Gå til innhold

Hjelp! Vil på 1 ukes ferie i mars


Gjest smotti

Anbefalte innlegg

Er ikke det nei.. mallorca, gran canaria-tyrkia-bulgaria osv osv er typiske charter plasser der det egentlig er helt likt.. snakker bare annerledes språk...

Kan ikke se at jeg har sagt jeg skal ligge på stranda og slenge...? :forvirret:

Tror du det, tar du grundig feil!

Du høres jo faktisk ut som en typisk charterturist, du har jo ikke satt deg inn i noe, vil bare til et sted hvor det er varmt.

På den tiden av året er det litt begrenset hvor du kan reise hvis varme er viktig, og du ikke vil reise langt.

Tyrkia i mars er flott til turer rundt om i landet. Temp litt over 20 grader. Hadde du giddet å sette deg litt inn i hva landet har å tilby, ville du visst at det har en utrolig rik kulturhistorie med mange severdigheter, f.eks Efesos, Olympos, romerske ruiner osv osv. Istanbul er vel også en av verdens mest spennende byer med sin historie og beliggenhet.

Naturen er enestående i seg selv, men kan plusses på med fenomener som Cappadokia, Pamukkale, rene fine strender, fjell og innsjøer osv. Gidder ikke å forklare om disse stedene, bruk Google.

Mallorca, og Canariøyene er fine å utforske f.eks på motorsykkel. Mange små landsbyer som ikke er oppspist av turisme, flott natur, mektige fjell, f.eks Teide på Tenerife, osv osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hjelpe meg.....

Har vært i tyrkia to ganger, reist rundt med jeep på egehånd og vasa rundt å glodd på diverse ting. Men er ikke så begeistra for tyrkia da ca alle (utenom de som bor litt innover) kan si diverse fraser på norsk/svensk og er veeeeeldig påtrengende. Og selgerene roper stygge utrop når du passerer fordi du takka nei til å komme inn i butikken hans.

Bulgaria, joda, var å vasa i den gamle fiskelandsbyen ved sunny beach, med unger som hang i armene og tigga mens foreldrene sto bak hjørnet og lurte..

Ødelegger hele sjarmen til stedet... Mishandlede hester som står hele dager og tørker inn i 40 grader uten vann og blir pisket rundt når en eller annen turist synes det er så morsomt å sitte på med hest å kjerre.

Egypt, joda, sikkert gøy å vase rundt i pyramider å sånn, men... alle jeg kjenner som har vært der sier folk er ekstremt masete og skittent og stygt.(Det var i hurgada) Sharm el sheik er jo bare en turist plass man har kasta opp for å lokke turister har jeg fått inntrykk av..bortsett fra den bittelille landsbyen.

Hadde ikke vurdert å reise til praha,island osv om jeg bare ville ett varmt sted .... Som du ser lenger oppe så har jeg jo sagt at turen går mest sannsynlig til praha.

Har ikke motorsykkel lapp eller kjørt moped så har ikke noe lyst å gi meg ikast med sånne ting i ett fremmed land med en fremmed kjørekultur.

Det jeg mener med at ting er likt, er jo ikke serverdighetene da.... jeeeeeez, er jo snakk om masete selgere, innpåslitne menner, resturanter der de kan fraser på skandinavisk og mange også snakker skandinavisk (dette opplevde jeg også langt inni gokk i en landsby,spurte på flytende svensk om jeg ville ha kjøttboller...)

Har også vært i Thailand, trivdes veeeeeldig godt der bortsett fra de masete massøsene og de ekle horene som ikke lar par gå ifred engang..Men det er liksom litt langt for en liten 1 ukes ferie.

I sommer vurderer jeg forøvrig en tur til Kroatia.Har også tilgode å besøke Hellas.

PS: Er heller ikke så fan av å dra steder jeg har vært før, så da utelukker det mallorca,gran canaria osv osv egentlig spania generelt.

Endret av smotti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med så negativ innstilling til reisemål tror jeg nesten jeg ville blitt hjemme. Skittent og masete kommer man i grunnen aldri unna at det kan være (definitivt også i Praha ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste stedet etter dine preferanser må være sør-spania. Lei en bil, og kjør rundt. Sør-Italia er også fint, men ikke like stabilt vær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Negativ instilling? Hm... tror det heller er at dere ikke leser alt jeg har skrevet eller overtolker ....

Det trenger IKKE å være varmt, men det gjør ikke noe om det er det.

Skal jeg på bilferie synes jeg det er bedre med 2 uker enn 1.

Jeg vil en plass jeg ikke har vært før, og der jeg slipper å løpe forbi hver eneste butikk jeg passerer og slipper å høre kjøttboler eller lutefisk overalt..

Føler en del mister poenget mitt, skal være en billig 1 ukes ferie en plass der man ikke blir overfalt av selgerene og dratt inn i butikker..

Vet om flere plasser der det er bra å reise på denne tiden, prøvde bare å få litt hjelp å tips til steder som ikke " alle" reiser til og som ikke var typisk cahrter plass og jeg ikke hadde vært selv enda... Men takk for hjelpa uansett....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Italia eller sør i Frankrike. Der slipper du garantert at noen snakker norsk til deg. I Frankrike er det også sånn mange steder at de ikke vil snakke engelsk en gang, så det burde være midt i blinken.

Men det kan fort bli dyrere enn en vanlig chartertur.

Endret av Illiya
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye koster vanlig charter da?

Bare hatt en ferdig mekka hoppe på tur før, sånn rest plass. Pleier å finne hotell,fly og sånn selv, rutefly.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med noe i Karibien- er det ikke noen charterselskap som flyr til Venezuela og Cuba? Eller hva med Florida? Om du flyr en 9-10 timer så er jo det ikke så ille og bruke en dag på reise, og er ikke langt for en uke- mange som reiser på langhelg til f.eks New York som er en 8-9 timer med direktefly. Men kan være enklere og reise til et mellomamerikansk land- slipper alt styret som det er med å reise/mellomlande i USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneShirley

De stedene som ligger innen passe avstand for en ukes ferie og ikke koster så alt for mye er gjerne også de som er mest besøkt av andre skandinaver. Klar sammenheng der ;)

Dersom sol og varme ikke er et krav er det da ikke noe problem å finne "ikke charterplasser". Mange europeiske storbyer f.eks. Eller hva med St. Petersburg eller Svalbard?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med noe i Karibien- er det ikke noen charterselskap som flyr til Venezuela og Cuba? Eller hva med Florida? Om du flyr en 9-10 timer så er jo det ikke så ille og bruke en dag på reise, og er ikke langt for en uke- mange som reiser på langhelg til f.eks New York som er en 8-9 timer med direktefly. Men kan være enklere og reise til et mellomamerikansk land- slipper alt styret som det er med å reise/mellomlande i USA

Har sjekket ut litt på dette, ble fort veldig dyrt... :( Skal ha dyr ferie i sommer, dette er på en måte en bonus tur bare..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De stedene som ligger innen passe avstand for en ukes ferie og ikke koster så alt for mye er gjerne også de som er mest besøkt av andre skandinaver. Klar sammenheng der ;)

Dersom sol og varme ikke er et krav er det da ikke noe problem å finne "ikke charterplasser". Mange europeiske storbyer f.eks. Eller hva med St. Petersburg eller Svalbard?

Kikket jo litt på island, men ante ikke hvor jeg skulle tatt inn på hotell hen, eller hvor man har mulighet til å få med seg mest av det som kan oppleves, vil jo bade i den blå lagune, se på geysirer og ri på forvokste hunder osv.. ;)

St.Petersburg ja.. Er det noe bra der da? hehe mener.. Aldri snakka med noen som har vært på ferie i Russland :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den ser jeg.. :) Hva med Istanbul- er visst utrolig bra og billig å eise også hvis en får restplasser. Kjenner flere som har vært der og de er ikke "charter" folk.. Mye kultur og annet spennende å se og oppleve..

Håper du finner noe rimelig en eller annen plass iallefall- så spania var uaktuelt, ellers har bla. Norwegian veldig billige biletter nedover dit nå (Barcelona, Madrid osv.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hus i familien i spania, så er ikke så gira på å reise der... ;)

Har også vært i Istanbul før ;) Hehe... er jommen ikke lett detta :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneShirley
Har hus i familien i spania, så er ikke så gira på å reise der... ;)

Er HELE Spania uinteressant fordi noen i familien din har hus ett sted der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er HELE Spania uinteressant fordi noen i familien din har hus ett sted der?

Har ikke sagt det.

Vil bare ikke der nå.Vil en plass jeg ikke har vært. Er det så rart da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du vil reise et sted du ikke har vært før!

Ei vennine var på sommerutveksling i St. Petersburg for noen år tilbake, synes og huske at hun likte det svært godt. Ellers er det byer som Marrakers(help?hvordan skrive dette?) Direkteflygninger dit- og det er vel varmt ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kostet 12000 ca for flybiletter til 2 personer til marrakech.. :( så det ble også for dyrt.. (søkte på finn.no)

Men nå fant jeg biletter til 3698 til st.petersburg, det var jo billig!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...