Gå til innhold

Å si at vi stammer fra aper er bare en stor fornærmelse!

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Det er faktisk bred enighet i forskermiljøet på området om at vi IKKE stammer fra apen. Det de påstår er at ape og menneske har felles forfar. Der møter de det problemet at det tar mye lenger tid enn 150 - 200 000 år for en rase og mutere til en annen rase, og det finnes ingen arkeologiske funn som støtter påstanden. Derimot finnes det tusener av funn som støtter bibelens ord. se bare i jeriko, jerusalem, sumer (Irak) og hele veien rundt i midtøsten og asia...

Så rart. Nå har jeg studert arkeologi i fem år, og jeg kan finne frem noen hundre sider med beviser for deg om du vil... Men de har kanskje bare prøvd å lure meg, og fortalt sannheten til deg? :sprettoy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må man vite hva man snakker om for å kunne motsi en som vet hva de snakker om? Ja, med mindre man vil fremstå som en tulling. Hvis man ikke vet noe om det man snakker om så burde man enten diskutere med andre som ikke vet noe eller være stille, vitenskap er ikke et demokrati. Flertallet kan ta feil, flertallet kan være feilinformert, du er begge og med mindre du kan finne frem enten kilder eller bevis for de latterlige påstandene dine så blir det bare flaut for din egen del.

Dette oppfatter jeg som et patetisk forsøk på å kneble alle som vil si noe her inne! Ta med deg arrogansen din et annet sted, eller arkiver den! :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så rart. Nå har jeg studert arkeologi i fem år, og jeg kan finne frem noen hundre sider med beviser for deg om du vil... Men de har kanskje bare prøvd å lure meg, og fortalt sannheten til deg? :sprettoy:

Hvilke arkeologiske funn kan du vise til, som beviser en hvilkensomhellst arts mutering til en annen rase, på under 200 000 år? :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du skriver ting uten kilder, forventer du at folk skal tro på deg eller er ikke det så viktig? Bibelen sier at jorden er 6000 år gammel, at vann kan bli til vin, at pi = 3, osv. Hva er det vi skal se på i Jerusalem og Irak? At enkelte historiske hendelser i Bibelen faktisk skjedde? Eller at tryllekunstene til Jesus var ekte og steintavlene til Moses faktisk kom fra en Gud som snakket til mennesket før, men siden ikke har tatt kontakt?

Mangel på dypere leting mangler da dere og, om vi i det hele tatt mangler :jepp: , jeg tror mange kristne ser hva kristne forskere skriver om kreasjonisme og om feilene i evolusjon, mens mange ikke-troende gir seg jamt f... i hva det står skrevet om evolusjon men stoler på den store folkemassen.

Men ta eksempelet du kom med her, at PI i bibelen er lik 3 fordi det står:

2 krøn 4, 2

2 Så laget han det støpte hav. Det målte ti alen fra kant til kant og var helt rundt. Høyden var fem alen, og det trengtes en snor på tretti alen for å nå rundt det.

Og deler du omkretsen 30 på diameteren 10, så får du 3 her, ikke 3,14

Men leser du videre:

2krøn 4, 3-5

3 Nedenfor kanten var det bilder av okser rundt omkring. De gikk rundt havet, ti på hver alen. Det var to rader med okser, og de var støpt i ett med havet. 4 Havet stod på tolv okser; tre av dem vendte mot nord, tre mot vest, tre mot sør og tre mot øst. De stod alle med bakkroppen innover, og havet hvilte på dem. 5 Karet var en håndsbredd tykt, og kanten var laget som kanten på et beger, formet som en lotusblomst. Det rommet tre tusen bat.

Så om karet var et håndsbredt tykt og kanten formet som kanten på et beger, og det er den indre omkretsen på dette "støpte hav" som er 30 alen,

mens diameteren er som det står fra kant(ytterkant) til kant er 10, da kan det stemme mer enn 3, denne bibelske PI-en.

Du kan lese om det på engelsk her, ikke så mye:

Du kan se bilde av den her, den var stor, alen er stort.

Og om du vil så kan du prøve å forstå meningen med dette "støpte hav" her.

Det har jeg selv ikke gjort så mye, og det så gresk ut, men det er kjekt når jeg forstår det, greiest å ha en pastor som forklarer det til meg, bare han er dyktig til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke arkeologiske funn kan du vise til, som beviser en hvilkensomhellst arts mutering til en annen rase, på under 200 000 år? :popcorn:

Ingen, for det tallet har ingen som helst relevans. Jeg lurer litt på hvor du har tatt det fra? I hvilken sammenheng? Uansett mener biologene at skillet mellom sjimpanse/menneske skjedde for fem millioner år siden.

For det andre lurer jeg på hva du legger i rasebegrepet? (eller "art" som strengt tatt er det riktige begrepet her).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen, for det tallet har ingen som helst relevans. Jeg lurer litt på hvor du har tatt det fra? I hvilken sammenheng? Uansett mener biologene at skillet mellom sjimpanse/menneske skjedde for fem millioner år siden.

