*snuppis* Skrevet 6. januar 2009 #1 Del Skrevet 6. januar 2009 *snuppis* sitt aller første innlegg, Jeg er litt redd for at jeg ikke klarer dette, verken følge opp dagboken, eller bli sunnere! Men jeg tror jammen meg det går skikkelig dunken med meg om jeg ikke klarer det denne gangen! Ja, for jeg har prøvd mang en gang før! Helt sant! og hver gang holder jeg ut et par uker, også gir jeg opp! En gang klarte jeg en måned men da var det nok! Men jeg gjør et nytt, siste helhjertet forsøk!! Kanskje litt derfor jeg lager en dagbok også, for å skrive for meg selv, og få litt respons på det jeg gjør! ja, for respons ønskes altså folkens! Jeg er grønn, så trenger råd og innspill! Her er litt om meg: jeg er ikke direkte tykk nei..Men med årene har magen, lår og rumpe forfalt litt! Magen har blitt dissete og fått noen lag med fett! Lårene er tykke!! De kan jeg fktisk si er tykke! Dessuten er de skikkelig dissete, samtidig som de er ypperlig for en appelsinfarm! rumpa, sukk.. den falt ned for et år siden den og kom aldri opp igjen! flat ble den gitt! Ryggen bare sklir videre ned til lårene her.. Har ikke hatt det skremmende møte med vekten enda, men det kommer, men tror jeg ligger på ca 60. Midjemål og diverse skal også måles! Dette kommer jeg tilbake til. Starter på mandag, så innen den tid skal dette være gjort! Mål; flatere mage, strammere lår, mindre appelsiner, løftet og stram rumpe! Kanskje jeg også skal stramme opp litt armer. Disser faktisk litt her og... Dessuten skal jeg bli sunnere! Når jeg sier sunnere, så skal det ikke så mye til! Som jeg skrev i en tråd, lever jeg ekstremt usunt!! Så de store tiltakene må faktisk ikke til, for at jeg skal bli sunn! Min dag i form av inntak; Frokost; to loff med pålegg og massse majones! Juice! Lunsj; så og si aldri....istedenfor er det masse godis, kaker, brus kjeks og diverse crap. Middag; glad i kjøtt, taco, poteter, sauser og et glass brus ved siden av. Kvelds: kanskje en kebab eller hamburger, eller litt loff. Eller så er det potetgull, dipp og brus.- Jeg elsker mat!!! Altfor mye dessverre.... Mine tanker om mat; Kutte ut loffen! Gå over til grovt! Kutte ut majones! Som pålegg er tomat og agurk et godt alternativ, dette liker jeg! helst med majones, men men... Lunsjen kan være et knekkebrød, er jo faktisk mange gode knekkebrød der ute.... Juice og brus skal kuttes ut, drikker heller vann! planen er å lage flasker med vann, slik at det er i kjøleskapet til enhver tid. gjerne med smak.. Ikke mat etter kl 19. innkjøp; hørt at grønn te skal hjelpe, usikker på hvilken dette er. Får lete meg frem i jungelen.. Frukt skal kjøpes inn, alltid stå på bordet! gulkerøtter skal knaskes..Sukkererter er jo bare så godt!!! Salat til middag, egentlig er jeg glad i salat, så hvorfor ikke.... Fordeler; sunnere liv! Bedere utseende! bedere hud! Strammere kropp! ulemper; sukkersuget kommer til å ta knekken på meg!! Tror jeg skal hamstre noen eplecider tabletter og andre ting som hindrer sukkersøt! Dessuten er det dyrt!!frukt og grønt er dyrt!! Så treningen...... Jeg HATER trening. Jeg HATER å bli sliten. Jeg får regelrett ikke puste!!!!! men, jeg har vel godt av dette også... Og det hjelper jo ikke bare å spise sunt, uten å røre på seg! Jeg har en ypperlig tursti i nærheten, denne skal jeg gå. Jeg kan rett og slett ikke løpe! Da dør jeg og gir opp! Jeg må finne teknikker som gjør at det gir resultat, men allikevel ikke gjør at jeg gir opp fordi jeg blir sliten! Derfor ser jeg på rask gange bedere enn løping i den form av at jeg ikke gir opp så fort. Denne skal jeg gå så ofte jeg klarer. Raskere for hver gang! Videre har jeg trapp i huset som jeg kan løpe 5 10 min. Men har også en treneingsball, som jeg har funnet ut er ypperlig!! Funnet en del videor som jeg skal benytte meg av! Må bare gå til anskaffelse av treningsmatte..Hvor i huleste får man dette??? Jo, også må jeg lage meg en cd, med dundrende party musikk som gjør at jeg blir litt gira og får satt igang!! Min egen mening; jeg tror at mitt kosthold og livsstil idag er så usunt og dårlig at selv den minste endring gir effekt! Jeg må bare prøve, men jeg gir opp fort når jeg ikke ser resultater! Tror jeg skal sette mandager som måle dag! Jeg skal ta frem målebåndet og måle hver mandag! Er ikke det en riktig måte? Mål midje, lår og rumpe??? jo tror det... Ja folkens, da er det bare å tømme godteriskapet til mandagen, spise opp alt og sette igang på mandag..Skjønner dere eller???? Heeelt feil innstilling men men... På en eller anna merkelig måte skal jeg fikse dette.. Men trenger gode råd og innspill..Og by the way; kcalorier og karbohydrater har jeg null peiling på.... Lykke til *snuppis* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sekretæren Skrevet 6. januar 2009 #2 Del Skrevet 6. januar 2009 Der poppet du opp gitt Skal prøve å komme med innspill, hvis du er flink og holde oss oppdatert Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*snuppis* Skrevet 11. januar 2009 Forfatter #3 Del Skrevet 11. januar 2009 Ja, imorgen braker det løs! Imorgen starter *snuppis* sitt nye sunne liv. Det er kjøpt inn grønt og salater, fullkornspasta og grovbrød! Loffen skal ut!! Vekk! Dette skal bli bra! Akkurat fått i meg en real biff med masse fetende greier til, men men slutt på sånt nå! Jeg SKAL klare dette. Det har jeg bestemt meg for! ;O) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*snuppis* Skrevet 12. januar 2009 Forfatter #4 Del Skrevet 12. januar 2009 Idag er den store dagen!!!! Jeg har vært flink altså. Jeg startet dagen med å rydde vekk alt av snop og brus! Langt vekk! Laget flasker med vann og satt i kjøleskapet. Loffen er byttet ut med grovt brød, det var faktisk godt dette brødet. Men kjøpt i sverige så får finne et annet godt brød i Norge. Lurer på om jeg også kanksje skal gå til innkjøp av knekkebrød. Til frokosten var det også vann! Dessuten har jeg hatt 20 min trening på gulvet med ball. Litt klønete, men bedere enn ikke noe. Etterpå skal jeg faktisk GÅ til butikken å kjøpe litt frukt, istedenfor å ta bilen. Det skal jammen meg bli spennende..hehehe. Er ikke all verdens langt, men langt nok. MEN jeg er i gang!! Hver mandag skal jeg også måle meg litt. Vekt har jeg ikke, så aner ikke hvor mye jeg veier. Men her er mine mål rundt låret 22 cm rundt rumpa ganske langt nede 39 cm rett over navlen og rundt 26 cm ved bukselinjen og rundt magen 31.5. cm Litt vanskelig å treffe samme sted neste gang men skal gjøre et forsøk;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*snuppis* Skrevet 13. januar 2009 Forfatter #5 Del Skrevet 13. januar 2009 jadda jadda jeg holder enda ut..Har faktisk ikke helt fått det store suget enda faktisk... og ikke føler jeg meg proppet og kvalm Idag har jeg også hatt litt hjemmetrening og bare spist sunt;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sekretæren Skrevet 13. januar 2009 #6 Del Skrevet 13. januar 2009 Hvilket treningsprogram bruker du til ball? Noe du har satt sammen selv, eller bruker du dvd? Har du link? Kan forresten virkelig anbefale denne dvd'n, virkelig bra for magen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ingrid-84 Skrevet 13. januar 2009 #7 Del Skrevet 13. januar 2009 Hver mandag skal jeg også måle meg litt. Vekt har jeg ikke, så aner ikke hvor mye jeg veier. Men her er mine mål rundt låret 22 cm rundt rumpa ganske langt nede 39 cm rett over navlen og rundt 26 cm ved bukselinjen og rundt magen 31.5. cm Litt vanskelig å treffe samme sted neste gang men skal gjøre et forsøk;) Du mener vel tommer? eller inches eller hva det heter.. Jeg er 55 cm rundt låret og jeg er ikke feit. Lykke til med prosjekt bli-sunn Vet godt hvor vanskelig det er å legge om kostholdet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*snuppis* Skrevet 14. januar 2009 Forfatter #8 Del Skrevet 14. januar 2009 heisann... åjada kjære dagbok, hvis du trodde noe annet så tar du RIMELIG feil..jeg holder enda ut!!! Oh yeah baby!!!!! Idag har det ikke vært så lett å spise små hurtige måltider, dette fordi det har vært så mye farting i hele dag. Men ingen usunn mat og bare vann;) Det er ikke så lett å ikke spise etter kl 19 da jeg slutter på jobb kl 2000 og ofte blir det mat etter jeg kommer hjem. Men prøver å holde det til noe enkelt og ikke hamburgere og slikt som før..Så det må jo være en fremgang bare det. Idag ble det to fullkornsknekkebrød med tomat og agurk.. Mot min store forbauselse så var det faktisk godt!!!! Vel, jeg bruker treningsball! Søkte bare på youtube på exercise with ball. Kom opp mange gode som jeg bare brukte noen minutter å se på, deretter gforsøker jeg bare litt selv. Verdt et forsøk å se på youtube. Ballen er fantastisk god trening, synes jeg da... Kan brukes til så mange øvelser. Dessuten ser jeg at også KG har sine egne så bare å henge seg på Blir trening med ball imorgen og en tur;O) Ble ikke noe idag grunnet farting. Jo, jeg brukte målebånd så det er vel i cm antar jeg;) Jeg målte bare ene låretM;) hmmm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*snuppis* Skrevet 15. januar 2009 Forfatter #9 Del Skrevet 15. januar 2009 dagens innlegg til min kjære dagbok!! Like flink idag vettu..... Jeg stod opp imorres og gikk rett på hjemmetreningen. Det kjente jeg etterpå ja:O) Skalv godt i bena idag. Idag blir det litt mer middag enn salat da..Fisk. Hvit fisk. Men det velger jeg å tro er sunt! Jeg har også raspet en hel gulerot ved siden av. ikke værst til å være meg som ikke er så glad i grønt ved maten. Litt smør på potetene blir det nok, men som jeg tenker,...jeg skal jo leve, skal ikke jojo slanke meg så må finne en form jeg kan leve med. Derfor kan man ikke nekte seg mat, men heller begrense mengden.! Er jeg på rett spor folkens??? Nå er det flere dager siden kroppen min har smakt brus og sjokolade og jeg føler meg faktisk mye "lettere" i kroppen på et vis. uten at jeg helt kan forklare. Har også gått en rask tur idag;) så må jo skryte på meg det også. Ble litt innkjøp av frukt idag og. Phillys eller hva de heter.. er bare heeeelt utrolig godtt... Mmmmmmmm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*snuppis* Skrevet 18. januar 2009 Forfatter #10 Del Skrevet 18. januar 2009 søndag idag ja....i går var det litt mer "mat" innabords men allikevel begrenset! Hadde middagsgjester så det ble biff med ris og bearnes. jeg spiste meg ikke stappa mett,og til vanlig ville jeg nok forsynt meg enda engang, men det droppet jeg! Desserten stod jeg selv over! Dessuten var det kakeservering, og heller ikke den spiste jeg noen ting av. Jeg unnet meg en sjokoladebit og et glass brus. resten stod jeg unna!Litt stolt av det! idag er det søndag, det blir kanskje en litt mer fyldig middag enn ukedagene, men allikevel ikke slik som i går! Ikkebrus og ikke godis idag nei!! så flink skal jeg være! Helt ærlig, det er ikke så ille! Jeg trodde sukkersuget skulle ta livet av meg, men det går faktisk helt greit. en sjelden gang kan jeg få lyst på litt, men da tar jeg meg et eple, plomme eller annet. DEt går fint. Men jeg ser heller ikke resultater enda da, bortsett fra at jeg føler meg lettere i kroppen. Jeg er redd jeg går på den smellen at jeg ikke ser resultatene og dermed gir jeg opp... Tror ikke jeg skal måle meg imorgen slik som jeg først planla, dette fordi det blir jo litt mer mat i helgene. Så drøyer den til midten av uken eller noe. ;O) Snuppis er stolt av seg selv;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*snuppis* Skrevet 19. januar 2009 Forfatter #11 Del Skrevet 19. januar 2009 En uke har gått!! Fantastisk!!1 Snuppis har klart en uke av resten av sitt nye liv! idag var det hardtrening, kom vel av litt dårlig samvittighet for middagen på lørdag, som i grunnen ikke var så ille. Middagen igår ble også sunn, dog kjøtt og ris og bearnes der og..men halve tallerken min var grønn!!! Like sunt idag! Pasta til middag idag, med mye grønne innslag;) Snuppis lurer på en ting, er fullkornsknekkebrød bedre enn vanlig grov brød??? Kan det stemme, for nå har jeg kuttet ut brødet og magen min virker ikke så oppblåst lenger... Også lurer snuppis på om mine innlegg er litt kjedlige, for det er dårlig med respons! derfor stemmer jeg også for et forslag som jeg så var fremmet om egne treningsdagbokforum! *stemme på* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sekretæren Skrevet 19. januar 2009 #12 Del Skrevet 19. januar 2009 Vanlig grovt brød er ikke nødvendigvis så grovt, selv om det ser mørkt ut. En tommelfingerregel er å kjenne på tyngden på brødet, jo tyngre, jo grovere. Noen har også grovhetsprosent på pakningen, sjekk den. Men føles magen bedre med fullkormsknekkebrød, er det jo bare å forsette. (Har forresten fått dilla på grovt speltbrød fra Baker Brun, kjempegodt) Det er ikke sikkert folk vet om dagboken din Et tips er å besøke andre treningsdagbøker, og hilse på, så blir folk obs på deg. Da får du lest andres opplegg, og det kan jo være mye å lære der og. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*snuppis* Skrevet 19. januar 2009 Forfatter #13 Del Skrevet 19. januar 2009 tar det til meg, og skal få satt meg ned og lest litt mer etterpå plutselig er snuppis å se ooooveraltM;) Takk for input:O) nå har snuppis måka snø og DET var trening i seg selv!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*snuppis* Skrevet 23. januar 2009 Forfatter #14 Del Skrevet 23. januar 2009 sjallabais!! Da var jeg her igjen, og det på en fredagsettermiddag. Det blir snart home and away, med en plomme i kjeften; ) Litt småsulten, men det får vente til middagsbesøket etterpå. Ja, jeg skal nemlig ha middagsbesøk i kveld. Det ser jeg frem til. Men cluet er jo da, det blir jo ikke den direkte sunne maten, men allikevel skal jeg kose meg men i begrenset grad. ! Ja dagen idag har ikke vært preget av trening, men av husarbeid. Det vil jeg kalle trening i seg selv jeg, for det er tungt å løpe opp og ned trapper og vaske og styre. MEd litt god musikk, som jeg også delte litt med naboen, så går det jo greit og effektivt. Kan kanskje kalle det en god trening? Også har dagen gått med til handel. HAr lest litt på nett, og fått litt middagsisnpirasjon. Til min store skrekk for noen år tilbake, så ble det kjøpt inn grønnsaksblanding! Det er bare ikke til å tro! Men det så godt ut. Det skal blandes med noe kyllingmiks kjøpt fra Sverige, som er bare knall god! Videre ble det handlet inn betydelig mengder frukt. Mannen i kassen så rart på meg. Han tenkte sikkert: jøss har ikke dama sett frukt før. Men neida, *snuppis* var innom en utenlandsk grønnsaksbutikk, og de kan anbefales.! Både god service og pris! Litt billigere er det ja;) Så det ble et stor innkjøp der. Så skal kose meg. planen er å unngå å gå i butikken på en stund. Fristelsene er store der. samtidig som lommeboka er tom. Så nå blir det salat fremover med vekselvis grønnsaksblanding:) Så da er det bare å kjøre på med helgefølelsen! Til mandag er det tre uker siden jeg startet, tiden flyr! og jeg er stolt av meg selv!!! jeg målte meg igjen i går, litt vanskelig å treffe akkuratr samme sted som forrige gang, men tror jammen meg det hadde minket litt på hofter og rumpe;=) Man blir rimelig happy da ja;) God helg til dere som titter innom *snuppis* sin verden;=) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sekretæren Skrevet 23. januar 2009 #15 Del Skrevet 23. januar 2009 Syns du er flink jeg Den take-off'en din var jo nærmest loddrett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosia Skrevet 23. januar 2009 #16 Del Skrevet 23. januar 2009 Så morsom dagbok du har:) Er ikke så flink å være innom KG men tenkt å bli mer aktiv og da må jeg jo følge med hvordan det går, jeg blir skikkelig inspirert! Råder deg til å unne deg noe godt innimellom for å ikke bli for "streng" med deg selv, men det virker jo som du gjør det da:) Uansett, ha en fin fredagskveld og på gjensyn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*snuppis* Skrevet 24. januar 2009 Forfatter #17 Del Skrevet 24. januar 2009 åååååå så gøy med besøk;) ja her sitter jeg i natten og får ikke sove... sånn er det bare noen ganger. Har vært våken siden 6 imorres, så burdte i grunnen vært trøtt..kanskje jeg er overtrøtt? Skal tidlig opp igjen så burdte i grunnen hilse litt på jon blund.. Miss shorty; mulig jeg er stokk dum..du får skylde på tidspunktet: men jeg skjønte ikke..du skrev: take offn var loddret???? forklaring for de grønne ønkes;) Rosia: morsomt, jeg skrev akkurat inne på din dagbok, også sjekket jeg min og her var du og;) Velkommen i dagbok forumet;) Jada, jeg unner meg litt... men jammen meg så dårlig samvittighet man får. har ikke proppet i meg på noe vis. men ble en bedre middag idag med litt saus og kjøtt....det ble 5 små pops også. Dessuten en GOD del gulerøtter i kesam dipp. Velger å tro at kesam er bra;) Mager sådan!! Men jeg føler meg skikkelig proppa nå altså. og da får man dårlig samvittighet. Man føler at alt strevet de siste ukene er borte på en kveld. Får håpe jeg ikke føler meg like sprengt når jeg våkner etterpå, hvis jeg noen gang sovner da... Natta folkens:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sekretæren Skrevet 24. januar 2009 #18 Del Skrevet 24. januar 2009 Miss shorty; mulig jeg er stokk dum..du får skylde på tidspunktet: men jeg skjønte ikke..du skrev: take offn var loddret???? forklaring for de grønne ønkes;) Neida, du er ikke stokkdum Mente bare at du gjorde alt riktig med en gang, at stigningskurven til et sunnere liv var veldig bratt. Ikke gradvis og slakk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*snuppis* Skrevet 25. januar 2009 Forfatter #19 Del Skrevet 25. januar 2009 Sånn å forstå ja... *ler* Ja da satt jeg her igjen..Merkelig, det blir lissom en nattekråke av meg! Men hatt besøk igjen og fått trøkka i meg en kilo (føles det ut som) gulerøtter. Ble sunn middag idag da. Men kanskje litt for mange mm??? tja...MEN folkens, jeg sjekka vekta idag§! Gått ned 2 kilo!!! kunne ikke tro mine egne øyne! Var så lykkelig at jeg dansa lykkedansen omkring her...Jeg ser det jo ikke selv, men ett eller anna sted må det jo ha redusert seg. Men tenker nok at de "rant" av siden jeg kuttet ut så mye. Noe mer går jeg nok ikke like lett ned, dessuten vil jeg ikke mer ned i vekt heller. Veier nå 55 kg, og det er jeg fornøyd med. MEn det blir å fortsette i samme tråkket da. Nå har jeg, fy på lanken, spist litt nattmat. Var bare så sulten. Fant ut at bon aqua var godt også. Sjekket innholdet, og den skal visst være grei å drikke?! Mmmmmm. Ei bekjent av meg sa at pepsi max også kunne drikkes uten å ha dårlig samvittighet.. Må fortelle, var flink idag. Var ute med en vennine på dagen og vi endte opp på en cafe. Henne kjøpte seg massse mat, mens jeg holdt meg til et smørbrød og glass vann. Kaken som stod der og ropte på meg fristet, men jeg klarte å avvise den! til tross for at venninen min kjøpte seg et stykke og spiste den...Da var jeg litt stolt av meg selv.. Ellers går l ivet sin travle gang..Jeg er vel i grunnen snødd inne her...Syyykt mye snø. Nå tar jeg natten. Nattinatt folkens) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*snuppis* Skrevet 26. januar 2009 Forfatter #20 Del Skrevet 26. januar 2009 Også var det mandagen igjen.. Ingen blåmandag for meg,for jeg har fri idag! blir en skikkelig kosehjemmedag dette... Får besøk senere idag og vi skal lage oss en stooooor salat og kose oss med det "grønne" *ler* Trening ble det ikke idag..jeg kom jo på at innerst og nederst på den store rotete boden min så har jeg faktisk flere treningsapparater av den mindre art. Hvorfor ikke bruke disse? Jeg kom meg ut i boden i går, tiltak bare det, åpnet opp, og så hvor langt ned begravet disse lå, da snudde jeg fort og utsatte det problemet. JADA jeg skal gjøre det etterpå Den ene er faktisk veldig grei å ha mens man sitter å leser (for jeg er jp student så blir mye sitting) Så da kan jeg bruke den mens jeg gjør skolearbeide. Flotterst! Får komme sterkere tilbake med treningen imorgen. Sambo er syk idag, så vil nødig ligge på gulvet og foreta mine atletiske bevegelser i hans åsyn..hehehehehe.... Gårsdagen var sofadag;) Digg! Bare kosa meg hjemme med masse lys og god tv underholdning. Ble en enklere middag i går også så er stolt. Vet ikke om jeg fortalte dere folkens, men i ekstase så forteller jeg igjen.. Har gått ned to kilo;=) Svever litt på den gleden ja;=) Skal innrømme det! Den dere lille fettpølsa som noen av oss heldige (?) utkårede får nederst på magen, har jeg nesten fått fjernet;) hvor herlig er ikke det. Bare å stå på, jeg gir meg ikke!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå