Gjest pysepusen Skrevet 25. januar 2012 #1841 Del Skrevet 25. januar 2012 Gratulerer!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 25. januar 2012 #1842 Del Skrevet 25. januar 2012 (endret) Gratulerer!! Jeg fikk også ny jobb, i går Endret 25. januar 2012 av Ella* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 27. januar 2012 Forfatter #1843 Del Skrevet 27. januar 2012 Så gøy, Ella! Grattis til deg også Bare kjapt innom for å skryte av at vi nå straks setter kursen mot varmen. En uke på Gran Canaria skal gjøre godt N var på 8mnd-kontroll i dag. 9,1 kg og 70,5 cm lang. Fiiine jenta! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi! Skrevet 28. januar 2012 #1844 Del Skrevet 28. januar 2012 Gratulerer så mye med jobben og håper dere får en kjempefin tur Her går det kjempebra med hele gjengen. Dagene er altfor korte, men vi nyter i alle fall helgene til det fulle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 28. januar 2012 #1845 Del Skrevet 28. januar 2012 Gratulerer så mye med ny jobb! Håper dere storkoser dere i syden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 6. februar 2012 Forfatter #1846 Del Skrevet 6. februar 2012 Åhh, som jeg savner sol og varme!! Vi hadde en fantastisk deilig uke. Strålende sol hver dag, og mellom 20-25 grader. Godt å kunne ha på mindre klær, godt å spise alle måltider ute i frisk luft. Og ikke minst helt nydelig å bade med ungene. Det holdt med bassengbading for de, selv om D var ute opp til rumpa også i havet. Men der slekter han på pappaen sin og feiget ut Tror D synes det er litt tøft å komme tilbake til hverdagen igjen, uten is flere ganger om dagen og hamburger til middag Flyturen gikk også helt supert, ikke noe hyling, gråting eller sutring Jeg hadde jo forventet at det ble noe, men neida. Men det skal sies at vi voksne var riiiimelig slitne etter flyturen, for det tar på å skulle holde stemningen oppe i 5-6 timer altså...heldigvis sov de store deler av turen på vei hjem. Men nå er vi definitivt tilbake til hverdagen! Det skal spares pengemessig, i og med at jeg reduserer stillingen min fra og med april. Og sunnhetsmessig må jeg (vi) også inn i rett spor igjen. Var i butikken nå i kveld, det var hardt å styre unna sjokoladehylla...men jeg MÅ ta meg sammen! Ellers har N startet med å både vinke og å vise hvor stor hun er denne uka! Nå gjør hun gjerne begge deler på en gang, og fortsatt litt i hytt og pine. Men hun kan det i alle fall Morsomt å se hvordan hun oppfatter så mye mer av hva jeg sier til henne... Må ta med et lite gullkorn fra godgutten min også, kom et pr dager ut i ferien (han var veldig opptatt av å se på kaktuser, for i Biler-filmen ramler Lynet McQueen ut i kaktuser og stikker seg): D: Når jeg blir voksen, da kan jeg bestemme! Meg: OK, hva er det du skal bestemme da, da? D: At det ikke er lov å slå, og at det ikke er lov å bite. Meg: Det var veldig lurt. Er det noe mer du vil bestemme da? D: Ja, at man ikke skal ta på kaktusene! Jeg fortalte ham da at med så fine regler, så kan han få lov til å bestemme allerede nå, da trenger han ikke vente til han blir voksen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 6. februar 2012 #1847 Del Skrevet 6. februar 2012 Skjønner at det er litt hardt både for liten og stor å komme hjem til hverdagen igjen! Men høres ut som dere har kost dere veldig da Håper du skriver ned gullkornene fra D andre steder enn her også, så du har de lett tilgjengelig når han blir større Den gutten sier så mye morsomt Søtingen! Ha en fin kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 12. februar 2012 Forfatter #1848 Del Skrevet 12. februar 2012 Jeg har ikke vært så flink til å skrive i boka hans, men det er litt derfor jeg skriver denne dagboka også - for da har jeg ting samlet på en plass, med når ungene har gjort og sagt ulike ting. Så må jeg bare få det over i albumet også etterhvert ---------- Utrolig fin helg er over. I dag fikk jeg sove lenge, og ble vekket av mannen og ungene 9.30 - da trippet D etter å gi meg presanger, og et kort han hadde laget i barnehagen. Ellers hadde D og mannen funnet et "vinstativ" og en morter til meg, noe jeg har pratet om at vi trenger i lang tid. Så det var helt supert! Spiste tidlig lunsj hos mamma og pappa, de kom hjem fra Gran Canaria i går (hadde en uke til etter vi dro hjem, heldiggrisene!). Og resten av dagen har vi bare kost oss her hjemme. I går var vi ute og testet skøyter, alle mann. N slapp skøyter da, hun fikk lov til å slappe av i vogna mens vi andre holdt på Det var første gang for D, og mestringsfølelsen var laaaangt unna, så han ville ikke stå så lenge. Men han har pratet mye om det i dag, at han vil prøve igjen. Så ingen dårlige følelser i det minste. Jeg har vel heller ikke hatt skøyter på beina siden ungdomsskolen, så følte meg litt Bambi. Men moro var det! Ellers har mye tid i helga blitt brukt på kjøkkenet! Har bakt både brød og hvitløksbagetter til bruk i helga og til fryser, laget stor porsjon lasagne, og i dag hadde vi skinkestek med tilbehør + hjemmelaget sjokoladepudding og vaniljesaus til dessert. Og det finnes ikke bedre belønning enn en liten gutt som spiser 3 brødskiver av det nybakte brødet, store porsjoner middag og ikke minst som plutselig sitter og sleiker dessertskåla si når det er omtrent tomt Han har vært litt variabel i matlyst og matglede i det siste, så dette var godt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 13. februar 2012 Forfatter #1849 Del Skrevet 13. februar 2012 N har forresten blitt super på matspising. Alt av middagsglass går rett ned, hun spytter ikke ut noe denne jenta nei Så nå spiser hun ett helt glass til middag hver dag. Så nå skal jeg lage opp endel mat til henne selv en dag og fryse, gadd ikke gjøre det når hun ikke ville spise middag i hele tatt. Jeg er dødstrøtt og går snart på en smell..vi har jo ikke så halvgærne netter, men snuppa er våken 1 eller 2 ganger hver natt, og er inne i en litt dårlig sirkel hvor hun blir veeeldig våken og hvor vi ofte ender opp med at jeg tar henne i senga inntil meg. Da blir hun stille og sovner etterhvert. Og så er det jo start på dagen mellom 6 og 7, på minst en av ungene. Alltid. Jeg ønsker meg en hel natts uavbrutt søvn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 14. februar 2012 Forfatter #1850 Del Skrevet 14. februar 2012 Fredag som var hentet jeg forresten D tidlig i barnehagen, og så dro jeg og ungene på besøk til oldeforeldrene. Bestefar har vært så mye syk de siste månedene, og mens vi var på ferie trodde vi at vi kom til å miste ham...han ble da lagt inn på sykehus igjen, og tante ringte pappa rimelig fortvilet. Hun hadde ikke sett ham slik før. Pappa og jeg hadde stått på hvert vårt hotellrom dagen etter og sagt til henholdsvis mamma/mannen at nå har vi sett bestefar for siste gang. Men nei. Han karret seg gjennom denne også, og ble skrevet ut omtrent samtidig med at vi kom hjem fra ferien. Han har jo hatt prostatakreft, og de vet ikke om denne kan ha spredd seg til magen. Undersøkelsene for å finne ut det er så omfattende at de ikke vil gjennomføre det, og har det spredd seg kan de uansett ikke gjøre noe. Han er for gammel og svak. Det som er mest vondt nå er å se min store, sterke bestefar bli tynn og sliten. Og å se