Gå til innhold

*Enigma*s treningsdagbok

*Enigma*

Anbefalte innlegg

Gjest lucy d-.-b
Hm, er ikke jentechins når man ligger på gulvet under en bom, og heiser seg opp?

*google*

-misa

Er ikke det omvendt roing? :klø:

Jeg kaller det å ligge på gulvet under bom og heise seg opp for jentechins, har vel fått uttrykket fra PT tror jeg :klø: Kan hende det også heter omvendt roing? Det er i allefall jentealternativet til chins som blir benyttet til styrketesten i opptaket til politihøgskolen om jeg ikke tar feil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kaller det å ligge på gulvet under bom og heise seg opp for jentechins, har vel fått uttrykket fra PT tror jeg :klø: Kan hende det også heter omvendt roing? Det er i allefall jentealternativet til chins som blir benyttet til styrketesten i opptaket til politihøgskolen om jeg ikke tar feil..

Når jeg gadd å google selv, så jeg at det er det samme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens treningsøkt ble litt annerledes enn planlagt. Jeg dro tidlig på treningssenteret, både fordi jeg ville være med på morgenspinning og fordi jeg skulle ut på Hovedøya med lucy i dag. Da jeg kom på senteret fikk jeg beskjed om at de ikke visste helt hvem som skulle være instruktør, og at det kanskje ikke ble noe av i det hele tatt, for det var ikke satt opp noen.

Jeg satte i gang med egen oppvarming, 15 min jogging på tredemølle (2,7 km) og gikk inn i spinningsalen for å vente på instruktøren, men ingen instruktør kom og hun som jobbet i resepsjonen kom innom for å fortelle at hun ikke fikk tak i noen. Vi fikk lov til å bruke spinningsalen og hun satte på musikk slik at de som ønsket å kjøre sitt eget løp kunne gjøre det. Jeg valgte å bruke egen musikk, og kjørte mitt eget program. Er jo på senteret for å trene, ikke bli trent, så det gikk i grunnen greit det. Har såpass selvdisipling og har drevet så mye med spinning at jeg klarte å sette opp et fint og variert program. Kunne jo også holde på lenger, siden vi fikk kjøre på egenhånd.

Dermed ble det 60 min ganske hard spinning + 10 min veldig lett sykling mens vi ventet på instruktøren.

Totalt:

20 min sykkel ute

15 min jogging tredemølle 2,7 km

10 min lett spinning

60 min sport/extreme nivå spinning

Sjelden jeg svetter så mye som jeg gjorde i dag, så godt fornøyd med gjennomført økt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens treningsøkt:

20 min sykling ute

15 min tredemølle 2,7 km

60 min styrke 3x8-10 bryst, biceps, mage

Flies: 9/10 - 9/10 - 9/10 Økte fra 8,8 til 9 (ikke akkurat noen imponerende forskjell) på flies

Skrå brystpress: 10/10 - 10/10 - 10/10 Økte fra 9 kg forrige gang

Biceps kabel: 23/10 - 25,3/10 - 25,3/10 fra 20,3 forrige gang.

Biceps 7-7-4: 8 - 8 - 8 med supersett biceps stang innimellom: 13,1/5 - 13,1/5 - 13,1/4 Helt for jævlig å ta supersettene. Skalv sånn på hånda når jeg skulle skrive at jeg måtte holde armen fast med andre hånda. Supertungt, men veldig deilig å tyne seg selv sånn også.

Crunch: 40 - 40 - 40

Skrå crunch: 40 - 40 - 40

Benhev, liggende: 15 - 15 - 15

"Sideplanke" på bosu, heve og senke hofte: 15h - 15v - 15h - 15v

Til slutt planke med catslides, bein ut til siden: 35 sek - 30 sek - 30 sek. Hver gang tok jeg beina ut til siden 20 ganger. 10 på hver side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

Skal du trene i dag? (dumt spørsmål..) Det egentlig spørsmålet er NÅR skal du trene? Jeg er der kl 19, skal trene med en kompis :) Håper jeg ser deg der!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal du trene i dag? (dumt spørsmål..) Det egentlig spørsmålet er NÅR skal du trene? Jeg er der kl 19, skal trene med en kompis :) Håper jeg ser deg der!

:klem:

Hehehe, jeg jo trene, må få klistremerker i dag og i morgen :) Skal trene fra ca 19:30. Er til behandling til litt før kl 19. Tenkte meg på spinninga i kveld, med mindre beina føles ok så jeg kan løpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b
Hehehe, jeg jo trene, må få klistremerker i dag og i morgen :) Skal trene fra ca 19:30. Er til behandling til litt før kl 19. Tenkte meg på spinninga i kveld, med mindre beina føles ok så jeg kan løpe.