For det andre lurer jeg på hva du legger i rasebegrepet? (eller "art" som strengt tatt er det riktige begrepet her).

homo erectus, det oppreiste mennesket er vel ca 150 - 200 000 år. Og derfor har det tallet relevans. Og det er ART jeg snakker om, hvis du vil spikke flis.

Endret av Skvaldersjura
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Lucy" er det eldste funnet, og det lar seg ikke gjøre og mutere til en annen ART på så kort tid. Siden Lucy er ca 150 000 år gammel, har tallet absolutt relevans ja....

Ehm... Lucy er 3,2 millioner år gammel.

Hun er heller ikke det eldste funnet, man har så og si en komplett utviklingsrekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er heller ikke det eldste funnet, man har så og si en komplett utviklingsrekke.

jeg så at jeg blandet tallene litt her, jeg har litt formange debatter gående, men det er endret :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

homo erectus, det oppreiste mennesket er vel ca 150 - 200 000 år. Og derfor har det tallet relevans. Og det er ART jeg snakker om, hvis du vil spikke flis.

Der endret du den ja... Homo Erectus oppstod for ca 1,8 millioner år siden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der endret du den ja... Homo Erectus oppstod for ca 1,8 millioner år siden...

Sapiens! Homo sapiens, er ca 150 000 år. Ble utviklet på den afrikanske savannen for 150 - 200 000 år siden og vandret derfra for ca 100 000 år siden. Fornøyd? :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sapiens! Homo sapiens, er ca 150 000 år. Ble utviklet på den afrikanske savannen for 150 - 200 000 år siden og vandret derfra for ca 100 000 år siden. Fornøyd? :tristbla:

Joda, fornøyd med den!

...men selv om den oppstod for 150 000 år siden, betyr ikke det at den brukte 150 000 år på å mutere? Homo Erectus som Sapiens utviklet seg ut fra oppstod jo for 1,8 millioner år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, fornøyd med den!

...men selv om den oppstod for 150 000 år siden, betyr ikke det at den brukte 150 000 år på å mutere? Homo Erectus som Sapiens utviklet seg ut fra oppstod jo for 1,8 millioner år siden.

Så er vi enige om topicen i dette forumet da? Apen og mennesket er i slekt, men mennesket stammer IKKE fra apen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er vi enige om topicen i dette forumet da? Apen og mennesket er i slekt, men mennesket stammer IKKE fra apen.

Ja, det er vi. Vi stammer ikke fra nålevende aper :)

Endret av Pingting
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det denne Lucy du mener?

Og en påstand fra kreasjonister, så kommer evolusjonister med denne påstanden.

http://talkorigins.org/indexcc/CC/CC003.html

Som ikke er så truverdig likevel, forteller mer om desperate arkeologer så hadde brukt opp pengene på å finne "the missing link" som de fikk i oppgave da de tilfeldigvis snublet over Lucy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det denne Lucy du mener?

Og en påstand fra kreasjonister, så kommer evolusjonister med denne påstanden.

http://talkorigins.org/indexcc/CC/CC003.html

Som ikke er så truverdig likevel, forteller mer om desperate arkeologer så hadde brukt opp pengene på å finne "the missing link" som de fikk i oppgave da de tilfeldigvis snublet over Lucy.

Ja, den Lucy.

Jeg leser mellom linjene at du prøver å deskreditere vitenskapelige resultater, men jeg kan ikke se at du egentlig sa noe som helst... Hæ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noen mektige argumenter du serverer her. Tror nesten jeg blir nødt til å revurdere min tro på evolusjonsteorien.

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Ja, den Lucy.

Jeg leser mellom linjene at du prøver å deskreditere vitenskapelige resultater, men jeg kan ikke se at du egentlig sa noe som helst... Hæ?

Er ikke så mye å deskreditere i Lucy, dessuten gidder jeg ikke å være skråsikker i benfunn allikavel, har et ønske om å bli arkeolog, men det er 6-7 år med skole, om ikke mer, og går ikke tilbake på skolebenken så lenge for det når jeg har funnet Gud på annen måte, håper bare de nye arkeologer kan tenke litt utenom den vanlige evolusjonstanken når de finner benrester fra fortiden.

Jeg har hørt historien om letingen etter "missing link" som ble til funnet av Lucy. Hva har du hørt av denne historien om funnet av Lucy og dets ekspedisjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

håper bare de nye arkeologer kan tenke litt utenom den vanlige evolusjonstanken når de finner benrester fra fortiden.

Hvorfor det? Hva tror (håper) du de vil finne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurer på en ting om noen kan svare, vokser stedet på skallen der øyenbryna dine er så lenge du lever? Har prøvd å finne det ut på nett uten resultat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

håper bare de nye arkeologer kan tenke litt utenom den vanlige evolusjonstanken når de finner benrester fra fortiden.

Se, bein. Magi!

Framtidens arkeologer får det lettvint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...