Kara W Skrevet 30. mai 2009 #321 Del Skrevet 30. mai 2009 Så bra at du er fornøyd! Ingen ting er bedre enn det Og så gøy med lilla vegg. Jeg vil komm og se på! Idag leste jeg et gammelt Donald blad med en historie som het "Langbein og Tepotten" og da måtte jeg jo tenke på deg. Det er ikke bare vi som sier tepotte, det ble brukt lenge før vi ble født Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 30. mai 2009 Forfatter #322 Del Skrevet 30. mai 2009 Hurra for tepotter! Ja, du må komme på besøk, Kara W! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 31. mai 2009 Forfatter #323 Del Skrevet 31. mai 2009 Å gjøre i dag:rydde ut av oppvaskmaskinarydde ting fra benken og inn i oppvaskmakinabake brødmale et strøk til på kjøkkenet i nye leilighetasette igang ei maskin med klærhenge opp klærpakke ned ting i esker Ganske mye å få unna... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 31. mai 2009 Forfatter #324 Del Skrevet 31. mai 2009 Oi... Jeg så plutselig at jeg hadde vært registrert bruker her i 6 år i går... Jøsses, som tiden flyr! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 31. mai 2009 #325 Del Skrevet 31. mai 2009 Det går sabla fort, ja. Grattis med 6 år som bruker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 31. mai 2009 Forfatter #326 Del Skrevet 31. mai 2009 Takk, Saeria. Merker jeg ble utrolig skuffet over at det ikke ble noe KG-treff den 20. juni, spesielt siden jeg hadde gjort en innsats for å komme til byen for å få det med meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 31. mai 2009 Forfatter #327 Del Skrevet 31. mai 2009 Å gjøre i dag:rydde ut av oppvaskmaskinarydde ting fra benken og inn i oppvaskmakinabake brødmale et strøk til på kjøkkenet i nye leilighetasette igang ei maskin med klærhenge opp klærpakke ned ting i esker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 31. mai 2009 #328 Del Skrevet 31. mai 2009 Skjønner at du er skuffet over at det ikke blir noe treff den 20.juni, skulle gjerne vært med, MEN svigerfar sin 60 års dag må prioriteres. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 31. mai 2009 Forfatter #329 Del Skrevet 31. mai 2009 Ja, skjønner det, men jeg ble så lei meg siden nesten alle plutselig ikke kunne alikevel. Hadde det ikke vært for at jeg hadde ordnet sånn for å få det til hadde nok ikke skuffelsen vært like stor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 31. mai 2009 #330 Del Skrevet 31. mai 2009 Takk, Saeria. Merker jeg ble utrolig skuffet over at det ikke ble noe KG-treff den 20. juni, spesielt siden jeg hadde gjort en innsats for å komme til byen for å få det med meg. Synd, men ikke noe å gjøre med det. Du får kose deg med andre ting i stedet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 31. mai 2009 #331 Del Skrevet 31. mai 2009 Er veldig lei for det, men jeg hadde tatt feil av datoen, og får besøk den helga. Trodde treffet var fredagen, og da hadde det gått greit, men lørdagen er umulig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 31. mai 2009 Forfatter #332 Del Skrevet 31. mai 2009 Å gjøre i dag:rydde ut av oppvaskmaskinarydde ting fra benken og inn i oppvaskmakinabake brødmale et strøk til på kjøkkenet i nye leilighetasette igang ei maskin med klærhenge opp klærpakke ned ting i esker Uff, er sliten kjenner jeg. Burde ha pakket mye mer, men tror ikke jeg orker i dag. Heldigvis er det fridag i morgen, da skal jeg nok få pakket videre. Å gjøre mandag:pakke ting i eskergå tur på fjellet, hvs det er vær til dethuske å se Selma og Sophie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 1. juni 2009 Forfatter #333 Del Skrevet 1. juni 2009 Jeg digger kikerter! Jeg synes det er supergodt, og siden jeg har lånt kokeboka Bønner og linser : en kokebok med italienske klovner og indiske møll av Camilla Jensen på biblioteket, fikk jeg lyst til å teste ut en av oppskriftene der. Oppskrifter er, som kjent, ikke noe man skal følge slavisk, men la seg inspirere av. Som sagt, så gjort. Det første jeg gjør er selvsagt å kutte ned på mengden. Å lage 4 posjoner for 1 person er unødvendig. Rester, derimot, er greit, så å dele på 4 hoppet jeg over. Dermet brukte jeg 1 boks kikerter, som jeg skylte og lot renne av seg. Oppskriften sa 1 rødløk i tynne båter. Jeg hadde ikke rødløk, og gikk for en vanlig, gul løk. Den var ganske liten, og jeg skar den i terninger. Tror ikke dét spiller så stor rolle. 2 tomater ble til 1 tomat, denne også i terninger. Frisk oregano hadde jeg heller ikke, så det byttet jeg ut med litt "pulverkrydder": 1 ts ingefær, 1/2 ts cayennepepper og 1 ts garam masala. Jeg jukset med hvitløken og hev i 1 real ts med ferdighakket fra glass. Og salt og pepper, selvsagt, skulle også i. Oppskriften sa at jeg skulle "varme en klunk olje i en høy panne". Jaja, tenkte jeg, og gikk for woken. Har man ikke noe annet, bør den funke, tenkte jeg. Først i med løken, stekte den gyllen. Deretter skulle "alt det andre" i og røres godt, før det skulle frese i panna i fem minutter. Kokeboka kunne fortelle at denne retten kunne "serveres med en skive ristet, godt brød, kanskje litt ekte geitefeta, chèvre eller annen ost du liker, og et glass vin eller øl", så jeg gikk for mitt hjemmebakte brød (dog ikke ristet), rev over litt alminnelig gulost, og hadde et stort glass Kilkenny til. Og dommen? Veldig godt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 1. juni 2009 #334 Del Skrevet 1. juni 2009 Det hørtes godt ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 1. juni 2009 Forfatter #335 Del Skrevet 1. juni 2009 Ja, jeg skal definitivt teste ut flere oppskrifter fra den kokeboka! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 1. juni 2009 #336 Del Skrevet 1. juni 2009 Det hørtes veldig godt ut. Jeg er ikke noen fan av Chèvre eller annen ost som smaker slik brunstige geiter lukter, så det hadde blitt helt vanlig hvitost/gulost på meg og. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 1. juni 2009 Forfatter #337 Del Skrevet 1. juni 2009 Jeg skulle ønske jeg hadde hatt fetaost, for det tror jeg hadde blitt knallgodt. Vanlig gulost er litt tamt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 1. juni 2009 #338 Del Skrevet 1. juni 2009 Fetaost er godt da, men når det bare er jeg som spiser det, er det sjelden i hus her hvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 3. juni 2009 Forfatter #339 Del Skrevet 3. juni 2009 OK, jeg er LITT lei av at folk sørpå klager over varmen når det er 5-7 varmegrader her. Det er ikke det minste synd på dem! :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 3. juni 2009 #340 Del Skrevet 3. juni 2009 Alt er relativt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå