Gå til innhold

MellonCollies dager


MellonCollie

Anbefalte innlegg

Uff, er så ille når de ikke er i form.

lillegutt også hadde feber når han holdt på med de første tennene sine.

får håpe han er bedre i dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da tror jeg at jeg har litt bedre tid til å skrive enn sist...

Coxy: bryllupet er den 20. juni. Altså bare litt mer enn 3 måneder til :sjenert: Jeg tror vi kommer i mål, altså. Men det er fortsatt mye som skal gjøres.

Vi har fått så mye hyggelige reaksjoner på invitasjonene - morfar hadde visst blitt så rørt at det hadde kommet en liten tåre :overrasket: Ingen nei hittil, så det er trivelig :) Jeg prøvde kjolen min igjen i går, og den er fortsatt nydelig :lur: Men må nok muligens sy den litt inn ved puppene. Får se når jeg får rett undertøy under. Har handlet inn ca halvparten av alkoholen, og ser ut til at vi får ordnet en deal med billig brus. Ting faller på plass.

Så var det Lillegutt, ja. Han var våken ca hvert 20. minutt frem til midnatt på lørdag. Etter det sovnet han bedre, og vi var vel bare våkne 3-4 ganger frem til 6.30. Da ville han opp. Men vi sovnet igjen ved 8tiden, og sov til 10 begge to. Han hadde ikke noe feber på søndag, men var fortsatt litt snørrete. I dag er han helt fin i gjen :) Ingen tenner har kommet da, så det var vel en forkjølelse.

Var hos manuellterapeut i dag. Hun syntes lillegutt var veldig "utstrakt", og stiv i rygg / nakke. Hun fant to låsninger i nakke og i bekken, og vi fikk endel øvelser for å hjelpe ham med å endre bevegelsesmønster. Dette som hindrer ham i å snu seg rundt også, han bruker feil teknikk fordi han er stiv. Skal tilbake om ca 3 uker for oppfølging, så jeg er spent på om dette hjelper nå da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20. juni ja. Det er ikke lenge til.

vi skal i bryllup lørdagen før. vi giftet oss 16. juni, hadde en kjempefin dag. Syntes det var en fin tid å ha bryllup på.

Uff, stakkar lille D.

Får håpe dette hjelper han da.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra han er i bedre form!

Høres ut som bryllupsplanlegginga går kjempefint :tommelopp: Regner med du har nok å henge fingrene i for tida: Lillegutt, bryllupsplanlegging, jobbsøking og litt jobbing av og til også...

Stakkars D som hadde låsninger. Bra dere dro til manuellterapeuten da, som forhåpentligvis ordner opp. Blir spennende å se om han blir smidigere i bevegelsene.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20. juni ja. Det er ikke lenge til.

vi skal i bryllup lørdagen før. vi giftet oss 16. juni, hadde en kjempefin dag. Syntes det var en fin tid å ha bryllup på.

Uff, stakkar lille D.

Får håpe dette hjelper han da.

:klemmer:

Det går veldig fort fremover nå, ja. Bra jeg må skrive datoen her innimellom, får litt aha-opplevelser slik at jeg får ut fingeren på småting :ler:

Bra han er i bedre form!

Høres ut som bryllupsplanlegginga går kjempefint :tommelopp: Regner med du har nok å henge fingrene i for tida: Lillegutt, bryllupsplanlegging, jobbsøking og litt jobbing av og til også...

Stakkars D som hadde låsninger. Bra dere dro til manuellterapeuten da, som forhåpentligvis ordner opp. Blir spennende å se om han blir smidigere i bevegelsene.

:klemmer:

Når du ramser opp sånn så ser det jo veldig travelt ut :fnise: Men jeg har likevel masse tid til både TV og KG, så det kan ikke være så ille ;)

Ja, jeg er glad vi dro. Var jo ikke mange låsninger, og sikkert mange babyer som har det uten at det ordnes opp i. Men det kan nok gjøre ting litt enklere for ham. Må bare være flinke til å trene, nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har lillegutt og jeg vært på svømming alene, samboer var ikke helt i form. Men det gikk kjempefint. Tidligere har vi dykket fra kanten, men i dag var det tid for stup. Han holdt fast i hendene mine, og så dro jeg ham uti. Kjempeartig! Det er så koselig for tiden, alle barna er så glade allerede når vi er i garderoben. Vi foreldrene driver og planlegger en sammenkomst nå, vi ser jo tross alt endel til hverandre. Hadde vært gøy å funnet på noe alle sammen :)

Vi får ikke noe dreisen på middagsspisinga. Han vil aller helst bare spise fruktmos, evt grøt med bittelitt fruktmos på skjea.. Testet ut endel ulike fra både Nestle og småfolk (?). Men i dag hadde samboer og jeg hjemmelaget tomatsuppe til middag, og vi ga ham bittelitt på en skje bare for å se reaksjon. Og han ble HELT vill! Godt å se at det er noe mer enn frukt som kan spises. Så da får jeg teste ut noe middagslaging selv fremover. Noen som har tips til noe med tomat til baby?

Nå må jeg få brettet ferdig litt klær, og så skal det pakkes. Vi flyr til Trondheim i morgen, og er tilbake på lørdag. Gleder meg sånn! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra du fikk ham til å spise litt middag! Her tok det veldig lang tid før ungen likte middag. Nå eter han alt ;) Hjemmelaga tomatsuppe er sikkert godt for ham da. Lillebebisen her likte godt tomatsuppe med makoroni og egg. Ellers var fiskeboller i hvit saus den første middagen han likte.

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillegutt er mest glad grønnsaker med lam fra Nestle.

Kanskje spaghetti med tomatsaus hadde vært noe?

Har hørt om flere unger som ikke er så glad i glassmat, tror den smaker litt lite.

Så bra at svømmingen gikk så fint!!! Moro å se hvor flinke de blir!!!

God tur :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mente jeg hadde skrevet her i går, men finner det ikke igjen.... Hmm.. Jaja.. Ammetåka? :fnise:

Får :klemmer: litt på deg i dag da! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at han likte tomatsuppe! :hoppe: S liker ikke Nestlé sin mat så godt, Småfolk spiser han noenlunde bra av, men favoritten er Hipp- hva med å prøve det?

Koselig at dere koser dere slik i bassenget :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skjer det mye :)

Bryllupsforberedelser høres koselig ut! Det nærmer seg jo med stormskritt.

Stakkars D som hadde låsninger, det høres ikke noe særlig ut. Bra han får hjelp med å løse det opp.

Hos oss er heller ikke middag noen höjdare, men Amund spiser lapskaus på glass med god appetitt. Både mormors lapskaus fra Nestlé og Mors lapskaus fra Hipp (tror det var sånn), glir ned. Egentlig moro å se at de små har så sterke preferanser. Noe mat er bare fullstendig uaktuelt, mens noe annet ikke kan serveres fort nok! Søte små :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En utfordring når babyen ikke vil ha middag ja... Men det blir nok til slutt :) Vi har ikke hatt det problemet, han spiser stort sett alt.

Kanskje han liker det bedre hvis du lager selv? Det blir jo mer smakfullt da. Jeg begynte med potet og gulrot, deretter potet og blomkål, potet og brokkoli. Jeg bruker frossen grønnsaksblanding, så det er bare å slenge noen biter av den/de sorten(e) jeg vil ha oppi sammen med potetbitene. Lettvint og greit :) Etter hvert blandet jeg litt leverpostei oppi. Kyllingleverpostei er veldig populært her. Ser det står i boka om mat til spedbarn at man skal ha litt MM/MME sammen med maten i begynnelsen, men det har jeg ikke gjort.. :sjenert: Bruker litt rapsolje og kokevann.

Ble jo rene kokeboka dette, beklager at det ble så langt!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det nærmer seg jo bryllup jo :strix:

Kjekt med positive reaksjoner og mange ja-svar!!

Lykke til med å finne noe god middagsmat til gutten :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tusen takk for besøk og masse middagstips!

På middagsfornten går det fremover. Som flere av dere har tipset om, så prøvde vi et glass fra Hipp nå i Trondheim. Fant en med nudler/grønnsaker/kjøtt, og så det var endel tomat i den. Og det var suksess :) Så skal jeg forsøke å lage litt selv også denne uka.

Jeg er sliten i dag, men har hatt en veldig fin tur. Selve reisinga gikk kjempefint, Lillegutt sov gjennom det meste av flyturene. Og for en genial ting; på Værnes hadde de et bilsete stående ved spesialbagasjen. Så når jeg dro i dag kunne han settes i det mens jeg pakket ned vogna :hoppe: Utrolig smart! Bar ham i MeiTai'en ellers, så det gikk jo bra. Men ikke så lett å bøye seg med ham på magen ;)

Det har også gått fint å legge Lillegutt mens vi var borte. MEN. Både onsdag og torsdagskveld våknet han ca 22 og hylskrek i et par timer :overrasket: Skikkelig smertehyl hørtes det ut til. Så jeg fikk dessverre ikke så mye sosialtid på kvelden. Men var jo sammen med jentene hele dagen, så fikk jo skravlet mye uansett. Lillegutt er forkjøla og snørrer mye, og har veldig mye gult puss i øynene. Så det er vel kanskje det som plager ham. I tillegg virker det som han sliter litt med magen igjen. Heldigvis gikk kvelden/natta i går bra, så håper han er på bedringens vei. Men han er ikke helt i toppslag om dagen.

Har gått enormt mye de siste dagene, har bodd hos venninner litt utenfor sentrum og opp alle bakkene. Så nå er jeg blitt sprek ;) Savner Trondheim, jeg. Nydelig by. Fått møtt masse kjentfolk. Og handlet meg brudeundertøy! Fant et sett jeg likte supergodt, men som kostet 2500 kr. Og et jeg likte godt, men som kostet 1000 kr. Da ble det det siste gitt :ler: Glad jeg tok meg tid til å titte litt i flere butikker, selv om det første var veeeeldig pent.

I kveld blir det fotball og hjemmelaget pizza. Og banansplitt til dessert! Har savna kjæresten, så i kveld skal det koses :) Han hadde ryddet og vasket skikkelig til vi kom hjem. Kjempeflink!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulva35

:vinke: MellonCollie

Så bra at flyturen gikk fint og at dere hadde det koselig i Trondheim :) Dumt at lillegutt hadde det vondt om kvelden da :troest: God bedring til den lille goingen :hug: Ikke greit å være liten og syk.

Jeg også synes Trondheim er er fin by, men det er mange, mange år siden jeg har vært der nå.

Mamma bodde faktisk i Trondheim ca 1 år når hun var veldig ung. Hadde en kjæreste der, og hun jobbet på en resturant der.

Hun likte byen, men alikevel så mistrivdes hun så mye at hun gikk ned flere kilo i vekt. Var vel hjemlengselen vil jeg tro. 17 år og aldri vært hjemmefra var nok ikke så lett. Litt rart å like en by, men samtidig mistrives så mye, men sånn var det nå.

Noterer med :bryllup: dagen. Må jo bare feires inne hos meg også :strix:

Ha en fin søndag MellonCollie og lykke til i kveld :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...