Gå til innhold

*Enigma*s treningsdagbok

*Enigma*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest lucy d-.-b
Veldig glad for at M tok seg så god tid. Jeg ble kjempefornøyd med sånn programmet ser ut, så gjenstår det bare å få testet det ut i noen uker. Dersom jeg ikke er fornøyd så får jeg ta kontakt med henne, men stort sett tror jeg at øvelsene skal bli veldig bra.

Dessverre tror jeg ikke jeg rekker å kjøre extremetimen, rett og slett fordi jeg har et 3-splittsprogram og da er det vanskelig å få inn enda en dag med styrketrening hvis jeg skal få tid til litt restitusjon også.

Jeg hadde håpet å kombinere extremetimen med en 4-splitt jeg faktisk.. Men det heller nok mer mot 3. Vi får se. Jeg er i alle fall fullt bestemt på å klare det! Den timen er så utrolig mye verdt for motivasjonen min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde håpet å kombinere extremetimen med en 4-splitt jeg faktisk.. Men det heller nok mer mot 3. Vi får se. Jeg er i alle fall fullt bestemt på å klare det! Den timen er så utrolig mye verdt for motivasjonen min :)

Jeg får heller ikke ei sånn allround-økt til å passe i min timeplan, det hadde nok passet bedre med en 2-splitt tror jeg. Men du er jo så dreven i denne timen da lucy. ;)

-misa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b
Jeg får heller ikke ei sånn allround-økt til å passe i min timeplan, det hadde nok passet bedre med en 2-splitt tror jeg. Men du er jo så dreven i denne timen da lucy. ;)

-misa

Ja, jeg må bare klare det!! :nigo: D skal få nok utfordringer ja!

---

Hva skal du trene torsdag *Enigma*?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg må bare klare det!! :nigo: D skal få nok utfordringer ja!

---

Hva skal du trene torsdag *Enigma*?

Torsdag blir det mest sannsynlig Energy step fra 17:30 til 18:30 og deretter styrke rygg, skuldre og core.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens treningsøkt:

25 min sykling ute

10 min oppvarming på spinningsykkel

45 min spinning

50 min styrke: Dag1 i splittprogrammet - Bryst 3 x 8-10 + core

- Skrå brystpress: 11,2/10 - 11,2/10 - 11,2/10

- Flies: 8,8/10 - 8,8/10 - 8,8/10

- Stående kryssdrag med kabel: 6,8/10 - 6,8/10 - 6,8/10

- Så serie med omvendt crunch, siderotasjon med med.ball, beina opp og liggende benhev x 3: 40 - 3/30 - 2/15, 40 - 3/10 - 2/15, 40 - 3/10 - 2/10. Hver serie ble tatt uten pause mellom øvelsene.

- Hofte-sansemotorik med push up på bosu: 4 - 4

- Sideliggende bekkenhev (1x10 med arm opp, 1x7 stjerne)x2

- Planke med teppebiter: (1x10 "skigåing", 20 sek kjapp "skigåing")x2

Glemte at jeg skulle kjøre serie på de to siste mageøvelsene, så det får jeg gjøre neste gang.

Skulle egentlig kjørt siste serien 3 ganger også, men det var bare ikke mulig. Var helt ødelagt i magen etter 2 x.

10 min sykling hjem.

Blir overrasket om jeg ikke er støl i magen i morgen. Knallhardt å kjøre 3 øvelser på rad uten pause mellom. Tror det blir veldig bra da, dette er den dagen som vel er hardest på core, noe som passer bra siden jeg bare har 3 + 1 brystøvelse. Får jo med bryst på Hofte-sansemotorikk med push up, sammen med mage, litt rompe/lår og korsrygg. Dæven den var slitsom, og vanskelig å ikke knekke i korsryggen.

Gleder meg til torsdag og dag2. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan føler du innsatsen på styrketreningen blir etter at du har hatt en time med kardio? Spiser du noe i mellom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan føler du innsatsen på styrketreningen blir etter at du har hatt en time med kardio? Spiser du noe i mellom?

Nei, spiste før jeg dro fra jobb, og rakk ikke bli sulten. Blir jeg sulten så spiser jeg en proteinbar eller energibar i mellom. Tok ikke i så hardt på spinningtimen i dag, så det gikk helt fint å kjøre styrke etter kardioøkta, men så har jeg jo også gjort det en god del ganger. Hvordan det fungerer kommer helt an på dagsformen og typen styrkeøkt. Siden denne styrkeøkta her kun gikk på core og bryst gikk det veldig fint.

Foretrekker egentlig å kjøre kardio etter styrketreninga, men i det siste har jeg blitt for sliten av styrkeøkta til å orke å kjøre kardio etter styrkeøkta, så da velger jeg heller å ta en spinningøkt hvor jeg ikke tar ut alt jeg har, også kjører jeg styrke etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter 2 dager med treningsfri skal det bli deilig å trene igjen. Riktignok er formen elendig, men det klør i hele kroppen etter å komme igang igjen. Håper å klare en styrkeøkt i dag, tviler på at en kondisjonsøkt vil være særlig heldig så tett som jeg er nå. Kan ikke tida bare gå litt fortere så jeg kan stikke på treningssenteret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm ... sitter og grubler nå over hva jeg har lyst til å få med meg neste år av fysiske utfordringer. Råskinnet hadde vært utrolig gøy, men det går dagen før Sentrumsløpet og jeg har jo lyst til å teste hvor mye bedre formen min er nå enn i fjor. Jeg har lyst til å løpe Birkebeinerløpet, men sjansen for at det er helga før Oslo Maraton er rimelig stor. Å være med på begge deler da er håpløst! Hvorfor legger folk løpene sine opp på den måten? Råskinnet og Sentrumsløpet burde da virkelig ikke konkurrere om deltagere? Det samme med Birkebeinerløpet og Oslo Maraton. Det må da være en smal sak å ha 2 uker i mellom, slik at det er mulig å være med på begge deler?

Har også veldig lyst til å være med på enten lille Styrkeprøven eller Fredagsbirken. Får jeg ikke med meg K på lille Styrkeprøven (haha, in my wildest dreams :gjeiper:) så kunne det vært gøy om noen av jentene her ble med på Jentetråkket (Hamar -Oslo). Anyone? :sjarmor:

Har blitt litt gira på å være med på sånne ting, gøy å ha noe å jobbe fram mot, noe å fullføre. Dessuten gir det meg et ekstra spark bak de gangene jeg ikke har lyst til å trene. Lurer på om jeg skal slenge meg med på treningsturen oppi rundt Nøklevann på søndag jeg. Har fått tilbud om å være med på treningsturen til en kollega av meg. Han skal løpe med noen kompiser. Hyggelig å ha litt selskap og greit med noen som kanskje kan dra litt. Samtidig er det tidlig å møte opp oppi der i 10-tida på en søndag ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

Råskinnet er et alternativ for meg :) Da har styrke endel å si, også er det sikkert et utrolig morsomt løp! Jeg elsker gjørme! Jeg tror ikke jeg skal sykle noe ritt neste år, jeg liker ikke helt hvordan kroppen reagerer nå i etterkant. Meen! Morsomt at du har mål og motivasjonen inne!

:tommelopp:

Regner med at du vet å sette begrensninger også, slik at du ikke sliter deg ut? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Råskinnet er et alternativ for meg :) Da har styrke endel å si, også er det sikkert et utrolig morsomt løp! Jeg elsker gjørme!

:tommelopp:

Regner med at du vet å sette begrensninger også, slik at du ikke sliter deg ut? :)

Ja, jeg har veldig lyst til å løpe Råskinnet. Det minner meg om min karriere som o-løper. Hadde vært utrolig morsomt å være med.

Begrensninger vet du jo at jeg er like dårlig på som deg ;) Det er liksom ikke et alternativ før det smeller. Foreløpig er det bare tanker, så får vi se hva som blir gjennomført. Gidder ikke gjøre alle disse tingene aleine, så sykkelritt må være hvis jeg får med meg noen.

Grubler fortsatt over hva jeg egentlig skal trene i dag. Vurderer sterkt å stikke veldig snart. Må jo få en skikkelig treningsøkt før bursdagen i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er også med på Råskinnet, men jeg er for glad i styrketrening og for lite glad i kondisjon til stort annet. Og sykkel - det har jeg ikke. ;) Men det er viktig ikke å overdrive, det gjelder oss alle. Hvis det smeller, så kan det smelle skikkelig hardt, og for noen så kommer man seg aldri igjen. Det tror jeg er viktig å ha fokus på.

Gleder meg til å se dere i dag! :hug:

-misa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt det litt for travelt til å få oppdatert her de siste dagene.

Fredag ble det endelig litt skikkelig trening igjen, etter to dagers treningsfri.

15 min løping på tredemølle, 3,13 km

60 min styrketrening: Rygg, skuldre og core 3 x 8-10

- Stående, foroverbøyd roing: 40/8 - 40/9 - 40/9 (økning fra 37,5 forrige gang)

- Nedtrekk, langt bak: 23/10 - 27/9 - 27/9 ("ny" øvelse, lenge siden jeg har gjort nedtrekk nå, og langt bak tar mellom skulderbladene i stedenfor bredsiden av ryggen.)

- Sittende roing: 41,3/10 - 41,3/10 - 41,3/10

- Sittende hantelpress: 11,2/9 - 11,2/7 - 11,2/6

- Shrugs: 6/10 - 6/10 - 6/10 Har fått klar beskjed om å gå ned i vekt på denne øvelsen. Tok 10 kg tidligere, men siden den skal løse opp spenningene i nakken og skuldrene mine, skal jeg nå gjøre mye større bevegelse og løfte mye lettere.

- Sidehev: 5/10 - 5/10 - 5/10

- Foroversittende sidehev: 1/10 - 1/10 - 1/10 (Enda en øvelse som skal løse opp i ryggproblemet mitt, derfor så lette vekter)

- Situps m/med.ball: 3/15 - 3/15 - 3/15

- Rygghev: 20

- Rygghev m/rotasjon på ball: 20

- Mageliggende benløft på ball: 20 - 20 - 20

Fikk det litt travelt på slutten, neste gang blir det to sett også på rygghev og rygghev med rotasjon. Alt i alt helt greit fornøyd med treningsøkta. Ikke en optimal økt, men så er det jo også et nytt program for meg, blir nok veldig bra når jeg kommer inn i programmet.

I går var det tid for bein, og det var jeg veldig spent på siden programmet er veldig tøft. Er støl i dag, men ikke så støl som jeg fryktet da jeg stod og skalv i beina etter endt treningsøkt i går.

15 min løping på tredemølle, 3,13 km

80 min styrketrening: Bein, armer + mage 3 x 8 - 10

- Utfall: 9/20 - 9/20 - 9/20

- Markløft: 52,5/10 - 52,5/10 - 52,5/9

- Bulgarske utfall: 2,5/10 - 2,5/10 - 2,5/10 (Ny øvelse for meg, fokuserte på å få inn teknikk framfor å lesse på med så mye vekt jeg kunne klart. Stod med 2,5 kgs vektskiver i hver hånd.)

- Knebøy, sumostilling: 20/10 - 20/10 - 20/10 (Også her var det fokus på teknikk og bli kjent med ny øvelse)

- Sittende tåhev: 20/10 - 20/8 - 25/10 (Ny øvelse, måtte prøve meg fram for å finne riktig vekt. 30 var for så vidt fin bortsett fra at jeg holdt på å ikke få på sikringa igjen etter siste rep. Tror jeg skal prøve 30 igjen neste gang.)

- Tåhev smith: 75/10 - 75/10 - 75/10

- Sideliggende ettbensløft: 15 - 10

- Biceps 7-7-7: 7 - 7 - 7

- Tricepspress: 7/10 - 7/10 - 7/10

- Hammercurl: 7/0 - 7/10 - 7/10

- Tricepspress m/tau: 18/10 - 23/9 - 23/9

- Crunch: 40

- Omvendt crunch: 40

- Skrå crunch: 40

- Skrå crunch m/med.ball: 3/30

Uvant med nytt program, vil nok ta litt tid før jeg er helt inne i programmet, men jeg liker det veldig, veldig godt. Er kjempefornøyd med sammensetningen og øvelsene. Hadde egentlig tenkt å løpe etter styrken i går, men beina nektet plent. Det var bare å gi opp, og det er jo egentlig helt greit. Det tyder på at beina fikk kjørt seg, noe jeg også merker i dag.

Dropper løpinga i dag, er skikkelig tett, og gårsdagens styrkeøkt sitter skikkelig i beina. I tillegg bør jeg vel for alvor begynne å ta maset om restitusjon på alvor. Vil ikke ødelegge meg før maraton. Dermed blir det spinning langkjøring i dag, så tar jeg heller en god løpetur i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit med 90 minutter langkjøring i dag. Riktignok liker jeg ikke instruktøren som hadde timen i dag, og det var grusomt kjedelig og jeg syntes hun maste litt vel mye. Men det var en riktig time i forhold til formen og at jeg var støl i beina.

Bare gleder meg til neste helg, da er det en veldig flink instruktør som skal ha timen. I morgen blir det løping med PT. Forhåpentligvis får jeg en del ut av det. Vil se om jeg kanskje kan perfeksjonere løpsteknikken, og få litt tips om hvordan jeg bør legge opp treninga fram til 27.september.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest lucy d-.-b

Å, jeg merker jeg er litt misunnelig på deg og at du skal ha trening som er så direkte rettet mot løpet. Jeg fikk liksom aldri det, for ingen av PT'ene har sånn superpeiling på sykkel. Vel, jeg skal ikke klage, har fått bra kondis av timene i sommer, men det må jo være utrolig gøy å få en time helt tilpasset målene dine. Litt det samme som da du kickbokset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, jeg merker jeg er litt misunnelig på deg og at du skal ha trening som er så direkte rettet mot løpet. Jeg fikk liksom aldri det, for ingen av PT'ene har sånn superpeiling på sykkel. Vel, jeg skal ikke klage, har fått bra kondis av timene i sommer, men det må jo være utrolig gøy å få en time helt tilpasset målene dine. Litt det samme som da du kickbokset?

Ja, veldig glad for det. Jeg har jo egentlig ikke peiling på løping, jeg bare løper jeg :ler: Kjekt om jeg kan få litt tips i forhold til å spare kroppen min mest mulig, slik at jeg ikke sliter sånn på knær, hofter osv. Regner med at jeg sikkert kan gjøre noen forbedringer der. Ikke har jeg forsøkt å løpe halvmaraton før heller, så greit å vite hvordan man bør lade opp til noe sånt.

Gleder meg også så enormt til helsesjekken gjennom helsetjenesten på jobb. Utrolig flott å skulle kunne få ernæringstips i forhold til min kroppssammensetning. Håper å kanskje kunne perfeksjonere enda litt mer, og forhåpentligvis få enda mer resultater både kondisjonsmessig og styrkemessig ved hjelp av endringer i kostholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg veldig til PT-time i dag. Er veldig spent på hvordan det blir. Håper virkelig jeg får noe ut av det. Regner med at jeg hiver meg med på spinn intervalltimen til PT-en etterpå. Må føle at jeg får skikkelig trening i dag, og det er jeg ikke sikker på om jeg får av pt-timen. Vet ikke helt hva hun har tenkt og hvordan opplegget blir. Om vi tar en løpetur sammen eller hva vi gjør. Gleder meg uansett :strix: Fint å få noe rettet direkte mot det jeg skal gjøre framover. Digger det med senteret vårt. Det at de har en del som er veldig flinke på spesielle områder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b
Digger det med senteret vårt. Det at de har en del som er veldig flinke på spesielle områder.

Helt enig! :jepp: Jeg krysser fingrene for en superdedikert PT, for han kan jo egentlig greiene.

Lykke masse til i dag, det kommer nok til å bli veldig bra! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...