ham bli bitter. Han er bitter fordi de ikke finner ut hva som feiler ham og ikke kan hjelpe ham med smertelindring. Og dette går utover min stakkars bestemor. Bestefar som aldri har klaget og vært negativ i hele sitt liv. Det er nok en kombinasjon av medisiner og smerter som får ham til å tidvis oppføre seg litt annerledes enn han pleier... Men det var ekstra godt å se D krabbe opp i fanget til oldefaren for å vise ham noen biler. Og å se N på fanget til oldemoren, bablende og smilende. Jeg tror det gir noe ekstra energi, for å klare den tøffe hverdagen. Jeg vet at det ikke er lenge igjen. Det kan være 1 måned, det kan være 1 år. Jeg har aldri mistet noen nære før (i voksen alder), men nå må jeg snart takle det - samtidig som lillegutten min også vil oppleve det. Jeg tenker mye på det om dagen, og har nesten "dårlig samvittighet" for å tenke sånn på det.. mannen er jo ikke død enda. Men hodet mitt må prøve å forberede seg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 14. februar 2012 #1851 Del Skrevet 14. februar 2012 Har ikke ord...bare og litt til... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 15. februar 2012 Forfatter #1852 Del Skrevet 15. februar 2012 Har ikke ord...bare og litt til... Takk Diddles ------- Nå er mannen avgårde på reisejobb igjen, kommer hjem fredag formiddag håper vi. Så nå skal det trøstespises I tillegg innebærer det at jeg er alene om å klargjøre karnevalskostymet til D, han skal være tiger i år - etter eget ønske. Tigerdrakt er kjøpt inn, men den var uten hale! Så det må fikses. Og så gleder jeg meg vilt og hemningsløst til ansiktsmalingsprosess tidlig på fredagsmorgen. Jeg har høye ambisjoner om hvordan resultatet skal bli, og overvurderer nok mine evner en smule. Det kan bli en interessant tiger! N og jeg har vært på svømming igjen i dag, og hun var helt vill som alltid. Hun skremmer jo nesten de andre babyene med de intense gledeshylene sine. Hun er VELDIG høylytt om dagen Men hun er stort sett veldig lykkelig og fornøyd etter hun fant ut hvordan hun kom seg fremover! I tillegg har vi hatt to fine netter (bank i bordet!), så da blir både liten og stor glade. Har kuttet ned til to lurer på dagtid, kan være det som har hjulpet.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 17. februar 2012 Forfatter #1853 Del Skrevet 17. februar 2012 Feberen har igjen inntatt huset. D begynte å hoste litt i går kveld, og jeg syntes han var litt varm når han skulle legge seg. Han sov godt i natt på tross av hosting, og hadde ikke noe feber i dag tidlig. Så siden han hadde gledet seg sånn til karneval hadde jeg ikke hjerte til å holde ham hjemme, når han ikke var konkret syk. Ga beskjed til personalet om at de bare måtte ringe om de så han ble verre, men han holdt ut dagen Hadde vært litt slappere enn vanlig, da. Og feberen har kommet i løpet av dagen, så han er utilpass oppe i senga. Våkner ofte, og da er bare pappaen god nok..så glad jeg ikke er alene i kveld. Men en fantastisk fin tiger ble han, da! Og han hadde kost seg masse! I morgen kveld har vi egentlig invitert et vennepar hit, så håper ikke sykdom setter en stopper for det IGJEN. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 19. februar 2012 #1854 Del Skrevet 19. februar 2012 Høres ut som du har hatt noen litt tøffe dager nå... Vil bare gi deg en god Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 20. februar 2012 Forfatter #1855 Del Skrevet 20. februar 2012 Tusen tusen takk Lilywhite. Much needed. ------ På lørdag satt N på fanget til mannen sammen med D, og D spiste eple. N var så interessert, så mannen tok en eplebit som hun kunne gnage litt på. Og da skjedde det jeg har vært redd for, en eplebit satt seg fast. Mannen reagerte feil, og forsøkte å pirke etter den. Men jeg tok raskt over, og dunket i ryggen, og det gikk helt fint. Hun mistet aldri pusten eller noe. Veldig skremmende opplevelse, dog. Og i går ble hun forkjøla. Dvs, litt feber og hoste. Så da ble mannen og jeg litt betenkte; hva om litt av eplet gikk feil, og ned i lungene. Men samtidig; D har jo akkurat det samme. Feber om fredagen, og mye hoste på natta. N har ikke feber i dag, og hun er jo blid og fornøyd. Så jeg ser det an. Men natta i natt var et lite helvete. D våknet ved midnatt, og bare gråt. Tror det var vond hals og hoste som var hans greie, så han endte opp i gjestesenga sammen med mannen. Og N våknet litt etter, hun endte opp i dobbeltsenga sammen med meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 20. februar 2012 Forfatter #1856 Del Skrevet 20. februar 2012 Må bare dele starten på dagen i dag også. N lå naken på badegulvet som hun pleier, mens jeg dusja. Først når jeg kom ut av dusjen oppdaget jeg at hun hadde bæsjet OG tisset på gulvet, smurt seg godt inn i det - og også fått dratt BHen min + et plastsverd som D hadde lagt fra seg inn i smørja. Slang BHen og sverdet opp i badekaret, og tok med meg N Inn i dusjen. Og fikk så vasket kjapt over gulvet for å få vekk det verste før D kom opp. Ekkelt og ææææsj. Men likevel ganske så festelig å se uttrykket til D i det han tilfeldigvis titter opp i badekaret, og så tilbake på meg med store øyne "Mamma! Det er BÆSJ på sverdet mitt?!" For å si det sånn; badekar og badegulv er i alle fall godt vasket nå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 20. februar 2012 #1857 Del Skrevet 20. februar 2012 Det samme har skjedd her også. Og da var det skikkelig rennebæsj. Ææææsj. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 20. februar 2012 #1858 Del Skrevet 20. februar 2012 nettopp derfor venter jeg med å ta bleia av Liten til jeg erferdig og dusje og klar for å hente henne inni Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pysepusen Skrevet 20. februar 2012 #1859 Del Skrevet 20. februar 2012 hihi, sånn har vi hatt det også! Skikkelig festlig! Ellers så legger jeg igjen en stor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 21. februar 2012 Forfatter #1860 Del Skrevet 21. februar 2012 Vi har hatt uhellet før også, men da har hun i det minste vært veloppdragen og ligget pent på håndkleet sitt uten å smøre det utover Snuppa har fortsatt lav feber, litt hoste og rennende nese. Så i dag har hun sovet lurer inne, og da sover hun ikke like godt og like lenge. I tillegg sov hun i armkroken min mer eller mindre hele natt til i dag. Snek henne opp i egen seng kl 1, men kl 3 havnet hun tilbake hos meg gitt Trøster meg selv med at det er jo koselig at hun roer seg hos meg med en gang, og dette er jo en kort periode av livet. Men skulle gjerne sovet litt mer selv altså - og det er ikke så lett med varmeklump inntil meg Nå har hun også vært oppe i krabbepositur et par ganger. Står på alle fire og rugger i senga. Men er nok en stund til krabbing enda. Ellers er det en god uke på sosiale plan! Lørdag som var dro vi til et vennepar på ost og kjeks. Mamma kom hit og satt her mens ungene sov, for venneparet vårt hadde syke barn og ingen barnevakt som kunne komme til de. I går var jeg sammen med to venninner, og jammen ble jeg ikke servert ost og kjeks igjen! Og kommende lørdag skal jeg i bursdagsfest til ei venninne..de andre skal på byen, men det dropper nok jeg. Men uansett godt å komme seg ut litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå