Gå til innhold

MellonCollies dager

MellonCollie

Anbefalte innlegg

I sofaen - trøtt og sliten på en god måte. Har hatt husmorferie i Trondheim, bare meg. Mannen spanderte hotellrom på meg med alle bonuspoengene han har spart opp :fnise: Kost meg med jentene mine, den plassen er helt magisk.

Mannen og N har vært alene, for svigers ville gjerne låne D litt i helga og tok ham med på flyshowet i Oslo i går. Stooor stas!

N er på mange måter fin om dagen, utrolig deilig at hun nå går mye. Men hun er nok litt preget av barnehagestart og slitenhet, for hun kan rett og slett være ekstremt sint og sur her hjemme for tiden. Skjønner sjelden HVA hun er sur for..så jeg skylder på barnehagestart ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke fulgt opp veiing av meg selv siden jeg satte meg noen mål. Må gjøre det i morgen.

Men fra og med i dag er det full stopp på alt av godteri og brus for en tid fremover. Er det noe spesielt som bursdager etc, så kan jeg ta bittelitt. Men ikke noe ellers - jeg må stoppe hardt og brutalt.

Og det er allerede hardt :sjenert:

N har vært på 15mnd-kontroll i dag. Vokst MYE siden sist. Nå er hun 79 cm lang, og veier 11,3 kg.. Bolla mi :ler: Vaksine hadde gått kjempefint, så håper vi slipper unna noe bivirkninger også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem:

Så hyggelig å se deg innom! Gammelt ansikt med "nytt" nick om jeg ikke tar heeelt feil? ;)

Så digg med husmorferie :) Så ut på FB som at du har kost deg i Trondheim!

Åh ja, det var utrolig morsomt og koselig.. sosialt påfyll er aldri feil!

-------------------

I dag har D vært på sin første innebandytrening - og han tok det på strak arm. Skikkelig positivt overrasket! Han er jo egentlig litt skeptisk av seg, men han var helt med i dag. Og ganske sprøtt når jeg måtte innse at han har en sosial arena uten meg, for det viste seg jo at han kjente flere av barna. Unger på andre avdelinger i barnehagen, storebroren til ei i barnehagen osv.. Nabogutten var også med, og det visste vi jo fra før. Men det hjalp nok i forhold til trygghet det også :) Han ville ikke dra hjem, og spurte med en gang vi var ferdig hvor mange ganger han måtte sove før vi skulle tilbake :ler:

N derimot... hun har fått høy feber og har nettopp hatt 30 min intens skriking / gråting, helt fortvilet. På tross av paracet for et par timer siden.. Dumme vaksine :( Mannen dro på reise når D og jeg kom fra innebandy, så i natt er jeg alene. Wish me luck! Håper hun sover godt og er ferdig med gråt.. Håper hun blir frisk, slik at hun og jeg kan bruke dagen hjemme på å kose oss litt, blir jo ikke noe barnehage og jobb nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk hun reaksjon allerede? Jeg fikk beskjed om 5-12 dager :klo: Bedre reaksjonen kommer nå tenker jeg enn at jeg må gå og vente...Liten får jo alltid feber når hun har fått vaksine :daane:

Håper natta blir bra, så får dere kose dere hjemme imorgen :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk hun reaksjon allerede? Jeg fikk beskjed om 5-12 dager :klo: Bedre reaksjonen kommer nå tenker jeg enn at jeg må gå og vente...Liten får jo alltid feber når hun har fått vaksine :daane:

Håper natta blir bra, så får dere kose dere hjemme imorgen :hjerte:

Jeg antar i alle fall at det var vaksina, det var jo 4. dagen som hun ble syk sånn sett... hun er bare litt tidlig ute av seg :fnise: Vi har hatt SKIKKELIG reaksjon på denne, så håper dere slipper noe lignende.

Helt rett melloncollie :Nikke:

Håper natten har gått greit...

Har du noen dagbok for tiden, eller? Håper alt står fint til :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noen dagbok for tiden, eller? Håper alt står fint til :klem:

Nei ingen dagbok på meg lengre, bare blogger nå fordi jeg ikke vil ut offentlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøff helg. Snuppa virket bedre igjen på fredag, og vi hadde en OK dag hjemme. Lav feber på starten av dagen, og litt sutrete bare. Lørdag formiddag tok jeg med ungene i parken for å leke sammen med noen venner, men skjønte kjapt at N ikke var i form til sånt. Bare sutring og ville kun sitte på armen. Etter en stund dro vi til nyhuset og møtte mannen, og fant ut at vi byttet - jeg jobbet litt på huset mens han dro hjem med ungene.

Etter et par timer skulle jeg stikke innom hjemme, og i det jeg åpner opp døra slår en sur lukt mot meg... da hadde N kastet opp. Utover halve stua, oppover hele trappa og utover hele badegulvet oppe. Snakk om bra timing å komme hjem på ;)

Så har hun egentlig vært i OK form igjen frem til natt til i dag. Da var hun helt hysterisk, i 3-4 timer..... hyling og gråting. Og slik har hun visst vært store deler av dagen hjemme med mannen. Hun og jeg var alene hjemme etter jeg kom fra jobb, og da har hun heldigvis vært seg selv igjen. Tror hovedproblemet nå er at hun er utslitt. Hun har sovet ekstremt dårlig både natt og dag siden torsdag. Satse på at det snur nå.

Ellers går det virkelig fremover på nyhuset :hoppe: Rommet til N mangler bare lister nå, og fiksing inni klesskapet, så er det klart. Både D sitt rom og vårt rom er nå ferdigskrapet for gammel tapet, mer eller mindre. Klart til pussing, sparklig og maling :) Håper på å få malt ferdig før helga slik at vi kan legge gulv da. Det nærmer seg flytting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, slitsomt med syke barn. Både fysisk og psykisk. :sjenert: Jeg har så lyst til å ta over vondtene for henne, men det er dessverre ikke mulig. :gjeiper: Håper at hun er på bedringens vei ihvertfall. :kose:

:hoppe: Så gøy med nytt hus! :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis hatt friske barn siden mandag.

Jeg er lei av at barna mine våkner mellom 5.30 og 6. Stort sett HVER dag.

Jeg vil sove lenge mer enn den ene dagen i uka vi gir hverandre :(

:sleeping::natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner frustrasjonen din rundt søvn! :klemmer: Jeg var visst helt umulig sånn jeg også når jeg var liten, så mamma har forberedt meg på at det kan bli sånn for oss også en gang ;) Vi får håpe det er en periode som går fort over :) Selv om det kanskje er en fattig trøst akkurat nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner frustrasjonen din rundt søvn! :klemmer: Jeg var visst helt umulig sånn jeg også når jeg var liten, så mamma har forberedt meg på at det kan bli sånn for oss også en gang ;) Vi får håpe det er en periode som går fort over :) Selv om det kanskje er en fattig trøst akkurat nå ;)

Jada, jeg skal egentlig ikke krisemaksimere altså. I det store og hele så er vi jo veldig heldige - vet om mange som både har verre netter og tidligere morninger enn oss. Men trøtt blir man jammen! :ler:

----------------

Selv om jeg synes det er litt pes med mannen som reiser og lar meg sitte igjen med hus, bikkje og to unger, så skjønner jeg akkurat nå at jeg noen ganger gjør reisevirksomheten hans mer glamorøs enn den er ;) Rimelig glad for at jeg sitter trygt planta i sofaen hjemme nå, mens han sitter på en bitteliten flyplass midt i gokk etter å ha tilbrakt to timer på en annen flyplass og ventet på forsinket fly. De har nå landet en annen plass enn de egentlig skulle, vet ikke hvor bagasjen er..og har en 5 timers busstur foran seg før de nærmer seg hotellet. Og i morgen kl 7 er det fullt kjør på jobb hele dagen, før han er hjemme rundt midnatt.

Men jeg skulle gjerne hatt en hotellovernatting i ny og ne med jobben jeg også, altså ;)

Ellers vært en fin helg. Mannen har stort sett jobbet på huset, og jeg har hatt ungene. Var ute i parken og lekte i går, nøt finværet. Var sammen med ei vi møtte på babysvømminga til N, har ikke sett hverandre på lenge. Fint om de to småjentene kan bli litt vane med hverandre og kan leke litt.

I dag var vi sammen med vennepar og deres to unger. Skogstur og lek på uteplassen til en barnehage. Når vi kom hjem var begge ungene slitne og lekte fint sammen mens jeg fikset middag, og så var det barnetv og legging. Dagene flyr!

N har endelig startet å interessere seg litt for TV hun også. Er nok at hun er mer sliten på den tiden av døgnet nå som hun går i bhg, så da har hun litt ro i rumpa til å sitte stille ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig periode mellom meg og mannen. Hakker på hverandre og småkrangler hele tiden. Begge merker det, begge er lei, begge vil slutte. Men vi klarer ikke. Vi er sure på hverandre stadig vekk.

Jeg er lei meg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk dere :klem:

De siste dagene har heldigvis vært mye bedre. Det er nok veldig mye stress for oss nå, og da kommer den store forskjellen mellom oss frem; jeg trenger planlegging og kontroll, han orker ikke stress og "mas" og liker å ta ting litt som det kommer. Vi pleier å være flinke til å utnytte oss av at vi kan fylle hverandre ut, men nå har motsetningene satt oss helt opp mot hverandre.

Men som sagt, vi er nok over det verste nå. Vendepunktet var når mannen sendte en mail og fortalte at han hadde hyret inn et firma til å ta utvasken på huset vårt når vi flytter neste helg.. skuldrene mine ble kvitt ca 50 kg, og jeg ser på det som overkommelig og realistisk at vi kommer i mål med flytting i løpet av neste helg.

Denne helga har vi litt fri fra både oppussing og flytting. Mannen er i Oslo på Seigmennkonsert med kompisgjengen i dag, og jeg skal på reunion med russekullet fra vgs i morgen. Møter noen venninner før vi drar til lokalet, så det blir masse kvalitetstid!

N har nå fått to nye tenner, hjørnetennene oppe. Så da er det kun 2 hjørnetenner nede som mangler før settet er "komplett" med 16 stk! Blid og fin om dagen :)

D er også inne i en fin periode, hadde en liten periode med mye grensetesting igjen. Blir spennende å se hvordan de takler flyttingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle blir litt mer frynsete når det er stress på alle kanter. Lurt å leie inn noen til å vaske huset! :)

Håper dere koser dere begge to i helga, og får ladet batteriene til en ny uke :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...