Gå til innhold

Hjelp! Vil på 1 ukes ferie i mars


Gjest smotti

Anbefalte innlegg

Bra pris til St.Petersburg da og hvis det i tilleg er billige hotell der :) Høres ut som en skikkelig spennende plass og reise!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest AnneShirley
Har ikke sagt det.

Vil bare ikke der nå.Vil en plass jeg ikke har vært. Er det så rart da?

Jeg har fått med meg at du ville et sted du ikke har vært, men jeg oppfattet ikke Spania som ETT sted. Selv har jeg f.eks kun vært i Barcelona, og kan derfor tenke meg svært mange reisemål innen Spania som ville være et nytt sted for meg.

Tror forøvrig det skal være mulig å finne rimeligere flybiletter til Marrakech enn det du hadde funnet på finn.

Både Marrakech og St.Petersburg er reisemål på min "ønskeliste".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må jeg bare få med min bedre halvdel og med på planene, er jeg som er reiselederen her igården, han bare sier ifra hvis han synes noen plasser er helt uaktuelle hehe :) Man skulle hatt mer enn 5 uker ferie, er så mange plasser jeg vil reise :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått med meg at du ville et sted du ikke har vært, men jeg oppfattet ikke Spania som ETT sted. Selv har jeg f.eks kun vært i Barcelona, og kan derfor tenke meg svært mange reisemål innen Spania som ville være et nytt sted for meg.

Tror forøvrig det skal være mulig å finne rimeligere flybiletter til Marrakech enn det du hadde funnet på finn.

Både Marrakech og St.Petersburg er reisemål på min "ønskeliste".

Har vært ganske mye rundt i spania, flere plasser enn i norge faktisk. Så derfor vil jeg til ett annet land, der jeg ikke har vært før.

Mulig det finnes billigere til marrakech, tok bare ett kjapt søk på finn.no

Har så mange plasser på lista mi at jeg sliter med å velge.. hehe :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har så mange plasser på lista mi at jeg sliter med å velge.. hehe :fnise:

Det var vel ikke akkurat det du antydet på begynnelsen av denne tråden? At du hadde mange gode alternativer og at problemet var å velge. Da kunne du jo ramset opp noen av de alternativene.

Jeg oppfattet startinnlegget som et spørsmål etter tips om nye reisemål å få lyst til å dra til. Og jeg oppfatter mange av svarene dine som ganske lite hyggelige mot folk som forsøker å hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel ikke akkurat det du antydet på begynnelsen av denne tråden? At du hadde mange gode alternativer og at problemet var å velge. Da kunne du jo ramset opp noen av de alternativene.

Jeg oppfattet startinnlegget som et spørsmål etter tips om nye reisemål å få lyst til å dra til. Og jeg oppfatter mange av svarene dine som ganske lite hyggelige mot folk som forsøker å hjelpe.

Har lite ideer til 1 ukes ferier, men har MANGE til 2-3 ukers ferier derfor spurte jeg om hjelp.

Jeg ramset opp noen av de plassene jeg kunne tenkt i begynnelsen av tråden.

Jeg synes en del av dem som har svart meg har vært lite hyggelige selv jeg. :lete:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tittet litt på Gambia, men tror jeg kom frem til at 1 uke er for kort for 9 timer på fly..

Er ute etter en ferie bare, aller helst en plass med sol og varme, med avkobling og null "stress".

Har egentlig ikke satt noe budsjett, men tror at rundt 10k er nok for en ukes ferie for oss to. Greit om det ikke er så dyrt å leve der heller.. Er egentlig bare en bonus tur, for skal nok utenlands til sommeren igjen..

Har tittet på følgnede reisemål:

Dublin,Island,(Kaldt, litt dyrt.. :( )

Gambia,(for langt å reise)

Frankrike,(vet ikke helt hvor jeg skulle dratt hen.. kaldt)

Italia(sinnsykt dyrt å være i?)

London,(hvor skulle man gjort av seg..?)

Hellas, (Lite reiser som går der nå og ikke så varmt)

Jah, litt sånn rådvill hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har du jo selv skrevet steder å reise:

Frankrike- ikke kaldt ved middelhavet

Italia- ikke dyrere enn resten av Europa

Hellas- ok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norwegian har masse billige turer, kjæresten min og jeg betalte 1400,- per pers for fly tur retur og hotell i fem dager i Budapest i høst. Kjempeopplevelse :)

Hvis du vil ha noe veldig billig, og litt småsært, kan du prøve feks Szczecin i Polen - veldig hyggelig by, og ikke så veldig turist-invadert. Endel tyske turister, men det er nok mest på sommerstid. Var der i fjor sommer, og trivdes veldig godt :) Betalte 50 kr tur/retur for tog til Berlin, så fullt mulig å ta en dagstur dit uten å ruinere seg selv. Toget tok ca to timer hver vei, og har mange avganger, så det krever ikke all verden til planlegging.

Praha er absolutt en nydelig by med masse opplevelser, men dersom du helst vil unngå gateselgere og tiggere bør du dra et annet sted. I Szczecin var det en dame som sto på et gatehjørne og solgte blomster fra en liten bod, utover det var det ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tittet litt på Gambia, men tror jeg kom frem til at 1 uke er for kort for 9 timer på fly..

Er ute etter en ferie bare, aller helst en plass med sol og varme, med avkobling og null "stress".

Har egentlig ikke satt noe budsjett, men tror at rundt 10k er nok for en ukes ferie for oss to. Greit om det ikke er så dyrt å leve der heller.. Er egentlig bare en bonus tur, for skal nok utenlands til sommeren igjen..

Har tittet på følgnede reisemål:

Dublin,Island,(Kaldt, litt dyrt.. :( )

Gambia,(for langt å reise)

Frankrike,(vet ikke helt hvor jeg skulle dratt hen.. kaldt)

Italia(sinnsykt dyrt å være i?)

London,(hvor skulle man gjort av seg..?)

Hellas, (Lite reiser som går der nå og ikke så varmt)

Jah, litt sånn rådvill hehe...

Gambia er et helt fantastisk sted med hvite strender og ett utrolig avslappende miljø. I tilleg er det ethelt fantastisk miljø blandt afrikanerne. Det tar kun 6- 7 timer dit. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
  • 6 måneder senere...

Annonse

Gambia er et helt fantastisk sted med hvite strender og ett utrolig avslappende miljø. I tilleg er det ethelt fantastisk miljø blandt afrikanerne. Det tar kun 6- 7 timer dit. :)

Ser folk som skriver om gambia som er så fantastisk. Min mann og jeg var der i januar i fjor, og vi skal absolutt aldri tilbake! Vi bodde på et helt greit hotell med fin strand, men gikk vi ut i gaten og ville se oss litt om, ble vi omtrent overfalt av gambiere som skulle selge oss ditt og datt, og vise oss alt mulig. Større kjeltringer skal du lete lenge etter! Har vært både i bl.a India, Egypt og Tyrkia, der selgerne er kjent for å være pågående, og det var ingenting i forhold til Gambia. Svindyrt var det også, kanskje vi var uheldig med valg av hotell og sted, men en ussel liten fruktsalat på stranden skulle de ha 70 norske kroner for!!!!!!!!! Restaurantprisene var som norske priser og ikke spesielt god heller.. Veldig skuffende... Men var sol og strand, så det var jo greit, men det kan du jo få ganske mange steder rundt om i verden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Den beste maten jeg har spist, er i Gambia. Synes de hadde utrolig god mat der. Og dyrt? Vi spiste 6 måltider ute for 250kr for TO stykker. Ofte var det billigere enn dt også. En øl kostet 7 kr i hotellbaren...det eneste som var dyrt var Cola light, for det importerte de.

Likte meg også godt i Gambia, men vi var der ene og alene for å ligge på stranden som vi hadde for oss selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reisevant
Negativ instilling? Hm... tror det heller er at dere ikke leser alt jeg har skrevet eller overtolker ....

Det trenger IKKE å være varmt, men det gjør ikke noe om det er det.

Skal jeg på bilferie synes jeg det er bedre med 2 uker enn 1.

Jeg vil en plass jeg ikke har vært før, og der jeg slipper å løpe forbi hver eneste butikk jeg passerer og slipper å høre kjøttboler eller lutefisk overalt..

Føler en del mister poenget mitt, skal være en billig 1 ukes ferie en plass der man ikke blir overfalt av selgerene og dratt inn i butikker..

Vet om flere plasser der det er bra å reise på denne tiden, prøvde bare å få litt hjelp å tips til steder som ikke " alle" reiser til og som ikke var typisk charter plass og jeg ikke hadde vært selv enda... Men takk for hjelpa uansett....

Jeg kommer ikke helt på noen steder som ikke er et typisk "charter" sted med mindre du/dere punger ut litt mer. Hva med New York da? Det er vel ca 6 timer med fly tror jeg. Det er en eller annen nettside hvor man får sinnsykt billig hotellrom, men jeg husker selvfølgelig ikke hva siden heter. (du velger område du vil bo, samt antall stjerner, men når du har bestilt MÅ du ta hotellet du får og kan ikke avbestille, men har hørt mye bra om det altså).

Jo! www.hotwire.com heter den, nå kom jeg på det!! :)

Oman er kanskje et sted ikke så mange reiser til ennå som nok er spennende. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Carleigh-Ann
Hva med Marokko? Fly med Norwegian til Marrakech og kombiner det gjerne med en tur til kysten. Absolutt å anbefale.

Enig! Marokko er fantastisk! Billig land og hyggelige folk, og mye å finne på.

Eller hvis dere ikke vil reise så langt, hva med Barcelona eller Malaga? Er deilig der på våren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FranskBolig

Hei

Egypt er langt mer enn strand og sol!!! Har nettopp vært der, kulturen er fasinerende, museet i Cairo helt fantastisk, templene og hele historien som du får servert i nåtiden i Luxor for eksempel veldig spennende, osv. Selv i januar koste vi oss også ved det store svømmebassenget, i Luxor er det varmt hele året.

Så må jeg selvfølgelig nevne Frankrike. Fra april går det an (for nordmenn!) å bade i Sør-Frankrike. Selv om vannet er fortsatt kjølig, er det deilig å ligge på stranden. Unngå det flotte Languedoc området i denne perioden hvis du ikke vil bli utsatt for mye vind. Resten av Rivieraen, særlig Mentom området er absolutt å anbefale hvis det er strandlivet du er ute etter. Jeg kunne fortelle deg mye mer men trenger litt input for hva du egentlig er interessert i å gjøre utover det å ligge på stranden!

Mvh

Frédéric, FranskBolig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...