Gå til innhold

Det nye livet til Ambriel!


Ambriel

Anbefalte innlegg

Ja har lest i bloggen. Men det er godt å få det ut et sted vettu.... er ikke sånt man skal holde inni seg :klem:

Går greit her, stille og rolige dager.

Hehe, nei det hjelper faktisk veldig å få det ut, bare synes synd på dem som må lese det :lol:

Ja dagene her også er stille og rolige, begynner å bli gal av å ikke ha noe å gjøre :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Ambriel, gratulerer med ny bok! :klem: Husker jeg snakket litt med deg da jeg og kjæresten hadde gjort det slutt, og det er vondt å lese at du er i samme situasjon nå. Kjenner igjen tankene du forteller om.. synes også det var så rart å ikke få de obligatoriske nattameldingene, eller bare kosemeldinger. Vondt at alt plutselig er borte. Uff, håper det går bra med deg, og at du kommer sterkere ut av det hele :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ambriel, gratulerer med ny bok! :klem: Husker jeg snakket litt med deg da jeg og kjæresten hadde gjort det slutt, og det er vondt å lese at du er i samme situasjon nå. Kjenner igjen tankene du forteller om.. synes også det var så rart å ikke få de obligatoriske nattameldingene, eller bare kosemeldinger. Vondt at alt plutselig er borte. Uff, håper det går bra med deg, og at du kommer sterkere ut av det hele :Nikke:

Hei! Så koselig at du husket på meg :biggrin:

Ja det er veldig rart egentlig, men vi skilles jo som venner, og sender fortsatt litt nattameldinger og sånn til hverandre, jeg spurte sånn at overgangen plutselig ikke skulle bli så brå :sjenert: Kanskje det er dumt, men det fungerer for øyeblikket...

Håper du får en fin søndag! Var såvidt innom shoppingdagboken din og jeg så veldig mye fint, tror vi har litt lik smak egentlig, skal sjekke den ut litt mer senere :biggrin: Men nå skal jeg tilbake til sengen igjen :lol:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm, er ikke så møkkavær her hos oss :klø: Du er da ikke såååå langt unna... hmmmm... det kommer vel kanskje bortover hit snart :sukk: Men du har helt rett, hun liker ikke møkkavære, frøken fina :lol:

Nei jeg sitter nå her, R skulle hjelpe en kamerat med å flytte på noe musikkanlegg/utstyr så han stakk ut for 3 kvarter siden. Jeg har skrudd av litt lamper og tent litt stearinlys og sitter nå her og koser med med radioen på. Tenkte jeg skulle lage meg en kopp te også snart. Lurer på hva middagen idag blir, vi kjøpte egentlig inn til lasagne men så glemte jo selvfølgelig R å kjøpe kjøttdeig, og kom jo på det akkurat da butikken stengte, så han skulle se om han fikk stoppet innom en bensinstasjon og kjøper det på vei hjem.. hvis ikke vet jeg neimen ikke hva vi skal spise, ikke har vi brød heller :sukk:

Alt bra hos deg da Milla? hvordan har voffen det? Paddington var det ikke det han het? :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare få sagt at de folka som jobber på GET har egentlig ikke så veldig mye peiling på trådløst nettverk. For da jeg ringte å spurte på torsdag om det var mulig å få et modem med flere porter for nettverkskabler sa han at det ikke fantes, men ifølge venn av meg som jeg pratet med igår var det fullt mulig :klø: Og han på GET mente jeg måtte kjøpe en ny trådløs router som hadde flere porter for Lan og Wlan. Det gidder jeg ikke for de koster jo hvertfall 500 kroner, og skal jo bare bruke den trådløse her til jeg flytter, noe som forhåpentligvis er snart. Så da jeg snakket med denne kameraten min fortalte han at alt jeg trengte for å få både den stasjonære og den bærbare på nett samtidig var en trådløs usb stick, og de koster jo bare 200-300 kroner. Det var jo mye mer praktisk :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg klare planene for i morgen:

- Innom NAV og søke om dagpenger (hvis jeg har alle de rette papirene i orden). Hvis ikke så må dette utsettes til tirsdag.

- Innom Skeidar med nøkkelkort og stemplingskort.

- Innom expert/lefdal/elkjøp å kjøpe trådløs USB stick så jeg endelig kan få bruke den bærbare PCen min her!

- :lur:

-------------------------------------------------------------

Ser visst ut som om det blir en veldig usunn middag idag :sjenert: Kebab :sjenert: R fikk ikke tak i kjøttdeig, og det blir litt kjedelig å lage lasagne uten noe kjøtt i, så da løste vi det problemet lett :sjenert: Jaja, sunn får jeg prøve å være resten av uka da! :nigo:

:hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

Joda Paddington er hans navn, gode gutten :nigo: Han har det bare fint han. Akkurat nå ligger han i huset sitt på ryggen og bokstavelig talt snorker :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda Paddington er hans navn, gode gutten :nigo: Han har det bare fint han. Akkurat nå ligger han i huset sitt på ryggen og bokstavelig talt snorker :fnise:

Ååå :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen! :)

Hadde skrevet et lang innlegg, men plutselig bestemte pcen seg for å lukke alle sidene jeg hadde oppe :sur:

Idag stod jeg opp kl 7! :biggrin: Men er fremdeles trøtt siden jeg la meg ikke før kl 1 natt. Ble liggende å prate lenge med R, og det viser seg at han sitter igjen med mange av de samme tankene som meg, og at han ikke tar så lett på det som jeg trodde, om jeg tror helt på det er en annen sak :)

Fikk fortalt pappa igår at det nå er slutt, men han er på vei til Singapore, så er litt utilgjengelig akkurat nå. Men fikk fortalt at jeg veldig gjerne kunne tenke meg å dra til Usa for noen mnd, så han ringte meg og la igjen beskjed på tlfsvareren om at vi skulle snakkes og prøve å ordne noe :biggrin:

Litt spennende for nå vet jeg ikke helt hva som skjer fremover, litt skummelt er det jo også da :) Men jeg tror ting ordner seg, magefølelsen min sier det :)

Men nå er det NAV som står for tur, må opp å høre hva slags papirer de trenger osv...

- Innom NAV og søke om dagpenger (hvis jeg har alle de rette papirene i orden). Tror kanskje ikke jeg har rett på dagpenger, men får hvertfall svar om det idag!

- Innom Skeidar med nøkkelkort og stemplingskort.

- Innom expert/lefdal/elkjøp å kjøpe trådløs USB stick så jeg endelig kan få bruke den bærbare PCen min her!

- :lur: (kanskje utsatt til tirsdag :lol:)

Først frokost! :)

:klemmer:

Endret av Ambriel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen idag har vært innholdsrik!

Jeg hadde endelig mannet meg opp til å dra på NAV for å få informasjon ang dagpenger. Jeg er en person som hater å spørre om penger, og føler meg ukomfortabel med å bli spandert på (ja vet, rar sånn :lol:) Så på NAV blir jeg møtt av et jævla rasshøl (for å si det rett ut). Han ble nesten sur da jeg stilte spørsmål, for jeg ligger akkurat under grensa til dagpenger (siden nav av en eller annen merkelig grunn ikke regner med sykepenger som en del av det grunnlaget, skal man liksom straffes for at man er sykemeldt og ikke får lov av en lege å jobbe? :/), og han mente det var altfor dårlig av meg som bare hadde søkt på 5 jobber på 12 dager, sa det rett ut, sammen med det at siden jeg akkurat nå er åpen for de fleste jobber at jeg ikke var genuint interessert i arbeid :/ Fy søren, ble så sint at jeg hadde tårer i øynene da jeg gikk ut derfra! Årh!

Så tenkte jeg skulle opp igjen i morgen og snakke med en saksbehandler og klage litt, men da jeg kom hjem idag fikk jeg telefon fra det ene stedet hvor jeg har søkt jobb, og jeg skal på intervju i morgen! :danser::duskedame::strix::skya::nigo::bolledeig:

Ellers så har dagen vært veldig fin! Var innom Skeidar og fikk levert fra meg nøklene, traff gamlesjefen som skulle skrive attest til meg :) Dro nedom Kid interiør en tur også, og der hadde de jaggu et fat som jeg har sikla på i en evighet til halv pris! Så da kjøpte jeg det, og et pledd som jeg trodde var blått (viste seg å være grått, men jeg skal uansett ha det så), innom interiøravdelingen til Skeidar og der fant jeg jaggu to telysholdere som jeg falt pladask for, i sånn fattigmannssølv eller hva det heter :) Så har jeg fått kjøpt USB stick til den stasjonære så den skal komme på nett, men kommer fremdeles ikke på nett samtidig med den bærbare, den vil rett og slett ikke koble seg til :klø: Så må se på det sammen med noen som har peiling :)

Så kommer jeg hjem og da ringer R meg og forteller at han har fått distribusjonsavtale! Som betyr at CDen hans nå skal ut i butikkene ganske snart! :biggrin: Og 20 min etterpå får jeg telefon om jeg vil komme på intervju :biggrin: Nå kan ikke dagen bli stort bedre! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra med en så flott dag :tommelopp:

Masse lykke til på intervju imorgen! Hva slags jobb gjelder det...?

Det er innenfor møbler og interiør, så egentlig stort sett det samme som Skeidar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra å høre at du har hatt en fin dag! :Nikke:

Jeg var også på nav igår! Meldte meg arbeidsledig og alt det der. Forstår godt at du synes det er ubehagelig å "be" om dagpenger, jeg synes det var ubehagelig å bare være der :fnise: Føler meg så mislykket, arbeidsledig høres så utrolig kjipt ut. Jaja, får søke masse nå, og håpe det hjelper å ligge inne med cv ogsånn på nav.

Gratulerer med intervju!! :skya:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Uff jeg er nervøs for intervjuet! :redd: Vet ikke hva jeg skal ha på meg, må se ordentlig ut, og ha sko som "klikker", har noen støvletter med lave hæler, de kan jeg ha på :)

Gru-gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sko som klikker? :sjenert:

Håper intervjuet gikk fint!

:fnise: Sko som lager sånn klikkelyd :lol: venninna mi og meg kaller det bare klikkesko :nigo:

Skal være der kl 13 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...