Gå til innhold

Venter på solstrålen :)


strandlaken

Anbefalte innlegg

Tok kontakt med sykehuset lørdag, pga svimmelhet og noe tåkesyn den dagen. Ble bedt om å komme inn til sjekk og var vel inne ved 21:00 tiden. Blodtrykket ble målt og ctg tatt. Blodtrykket var forholdsvis høyt og viste 145/92. 1+ i lekocytter i urina.. Ble deretter tatt UL. Både den og ctg viste at jenta mi hadde det veldig bra i magen. Ble lagt inn med en gang, og ble fulgt opp med hyppig blodtrykksjekk og blodtrykket var ganske høyt hele tiden mens jeg var der.. På det høyeste var det vel 150/103. Det ble kun påvist leukocytter lørdagen når jeg ble innlagt!

Lå med ctg apparat i går og i dag, og babyen hadde fine jevne hjerteslag. Den målte riene mine også, og 2 jordmødrene lurte på om jeg hadde mye murringer og kynnere, da ctgen målte flere ganger litt høye rietopper på meg ift hvor langt jeg er på vei. Men bare positivt at kroppen øver seg til den store dagen :)

Syns det var dødsens kjedelig å ligge der og glo i veggen, så håpa veldig på å bli skrevet ut i dag. På legevisitten kl.09:30 så ikke legen noe vits i å ha meg innlagt, med bl.trykk på rundt 143/92 og ingen dårlig form ellers. Så da ble jeg skrevet ut, noe jeg er veldig glad for :) Skal på sjekk til jordmor annenhver dag.. Viktig at det blir fulgt opp! Er også 100% sykemeldt fra i dag, så nå blir det bare å slappe av og lade opp frem til fødsel.. Flinke gutten min varter meg opp og trår til ekstra med rengjøring og rydding nå.. Glad jeg har han :rødme:

På kontroll hos legen min forrige uke, henviste hun meg videre til UL, så tenkte å spørre på kontrollen om de kan sjekke vekten på lille i magen... Når jeg først er inne for sjekk liksom ;)

Spennende tid frmover nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi, vært litt dramatikk her ser jeg. Godt du er utskrevet nå da, får håpe du holder deg frisk frem til nærmere termin, litt tidlig å få bebisen ennå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at dere "slapp ut" igjen. Har tenkt masse på deg, men ville ikke mase på telefonen heller ;)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, vært litt dramatikk her ser jeg. Godt du er utskrevet nå da, får håpe du holder deg frisk frem til nærmere termin, litt tidlig å få bebisen ennå!

Ja, godt med litt action i hverdagen vettu.. hihi ;) Ja, enig med deg... Greit å vente hvertfall ett par uker til før hun ser dagens lys :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at dere "slapp ut" igjen. Har tenkt masse på deg, men ville ikke mase på telefonen heller ;)

:klem:

JA, kjempe glad for at jeg slapp å ligge der i en evighet! Fint at noen tenker på meg vennen.. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA, kjempe glad for at jeg slapp å ligge der i en evighet! Fint at noen tenker på meg vennen.. :klemmer:

Så klart vi tenker på deg! I går måtte jeg søke opp og lese høyt for mannen om svangerskapsforgiftning, han var ikke helt sikker på hva det var. Og det gikk jo ikke an at du lå på sykehus og kanskje hadde begynnende svangerskapsforgiftning uten at han visste hva det dreide seg om...

Og si i fra om du har lyst på besøk en dag da, selv om du ikke orker så mye så er jeg jo hjemme uansett jeg. Trenger ikke ta en heldagstur heller ;)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så klart vi tenker på deg! I går måtte jeg søke opp og lese høyt for mannen om svangerskapsforgiftning, han var ikke helt sikker på hva det var. Og det gikk jo ikke an at du lå på sykehus og kanskje hadde begynnende svangerskapsforgiftning uten at han visste hva det dreide seg om...

Og si i fra om du har lyst på besøk en dag da, selv om du ikke orker så mye så er jeg jo hjemme uansett jeg. Trenger ikke ta en heldagstur heller ;)

:klemmer:

Da sees vi etterpå da jo :) Koselig det

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært på kontroll hos jordmor for oppfølging av blodtrykk og proteiner i urinen. Gruet meg litt i forkant, men gikk veldig greit :) Blodtrykket var på 130/90, og hadde noe spor av proteiner i urinen.. Blodtrykket har sunket noe siden sist, noe jeg er veldig glad for :) Må si det er en psykisk påkjenning å sitte hjemme å kjenne etter symptomer på svangerskapsforgiftning.. Man er alltid usikker på seg selv, og lurer til stadighet på hvor høyt blodtrykket er nå... Men er veldig lettet etter timen i dag :) Blir spennnende å se hvordan det er til fredag igjen..

Ellers så har hodet til snuppa festa seg!! :) Noe som er veldig deilig å tenke på... Ikke lenge igjen til ho kommer nå! Kjenner også bra med liv, sammen med menssmerter og kynnere.. Noe jeg tar som et godt tegn egentlig :)

Gleder meg til å få kroppen min for meg selv jeg nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå gleder jeg meg så veldig til "hjertet" mitt ser dagens lys :rødme: Er så slitsomt å hele tiden bekymre seg over om alt står bra til der inne.. Om jeg får svangerskapsforgiftning igjen som kan skade babyen :( Sliitsomt... Men det ser lyst ut enda da.. Var hos jordmor i stad, og da var blodtrykket på 138/80. Det pittelitt proteinspor i urina om det i det hele tatt var noe der.. JM var litt usikker! Uansett utrolig deilig at symtpomene forsvinner.. MEN igjen så roer det ikke en stakkars sjel, når jordmor sier at det kan komme tilbake som lyn fra klar himmel :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg krysser fingra for deg Strandlaken. :klemmer:

Babyen din har det nok helt fint skal du se, og nå har du ikke lenge igjen!

Håper alt er fint med deg nå. :)

Bruker du strekkmerke kremen enda forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg krysser fingra for deg Strandlaken. :klemmer:

Babyen din har det nok helt fint skal du se, og nå har du ikke lenge igjen!

Håper alt er fint med deg nå. :)

Bruker du strekkmerke kremen enda forresten?

Så koselig å se deg her i boka mi :) Ja, har troa på at det går riktig vei nå.. Bare jeg er flink til å slappa av å ta det med ro.. Føler meg mye bedre! :)

Nja.. Bruker den sånn i ny og ne :sjenert: Men så absolutt positive resultater når jeg brukte den regelmessig, så skal være flink å bruke den hver dag når graviditeten er over :)

Ønsker deg en fin dag AnnaBanana :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å se deg her i boka mi :) Ja, har troa på at det går riktig vei nå.. Bare jeg er flink til å slappa av å ta det med ro.. Føler meg mye bedre! :)

Nja.. Bruker den sånn i ny og ne :sjenert: Men så absolutt positive resultater når jeg brukte den regelmessig, så skal være flink å bruke den hver dag når graviditeten er over :)

Ønsker deg en fin dag AnnaBanana :klemmer:

Måtte inno å sjekke med deg! :)

Hehe-jeg skal også det! Er et ork å drive å smøre seg hele tiden med den store magen-ikke lett å komme til overalt!

Ha en din dag du og! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puuh, det her er for varmt for meg!! Neida, vet man ikke skal klage på varmen, men nå tar jeg meg den frihet til å klage pittelitt ;)

Nå har jeg ikke vært på kontroll siden mandag, og er spent i morgen på hva blodtrykk og urinprøver viser da.. På mandag var det 128/92 og urin var neg. Så det var ikke så aller verst! Håper det er nogenlunde normalt i morgen.. Jeg har fått time til ultralyd i morgen også, etter jordmortime! Håper babyen har det helt toppers inne i magen :) Skal spørre om de kan måle vekst også!

Ellers er barnerommet så og si ferdig.. Mangler bare lister rundt døra på den ene siden.. Hentet gardiner jeg bestilte på nettet i dag. Og stellekommoden med nyvaskede klær står klar til bruk der inne.. Sprinkelsengen skal hentes i helgen :) Deilig å endelig bli ferdig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

37 uker alt :nigo:

Høres ut som om dere begynner å komme i mål!

Nei, nå er det gudskjelov ikke lenge igjen! Skal bli deilig å bli ferdig :skya:

Ja, nå er vi så og si helt klare til å få bebbisen i hus! Bare noe småtteri som skal kjøpes inn så er vi klare... Også må vi pakke fødebagen! Noe jeg forsåvidt syns er et skikkelig tiltak ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært å fått modningsakupunktur hos en koselig dame i gamlebyen! Hun er utdannet både jordmor, coach og akupunktør.. Virka veldig dyktig! *anbefales* :)

Hun snakka med meg først om hvordan gravditeten har vært og sånn, før hun satte nålene.. Fikk to i korsryggen, to på leggen, en i hver fot, en på magen og en på hånda.. Noen merka jeg bedre enn andre ;) Hun tok også pulsen min før hun satt nålene.. Hun sa jeg hadde en veldig gunstig puls, for å føde i nærmeste fremtid/før termin.. :klø: snodig! Hun begrunnet dette med at hvis de kjenner pulsen på tre steder samtidig mot slutten, så er sjansen stor for å føde før! Hun hadde visst lært dette når hun gikk på akupunktur skolen.. Blir spennende å se om det ligger noe i det da :) Hun sa også at det var positivt å ha litt forhøyet blodtrykk på slutten, da fødselene oftere gikk fortere da... Så en får ta med seg det positive i det negative :)

Eller så lider jeg av det de fleste høygravide lider av i disse dagene tenker jeg.. LRS syndromet: "låra rett i skoa" :fnise:

jaja, skal bli godt å bli ferdig å bli kvitt vannet og disse bekken plagene! Litt rart, fint og skummelt at vi snart skal få møte vårt lille gull :rødme:

I dag skal jeg ut å spise med snuppa mi! Blir koselig.. Må kose seg ekstra de siste dagene vettu ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

38+1, og kontrolltime hos jordmor i dag! Er fornøyd etter timen.. negativ urinprøve, og blodtrykk viste 140/85! Hvertfall ingen svangerskapsforgiftning... Ellers så var symfyse målet innenfor normalen... vekten derimot gidder vi ikke snakke om! :fnise: Ellers har jeg en del fødselstegn: Fødselsansikt, løs mage og fødepuls! Håper jeg føder før... Kjenner jeg begynner å bli fornøyd med denna graviditeten nå ;) Men brått så sitter jeg der flere dager over tiden vel.. hehe..

Siden sist jeg skrev her, har jeg også vært på ultralyd.. den viste at alt stod bra til med bebisen.. Legen klarte ikke måle hodeomkretsen, da hodet lå langt nede i bekkenet! Men ut ifra magemål, så viste det en gjennomsnittsbaby sa han :)

Ellers har jeg vært ute for å prøve å få tak i amme bh og lett sommer kjole til sykehusopphold! Det er neimen ikke lett! Pain å gå, og dårlig tålmodighet gjør ikke det til en lett oppgave.. Får prøve igjen en annen dag.. Skulle ha pakka ferdig fødebagen, men så treg som jeg er, får jeg vel ikke gjort det før ungen er ute :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 dager til termin, og begynner å bli utåmodig :filer: Er vel ikke akkurat en godt tegn, når jeg kanskje brått må gå flere dager over... gud forby!!

Var hos akupunktøren i går, og ba henne kjenne åpningen min.. Da var det 1 cm, livmortappen var veldig kort og veldig myk, så det skjer absolutt noe! :) Selv om det fortsatt kan ta lang tid, så er 1 cm bedre enn ingenting.. Akupunktøren kunne kjenne hodet til bebisen min... herlig :rødme: Gleder meg så veldig til å bli ferdig nå.. Var på barselbesøk hos en venninne om lørdag også! Etter besøket gleda jeg meg bare enda mer :)

Tegn på at noe nærmer seg:

* fødepuls

* åpning

* kynnere

* mensensmerter

* fødselsansikt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...