Gå til innhold

Min jævlige velsignelse <3


AnnaBanana

Anbefalte innlegg

Nå er det jamme lenge siden jeg våget å stikke hode innom min egen dagbok!

Men nå er jeg her igjen, etter mye om og men. :)

Det er ikke mange ukene igjen før termin og jeg må si at et svangerskap går veldig veldig fort tross alt. Skal bli utorlig deilig å ikke være gravid lengre, samtidig som det er veldig spesielt og koselig å være gravid. :)

Siden sist har jeg vært på UL, de så ikke hvilket kjønn vi kunne vente-men dama sa at hun ville tippe jente-men dette måtte vi ta med en stor klype salt for babyen snudde og snudde seg hver gang de prøvde å se!

Jeg er likgyldig om det er gutt eller jente så lenge babyen er frisk!

I tilegg er jeg blitt 20 år, og 30 kg tyngre enn startvekta av svangerskapet. Skal si ting kan endre seg. Sliter med ødemer og diare-så ser fram til å slippe dette!

Når det kommer til forholdet til foreldrene mine har mye endret seg. De gleder seg veldig og har kjøpt både vogn og stellebord++

Det er fortsatt litt vanskelig mellom oss av og til, men vi har et mer avklart forhold til hverandre nå på godt og vondt, noe som er veldig deilig. Det hjelper å vite hvor man har hverandre!

Samboer er fantastisk og gjør alt han kan for at vi skal ha det fint.

Tenk så mørkt jeg så på framtiden da jeg først skrev her inne for 7-8 mnd siden, å nå er alt så anderledes. Livet smiler til meg nå. :)

Det er sant som mange av dere her inne sa!

Stå på ditt, alt ordner seg for snille jenter! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mallan

OI nå ble jeg så rørt at jeg nesten begynte å gråte. Det er for tidlig for meg å få barn, men noen ganger skulle jeg ønske jeg var 30 og at tiden var inne. Masse lykke og kjærlighet ønsker jeg deg på din vei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OI nå ble jeg så rørt at jeg nesten begynte å gråte. Det er for tidlig for meg å få barn, men noen ganger skulle jeg ønske jeg var 30 og at tiden var inne. Masse lykke og kjærlighet ønsker jeg deg på din vei!

Så koselig skulle jeg til å si, men det er jo ikke koselig at du gråter!

Tusen takk for det Mallan:) Jeg er ikke 30, er kun 20-men det kommer til å gå fint selvom det blir MYE ekstra arbeid med tanke på utdannelse osv. Jeg kommer til å savne ungdomslivet, men jeg får oppleve noe stort. Nå gleder jeg meg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det går fint med deg!

Takk for det! :)

Nå går tiden stormfort mot termin! Har enda ikke gått opp for meg hva som kommer til å skje snart! Av og til blir jeg litt bekymret, jeg har aldri skifta en eneste bleie eller noe sånt, så håper virkelig at dette morsinstinktet eksisterer i meg også! Navn er vi enda usikker på, er så mange forskjellige navn å velge i mellom.

Håper jeg er litt mer forberedt på dette enn jeg tror selv, for nå begynner jeg å bli nærvøs!

Selve fødselen er noe jeg først og fremst faktisk gleder meg til. Prøver å fokusere på gleden av det hele istedefor smertene i forkant.

Ikveld skal vi feire 20 årsdagen min! Foreldrene våre kommer til å være der og det er det jeg synes er det beste med det hele. Støtten jeg får betyr uendelig mye for meg. Er så glad i familien min, og håper virkelig at vi vil ha et helt naturlig og fint forhold engang. :) Ellers bruker vi mye tid med familien til sambo. Jeg føler meg hjemme hos de, og sammen med de. En helt avslappet atmosfære der, hvor man føler seg trygg og sikre på hverandre. Av og til spiser vi kveldsmat sammen, som er noe av det kosligste jeg vet. Føler meg så lykkelig da vi sitter sammen og nyter kveldsmat som en familie.

Idag er det knallvær også, så alt lover godt for kvelden!

Håper dere skal nyte lørdagen dere også! Ha en strååålende dag alle sammen! :)

Anna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag er jeg skikkelig sliten og lei. Mye mensmerter og kynnere på gang her.

Skal visst være tegn på at livmor modner, det håper jeg. :)

Legen har nå funnet ut at jeg har både lavt jernlager og lavt stoffskifte-ikke bra, men medisin mot stoffskifte skal vi vente med til etter fødselen.

Ingen skade skjedd, men jeg er i dårlig form.

Vet ikke om andre gravide jenter blir dullet ekstra med i denne perioden, men det blir ikke jeg. Jeg gjør alt husarbeid hjemme, og nå orker jeg ikke mase lengre heller. Han vet jeg er syk og jeg er faktisk høygravid, men likevel får jeg ingen ekstra hjelp. Ikke engang når jeg spør-kanskje hvis jeg maser.

Det er ikke vits å ta d opp med han, siden jeg har gjort dette mange ganger. Det eneste som ville funke er å gå fra ham for å vise at jeg mener alvor. Men tanken på noe sånt er litt for drastisk. Men frister iblant desverre..

Jeg har termin 19. men fødselen kan finne sted når som helst nå, alikevel skal han neste helg dra 5 timer utenombys for å hente en bil. Noe jeg ikke vil-redd for å være alene når fødselen begynner, og for dere som har fått med dere historien om foreldrene mine skjønner dere at det er ganske utelukket å dra på sykehuset med de når tiden er inne. Så da blir det eventuellt "svigermor" og lillebroren til samboer jeg skal dra med på sykehuset-noe jeg ikke vil! Fordi "svigerfar" og sambo har allerede bestemt at dette skal de, da jeg sa jeg ikke ville det med tanke på fødselen hadde jeg tydeligvis ingenting jeg skulle sagt.

Sist han skulle hente bil var på 20 årsdagen min, som jeg enda ikke har fått gave fra enda, og nå helt oppi termin..

Jeg har ingenting jeg skulle sagt.

Forbanna.

Æsj, jeg trur jeg har en dårlig dag for idag merker jeg alt det negative og irriterende rundt meg veldig godt, så har jeg veldig vondt. ("menssmerter").

Håper dere andre har hatt en knall dag! :)

Imorgen er det heldigvis en ny dag, håper den blir bedre!

Klem Anna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper ting ordner seg!

Det gjør de nok.

Hvordan går det med graviditeten din? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det, sliter forsatt med kvalmen håper det bedre seg. skal prøve tipsene dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :)

Er ikke ofte jeg leser dagbøker, og jeg skriver enda sjeldnere, men jeg måtte innom her, for din har en ganske intressant tittel.. ;)

Første innlegget var også veldig gripende, og jeg måtte lese hele etterpå..

Ville bare si at jeg ønsker deg all verdens lykke til, og jeg håper virkelig det ordner seg mellom deg og din samboer. :kose::smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :)

Er ikke ofte jeg leser dagbøker, og jeg skriver enda sjeldnere, men jeg måtte innom her, for din har en ganske intressant tittel.. ;)

Første innlegget var også veldig gripende, og jeg måtte lese hele etterpå..

Ville bare si at jeg ønsker deg all verdens lykke til, og jeg håper virkelig det ordner seg mellom deg og din samboer. :kose::smilyblomst:

Tusen takk for det. :)

Alt ordner seg nok. Trur jeg har en tendens til å være smålig sutrete om dagene. Full av hormoner og er ganske lei av å være høygravid nå. :sjenert:

Koslig at du stakk innom!

Anna :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det, sliter forsatt med kvalmen håper det bedre seg. skal prøve tipsene dine.

Slitt mye med kvalme selv, så vet hvordan det er!

Håper du blir bedre utover i svangerskapet ditt.

Iskald cola med isbiter gjør også susen for meg forresten! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag er det bare 10 dager igjen til termin! :jepp:

Jeg gleder meg virkelig nå. Får sommerfugler i magen bare av å tenke på hva jeg har å glede meg til! Legen sier han tror jeg kommer til å føde før termin, men prøver å innstille meg på å måtte gå over tiden, på den måten slipper jeg å bli skuffa for hver morgen jeg våkner like gravid. ;)

Ser det er mye tips om hvordan å få igang fødselen, men jeg trur jeg lar babyen bestemme selv-jeg har god tid, og tenker at dette er de siste dagene hvor jeg ikke er mamma, og skal prøve å nyte det også!

Dessuten har jeg muntlig eksamen på enten mandag eller tirsdag (dersom jeg rekker å ta den) så det er kanskje ikke dumt å måtte vente!

Det blir slitsomt, men jeg har allerede lagt to skriftelige eksamen bak meg så dette tar jeg forhåpentligvis på strak arm! Hvis ikke for jeg ta den om igjen til høsten.

Har hatt en veldig fin og energirik dag idag. Har vasket leiligheta, laget ovnsbakt ørret og bakt kanelsnurrer! Imorgen skal jeg ingen verdens ting, bare slappe av. Sove til jeg våkner å gjøre akkurat hva jeg vil! :)

Nå nyter jeg er glass med iskald cola og isbiter og selfølgelig kvinneguiden. ;)

Mye mensmurringer og kynnere på gang, det er bra! Øvelse gjør mester :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På tirsdag har jeg muntlig eksamen og jeg er sååå spent!

Håper virkelig lille baby holder seg inne så jeg rekker å ta siste eksamen. Sykehusbagen er pakket og klar, alle babyklær vasket og brettet og lagt på plass etter størrelser, ja alt er på plass-så etter eksamen kan gullet bare komme. :)

Det dumme er at fødselsavdelinga i byen her stenger på onsdag kl 8 om mårran, må du føde etter det må du til nabobyen, som er omtrent 2 timer unna.

Så det som hadde vært mest praktisk for meg er rett og slett å føde rett etter eksamen! På kvelden en gang.

Hehe, hadde babyen bare kommet på bestilling ;)

Nå har mat magen min begynnt å surre igjen, jeg går på jerntabletter, noe som ofte gjør at magen blir hard-men min er helt motsatt.

Jeg våkner midt på natta og må akutt på do rett og slett! Utrolig hvor mye en graviditet kan "herje" med kroppen din.

Babyen beveger seg mye for tiden, og kynnere og stikkinger holder på nesten hele tiden! Tenk at det bare er en liten uke igjen til termin!

Tiden som gravid flyger virkelig av gårde. Og jeg har innsett at jeg kommer nok til å savne tiden som gravid etterhvert også. Man får jo litt ekstra oppmerksomhet og omsorg i denne tiden og da-kansje det blir litt rart når det blir borte?

Nå skal jeg jobbe med eksamen og surfe litt rundt på KG før det blir helgehandel og taco ikveld. :)

Håper dere har en strålende dag alle gravide, snart-gravide og ikke gravide ;)

Anna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg kjempe lei av denne eksamens lesinga og forberedningen.

Måtte ta meg en solid pause :)

Sitter å lurer på hvem jeg har her inne i magen!

Er det en gutt? Ei jente? Stille og rolig? Ivrig og sprellen?

Hvem vil h*n ligne på?

Nå kan ting begynne å skje når som helst-veldig spennende. :)

Er veldig nysjerrig på hvordan disse riene kjenne og hvordan fødselen kommer til å starte, men dette får jeg ikke vite før jeg står midt oppi det! Skummelt, må si jeg er litt nærvøs for fødselen og alt dette nå. Men samtidig gleder jeg meg!

Nå lager sambo taco, jeg vurderer å ta meg et bad.

Burde kanskje ta meg en lur, siden jeg sover så himla dårlig om nettene .. :natti: Gruer meg til å ligge på sykehuse etter fødselen, hater sykehus, og sover kjempe dårlig på sykehus. Så må man sikkert dele rom med flere også. :snurt:

Tør ikke ha sengekos heller nå før etter muntlig eksamen da dette kan framkalle fødselen! Hvor effektivt dette skal være vet jeg ikke, men tar ingen sjanser!

Akkurat nå føles det like greit om det går 2 uker til fødselen eller om det skjer ikveld. Jeg har iallefall ikke noe hastverk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takktakk! Fikk for øvrig karakter 6! :D

Nå kan babyen bare komme. :)

Termin på fredag-håper det skjer noe snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidligere ikveld spiste jeg en spiseskje med kanel (GRUSOMT), svelgte det med MYEMYE saft. Det begynner å bli et par timer siden, og jeg har gjort pilates-men ingen tegn til at det skal skje noe! Må nok føde i nabobyen da. :kjefte:

Ambulanse i over en time til et sjukehus i en annen by..søren klype!

Ikke har jeg sett avdelinga der heller-håper bare den er like bra som den i vår by.

Men hallo-jeg kan ikke sitte her å sutre, jeg fikk 6 på muntlig eksamen. :jepp:

Jeg rakk eksamen-og den gikk kjempe bra :)

Ha en finfin kveld og en goood natt. :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Frk edderkopp. :)

Imorgen har jeg termin og det er veldig veldig spennende! Kjenner ingenting enda, så jeg må nok belage meg på å gå over tida.

Sliter sykt med svangerskapskløe for tida-utrolig irriterende når du skal legge deg.

Har vært i byen idag, i banken og litt i butikker-kjøpt gave til en vennine som har fått en datter. Og en bursdagsgave til en vennine. :)

Igår diskuterte vi navn mens vi satt å skrudde sammen vårt 500 kroners kjøkkenbord og vi kom fram til at dersom det blir en jente liker vi navnet Julie best. Dersom det blir en gutt heller vi mest mot Elias.

Men vi vil se babyen før vi bestemmer oss for noe-vi vet jo ikke hvilken personelighet den lille gullklumpen har. :)

Nå skal jeg vaske i leilheta å gjøre unna husarbeid. Skal kanskje vaske vinduene også, har hørt det kan funke!

Jeg prøvde forresten å spise en skje med kanel også-det funket ikke, og var grusomt. Jeg måtte svelge kanelet med et stort glass saft og etter det drakk jeg tre store glass til med vann for å prøve å få ned alt. Det var virkelig IKKE verdt forsøket i det hele tatt.

Håper dere har en fin dag jenter. :goodbye:

Ønsk meg lykke til, kanskje det skjer noe snart!

:gravid:

Endret av AnnaBanana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...