Gjest Gjest_Lina_* Skrevet 7. januar 2009 #1 Skrevet 7. januar 2009 Hei, Jeg vet ikke om det finnes et liv etter døden eller ikke... Men jeg er i dyp sorg over å ha mistet en jeg var veldig glad i, og sliter også mye med skyldfølelse i forhold til ting jeg ikke fikk sagt, og sa feil, og følte at vi fikk en trist avslutning, noe som plager meg enormt. vurderer å ta kontakt med noen slike som sier de kan kommunisere med døde mennesker. Men vet ikke helt om jeg tror på det heller... Er det noen som har erfaring med sånt? Får man noen beviser på at de faktisk snakker med den man vil snakke med? Noen som evt har noen å anbefale?
Gjest Gjest_Lina_* Skrevet 8. januar 2009 #3 Skrevet 8. januar 2009 Erik? Er det en man kan kontakte? Kan du fortelle mer? Noen andre som har noen erfaringer?
frk_ø Skrevet 8. januar 2009 #4 Skrevet 8. januar 2009 dette lurer jeg også på....så fint hvis det kommer noen seriøse svar eller råd her:)
Gjest Gjest Skrevet 8. januar 2009 #5 Skrevet 8. januar 2009 dette lurer jeg også på....så fint hvis det kommer noen seriøse svar eller råd her:) Det var et seriøst svar. Erik er på den andre siden, men jeg aner ikke hvem av dere her inne han "tilhører"
Gjest Gjest Skrevet 8. januar 2009 #6 Skrevet 8. januar 2009 Jeg ble dratt med en ett "medium" av en tante som tror, og jeg angrer så vanvittig. Hun var flink til å lese både meg og tante, og flink til å bruke den infoen tante hadde gitt henne før vi kom dit. I noen få sekunder trodde jeg jeg hadde kontakt med den jeg hadde mistet. Den kjæreste jeg noensinne har hatt. Jeg var glad da jeg gikk derifra, men det tok ikke lange tiden før det gikk opp for meg at hun egentlig ikke hadde gjort noe som helst, bortsett fra å snakke meg rundt, og gitt meg det jeg ville ha. Og til slutt følte jeg bare at minnet mitt om han var blitt tråkket på og gjort til narr av. Gjort til butikk. Vi måtte jo betale for timen, selvsagt. Og det dyrt, siden hun var "en av de beste". Andre føler det kanskje anderledes, eller finner fred etter slike ting. Ikke for meg. Og jeg kan ikke ta det tilbake, jeg kan ikke fjerne heftelsen som har blitt festet ved mitt minne av han. Uansett, pass godt på hvem du drar til. Hold deg langt unna folk som er på TV (der det er kameraer, er det penger, det er det er penger er det uærlighet. De er der for å drive business, og den er god!). Ikke bli for ivrig, ikke la deg være lett å lese (og det er vanskelig). Ikke gi for mye informasjon til å begynne med, test vedkommende ut. Jeg beklager at du har mistet noen, og at du føler at dere fikk en vond avslutning. Men sannheten er at den eneste som kan hjelpe deg med dette er deg selv. Tilgi deg selv, forsøk i alle fall. Å gripe etter halmstrå vil sannsynligvis bare utsette smerten. Jobb med følelsene, og forsøk, forsøk så hardt du bare kan, å tilgi deg selv.
Emmplix Skrevet 8. januar 2009 #7 Skrevet 8. januar 2009 Ikke for å være negativ eller noe. Jeg er verken for eller mot det å kontakte døde, men noe som jeg alltid har syntes er at en ikke bør kontakte døde. Dette av forskjellige grunner, en av dem er at jeg syns ikke vi skal "plage" dem. Ikke vet jeg hvordan de reagerer på å bli tilkalt. Dette er som sagt min mening, ikke noe annet. Bare tenk litt på det. Uansett hva du velger å gjøre ønsker jeg deg lykke til, og håper du får mest mulig ut av det. Vet godt hvordan det er å få rundt og tenke på noe som plager en, og spesielt hvis en ikke får gjort noe med det. Har hatt, og har vel det egentlig slik enda. Jeg mistet farfaren min for ikke så lenge siden. Det var så mye jeg har lyst til å si, og så mye jeg vil vite. Men jeg har bare lagt det bak meg etter hvert som tiden går...
Gjest Gjest Skrevet 9. januar 2009 #8 Skrevet 9. januar 2009 Jeg kontaktet et medium fordi jeg slet med ting som var usagt i forbindelse med en nær slektining som hadde vært død en stund. Jeg opplevde seansen som god fordi jeg da fikk satt en sluttstrek, og kunne gå videre. Det var ihvertfall slik jeg følte det. Så mitt råd er at du bør oppsøke et medium istedet for å gnage på et indre sår. Men du bør sjekke litt rundt først, for det er endel sjarlataner ute og går. Lykke til!
Gjest Gjest_Lina_* Skrevet 9. januar 2009 #9 Skrevet 9. januar 2009 Tusen takk for svar så langt. Her kom det opp litt forskjellig. Jeg er jo ganske skeptisk, og er redd det kan gjøre vondt verre, men ser også at det kan være en bra ting å gjøre… Og føler så intenst for å få prate med han på en eller annen måte, dersom det virkelig er mulig. Du som opplevde seansen som god, var det mer ovenfor deg selv, eller følte du at du virkelig snakket med den som var død? Hvordan fungerer det egentlig i så fall? Hvordan vet du? Og lurer også på hvordan jeg skal gå frem for å sjekke og vite hvem som er bra, jeg har jo virkelig ikke peiling på dette. Andre erfaringer og all hjelp mottas med takk.
