Gå til innhold

*Enigma*s treningsdagbok

*Enigma*

Anbefalte innlegg

Gjest lucy d-.-b
Dagens treningsøkt:

20 min sykkel ute

15 min mageøvelser

45 min spinning

Foten var vond i dag, men den er mye mindre hoven enn den har vært, og selv om den er vond og øm, så er den likevel mer bevegelig enn den har vært de siste ukene.

Hei! Så godt å høre at foten endelig begynner å bli bra. Jeg tenkte jeg skulle trene i morgen tidlig, sånn 06:30. Løfte litt jern ;) Reiser bort i helgen, til Strømstad og Koster med jobben, så da må jeg klare å få til en økt før arbeid i morgen. Er egentlig ikke noe glad i å trene om morgenen, har så lite energi, men må ma så må man.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Så godt å høre at foten endelig begynner å bli bra. Jeg tenkte jeg skulle trene i morgen tidlig, sånn 06:30. Løfte litt jern ;) Reiser bort i helgen, til Strømstad og Koster med jobben, så da må jeg klare å få til en økt før arbeid i morgen. Er egentlig ikke noe glad i å trene om morgenen, har så lite energi, men må ma så må man.

Ja, absolutt glad for at den begynner å bli bedre. Da kanskje torturen i går var verdt det. Lå og vrei meg i smerte, og hadde mest lyst til å sparke til sadisten. Det verste var egentlig da det knakk i det jeg vrei på foten. Når du kjenner at ting på en måte sklir på plass der det egentlig skal være *grøsse*

Trening om morgenen er slitsomt :Nikke: Men hvis det er den eneste måten å få trent på, så må man jo bare prøve å samle nok energi til en økt. Skjønner godt at du ønsker å få til en økt før du reiser, for det blir vel ikke akkurat mye trening på jobbtur. :)

Kan ikke si jeg hadde noe særlig overskudd til den økta jeg hadde på morgenen i dag heller, men det føles deilig å ha fått den unna. Da får jeg bedre tid på ettermiddagen i dag til å gjøre i stand, og slipper dårlig samvittighet fordi jeg stresser for å rekke å trene og ender opp med å føle at treningsøkta bare blir halvveis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper jeg ser deg i dag :trene:

Har planer om å dra meg på spinninga ja. Men tror jeg da dropper styrketreninga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b
Har planer om å dra meg på spinninga ja. Men tror jeg da dropper styrketreninga.

Det er lov :) Jeg kjeder meg så SINNSYKT på jobb!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra foten begynner å bli bedre :) *grøsser av å forestille seg knekkelyder*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er lov :) Jeg kjeder meg så SINNSYKT på jobb!!

Skjønte det der :fnise: Koselig å trene med deg og skravle litt i dag :klem: Humøret var rimelig bra da jeg gikk fra senteret i dag.

Bra foten begynner å bli bedre :) *grøsser av å forestille seg knekkelyder*

Jepp, veldig glad for det, selv om jeg kjenner det på spinninga. Krysser fingre for at den blir fin til helga. Er klar for å løpe nå.

Ferdig med dagens andre økt: 60 min spinning. Slett ikke dum time. Det var ikke den faste instruktøren, men hun som har onsdagstimen kl 20, så det kan hende jeg slenger meg med på den i blant framover. Selv om ikke all musikken hun spiller faller i smak var det ikke så ille, og hun er flink til å pushe. Dessuten kjører hun ganske hardt selv også, kan ikke fordra instruktører som ser ut som de nesten ikke har trent når de er ferdige med en sporttime.

Godt fornøyd med totalt 2t og 20 min trening i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens treningsøkt:

60 min spinning. Ikke helt fornøyd med instruktøren, han var ikke veldig inspirerende. Vel, vel, det ble trening, så jeg skal ikke klage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens treningsøkt unnagjort.

20 min sykling ute

15 min jogging: 2,58 km

40 min styrke mage/korsrygg

- 4 x 15 liggende benhev

- 5 x 30 crunch

- 3 x 20 rygghev

- 5 x 30 skrå crunch

- 3 x 20 rygghev m/vri

- "Sideplanke" (heve/senke hofta) 2 x 15 på hver side

- Planke: 45 sek, 45 sek, 30 sek med 20 sek pause mellom

45 min jogging/løping 8,19 km

Løpeformen var ikke blitt merkbart dårligere :hoppe: Begynte på 9,9 km/t på oppvarming og det føltes veldig behagelig opp til rundt 11 km/t, derfor lå jeg fra 10,9 opp t.o.m 11,4 i 30 min. Over normalt pratetempo, sannsynligvis en 4-er på intensitetsskalaen. Brukte 10 min på å komme opp dit, og 5 min på slutten for å roe ned. Utrolig deilig treningsøkt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens treningsøkt:

Sykkel ute: 20 min

Jogging: 15 min

Styrketrening bein + mage: 45 min

Sport spinning: 60 min

Instruktøren hadde gått tilbake til sin gamle spilleliste i dag. Ble litt skeptisk da jeg så det skulle være samme instruktør som på fredag, men i dag var timen bra. Fikk tatt meg skikkelig ut i dag. Han virka mye mer inspirert selv også i dag. Helt klart fornøyd. Tok det veldig lett på beina i dag. Har ikke lyst til å tilbringe de neste 3 dagene med så støle bein at jeg ikke får noen utbytte av treninga, eller knapt klarer å røre meg. Får bygge opp igjen beinstyrken sakte, men sikkert. Er vel en 6-7 uker om ikke mer siden jeg tok skikkelig på beina sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens treningsøkt var helt jævlig :( Startet med 15 min jogging, som føltes noenlunde greit, så satte jeg i gang med styrketreninga, og da ble alt bare feil. Hadde ikke krefter og var skikkelig kvalm og svimmel. Klarte 30 min med styrketrening bryst. Da var det egentlig bare å gi seg, men sta som jeg er så skulle jeg ha én time, så da ble det 15 min på sykkel etterpå. Biceps og mage får bare vente til i morgen. :( Drittrening!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlige treningsdager gjør mye med humøret. Men hva har du spist? Jeg har dårlige dager hver gang jeg ikke har spist skikkelig, så det er jo smekk på fingrene til meg selv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlige treningsdager gjør mye med humøret. Men hva har du spist? Jeg har dårlige dager hver gang jeg ikke har spist skikkelig, så det er jo smekk på fingrene til meg selv ;)

Har spist akkurat det samme jeg vanligvis gjør. Men klart, jeg gikk ned 1 kg forrige uke, 700g denne uka. Så det er meget mulig at det er vekttapet jeg begynner å merke nå. Har dessuten sovet litt lite i det siste. Bare var så nedtur at treningsøkta skulle bli sånn. Har jo gått ned 0,5 - 1kg siden påske ca. Ikke så rart om det slår inn nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lucy d-.-b
Dagens treningsøkt var helt jævlig :( Startet med 15 min jogging, som føltes noenlunde greit, så satte jeg i gang med styrketreninga, og da ble alt bare feil. Hadde ikke krefter og var skikkelig kvalm og svimmel. Klarte 30 min med styrketrening bryst. Da var det egentlig bare å gi seg, men sta som jeg er så skulle jeg ha én time, så da ble det 15 min på sykkel etterpå. Biceps og mage får bare vente til i morgen. :( Drittrening!!

Kanskje vi smittet hverandre :troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyh, mooner du meg også? :slåss:

:fnise:

Koselig å se deg i dag :klem: Håper du får en fin treningsøkt med PT.

Dagens treningsøkt:

20 min sykkel ute

15 min jogging tredemølle 2,58 km

35 min styrke biceps og mage

75 min extreme spinning

Siste spinningtimen til min favorittinstruktør. Den timen kommer aldri til å bli den samme igjen. Godt fornøyd med økta da, i det minste. Merket ikke noe til de samme problemene som i går. Så har jeg da også fått i meg mye mer kcal i dag. Er med på smakstest av en ny "sportsserie" fra Tine, med energidrikk, restitusjonsdrikk o.l. Så i dag ble det høyt kcalinntak. Får håpe det ikke gjør at vekttapet stopper helt opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest lucy d-.-b
Siste spinningtimen til min favorittinstruktør. Den timen kommer aldri til å bli den samme igjen. Godt fornøyd med økta da, i det minste. Merket ikke noe til de samme problemene som i går. Så har jeg da også fått i meg mye mer kcal i dag. Er med på smakstest av en ny "sportsserie" fra Tine, med energidrikk, restitusjonsdrikk o.l. Så i dag ble det høyt kcalinntak. Får håpe det ikke gjør at vekttapet stopper helt opp.

Du er jo så heit nå at det er like greit at du slutter å gå ned! Ellers klarer jeg jo aldri å ta deg igjen ;)

Takk for en bra økt! Det er skikkelig dritt at Terje slutter, men vi er vel disiplinerte nok til å kjøre på likevel?! JA, DET ER VI!!!

PT-timen var TUUUUUUUUNG, helt på grensen, kjempebra, jeg er totalt utslitt! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo så heit nå at det er like greit at du slutter å gå ned! Ellers klarer jeg jo aldri å ta deg igjen ;)

Takk for en bra økt! Det er skikkelig dritt at Terje slutter, men vi er vel disiplinerte nok til å kjøre på likevel?! JA, DET ER VI!!!

PT-timen var TUUUUUUUUNG, helt på grensen, kjempebra, jeg er totalt utslitt! :ler:

Søta! :klem:

Klart vi er disiplinerte nok til å kjøre likevel. Har jeg deg ved siden av meg kommer jeg jo til å kjøre på det jeg har likevel ;)

Gårsdagens treningsøkt:

20 min sykling ute

45 min på tredemølle

15 min opp- og nedkjøring

30 min intervaller (2 min 12,5 km/5, 1 min 10,5 km/t)

Deilig med en litt kortere intervalløkt, men tror jeg må kjøre hardere neste gang. Formen er nok bedre enn jeg innbiller meg. Kan jo teste med 13 km/t på intervallene neste gang, er det for hardt er det jo bare å kjøre litt lettere neste intervall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple

Du kjører intervaller på tredemølle? Må du da stille farten manuelt opp og ned mens man løper, eller kan du programmere det inn på forhånd? Har lyst til å prøve intervalltrening, men vet ikke hvordan jeg gjør det... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kjører intervaller på tredemølle? Må du da stille farten manuelt opp og ned mens man løper, eller kan du programmere det inn på forhånd? Har lyst til å prøve intervalltrening, men vet ikke hvordan jeg gjør det... :sjenert:

Jeg stiller farten manuelt, men det er intervallprogram på tredemølla også. Hvordan det er vet jeg ikke. Jeg gjør det ganske enkelt sånn at jeg følger med på tida sjøl, også stiller jeg inn etter det. F.eks 2 min rask løping, 1 min "pause", 2 min rask løping også 1 min "pause" igjen, osv.

Dagens treningsøkt:

20 min sykkel ute

15 min jogging 2,61 km

40 min styrke bein og mage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...