd med strakmark også. Gikk mye bedre i dag enn da jeg trente i Trondheim. Her fikk jeg låst vektskivene skikkelig, og hadde belte. Sliter fortsatt litt med at jeg mister grepet, utrolig irriterende at det er det som ødelegger. Kjenner det i lysken når jeg tar knebøy med sumostilling. Må være litt forsiktig, vil ikke ha noen skade. Skulderen min er også fucked. Har en skikkelig hevelse som går på baksiden langs skuldra. Skal få kjøpt ibuxgel og se an ut uka her. Er jeg ikke bedre i lysken og skuldra må jeg ta en ukes fri fra styrketrening. Bare kjøre kondisjon og core. Endret 9. november 2009 av *Enigma* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Icere Skrevet 9. november 2009 #1019 Del Skrevet 9. november 2009 Grattis med pers!! Men, er det i strakmark eller vanlig? :klø: Jeg prøvde knebøy i sumo i går, og den øvelsen kan jeg ikke gjøre. :gjeiper: Var direkte vondt i hofteleddsbøyerne! Pass på skulderen din nå. Er det veldig lurt å kjøre tåhev med så mange kg på stangen når du er hoven på skulderen? (Forresten, D sa her om dagen at vekten på Smithstangen var 10 kg på senteret.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 9. november 2009 Forfatter #1020 Del Skrevet 9. november 2009 Grattis med pers!! Men, er det i strakmark eller vanlig? :klø: Jeg prøvde knebøy i sumo i går, og den øvelsen kan jeg ikke gjøre. :gjeiper: Var direkte vondt i hofteleddsbøyerne! Pass på skulderen din nå. Er det veldig lurt å kjøre tåhev med så mange kg på stangen når du er hoven på skulderen? (Forresten, D sa her om dagen at vekten på Smithstangen var 10 kg på senteret.) Søren óg Jaja, 100 kg da :gjeipe: Ikke ille det heller. Kjører strakmark ja, og ja, jeg må passe skulderen, men har liksom ikke sett at den er så hoven tidligere da. Så skal være forsiktig nå resten av uka. Har kjørt bein nå denne uka, så da er det ikke noe bein før tidligst neste uke. Er lysken og skulderen vond, skal jeg som nevnt kjøre kondisjonsuke neste uke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg