Gå til innhold

Venter på solstrålen :)


strandlaken

Anbefalte innlegg

sweet hearts spiste jeg når jeg fikk sure oppstøt. Jeg var heldigvis ikke sånn kjempeplaga med det da. Men har hørt om flere som har spist det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

sweet hearts spiste jeg når jeg fikk sure oppstøt. Jeg var heldigvis ikke sånn kjempeplaga med det da. Men har hørt om flere som har spist det

Takk for tipset! :) Da skal jeg prøve det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig helg, og endelig fri :) Deilig!

Nå kjenner jeg baby hver dag, og sparkene blir hardere og hardere... Hvis samboer vil kjenne, så rigger vi oss til, og dytter litt på magen, så tar hun kontakt og dytter tilbake! Er så utrolig herlig og utrolig.. Magen min har eksplodert de siste to ukene også, så får stadig kommentarer om hvor stor jeg har blitt.. Hjelpes! Hvor stor kommer jeg til å bli? :-S men men.. syntes det er stas med denna magen jeg :)

Tenkte jeg skulle stjele overskriftene til kvist, og lage en liste hva jeg har kjøpt og hva jeg trenger ;) Vanlig svart skrift, er ting vi har kjøpt, og rød skrift er ting vi mangler..

Ut i verden - vogn og turutstyr

- Vogn (kjøpt simo duo, i fargen beige)

- Stelleveske

- saueskinn

- dyne

- bilsete

Søvn og hvile

- sprinkel seng (mulig kjøpe av en på jobben)

- dyne

- vugge/seng til å ha i stuen den første tiden

- ett sengesett

- ett laken

- sprinkelbeskytter

Til stelling

-stellematte

- diverse artikler til stell (våtservietter, såpe)- håndklær

- sittesak (?) til badekaret- termometer

- bleiebøtte

- bleier

- kluter ( men trenger fler)

- stellekommode

Mating - spising

- morsmelkserstatning

- flaske

- ammepute

- spisestol til baby, når hun blir større

Til meg

- ammeinnlegg

- amme bh

- brystpumpe

- elastisk bæresjal- babybjørn bæresele (men usikkert om jeg vil bruke den)

Annet

- lekegrind

- babybjørn vippestol

- teppe til gulvet

Kommer ikke på mer, men blir vel masse mer etterhvert ;)

I kveld kommer mamman og pappan min hit på middag! Tenkte å lage kyllinggryte, bake olivenbrød og pannacotta til desert :) mm.. det skal bli godt! Er ikke helt sikker på kyllinggryta, men en form for gryte blir det nok.. Får søke litt på nettet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye dere har fått kjøpt da vennen:)

- Jeg har jo sprinkelbeskytter og himmel,begge er hvite. Beskytteren er med prinsesse/prinsekroner på. Hvs du vil låne det?

- Bleiebøtte får du gratis her: http://reflex.no/Default.aspx?tabid=314

Da registerer du deg,også får du tilsendt kode på mail hvis ikke jeg husker feil,også tar du den med deg på babyshoppen etter uke 28:) (Mulg du visste det selv da,men sa det for det jeg)

- Du kan også melde deg inn i http://www.rimi.no/rimi/fordeler/barnepakke.html

Da får du fine ting når babyen er her :)

- Har du meldt deg inn i Liberoklubben? Der får man fine ting der også: oljer,bok,våtservietter,bleier,bind,leker,smokk,krem etc etc.

(Jeg er sikker på du visste dette allerede men)

- Jeg har jo brystpumpa hvis du vil låne den? Da må du love og ikke miste den ene tingen som får hele pumpa til å funke da..hehe.. Neida,jeg har en i reserve i tilfelle:p Hihi

- Ammebh'r har jeg ett par av..haha.. :P

- Ammeputa kan du også låne? Er jo bare til å vaske trekket som er utenpå det så.. Og den går like fint til gutter som til jenter:)Gjør som du vil,skjønner at det er stas og kjøpe ny altså:)

- Har ammeinnlegg i ull også;) Ingen skrupler for hva man vil låne bort,men jeg kjenner deg:p :)... og du kjenner meg! Hehe:)

- Også har vi den batteridrevne husken?

Du har kjøpt bilstol altså. Da skal du ikke låne vår,den med base eller uten? Kanskje ikke vits siden dere har en bil dere bruker begge to? Åssen stol kjøpte dere?

Kose dere i kveld da snuppa mi:) Vi ringes sikkert i morgen eller noe sånt:)

Stor klem fra Anita:)

Endelig helg, og endelig fri :) Deilig!

Nå kjenner jeg baby hver dag, og sparkene blir hardere og hardere... Hvis samboer vil kjenne, så rigger vi oss til, og dytter litt på magen, så tar hun kontakt og dytter tilbake! Er så utrolig herlig og utrolig.. Magen min har eksplodert de siste to ukene også, så får stadig kommentarer om hvor stor jeg har blitt.. Hjelpes! Hvor stor kommer jeg til å bli? :-S men men.. syntes det er stas med denna magen jeg :)

Tenkte jeg skulle stjele overskriftene til kvist, og lage en liste hva jeg har kjøpt og hva jeg trenger ;) Vanlig svart skrift, er ting vi har kjøpt, og rød skrift er ting vi mangler..

Ut i verden - vogn og turutstyr

- Vogn (kjøpt simo duo, i fargen beige)

- Stelleveske

- saueskinn

- dyne

- bilsete

Søvn og hvile

- sprinkel seng (mulig kjøpe av en på jobben)

- dyne

- vugge/seng til å ha i stuen den første tiden

- ett sengesett

- ett laken

- sprinkelbeskytter

Til stelling

-stellematte

- diverse artikler til stell (våtservietter, såpe)- håndklær

- sittesak (?) til badekaret- termometer

- bleiebøtte

- bleier

- kluter ( men trenger fler)

- stellekommode

Mating - spising

- morsmelkserstatning

- flaske

- ammepute

- spisestol til baby, når hun blir større

Til meg

- ammeinnlegg

- amme bh

- brystpumpe

- elastisk bæresjal- babybjørn bæresele (men usikkert om jeg vil bruke den)

Annet

- lekegrind

- babybjørn vippestol

- teppe til gulvet

Kommer ikke på mer, men blir vel masse mer etterhvert ;)

I kveld kommer mamman og pappan min hit på middag! Tenkte å lage kyllinggryte, bake olivenbrød og pannacotta til desert :) mm.. det skal bli godt! Er ikke helt sikker på kyllinggryta, men en form for gryte blir det nok.. Får søke litt på nettet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringer deg jeg snuppa! Låner gjerne jeg vettu :) Har ikke kjøpt bilstol.. Tenke å låne av dere? hehe ;)

Endret av strandlaken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

I dag har det vært en strålende dag :sol: Jeg og kjærsten har tatt med oss våre to nydelige tantebarn på åpen bondegård i råde.. Der koste vi oss i sola, mens ungene matet hønene med gammelt gress fra i fjor.. hihi :) Etter vi hadde vært der, så dro vi til landeparken hvor vi lekte og kosa oss litt til!

Mens vi har vært ute og farta, har tulla i magen vist at hun også var med på moroa, ved at hun har sparket og romstert inne i magehuset..

heerlig :)

Bare 9 dager igjen til 3D ultralyd!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

Akkuratt kommet ut av dusjen, etter en lang dag med hagearbeid... Fått gjort masse :) Kjenner det i ryggen fort, så tar det litt med ro da vettu.. Jeg er nå 27+3, så er ikke så lenge igjen til solstrålens ankomst :rødme:

Lenge siden jeg har skrevet noe her, så får vel skrive litt om hva som har jeg har gjort da..

.. Vi hadde jo time til 3D den 14 april :) Da fikk vi se en vakker liten tulle.. Fikk se kjønnet veldig tydelig, så var ingen tvil om at det er en liten jente som kommer! Var godt å få bekreftet enda en gang at alt var bra med ho. Hun veide 1025 g, så var pittelitt større enn hva som står på div nettsteder da.. Men det kan vel javne seg ut! Det var litt vanskelig å få bra bilder av henne, for hun lå godt imellom morkaka. Fikk noen bra bilder til slutt da :) Mamma var forresten med på 3D`n :) Koselig å dele gleden og opplevelsen med andre...

Ellers har jeg fått ny jordmor, som jeg er kjempe fornøyd med! En koselig dame, som hadde god tid til meg, mine spørsmål og bekymringer.. Det var godt :) Hun anbefalte meg å redusere stillingen litt, men dumme meg får så dårlig samvittighet over andre, og føler at jeg ikke er sliten NOK til å redusere... Tenker jeg venter en uke, eller to til jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg 50% sykemeldt! En lettelse i grunn. Skal bli deilig å kunne slappe av litt, og ikke grue seg til å dra på jobb, ikke være sur og grinete etter jobb, og ikke føle at jeg ikke strekker til på jobb! skal bli deilig :)

I dag går jeg over i 3 trimester. Tenk det! Ikke lenge igjen til vi sitter med babyen i armene.. Syns det er godt å ha ett par mnd til å forberede seg på jeg da.. hihi.. Gutten min klarer snart ikke vente lenger han :) herlig at han er minst like engasjert som meg :rødme:

Nå skal jeg vaske bad og rydde her! Skal bli deilig å få gjort det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 mai er en herlig dag syntes jeg :) Spesielt når det er sol og vi får 1 mai toget spaserende forbi huset.. Det syntes jeg er koselig :) Har alltid hatt sansen for togmusikk, med trommer og alt. Er en spesiell stemning med det.. OG når jeg er i den hormonrusen jeg er i, så kommer kommer tårene vettu.. hihi ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, tårer over 1.mai tog :)

Godt å se at vi er flere som er litt snåle for tida...

Kose dere i sola i dag :smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, tårer over 1.mai tog :)

Godt å se at vi er flere som er litt snåle for tida...

Kose dere i sola i dag :smilyblomst:

Ja, å det er godt å ha noe å skylde på i år ;) hehe...

Koose dere i den deilige sola i dag dere også vennen :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

30+5 og på tide med litt oppdatering :) Om jeg har så mye å oppdatere om, vet jeg ikke.. :fnise:

Jeg kjenner iallefall godt med liv om dagen da! Det er utrolig deilig.. Hun romsterer i hele magen, og med skrekk og gru (?) så kjenner jeg at hun begynner å nærme seg ribbeina mine.. At hun på en måte legger seg under det høyre ribbeinet mitt.. Ikke behagelig akkuratt! Hehe.. Ellers så leer magen på seg utenpå, og det ser noen ganger ut som hun vil ut av magen, med hender og bein :fnise:

Du får vente to mnd til lille venn :rødme:

Ellers så måtte jeg selvfølgelig titte på en video av fødsel i går. Fødselene gikk jo egentlig veldig bra den, men gud så vondt ho hadde, og gud som hun skrek! http://www1.nrk.no/nett-tv/klipp/292293 hjelpes meg, kjente jeg grua meg litt mer da ja :tristbla: Men gått litt over til i dag, og gleden overvinner gruingen ;)

I dag skal jeg til jordmor.. Blir spennende å se om alt fortsatt er bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går var jeg hos jordmor. Alt stod bra til med lille, og fikk høre de herlige hjerteslagene igjen.. Tror ikke hun likte at jordmoren tok på magen, da hun sparket henne tilbake.. hihi :rødme: Også fortalte jordmor en gledelig nyhet om at tulla mi har lagt seg hodet ned i bekkenet.. Det var ikke festet enda, men hun tvilte på at hun ville skifte stilling, da hodet var såpass langt ned i bekkenet! Det var godt å vite :) Ellers har jeg fortsatt litt forhøyet BT enn hva jeg pleier å ha, men bare det andre er i orden, så er det greit...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit å vite at hode ligger den rette veien.

;)

Husker jeg og så på fødsler på nettet.

Fant det litt betryggende etterhvert.

Om det er noen trøst så hyla ikke jeg. Var bare helt stille ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit å vite at hode ligger den rette veien.

;)

Husker jeg og så på fødsler på nettet.

Fant det litt betryggende etterhvert.

Om det er noen trøst så hyla ikke jeg. Var bare helt stille ;)

Ja, det var veldig godt å få den beskjeden.. Hadde blitt utrolig nervøs om det hadde blitt seteleie :-S

Hvis jeg skal se på flere fødsler på nett, så skal det bli av de som ikke hyler og skriker iallefall.. hehe ;) Godt å høre at det ikke er alle som skrike sånn da :) Får heller årøve å bruke kreftene på å presse ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Rødt er det vi mangler....

Ut i verden - vogn og turutstyr

- Vogn (kjøpt simo duo, i fargen beige)

- Stelleveske

- saueskinn

- dyne

- bilsete

Søvn og hvile

- sprinkel seng (mangler bare å hente den)

- dyne

- vugge (byssanlull vuggen)

- ett sengesett

- ett laken

- sprinkelbeskytter

Til stelling

- stellematte

- diverse artikler til stell (våtservietter, såpe)

- håndklær

- sittesak (?) til badekaret

- termometer

- bleiebøtte

- bleier

- kluter

- stellekommode

Mating - spising

- morsmelkserstatning

- flaske

- ammepute

- spisestol til baby, når hun blir større

Til meg

- ammeinnlegg

- amme bh

- brystpumpe

- elastisk bæresjal

- babybjørn bæresele (men usikkert om jeg vil bruke den)

Annet

- lekegrind

- babybjørn vippestol

- babygym/teppe til gulvet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordmorbesøk og 33 uker + 5 dager på vei... Alt så forsåvidt bra ut hos jordmor, bortsett fra enda litt forhøyet bl.trykk siden sist.. Litt høyt overtrykk, men bra undertrykk: 138/80 Urinprøva var fin, og symptomer som trykk i panna, se prikker og lyssky har/er jeg ikke, å det er jo fint! Har igjen fått beskjed om å slappe av, og ta det med ro. Ellers har jeg sykt med ødemer i føttene og leggene, noe som er forferdelig ubehagelig og stivt.. I går nådde ikke tærne mine i bakken :( Symfysemålet mitt var fint, og jordmor trodde vi ville få en baby med "normal" vekt.. Også har jeg gått opp en haug med kilo da :( Kjenner det er tungt og vondt med den store magen i veien nå... Vil ikke være gravid lenger jeg.. Vil bare ha ut babyen min, så jeg kan jobbe aktivt med å gå ned i vekt igjen... Etter jeg har kommet meg etter fødsel, bærer det tilbake til family, og masse gåturer med vogna! Guud, som jeg gleder meg til det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kose:

Så kjedelig at du sliter med så masse vann i kroppen da :(

Er vel bare å holde ut... Ikke mange ukene igjen nå, selv om det sikkert føles slik!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kose:

Så kjedelig at du sliter med så masse vann i kroppen da :(

Er vel bare å holde ut... Ikke mange ukene igjen nå, selv om det sikkert føles slik!

Får bare heve bena og ta det ro :) Neida, er ikke lenge igjen.. Jeg er vel en av de som faktisk syntes tiden går fort også... hihi! Noen dager er bare mer drittete enn andre ;)

Tusen takk for oppmuntrende mld i boka mi da.. kooselig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...