Gå til innhold

MellonCollies dager

MellonCollie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Men du vet det, at det er ikke nødvendigvis bare vekta som sier noe da! :) Det aller viktigste er proposjoner, og ikke minst er det jo ulikt hvordan man er bygd..

Mitt største problem nå er som nevnt ikke vekta..men fordelingen av kiloene. Tynne bein, tynne armer. Ingen pupper. Og ekstrakiloene rett på magen. Valker som medfører at jeg ikke føler meg vel i kroppsnære klær. En ring som "presses" opp når jeg har på meg bukser. Ting som ikke har vært der før :(

Nå har vi fått pakket ned en god del ting vi ikke trenger den neste måneden eller to. Penservise, mye av vaser / karaffler etc osv. I morgen tar vi over nyhuset, og i morgen kveld kjører vi ned første del av "flyttelass" :hoppe:

Veldig greit å få unna en del ting her før vi skal ta bilder av huset neste uke. Halvannen uke til vårt hus legges ut nå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannens første uke på jobb etter permisjon og ferie, og reisinga er i gang. Var vekk hele tirsdag, og blir borte hele dagen i morgen..og på mandag. Med hussalg og oppussing og flytting i tillegg kan dette bli en spennende høst.

Jeg har hatt ferie denne uka, men D har vært i barnehagen. Jeg har stort sett kjørt rundt sammen med N for å fikse ting til hus her og der. Men det har vært rolig i bhg, og ved henting og levering har vi tatt oss goood tid slik at N har lekt med lekene, barna og med kontaktpersonen sin :) Strålende timing at hun jobbet denne uka! Så tilvenning kommer nok til å gå som en drøm, hun storkoser seg. Men nå har vi jo vært på samme sted som storebroren da, når hun starter på ordentlig er det jo en annen avdeling.

Denne helga blir et lite maratonløp. To barnebursdager (!), ett 30års-lag og N skal leveres til svigers siden jeg må jobbe kommende uke. Heldgivis har svigermor ferie og stiller opp...men hun skal da sove der 5 netter, så jeg dør litt ved tanken på å ha henne borte så lenge. Det var aldri så tøft å levere fra seg D, men N har vært mye mer "avhengig" av meg enn hva han var. Har ikke vært mye borte fra N...tror det vil gå veldig fint altså. Hun forguder jo besteforeldrene sine, den lille sjarmørjenta.

I dag tok hun forresten 2-3 skritt!! Men så kaster hun seg i armene mine umiddelbart, så hun føler seg nok ikke stødig :) Men uansett, hun kommer seg. Kanskje hun går LITT før hun starter i bhg i alle fall :nigo:

Jeg hadde egentlig håper på å la N leke litt med mormoren sin i morgen ettermiddag, så kunne jeg tatt med meg D på kino og sett Istid. Han er litt sår for at pappaen er begynt på jobb og reiser igjen, så hadde vært fint å snu det til noe positivt. Men moderne mormorer jobber fullt, og hun hadde kveldsvakt i morgen. Så da utgikk den planen :sur: Se om fadderene hennes er hjemme, kanskje hun kunne lekt der en time eller to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, nå er jeg så gira! Kom nettopp på at den ene av trønderjentene mine fyller 30 år første helga i sept. Jeg har lenge lett etter en unnskyldning etter å dra på besøk, savner folk så mye at jeg tidvis blir kvalm. Så det er jo den perfekte anledning! Skal ikke tenke "har egentlig ikke råd / tid" denne gangen, jeg orker ikke alltid være fornuftig. Det skal rett og slett prioriteres!

Fått tak i ei av de andre jentene, hun var også ivrig og med. Så da mangler vi bare å få tak i tredjemann og make it happen! Jeg vil på jentetur og samle verdens fineste igjen - DA er jeg bare MellonCollie, da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jenta mi gått 16 skritt helt selv!

Hos svigermor, etter vi hadde dratt... så vi har gått glipp av det - første gangen hun GIKK skikkelig alene, ikke bare noen få skritt.

Så stolt. Og så uendelig lei meg samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er huset klart til fotografering. Nesten, i alle fall. Godt mannen skal avspasere noen timer i morgen, så får han tatt siste del av vasking ;) Han har vært på reise siden kl 5 i dag tidlig, og fortsatt ikke hjemme..har i alle fall nok timer å ta av!

Jeg koser meg med den fantastiske serien Bachelor Pad :hoho: Guilty pleasure!! Nesten på nivå med Slankekrigen - men bare nesten ;)

I morgen skal vi ut og se på tapet, gulv / gulvbelegg osv. Gleder meg til å lage barnerom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare innom og oppdaterer meg. :vinke:

Lykke til på fotograferingen. Et tips fra en gammel traver i gamet: det er viktigere at det er ryddig enn at det er rent, for støv vises ikke på bildene. True story. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jepp - men det er veldig deilig å føle at det er skikkelig rent når sånt skal gjøres da ;) Dessuten, når vi fikk tatt en skikkelig sjau før bildetaking er det enklere å vedlikeholde frem til visning og ved evt privatvisninger! :)

Bildene ble i alle fall bra, og i dag er huset lagt ut :bond: Så spennende fremover!

Oppussing også godt i gang i nyhuset. Har valgt og bestilt gulv, og kjøpt inn maling til barnerommene. Aladdin hos D og Drøm hos N, fra Jotun. Blir så fint!! Mannen er og maler første strøket på rommet til N i dag. Hos D er det fortsatt endel tapetriving og skraping som gjenstår ;)

Jeg og ungene skal ha kosedag med flere utflukter i dag, venter til etter snuppa har sovet. Hun kom hjem igjen i går, og var bare blid og glad. Godt å ha hele familien samlet igjen :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter og har "hjemmekontor" - dvs er delvis på jobb. I dag er det nemlig jeg som har barnehagetilvenning på N. Mannen og N var i bhg i to timer i går, og det var bare kos og glede. Hun er en liten tøffing, som gjerne lekte på de store lekeapparatene ute sammen med alle barna. Hun er jo vane med det, vi har tilbrakt mye tid ute på lekeplasser etc.

Og storebror med hans lille kompisgjeng hang rundt henne som fluer. Beskyttet og lekte. De er fine unger!

I dag dro N og jeg dit ca 9.30, og når kl var 10 ble jeg sendt avgårde.. da hadde hun ikke enset meg omtrent. Vinket og hylte av fryd når kontaktpersonen hennes kjørte henne rundt i en lekebil, og de kjørte forbi meg.. når jeg skulle gå gikk de også ut for å leke, hun satt på armen til kontaktperson. Vinket til meg, og så pekte hun mot huskene. Ferdig med meg, liksom ;) Etter jeg dro har hun sovet (ble lagt i vogn og sov etter 2 min), og spist 2 skiver. Nå er de ute og leker igjen..

Tenk at en så stor omveltning for henne går så fint...de er så utrolig tilpasningsdyktige. Hun er så trygg. Jeg henter henne nok snart. Hele dager kommer tidsnok, mannen skal på reisejobb på torsdag :sjenert:

Og så; to privatvisninger avtalt :bond: I morgen, og torsdag. Og det er MANGE klikk på huset på finn.no... jeg har trua på salg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har det vært "vanlig" dag i barnehagen for N, leverte litt sent og hentet litt tidlig bare. Og det hadde gått som en drøm. Sovet to timer i vogna, og ellers bare vært blid. Lekt masse rundt de store barna, hun er veldig interessert i storebror&co ;)

To par har vært på privatvisning her, og begge var veldig interessert - god start!

I morgen er mannen på reise, så da henter jeg og ungene og vi drar og spiser på en kafé sammen med mamma. Hun tar med ungene ut i parken etterpå, og jeg drar hjem og har privatvisning for par nr 3. Hui hvor det går! Hva skulle man gjort uten besteforeldre sier jeg bare..

N har forresten utviklet seg endel på språkbiten. Nå hermer hun omtrent etter alt vi sier. Har også endel egne ord; mamma, pappa, juice, pus, se, der, hest. Og hun kan dyrelydene til hund, katt, kø og sau :hjerte: Lager verdens fineste voff-voff-lyd :ler: Hun går litt hver dag, men sjelden mer enn 3-4 skritt av gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fått ett bud allerede!! På prisantydning, og står til mandag (etter ordinær visning)!!

:hoppendeglad: :hoppendeglad: :hoppendeglad: :hoppendeglad: :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hus solgt - til kr 170.000 over prisantydning! WoopWoop!!

Og verdens morsomste sønn!

Meg: Pass deg, nå kommer mamma og fanger deg og kysser på deg!

D: Neeei, ikke fang meg i susseleken!

Meg: Susseleken? Er det noe dere leker i barnehagen?

D: Ja, de store jentene prøver å fange meg og susse på meg HELE dagen!!

:hoho: :hoho: Tøff hverdag! Skjønner jo at han liker seg i barnehagen og nesten ikke vil hjem :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så glemte jeg jo den andre;

Meg: Har M (bestekompis) kommet tilbake i barnehagen i dag?

D: JA, vi har lekt masse.

Meg: Hva hadde han gjort i ferien sin da?

D: Han hadde vært overalt.

(Liten pause, jeg sitter og kjører bil)

D igjen: Mamma, har vi også vært i det landet?

Meg: Hmm? Hvilket land tenker du på?

D: Overalt-landet, jo!

----------

3åringer, altså. Verdens fineste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ikke rart at jentene er litt forelsket i D ;)

Så kjekt at dere fikk solgt huset over pris! :hoppe: Lykke til med resten av flytting og oppussing :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På torsdag ble storebror fire år, og feiringene er nå unnagjort! 14 (!!) barn inntok huset vårt på torsdag, og i går var det familieselskap. Han har storkost seg, og huset er nå fylt opp av nye biler, Playmo og Lego :) I tillegg fikk han Nintendo DS av oss. Egentlig var planen trampoline, men ble litt mye styr midt oppi flyttinga. Så da fikk pappaen viljen sin ;) Og det var forsåvidt verdt det når han pakket oss - FOR en glede!! Han sa vel "tusen takk" ca 50 ganger fra han pakket den opp og vi kom til barnehage en time etter, hehe.

Ellers er to ting lært til neste års barnebursdag:

- Pølsekiosk er en bedre idé i hodet mitt enn i gjennomføring. I alle fall med 14 barn i alderen 2-4 år. Få de til å sitte i ro på en stol og bli der er cluet.........

- Når man har med seg 3åringen i butikk for å velge pappatallerkner, servietter etc... IKKE tenk "jaja, slike tuter er jo fine så vi kjøper ett til hvert barn" når han har lyst på de. NEI, 14 barn med hver sin tute er ingen god plan :dåne:

Ellers var det en tipptopp dag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra med vel overstått bursdagsfeiring :) Skjønner godt at barnebursdag kan bli litt slitsomt innimellom ;) Men man lærer vel stadig hva som fungerer og ikke... Synes du har vært kjempeflink uansett, selv om kanskje fløytene utgår neste år :ler:

Kos deg ihjel i Trondheim i helgen! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...