Gå til innhold

Min tur!


Kirin

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Midnatt, og jeg har endelig fått meg middag, gått tur med hunden og satt på en klesvask. Kaldtkaldt ute og kaldt inne også. Har ikke hatt tid til å sage ved, typisk når det kommer en kuldebølge. :klaske: Har på vifteovn her på kjøkkenet, og pledd over bena, så har det ganske bra likevel da. :)

Sliten for tiden, men kjenner gåpåhumøret tar seg opp, så da skal jeg ikke egentlig klage. Skulle gjerne hatt mer tid til å rydde, vaske og organisere i huset (liker å ha det ryddig og fint hjemme), men det utgår akkurat nå. Så da blir det brannslukningsmetoden foreløpig. :sukk:

I dag skal jeg legge meg før ett har jeg bestemt, vet det høres sent ut, men har hatt en helt føkka døgnrytme en stund, så håper jeg får sove da,og at det blir gradvis bedre fremover.

Har legetime den 24. februar. Tror jeg kommer til å spørre etter en gynekologhenvisning da. Ikke fordi vi har prøvd så veldig lenge, men vi har jo vært uten prevensjon lenge (altså to år i mai) før vi begynte å prøve aktivt nå ved nyttår, med en del "uhell" tidligere uten at noe har skjedd. Vi prøvde også aktivt (ikke som nå, men prøvde å treffe når vi trodde EL var) i fire måneder forrige sommer uten resultat. Til sammen blir jo dette et helt år.

Og når jeg nå har utforsket syklusen nærmere ser jeg jo at det er et par litt rare ting der, som psychomensblodbad, kort lutealfase, overaktive (smertemessig) eggstokker i mer enn halve syklusen osv. Syklusen blir dessuten stadig kortere, noe jeg synes er litt merkelig. Håper at dette samt alderen min (blir 34 i år) gjør at legen tar meg alvorlig. Ber jo ikke om full utredning eller noe slikt, men en skikkelig gynekologisk undersøkelse hadde jeg satt pris på. Også på grunn av tidligere cyster og konisering som kan gi arrdannelser.

Blablabla. :sjenert:

Nå gleder jeg meg til å legge meg "tidlig", bare litt kjedelig at jeg ikke har noen bøker igjen. Leste ut siste i går. Har en da, men den har Snoppen tatt, og jeg gidder ikke lese den samtidig som ham.

Tror jammen jeg skal bestille meg noen nye bøker samtidig som jeg shopper flere billigtester (noe jeg bør gjøre i dag så jeg ikke glemmer det). A pro pos det så har jeg hele tre EL-tester av 28, og tre graviditetstester av 7 igjen etter denne syklusen. Skjerpings! :scorpis:

Dessuten har jeg (og Snoppen, ikke minst) fått lyst på en sånn. Søteste og morsomste dyret jeg har sett på lenge. Det er verdens største gnager, den er sosial og lager de søteste lydene jeg har hørt når man koser med den. :rødme: Hadde vært noe å gå rundt med i bånd, det! :ler:

Endret av Kirin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo være lurt å høre med legen hvertfall :) Noen ganger er det jo ventetid også :( Men privat gyno time er det ikke så lang ventetid :) Mannen din kan også bestille en time hos sin lege å levere en prøve hos de. De gjør det ikke like nøye som ved utredning, men de er på om det er liv i prøven og om cellene beveger seg i det minste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du har fått legetime da! :jepp: Og vedkommende kommer helt sikkert til å ta deg alvorlig, spesielt alderen tatt i betraktning. Jeg føler heller det er omvendt enn av hva du tror. Jeg f.eks. (24 år) har fått den i trynet: ''du er jo så ung enda, dere har gooood tid.'' :kjefte: Jeg vil ha barn NÅ. :fnise: Men heldigvis er min nåværende doktor kjempesnill, flink og bare verdens beste, som virkelig tar meg på alvor. :ler:

Jeg er enig med Gossip girl at din kjære kan levere prøve hos fastlegen sin. Det gjorde min. :Nikke:

Det dyret var jo sååå skjønt! :rødme: Hvilket dyr er det? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smaker det som grapesoda da? Eller noe liknende? :klø:

Mnjaei...

Det smaker som grapefruktjuice..... :fnise:

Jeg vet ikke... Men grape soda har jo masse sukker og kullsyre i seg, så det blir liksom ikke så lett å sammenligne..... :vetikke:

Du får teste! Jeg kjøpte den røde grapefruktjuicen den gang jeg holdt på med det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker også grapefruktjuice godt! Men de har ikke på noen av våre lokale butikker :( Så jeg må få med meg mannen på helgeshopping på en av de større butikkene litt lengre borte. Lenge siden vi har vært det nå, pleide være en koselig helgeting før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan jo være lurt å høre med legen hvertfall Noen ganger er det jo ventetid også Men privat gyno time er det ikke så lang ventetid. Mannen din kan også bestille en time hos sin lege å levere en prøve hos de. De gjør det ikke like nøye som ved utredning, men de er på om det er liv i prøven og om cellene beveger seg i det minste :)

Ja. Snoppen vil gjerne teste han. Tror han er gruelig nysgjerrig på soldatene sine. :fnise:

Så bra at du har fått legetime da! :jepp: Og vedkommende kommer helt sikkert til å ta deg alvorlig, spesielt alderen tatt i betraktning. Jeg føler heller det er omvendt enn av hva du tror. Jeg f.eks. (24 år) har fått den i trynet: ''du er jo så ung enda, dere har gooood tid.'' Jeg vil ha barn NÅ. Men heldigvis er min nåværende doktor kjempesnill, flink og bare verdens beste, som virkelig tar meg på alvor.

Jeg er enig med Gossip girl at din kjære kan levere prøve hos fastlegen sin. Det gjorde min. :Nikke:

Det dyret var jo sååå skjønt! :rødme: Hvilket dyr er det? :klø:

Legen min er gull, så bør ikke være så problemtaisk å få henne på min side tror jeg. :) Heldigvis. Greie leger vokser ikke på trær akkurat...

Dyret bærer det misvisende navnet Flodsvin. Det stemmer jo ikke, da det er fetteren(?) til kaninen, altså en gnager. Men de er utrolig søte. Latinsk navn er Hydrochoerus hydrochaeris, kalles også Kapybara.

er en video (fra en dyrehage tror jeg) der de prater og "synger". :) :rødme:

Mnjaei...

Det smaker som grapefruktjuice.....

Jeg vet ikke... Men grape soda har jo masse sukker og kullsyre i seg, så det blir liksom ikke så lett å sammenligne..... :vetikke:

Du får teste! Jeg kjøpte den røde grapefruktjuicen den gang jeg holdt på med det...

Skal teste! Har kjøpt i dag. :)

Jeg liker også grapefruktjuice godt! Men de har ikke på noen av våre lokale butikker Så jeg må få med meg mannen på helgeshopping på en av de større butikkene litt lengre borte. Lenge siden vi har vært det nå, pleide være en koselig helgeting før.

Fant den på Rema jeg. :)

:vinke: Hei på deg!! Håper :kosteskaft: forsvinner igjen snart!!!!

Hei! :hallo: Håper jeg også. Hun har sin vanlige halvaktive dag i dag. I morgen er det fullt kjør igjen vet jeg, så er det stopp på fredag. Så sant hun holder sin rutine. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må kanskje sjekke en gang til på Rema etter grapefruktjuice... Hadde ikke sist, og trodde de hvertfall måtte ha på ICA, men den gang ei! :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må kanskje sjekke en gang til på Rema etter grapefruktjuice... Hadde ikke sist, og trodde de hvertfall måtte ha på ICA, men den gang ei! :sukk:

Skal ikke spørre hvor du bor, men alle butikker har en innkjøpsansvarlig. Jeg liker godt å plage dem når det er noe jeg ikke finner i butikken deres. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke spørre hvor du bor, men alle butikker har en innkjøpsansvarlig. Jeg liker godt å plage dem når det er noe jeg ikke finner i butikken deres. ;)

I teorien så liker jeg det jeg også. Hadde jeg kunnet fikse på internett eller no ;) Liker ikke å lage så mye oppstyr. Men kanskje det går å bare si ifra til hvemsomhelst i butikken om de kan gi beskjed til innkjøpsannsvarlig? :klø:

Endret av Klematis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I teorien så liker jeg det jeg også. Hadde jeg kunnet fikse på internett eller no ;) Liker ikke å lage så mye oppstyr. Men kanskje det går å bare si ifra til hvemsomhelst i butikken om de kan gi beskjed til innkjøpsannsvarlig? :klø:

Ja det går an. Butikker er litt som sånne ønskepostkasser. ;) Det er IKKE det samme som å klage. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det går an. Butikker er litt som sånne ønskepostkasser. ;) Det er IKKE det samme som å klage. :ler:

Hm, kanskje jeg skal prøve det neste gang jeg er i butikken da. Hvis jeg ikke finner 'slimjuicen' da... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at ting rundt deg har løsna litt og det ser ut som ting roer seg, og det kanskje er bra nyheter på gang på jobb.

Spennende å lese grapefruktjus diskuteres grundig her, har nemlig bestemt meg for å prøve det denne måneden, og kanksje neste og:) Hehe. Får dra og se etter det i morgen:)

Skal etter sigende ha EL til helgen, så vi får se.

Håper det ikke er for stygt, men ser flere her inne sier det ikke er så verst:)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grei nok dag, men noen spøkelser er det der ute, og de henger nok ved en stund til dessverre....

Men i går fikk jeg bestilt meg fem bøker samt EL-tester, og kosttilskudd Vitex kom i posten i dag. :) Starter på dem i morgen, for de skal tas om morgenen på tom mage.

Snoppen er gull, og gikk med Voffe for meg i dag - heldigvis, har null overskudd. Fin er han. :rødme:

Nesten sjokkert over hvor utslitt jeg er så tidlig på kvelden, men sånn er det vel når det kommer masse dritt på en gang, og man bare må prestere.

Rakk ikke innom alle dagbøkene i dag. Sliten i hodet kjenner jeg...

Kommer sterkere tilbake. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at ting rundt deg har løsna litt og det ser ut som ting roer seg, og det kanskje er bra nyheter på gang på jobb.

Spennende å lese grapefruktjus diskuteres grundig her, har nemlig bestemt meg for å prøve det denne måneden, og kanksje neste og:) Hehe. Får dra og se etter det i morgen:)

Skal etter sigende ha EL til helgen, så vi får se.

Håper det ikke er for stygt, men ser flere her inne sier det ikke er så verst:)

:klem:

Bare for deg åpner jeg herved kartongen og tester i dette øyeblikk...

... trommehvirvel...

Dom: Bittert, men helt OK. Ikke supergodt, emn ikke noe jeg må tvinge ned heller. Bedre enn frukten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bare for deg åpner jeg herved kartongen og tester i dette øyeblikk...

... trommehvirvel...

Dom: Bittert, men helt OK. Ikke supergodt, emn ikke noe jeg må tvinge ned heller. Bedre enn frukten. :)

Å, sånn stas, takk :) Hehe!

Bra at den er likere enn selve frukten:) Blir spennende, må huske å shoppe i morgen. Er det ikke slik at det er lurt å lure i mennfolkene våre og?

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, sånn stas, takk :) Hehe!

Bra at den er likere enn selve frukten:) Blir spennende, må huske å shoppe i morgen. Er det ikke slik at det er lurt å lure i mennfolkene våre og?

:klem:

Jo. Hvis du klarer. :ler: Nei da, smaker helt greit altså, men bitter er den. :) I nødsfall får du servere ham hostesaft eller bisolvon like før alvoret trer inn (les: sex). ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Her diskuteres det juice altså ? Kanskje jeg også skal gå til innkjøp :klø:

Hva er det som er så bra med det egentlig ? får man seigere eggløsning :vetikke: eller er det for at eggene skal hålle seg der inne til de er blitt befruktet ?

Jeg har også begynnt å tenke på å bestille lege time... Siden mannen min reiser på båt og er borte så lenge, og jeg blir 30 i år, har jeg plutselig begynnt å føle en slags tidsnød :unsure: får vente noen måneder og så se.

Kanskje du får noen gode råd og tips du deler her :sjenert:

:goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...