Kirin Skrevet 15. juli 2009 Forfatter #961 Del Skrevet 15. juli 2009 Jammen koselig at du tok deg en tur innom dagboken min - og på høy tid at jeg er innom din! Er i prosessen med å få flyttet min dagbok nå, så vi blir straks naboer (igjen). Den kjønnstesten jeg tok heter "Intelligender" og er et nytt produkt som selges på apotek (over disk) i USA. Jeg visste på forhånd at teknologien bak er ukjent (og usikker), og tok den mest for moro skyld (og av nysgjerrighet, såklart). Testen sier selv at den er mellom 80 og 90 prosent treffsikker.. Den består av en boks med pulver som man skal helle en urinprøve oppi, og avhengig av om det er gutt eller jente så vil urinen endre farge til grønn (gutt) eller forbli gul (jente). Min test ble mørk mosegrønn, så det var et klart gutteutslag! Gleder meg til UL, så jeg kan se om mer sikker teknologi er enig med testen! Ser du (også) venter gutt, gratulerer! Det er mange små pjokker på vei inn i verden nå, virker det som. Sang for babyen.. God idé! Lykke til med å komme frem til den rette! Det blir spennende å se om den testen har rett da. Ja, synes nesten alle får gutter nå jeg. Håper alt står bra til med deg og at du nyter sommeren Det går så bra så! Lite tid til KG, men det er vel ikke noen krise... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kirin Skrevet 15. juli 2009 Forfatter #962 Del Skrevet 15. juli 2009 Og jammen er det nå 23 uker! Har en del ligamentstrekk for tiden, særlig når jeg reiser meg, snur meg i sengen og slikt, men er ellers i fin form. Tror jerntilskuddet har begynt å virke, synes jeg orker mer nå. I dag har jeg shoppet madrass, dyner og tilbehør til sprinkelseng, moro. Og i morgen reiser vi til fjells og blir nesten en uke der, skulle gjerne vært lenger, men skal på legekontroll onsdag 22. juli. 23 uker, fra min-mave.dk: Dit barn vokser Dit barn er i starten af ugen ca. 19,5 cm langt (målt fra hoved til hale) og kunne man strække barnets ben ud ville det ca. måle 28 cm (målt fra hoved til hæl) Dit barn vil i løbet af denne uge vokse yderligere ca. 1-2 cm. Dit barn vejer i starten af denne uge ca. 570 gram. Hovedets diameter måles fra øre til øre, forkortet til BPD. I starten af ugen ligger målet på ca. 5,6 cm. Omkredsen på dit barns mave - forkortet til AC - måles i starten af ugen til ca. 19 cm. Dit barns lårben har nu en størrelse på ca. 3,9 cm og din søn eller datters fod er nu ca. 3,5-4,5 cm lang. Om dit barn Dit barn fortsætter med at lave vejrtrækningsøvelser ved at inhalere fostervand i de voksende lunger. Tenk, nesten 600 gram! :dåne: Han har passert en halvliter med øl! Á pro pos det, nå fikk jeg lyst på øl, for her ble det plutselig sommervarmt. Tror jeg skal åpne en munkholm jeg. Skål! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 15. juli 2009 #963 Del Skrevet 15. juli 2009 God tur til fjells og lykke til på kontrollen hvis du ikke er innom her før du skal dit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 15. juli 2009 #964 Del Skrevet 15. juli 2009 God tur til fjells Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kirin Skrevet 22. juli 2009 Forfatter #965 Del Skrevet 22. juli 2009 Lucky og pusilus! Hjemme fra fjellet igjen. Her mistenkes det svineinfluensa, skikkelig kjedelig. Men føler meg ikke særlig syk, så tror nesten ikke det er det... På grunn av det ble det ikke kontroll heller, skal få meg ny time om en ukes tid. I dag er jeg 24 uker! Fra min-mave.dk: Dit barn er i starten af ugen ca. 21,5 cm langt (målt fra hoved til hale) og kunne man strække barnets ben ud ville det ca. måle 30 cm (målt fra hoved til hæl) Dit barn vil i løbet af denne uge vokse yderligere ca. 1-2 cm. Dit barn vejer i starten af denne uge ca. 670 gram. Hovedets diameter måles fra øre til øre, forkortet til BPD. I starten af ugen ligger målet på ca. 5,9 cm. Omkredsen på dit barns mave - forkortet til AC - måles i starten af ugen til ca. 20,1 cm. Dit barns lårben har nu en størrelse på ca. 4,2 cm og din søn eller datters fod er nu ca. 3,8-4,8 cm lang. Hoved og ansigt : Barnets næsebor åbner sig nu. Langt nede i barnets gummer dannes de permanente tandanlæg. Nerverne omkring barnets mund og læber bliver mere følsomme og forberedes på den livsvigtige opgave som barnet kommer på efter fødslen. Nemlig at finde moderens brystvorte, så barnet kan få næring Krop : Dit barn kan nu holde om sine egne fødder og knytte sine små hænder. Indre organer : Blodkar i lungerne udvikles fortsat. Navlenoren er tyk og elastisk nu. En enkelt vene og 2 arterier løber igennem den, indpakket i en fast geleagtig substans, der forhindrer navlesnoren i at sno sig og danne knuder. Samtidig beskytter den blodforsyningen mellem moderkagen og dit barn. Han kan holde i føttene sine! :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 23. juli 2009 #966 Del Skrevet 23. juli 2009 Han kan holde i føttene sine! :rødme: :rødme: Svineinfluensa Uff det hørtes ikke bra ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Exhale Skrevet 24. juli 2009 #967 Del Skrevet 24. juli 2009 Håper ikke det er influensa på gang, men om det er det, så har jeg på følelsen at den er bedre enn vaksinen mot den, så det er val bare å prøve å stå den av.. Har koselig bilde i hodet av baby som holder i føttene sine! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kirin Skrevet 24. juli 2009 Forfatter #968 Del Skrevet 24. juli 2009 Lucky og Exhale! Er ikke blitt så veldig mye dårligere, men føler meg langt fra bra. Har fått Tamiflu, men tar den bare hvis feberen stiger. Har foreløpig ikke vært over 38. Er mest plaget med at jeg kjenner bronkitten er på vei - får alltid det når jeg er litt mer enn forkjølet. Kjedelig å være isolert, og stakkars Voffe får nesten ikke tur heller. Men ellers går det bra altså. Dagens store prosjekt er å få støvsuget her. MÅ få gjort det, Voffe røyter sånn... Blir vel Snoppen som må ta det, han er litt bedre i dag. Bilde av baby som holder føtter ja - det er så gullig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 25. juli 2009 #969 Del Skrevet 25. juli 2009 En søt liten baby som holder i beina sine :rødme: Håper dere blir frisk i en fei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilla Skrevet 27. juli 2009 #970 Del Skrevet 27. juli 2009 Hei Kirin! Oi oi oi, her har det skjedd ting på de månedene jeg har hatt KG-pause! Gratulerer!!! Legger igjen et lite spor her jeg nå da, slik at det blir lettere å følge deg videre. Jeg har også startet min egen graviditetsdagbok nå da, artig! Lykke til videre, så legger jeg plutselig igjen et avtrykk igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kirin Skrevet 28. juli 2009 Forfatter #971 Del Skrevet 28. juli 2009 En søt liten baby som holder i beina sine :rødme: Håper dere blir frisk i en fei Takk. Er bra igjen nå. Hei Kirin! Oi oi oi, her har det skjedd ting på de månedene jeg har hatt KG-pause! Gratulerer!!! Legger igjen et lite spor her jeg nå da, slik at det blir lettere å følge deg videre. Jeg har også startet min egen graviditetsdagbok nå da, artig! Lykke til videre, så legger jeg plutselig igjen et avtrykk igjen! Takk for det! Gratulerer så mye selv, ser det er ting på gang. Skal få surret meg innom dagboken din, jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kirin Skrevet 28. juli 2009 Forfatter #972 Del Skrevet 28. juli 2009 (endret) 25 uker. Tregner vel ikke gjenta meg selv enda en gang ved å påpeke at det går unna? Fra min-mave.dk: Dit barn er i starten af ugen ca. 22,5 cm langt (målt fra hoved til hale) og kunne man strække barnets ben ud ville det ca. måle 31 cm (målt fra hoved til hæl) Dit barn vil i løbet af denne uge vokse yderligere ca. 1-2 cm. Dit barn vejer i starten af denne uge ca. 790 gram. Hovedets diameter måles fra øre til øre, forkortet til BPD. I starten af ugen ligger målet på ca. 6,2 cm. Omkredsen på dit barns mave - forkortet til AC - måles i starten af ugen til ca. 20,6 cm. Dit barns lårben har nu en størrelse på ca. 4,4 cm og din søn eller datters fod er nu ca. 4-5,1 cm lang. Hoved og ansigt : Barnets øjne er helt udviklede. Krop : Barnets rygrad bliver stærkere og stærkere og bliver for hver uge bedre i stand til at støtte barnets krop som fortsat vokser. Indre organer : Dit barns lunger modnes fortsat, men der mangler stadig en del før de er helt klar til verden udenfor. Hvis den kommende far eller en anden person lægger øret ind mod din mave, kan de måske høre barnets hjerte slå. Dit barn har nu mestret det at trække vejret og kan ånde ind og ud. Barnet kan nu reagere på lyde og når det sker bliver pulsen en anelse hurtigere. Undersøgelser af ufødte børn i denne alder har vist at babyerne kan reagere på berøring. Barnet kan endda begynde at bevæge sig hvis du spiller musik. Om en uke har jeg bare hundre dager igjen. I morgen blir det fjelltur og blåbærplukk. Været skal ikke bli så bra, men det er deilig å lese i sofaen og høre på radioen også. Endret 28. juli 2009 av Kirin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 30. juli 2009 #973 Del Skrevet 30. juli 2009 I morgen blir det fjelltur og blåbærplukk. Været skal ikke bli så bra, men det er deilig å lese i sofaen og høre på radioen også. 25 uker Her går det unna ja Håper dere hadde en fin dag i går med blåbærplukking og sofakos Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kirin Skrevet 5. august 2009 Forfatter #974 Del Skrevet 5. august 2009 (endret) Det ble blåbær ja! Har spist pannekaker tre ganger denne uken. 26 uker nå gitt! Fra min-mave.dk: Dit barn er i starten af ugen ca. 23,5 cm langt (målt fra hoved til hale) og kunne man strække barnets ben ud ville det ca. måle 32 cm (målt fra hoved til hæl) Dit barn vil i løbet af denne uge vokse yderligere ca. 1-2 cm. Dit barn vejer i starten af denne uge ca. 915 gram. Hovedets diameter måles fra øre til øre, forkortet til BPD. I starten af ugen ligger målet på ca. 6,5 cm. Omkredsen på dit barns mave - forkortet til AC - måles i starten af ugen til ca. 22,3 cm. Dit barns lårben har nu en størrelse på ca. 4,7 cm og din søn eller datters fod er nu ca. 4,3-5,3 cm lang. Dit barn fortsætter sin udvikling Hoved og ansigt : Barnet har nu fuldt udviklede smagsløg på tungen og på indersiden af kinderne. Omkring dette tidspunkt åbner dit barnet sine øjenlåg og nethinden bliver dannet. Nu ser det ud til at barnet kan se forandringer i lyset, og undersøgelser har vist at lyser man f.eks. med en lommelygte på maven eller skinner solen på maven, vil barnet reagerepå lyset og enten bevæge sig hen imod eller væk fra lyskilden. Barnets første indtryk når det bliver født vil være opdelt i lys og mørke. Øjenvipperne er nu fuldt udvokset og de har det formål at beskytte barnets følsomme øjne efter fødslen. Krop : Dit barn ligger ofte og sutter på sine tommelfingre, det lader til at berolige barnet men er også med til at styrke mund- og kindmuskulaturen. Indre organer m.m. : Fedtmængden under dit barns hud øges, og dit barn bliver rundere og fastere. Det begynder mere og mere at ligne en baby som man ser dem ved fødslen. Lungerne vokser fortsat. Suger på totten! :rødme: Han spreller masse for tiden, det er sååå koselig! Endret 5. august 2009 av Kirin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happy Feet Skrevet 6. august 2009 #975 Del Skrevet 6. august 2009 Han spreller masse for tiden, det er sååå koselig! Kan tenke meg det er koselig, ja... :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Golden Girl Skrevet 9. august 2009 #976 Del Skrevet 9. august 2009 :klø: Nå skjønner jeg ikke noe.. Har ikke jeg vært i dagboka di siden januar?? :klø: Fant deg nå hvertfall!! Orker ikke lese meg opp nå, det får jeg ta igjen en an gang! :klø: Fortsatt litt sånn hæ? Ha en fin kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kirin Skrevet 12. august 2009 Forfatter #977 Del Skrevet 12. august 2009 Kan tenke meg det er koselig, ja... :rødme: :klø: Nå skjønner jeg ikke noe.. Har ikke jeg vært i dagboka di siden januar?? :klø: Fant deg nå hvertfall!! Orker ikke lese meg opp nå, det får jeg ta igjen en an gang! :klø: Fortsatt litt sånn hæ? Ha en fin kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gossip girl Skrevet 12. august 2009 #978 Del Skrevet 12. august 2009 Gratulerer med 27 uker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kirin Skrevet 12. august 2009 Forfatter #979 Del Skrevet 12. august 2009 27 uker. :dåne: Fra min-mave.dk: Dit barn er i starten af ugen ca. 25 cm langt (målt fra hoved til hale) og kunne man strække barnets ben ud ville det ca. måle 34 cm (målt fra hoved til hæl) Dit barn vil i løbet af denne uge vokse yderligere ca. 1-2 cm. Dit barn vejer i starten af denne uge ca. 1055 gram. Hovedets diameter måles fra øre til øre, forkortet til BPD. I starten af ugen ligger målet på ca. 6,8 cm. Omkredsen på dit barns mave - forkortet til AC - måles i starten af ugen til ca. 23,3 cm. Dit barns lårben har nu en størrelse på ca. 4,9 cm og din søn eller datters fod er nu ca. 4,5-5,6 cm lang. Om dit barn : Din baby har travlt med at udvikle sig og nu går det stærkt. Dets største opgave er nu at tage på i vægt så det er klar til livet udenfor livmoderen. Indre organer m.m. : Barnet kan nu bruge lungerne til at ånde med, men det vil stadig have brug for lidt hjælp hvis barnet skulle blive født nu. Dit barn kan sagtens høre din stemme nu og bliver beroliget af det, så bliv endelig ved med at snakke til det. Venter du en lille dreng vil hans testikler falde ned i pungen på dette tidspunkt. Venter du en lille pige vil hendes skamlæber være ganske små og dækker endnu ikke klitoris. Inden fødslen vokser skamlæberne tættere sammen. Da skal kiloen være passert gitt! Merker at han har vokst mye i det siste, magen er spent som et trommeskinn, og jeg begynner så smått å merke at jeg bærer overkroppen annerledes på grunn av fremtunghet. Lå over det grønne feltet på kontrollen forrige uke også. Er ekstremt trøtt og slapp pga jernmangel, og det er tungt å snu seg i sengen, noe som merkes på ryggen om morgenen, men har det ellers fint. Her skal vi feire Snoppens bursdag på fredag, og i kveld skal det ryddes her. Plan for de neste to dagene: Rydde stue Rydde syhjørne/stoffer Rydde barnerommet Vaske klær Støvsuge Vaske gulvene Vaske badet Rydde kjøkkenet Rydde/koste plattingen Tømme grillen Puh! Hopper i det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kirin Skrevet 12. august 2009 Forfatter #980 Del Skrevet 12. august 2009 Gratulerer med 27 uker Takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå