Gå til innhold

Hjelp! Vil på 1 ukes ferie i mars


Gjest smotti

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Bettina_*

Kommer litt an på hva du er ute etter, alder osv. Men jeg vil absolutt anbefale Egypt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Hva er budsjettet? Kona og jeg var på ferie i Dubai i mars for noen år siden og det var kjekt det. Her er et reisebrev med noen bilder http://gardkarlsen.com/dubai.htm men vær obs på at det har endret seg mye ettersom de bygger for livet der nede :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneShirley
Vi er 25, egypt er ikke aktuelt da dette også er en typisk charterferie plass... :(

Da kan du kanskje fortelle litt om hva du er ute etter?

Min erfaring er at det ikke er reisemålet, men innstilling/forberedelse ol som gjør om en ferie blir "charterferie" eller ei. Egypt er i alle fall et godt eksempel på et reisemål som kan bli alt annet enn "charterferie" om man ønsker. Selv tilbragte jeg en eneste dag på stranda da jeg vari Egypt i to uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest smotti

Tittet litt på Gambia, men tror jeg kom frem til at 1 uke er for kort for 9 timer på fly..

Er ute etter en ferie bare, aller helst en plass med sol og varme, med avkobling og null "stress".

Har egentlig ikke satt noe budsjett, men tror at rundt 10k er nok for en ukes ferie for oss to. Greit om det ikke er så dyrt å leve der heller.. Er egentlig bare en bonus tur, for skal nok utenlands til sommeren igjen..

Har tittet på følgnede reisemål:

Dublin,Island,(Kaldt, litt dyrt.. :( )

Gambia,(for langt å reise)

Frankrike,(vet ikke helt hvor jeg skulle dratt hen.. kaldt)

Italia(sinnsykt dyrt å være i?)

London,(hvor skulle man gjort av seg..?)

Hellas, (Lite reiser som går der nå og ikke så varmt)

Jah, litt sånn rådvill hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Charming

Jeg foreslår Egypt jeg og. :) Legg merke til at det er ganske merkbare temperaturforskjeller på de ulike turistplassene.

Luxor f.eks er en del varmere enn flere andre plasser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ute etter en ferie bare, aller helst en plass med sol og varme, med avkobling og null "stress".

Er det ikke da en typisk charterferie du er ute etter? Blir litt forvirret her. For meg er "anti-charter" nettopp det at man gjør helt andre ting enn å ligge på stranda og slenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du har avskrevet Gambia pga. lang reisetid. Jeg snakket med noen som hadde vært der på en ukes ferie der, og det var visst helt fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest smotti
Er det ikke da en typisk charterferie du er ute etter? Blir litt forvirret her. For meg er "anti-charter" nettopp det at man gjør helt andre ting enn å ligge på stranda og slenge.

Er ikke det nei.. mallorca, gran canaria-tyrkia-bulgaria osv osv er typiske charter plasser der det egentlig er helt likt.. snakker bare annerledes språk...

Kan ikke se at jeg har sagt jeg skal ligge på stranda og slenge...? :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest smotti
Ser du har avskrevet Gambia pga. lang reisetid. Jeg snakket med noen som hadde vært der på en ukes ferie der, og det var visst helt fint.

Var ikke pes med dette flybytte styret da? De reiste med Ving går jeg ut ifra?? Føler bare 9 timer var mye for å være vekke en uke.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten å være helt sikker så tror jeg det var med Ving de reiste ja.

Hvis du må mellomlande et sted er det jo bare å slappe av og nyte at ferien har begynt, og drikke kaffe og lese eller titte i butikkene. Når du først er kommet frem er flyreisen fort glemt. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke pes med dette flybytte styret da? De reiste med Ving går jeg ut ifra?? Føler bare 9 timer var mye for å være vekke en uke.. hehe

Hei.

Jeg var i Gambia i fjor, og det er ikke flybytte. Det er en time på Tenerife (tror jeg) for bytte av mannskap pg påfyll av vann,men man må ut av flyet Var ikke noe særlig stress, og det var mange som hadde en uke ferie. Men jeg syns det var litt kjedelig der så vil heller anbefale Egypt. Mange som blir dårlig i magen men fantastisk sted å dykke/snorkle. Icelandair har billig flybilletter til USA. Enda lengre flytur, men det hadde vært verdt det. (for meg hvertfall)

Endret av Puserjenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest smotti
Hei.

Jeg var i Gambia i fjor, og det er ikke flybytte. Det er en time på Tenerife (tror jeg) for bytte av mannskap pg påfyll av vann,men man må ut av flyet Var ikke noe særlig stress, og det var mange som hadde en uke ferie. Men jeg syns det var litt kjedelig der så vil heller anbefale Egypt. Mange som blir dårlig i magen men fantastisk sted å dykke/snorkle. Icelandair har billig flybilletter til USA. Enda lengre flytur, men det hadde vært verdt det. (for meg hvertfall)

Så det er kjedelig i Gambia i forhold til Egypt? hm... Hva er det å finne på i Egypt da utenom å snorkle og ri kameler?Og hva var det som " manglet" i Gambia?

Kapp verde blir for dyrt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er kjedelig i Gambia i forhold til Egypt? hm... Hva er det å finne på i Egypt da utenom å snorkle og ri kameler?Og hva var det som " manglet" i Gambia?

Kapp verde blir for dyrt...

I Gambia var det kjedelig for området vi var i var litt for lite for min smak, opp og ned en gate. Det var langt med bil for å komme til markedet, og man bør ha med seg guide. Vi hadde aldri funnet fram uten hjelp.

Egypt(Hurghada) var for meg ikke veldig spennende eller (særdeles dårlig selskap) men bra snorkling og grei mat. Søsteren min har vært i Sharm el sheik og hun og kjæresten hadde det veldig bra. Så kunne tenkt meg en tur dit.

Hvis jeg å sambo skal reise i mai vil jeg til Tyrkia, enten icmeler eller kusadasi. Men nå er jeg glad i charterreiser da :sjenert: Vi leide bil i tyrkia i 07 og kjørte rundt en dag, fantastisk.

Men aller mest vil jeg spare alle pengene mine å dra tilbake til Thailand, drømme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva med Marokko? Fly med Norwegian til Marrakech og kombiner det gjerne med en tur til kysten. Absolutt å anbefale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest smotti

Da det er mye dyre alternativer og steder som er langt borte, og det "snart" skal planlegges sommerferie alikevel tar jeg mest sannsynlig en uke i praha... får bare pakke kjeledressen... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var i Gambia i fjor, 14 dager.

Men, 1 uker går veldig fint. Koster jo ingenting å reise der med Ving sine restplasser. I tillegg er det jo nesten gratis å leve der.

Hadde helt klart reist dit. Eneste stedet du får skikkelig varme. Vi stor koste oss, selv om det ikke var så eksotisk som vi trodde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke det nei.. mallorca, gran canaria-tyrkia-bulgaria osv osv er typiske charter plasser der det egentlig er helt likt.. snakker bare annerledes språk...

Kan ikke se at jeg har sagt jeg skal ligge på stranda og slenge...? :forvirret:

Da tror jeg ikke du ser deg særlig godt omkring -om du synes "alt er likt". Egypt er i alle fall ikke "likt". Der er det mye å se -arkeologi f.eks. Fra Hurgada reiser du f.eks raskt til Luxor med kongenes dal osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...