Gjest Gjest Skrevet 9. januar 2009 #10 Skrevet 9. januar 2009 Du som opplevde seansen som god, var det mer ovenfor deg selv, eller følte du at du virkelig snakket med den som var død? Hvordan fungerer det egentlig i så fall? Hvordan vet du? Seansen foregikk ved at mediumet fikk inn et spørsmål som jeg hadde tenkt på, uten at jeg hadde sagt spørsmålet høyt. Hun jobbet ut i fra dette sp.målet og fortalte hva hun fikk inn av tanker, uttalelser og adferd hos vedkommende. Så stilte jeg spørsmål om personen, og hun formidlet svarene hun fikk. Jeg hadde ikke en direkte samtale med den døde men spurte mediumet om hvorfor diverse ting skjedde, og mediumet fikk svarene fra den døde. Jeg vet at mediumet hadde kontakt med den døde fordi alt hun sa om den døde stemte. Jeg opplevde seansen som god fordi jeg fikk svar på det jeg lurte på. Mediumet var i tillegg en tredjeperson som så det hele utenfra, noe som var positivt. Jeg må tilføye at mediumet hadde levd noen år og var blitt en god menneskekjenner. Det betød nok mye.
Gjest Gjest Skrevet 10. januar 2009 #11 Skrevet 10. januar 2009 Nei, du VET ingenting. Høyst sannsynlig ga du han/henne all informasjon og glemte det selv, i lys av de få treffene.
Gjest Cederic Rueben Skrevet 10. januar 2009 #12 Skrevet 10. januar 2009 (endret) Hvorfor skal folk egentlig kontakte de døde. Tenker dere noen gang over at dere kanskje forstyrer dem eller at de rett og slett ikke ønsker og snakke med dere ¨? alt er lureri Endret 10. januar 2009 av Cederic Rueben
Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2009 #13 Skrevet 11. januar 2009 Hvorfor skal folk egentlig kontakte de døde. Tenker dere noen gang over at dere kanskje forstyrer dem eller at de rett og slett ikke ønsker og snakke med dere ¨? alt er lureri Kanskje DU heller skal tenke at det er mange døde der ute som føler det på samme måten: alt de ikke fikk sagt og gjort, og de ØNSKER kontakt med de gjenlevende, hvis ikke hadde de gått helt og fullt over til den andre siden.
Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2009 #14 Skrevet 11. januar 2009 Det er vanskelig å forstyrre noe som ikke eksisterer, egentlig.
Gjest skeptikeren Skrevet 11. januar 2009 #15 Skrevet 11. januar 2009 Slike medier er tull. De er der for å tjene penger og gjøre seg interessante. De gjetter og tipper i hytt og pine, ut i fra spørsmålene de stiller klientene sine. Og da er det jo klart at de treffer av og til. Men hvor mange ganger tar de feil? En god del, vil jeg tro. Men det vil de ikke snakke om, selvfølgelig. Det kan være mer mellom himmel og jord enn det vi aner, det er jeg med på. Men er det disse mediene som vet svaret på hvordan det henger sammen? Nei, mener jeg, Det de kaller kontakt med de døde, der de mener å kunne kommunisere med dem, er vel heller et utslag av livlig fantasi. Hvor mange tanker og følelser kan vi vel ikke skape i vårt eget hode alle mann? Skal man tolke disse egenproduserte fantasiene til å være noe mer enn hva det er?
Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2009 #16 Skrevet 11. januar 2009 Nei, du VET ingenting. Høyst sannsynlig ga du han/henne all informasjon og glemte det selv, i lys av de få treffene. Tull, jeg ga ingen informasjon. Mediumet fortalte mye om personen og andre personer i omkretsen, ting som mediuet ikke ante noe om. Hun nevnte også en ting i min relasjon til denne personen som jeg ikke har sagt til noen. Jeg synes forresten at du virker forutinntatt når det gjelder slike ting.
Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2009 #17 Skrevet 11. januar 2009 Hehe, forutinntatt når noen forfekter å snakke med døde mennesker, når man med sikkerhet vet at døde mennesker er nettopp det, døde? Om noen snakket hun med seg selv, og fikk deg på kroken vha. confirmation bias og cold reading.
Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2009 #18 Skrevet 11. januar 2009 Hehe, forutinntatt når noen forfekter å snakke med døde mennesker, når man med sikkerhet vet at døde mennesker er nettopp det, døde? Om noen snakket hun med seg selv, og fikk deg på kroken vha. confirmation bias og cold reading. cold reading? hva e rdet?
Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2009 #19 Skrevet 11. januar 2009 Hehe, forutinntatt når noen forfekter å snakke med døde mennesker, når man med sikkerhet vet at døde mennesker er nettopp det, døde? Om noen snakket hun med seg selv, og fikk deg på kroken vha. confirmation bias og cold reading. Du virker forutinntatt fordi du tydeligvis har bestemt deg for at det ikke går an å få kontakt med de dødes sjel. Når du ikke har erfaringer som underbygger synet ditt vil du ikke være åpen for å finne ut hva som skjer ved slike seanser.
Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2009 #20 Skrevet 11. januar 2009 Det finnes ingen bevis for at en sjel finnes, hvorfor skulle det da være mulig å kontakte den? Og erfaringer er farget av sansene, som vi vet er altfor uforutsigbare og unøyaktige til å legge særlig vekt på når det kommer til slikt. Man ser og hører det man vil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå