Gå til innhold

Venter på solstrålen :)


strandlaken

Anbefalte innlegg

Senere? :sjokk: men vil vite nå jo ;)

Fikk se bilde av vidunderer av en stolt tante, må si at ho er vakker. Gratulere så mye til dere begge :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Greit å skrive fødselshistorien før jeg glemmer den da ;)

Vi var på kontroll på sykehuset den 14. pga høyt blodtrykk og prot i urina hos jordmor! Tok ultralyd og han sjekket åpningen.. Pga tilstanden min syntes legen at jeg skulle bli innlagt på dagen, noe jeg ble. Han ringte til fødeavd. og bestilte samtidig ingangsetting dagen etter! Kan tro jeg og samboer fikk litt hetta da :sjokkert: Veldig rart å plutselig vite at dagen etter skulle vi bli foreldre.. Veldig spennende, skummelt og deilig på en gang! Jeg ville jo absolutt ikke bli satt i gang pga de ulempene det kan medføre.. Men, det viktigste er at babyen hadde det best mulig, og det var utenfor magen i dette tilfelle! Vi gikk opp og fikk et rom, og der ble jeg liggendes. Ble tatt hyppig blodtrykk og CTG! Blodtrykket lå i gjennomsnitt på 180/108, så fikk derfor blodtrykksmedisin også..

Fikk beskjed om å bli satt i gang dagen derpå ved at de skulle ta vannet i 7-8 tiden. Dagen kom og legen som skulle ta vannet klarte det ikke. Hadde visst ikke så stor åpning som de hadde trodd. Fikk derfor modningsgele istedet. Neste legevisitt var klokken 14. De ville da bestemme om de skulle ta vannet, eller om jeg skulle få mer modningsgele. Legen kom, og han klarte det! En utrolig merkelig følelse når vannet gikk..

Kort tid etterpå så satt riene inn for fullt! Det gjorde så forferdelig vondt, og jeg fikk så og si INGEN pauser mellom riene! Når klokken ble 16, klarte jeg ikke mer, og jeg måtte ha epidural -halleluja!! :pls: Den helt utmerket de første timene, før smertene kom litt tilbake senere på kvelden. Kjente ikke de samme type smertene, men kjente den berømte pressingen nedover.. kjente at hun prøvde å skru seg nedover liksom!

Jordmor og legen var ikke fornøyd med fremgangen min. Hadde 4 cm åpning fra klokken var 15-22/23 og de begynte å nevne keisersnitt.. Jeg ble utrolig nervøs, da dette var noe jeg absolutt ikke ønsket! Samtidig var jeg så utrolig sliten og lei, at jeg ga litt f... Når de sjekket igjen klokken 23, var åpningen på 8-9 cm, og alle var plutselig så mye mer optimistiske! Når de igjen skulle sjekke klokken 02:30, så hadde det IGJEN stoppet opp. Det hadde til og med godt litt tilbake, da babyen min hadde trekt seg lenger opp... Da ble det konstatert haste keisersnitt.. Jeg ble gjort klar før jeg ble trillet ned på operasjonstua. Der ble jeg mødt av mange grønnkledde personer.. æsj, liker ikke atmosfæren på sånne operasjonsstuer! Epidural ble satt på nytt, jeg fikk flere nåler i armene, og blodtrykks mansjett ble satt på armen.. Epiduralen var ekkelt denne gangen.. Kjente etter han hadde satt den en varme som bølget seg nedover i beina mine.. Kjente INGENTING!! Klarte ikke å hjelpe til med noe, og de stakkars damene måtte bære de tunge beina mine :fnise:

Etter å ha fått grønn duk opp fra magen og alt var klart begynte operasjonen. Kjente ingenting, men merket at de romsterte og herjet med magen min.. En ganske ekkel følelse egentlig! Etter det hadde godt kanskje fem minutter, hørte vi babyskrik.. Åh, det var så herlig! Da kom tårene fra både meg og samboer! 03:57 var prinsessa født! Jeg fikk hilse på henne i 1 minutt, før de tok henne med seg til kontroll! Etter de hadde stifta sammen meg, ble jeg trillet til overvåkningen. Der lå jeg lam, skjelven (bivirkning av epidural), trøtt, dopa og der skulle jeg ligge i hvertfall to timer til... Kjente etterhvert noe følelse i beina og klokken 06:30 ble trillet tilbake til min lille familie! Husker egentlig ikke så mye herfra :fnise: Fikk en del doser med ketorax, så var ikke helt meg selv den dagen der!

Så nå bruker vi dagene på å bli kjent med den lille, og innarbeide rutiner :) Må si det er ganske rart å plutselig være en liten familie, og venne seg til alt det innebærer! Har fortsatt vondt i operasjonssåret.. Bare venter på at det skal heles, slik at jeg kan gjøre hva jeg vil, uten de smertene!

Må jo få med snuppas vitale mål også:

Vekt: 3850g

Lengde: 51 cm

Hodeomkrets: 34 cm

En heelt perfekt jente med andre ord ;)

(Litt langt, men det får gå ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En heelt perfekt jente med andre ord ;)

Absolutt nydelig er hun! Og fin historie du har skrevet, var litt dramatikk ja. Utrolig hva vi går igjennom for disse små vidunderene.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt nydelig er hun! Og fin historie du har skrevet, var litt dramatikk ja. Utrolig hva vi går igjennom for disse små vidunderene.

:klem:

Takk for fine ord vennen :) Ja, det er utrolig hva man klarer å gå gjennom for å sette et nytt menneske til liv også.. helt utrolig! Vi er superwomen :fnise:

--------------------------------------------------------------------------------------------

Nå er lille snuppa 11 dager allerede... Det er jo ikke mange dagene, men syntes allikevel tiden går fort! Dagene består vel bunn og grunn i å spise, bæsje, kose og sove! Ikke så alfor komplisert asså ;) Syntes at ting går fint, og at jeg har vent meg mer til familie tilværelsen.. fortsatt uvant og pittelitt skummelt, men ting går bedre! Ammingen går bra og jeg har masse melk.. Bortsett fra de forbanna såre brystvortene :kjefte: Æsj.. Gruer meg til å amme, og klarer ikke se kosen i det som veldig mange andre gjør! Det går greit etter hun har sugd en liten stund, men når hun tar tak og skal få i gang melken gjør det inni h.... vondt! Har jo røde sår på de... Gjør også vondt når de sitter på plass i BHèn, svir helt bak i ryggen :(

Nei, vet jeg ikke skulle klage og at det er mange andre som ikke klarer og amme og jeg må være takknemlig for det.. Men et sted må jeg få ut frustrasjonen ;)

Ellers må jeg få skryte av ungen min... Ho er så rolig og flink :) Hun gråter nesten aldri. Klager kun hvis hun har litt vondt i magen, og sier ifra når hun er sulten.. Nesten fra første stund har hun sovet store deler av natten.. Bare hun får godt med mat før hun legger seg, så kan hun fint sove i seks timer.. I natt f.eks sov hun fra 00:30 til 06:30. Også sovnet hun igjen etter litt mat og ren bleie! Flinke jenta mi :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med ei lita snuppe!

Dette er ho andre venninna til Kvist som også hadde med seg baby i Kvistemannens bursdag, bare at jeg har jente da.:):) (Amalie hadde med seg gutten sin)

Moro å lese her inne, var endel dramatikk da, men godt det gikk fint allikevel under fødselkeisersnitt:)

Kose dere masse!

Stor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med hilsen fra deg i boka mi da :) Tusen takk for gratulasjoner! Til tross for keisersnitt og sånn, så sitter jeg igjen med en god fødselsopplevelse da :)

Snuppa di begynner å bli stor ho nå vel?

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Hei, hei!

Så godt å høre at du sitter med en god følelse, viktig det :)

Snuppa mi er halvannet år hun nå, så tida går fort ja. Det kommer du til å oppdage nå spm du er blitt mamma også :) Det er kjempemorsom alder hun er i nå, skikkelig mammakosejente! :) Begynt i barnehage tilogmed.

Hadde vært veldig stas å sett lillesnuppa deres, tantebarnet til Kvistemor :) Hørt at hun er veeeldig vakker da:)

Klem klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...