Ok. Jeg kjører styrke i dag, kom bort og si hei hvis du ser meg :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knalltrening! Dro rett fra behandling til trening. Ikke 100% sikker på om behandleren min ville blitt blid hvis han hadde visst at jeg kjørte knallhardt på rygg, skuldre og triceps rett etter behandling, men jeg syntes i det minste treninga funket bra. Økte på veldig mange av øvelsene mine.

Dagens trening:

35 min sykkel ute

10 min jogging tredemølle 1,79 km

90 min styrke rygg, skuldre og triceps 5 x 4-6

Stående, foroverbøyd roing: 42,5/5 - 42,5/5 - 42,5/5 - 42,5/5 - 42,5/4 (Økte fra 40 kg forrige gang)

Nedtrekk: 36/5 - 36/6 - 36/6 - 36/6 - 36/6 (Økte fra 34,3 kg forrige gang)

Sittende roing: 42,6/6 - 45/6 - 45/5 - 45/5 - 45/6 (fra 41,3 kg forrige gang. Litt tvilsom, siden 45 egentlig var litt for tungt, men 42,6 kg var for lett)

Hantelpress: 11,2/5 - 11,2/5 - 11,2/4 - 11,2/4 - 11,2/4 (Jeg kommer aldri til å klare å øke på den øvelsen. Møkkaøvelse!)

Tricepspress: 8/4 - 8/4 - 8/4 - 8/4 - 8/3 (fra 7 kg forrige gang)

Dips (supersett): 5/8 - 5/8 - 5/8 - 5/8 - 5/8

Sidehev: 6/4 - 6/4 - 6/4 - 6/4 - 6/4 (Fra 5 forrige gang)

Shrugs: 10/10 - 10/10 - 10/10 - 10/10 - 10/10

Stående enhånds roing: 10/20 - 10/20

Firfotstående sidehev m/rotasjon: 2/20 - 2/20

Rygghev m/omv. flies: 3/10 - 3/10

Crunch: 40 - 40 - 40

Benhev: 15 - 15 - 15

Dønn sliten etter denne økta. Har fått i meg godt med proteiner nå etterpå. Karbonadedeig med findus fullkornsris med grønnsaker, wokgrønnsaker og cottage cheese til sen middag.

1506 kcal i dag

25% protein

16% fett

59% karbohydrater

Traff både lucy og misa på trening. Veldig koselig :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra innsats i dag Enigma! Og som lucy sier, det er skikkelig koselig når vi er der alle sammen. :jepp: Men dere må slutte å trene så tidlig. ;)

-misa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b
Men dere må slutte å trene så tidlig. ;)

-misa

Jeg pleier jo faktisk ikke det.. ;) Men nå stenger jo senteret fordømt tidlig, kl 21 :sjokkert: Det er jo da jeg som regel labber bort. Skuffa, ja litt faktisk!!

:hug: Natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt verre for meg å trene så seint, særlig på vinteren når jeg er avhengig av trikk/buss. Greit på sommeren når jeg sykler da, men det er litt med det at hvis jeg først får satt meg ned så er det så vanskelig å komme seg ut av sofaen :fnise: Må i så fall sørge for å ha avtalt på forhånd å møte dere, så jeg har en grunn til å komme meg ut. Dumt nå som senteret stenger så tidlig da, man må jo bare trene tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har bare ett valg, nemlig å flytte opp hit. Vi andre har jo samlet oss strategisk her oppe. :sjarmor: Jeg trener sent fordi da er stort sett alt av vekter og benker ledig, også slipper man stresset med så mye folk. :)

-misa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytte fra drømmeleiligheten til noe dyrt, smått og mer usentralt? Nei takk :gjeiper: Vet jo at det er bedre å trene sent, men har mine grunner for å ikke gjøre det, også utenom buss/trikk ;) Kan alltids trene seint noen ganger da, er jo ikke noen krise i grunn det. Mye hyggeligere å trene sent dersom jeg får selskap på treninga. Greit å ha noen til å hjelpe seg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får prøve å samkjøre noen treninger. Nå skal jeg stupe i seng her, sov godt vennen. :klemmer:

-misa

Endret av misa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest lucy d-.-b
Flytte fra drømmeleiligheten til noe dyrt, smått og mer usentralt? Nei takk :gjeiper: Vet jo at det er bedre å trene sent, men har mine grunner for å ikke gjøre det, også utenom buss/trikk ;) Kan alltids trene seint noen ganger da, er jo ikke noen krise i grunn det. Mye hyggeligere å trene sent dersom jeg får selskap på treninga. Greit å ha noen til å hjelpe seg også.

Du får alltid selskap av meg :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les Trois Mousquetaires

*Engima* - misa - lucy

:trene::trene::trene:

:ler: Så søte vi er!

Fransk ja, det er det meningen kjæresten og meg skal lære oss i sommer. Blir jo spennende å se (høre) hva som kommer ut av det prosjektet. :gjeiper:

-misa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...