Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Sommerbrud_*
Skrevet

Jeg prøver å finne smykker til bryllupet, og registrerer at det er en del "billige" diamanter å finne på ebay. Hva tror dere om det?

*skeptisk*

Gjest Pupsilure
Skrevet
Jeg prøver å finne smykker til bryllupet, og registrerer at det er en del "billige" diamanter å finne på ebay. Hva tror dere om det?

*skeptisk*

Jeg vet det! Har vurdert det selv.... :sjenert: Jeg aner rett og slett ikke om det kan være ekte. Du må isåfall velge en butikk som har solgt til flere tusen, og har nesten 100%. Du kan jo prøve å google litt, og se om noen har skrevet om det før.

Mamma fikk et nydelig diamantsmykke av sjefen sin. Han hadde vært i usa. Han hadde ikke gitt all verden for det. Var jo bare julegave til en ansatt. Hun fikk det taksert hos en gullsmed og det var verdt ca 10 000 kr!

Skrevet
Ja, den kom visst i dag :nigo: Og jeg er veldig fornøyd!! :hoppe: Noen småting kan jeg nok alltids klage på; krøllete etter å ha ligget sammenbrettet, altfor lang (men det er muligens min egen feil)

Men alt i alt er jeg veldig fornøyd. Stoffet var fint, og virker som det er god kvalitet. Den ligner ganske mye på bildet, men ikke 100%. Fargen var fin. Jeg trenger forresten ikke underskjørt tror jeg, for den stod veldig ut. Og jeg er redd for at det blir for varmt.

Jeg fikk med en smykke også, men det var bare noe ræl. Ikke noe jeg vil bruke. Men veldig hyggelig allikevel :nigo:

Ikke ble det nor toll/moms på den heller.

Så gøy å høre at du har fått kjolen, og enda bedre at du da var fornøyd!! NAg målene kan det jo også være din egen feil ja som du sier.

Huff KittyBambi, det var kjipt at du ikke fikk som forventet.. Håper du greier å selge den, om ikke bruke den til noe annet annen gang? :)

Da er vi iallefall 2 av 3 som er fornøyd fra samme selgeren!

Ellers, så fikk jeg verdens flotteste julegave, kjæresten hadde kjøpt ringene vi siklet på men som vi skulle vente med til vi fikk råd! <3 Det ble lesten en liten "forlovelseskaffe" hos foreldrene mine etter at maten og pakkene var overstått :)

God jul til dere alle!!

Skrevet
fant noe annet fint, som jeg skal vurdere å bestille til vår uformelle bryllupsfest : Servietter

Har sånne servietter selv,bestilte de på kortbutikken.no og jeg er kjempe fornøyd. Har lagt ut bilder av de på siden min :)

Skrevet
Har sånne servietter selv,bestilte de på kortbutikken.no og jeg er kjempe fornøyd. Har lagt ut bilder av de på siden min :)

Det var jo ikke dyrt for personlige servietter :) Hvor mange servietter regner man med 50 gjester? Blir vel hvertfall det dobbelte??

Synd jeg ikke ble fornøyd med kjolen ja.. Tør ikke kjøpe enda en fra ebay, så jeg må vel være en av de som punger ut flerfoldige tusen tenker jeg.. Dessverre! Men jeg er fornøyd med det andre jeg har kjøpt på ebay da, så anbefaler fortsatt ebay til folk, men kanskje ikke kjole, hehe.

Føler at bildet av kjolen ikke fremstilte kjolen riktig og at den på bildet ser mye mer eksklusiv ut enn den jeg fikk tilsendt. Den ser rett og slett billig ut. Får håpe jeg får solgt den videre og får litt fortjeneste hvertfall..

Skrevet

vi bestilte ikke mer enn 70 servietter til middagen, skal be ca 60 stk og så bestilte vi 90 stk av den litt mindre varianten, da det kommer noen flere til kakene :o) med frakt, trykking på serviettene og antal betalte vi ca 600kr.... om det er mye eller lite vet jeg ikke. Vi ville ha de srviettene :)

Skrevet

Hmm...

IDÈ : Kan jo søke på en bestemt kjole om jeg vet hva jeg ønsker (etter hva jeg har prøvd å salonger) og bestille det på ebay.. Har sjekket det ut nå og det er jo litt billigere - hvertfall halvparten av prisen.. Så dette er kanskje ingen dum idè.... :danse:

Skrevet

Hvis noen spør dere hvor dere har fått tak i kjoler, smykker, sjal osv.. (som dere har kjøpt på ebay), kommer dere til å være ærlige da? :lur:

Selv syns jeg at det er en kjempelur ide å handle fra ebay, for det er jo bloddyrt å handle sånne ting i vanlig butikk. Det er jo bare for en dag tenker jeg :)

Det kan hende jeg kommer til å si at jeg har handlet den fra nettet uten å gå i dybden på hvor jeg fikk den fra :gjeiper: Spørs hvem som spør!

Gjest Pupsilure
Skrevet

Har faktisk ikke tenkt så mye over om jeg kommer til å si det... Å bare si du kjøpte det fra nettet er jo lurt da :lur:

Skrevet
Hvis noen spør dere hvor dere har fått tak i kjoler, smykker, sjal osv.. (som dere har kjøpt på ebay), kommer dere til å være ærlige da? :lur:

Kommer nok til å si at den er kjøpt på ebay ja. Trenger ikke å gå så veldig i dybden på det, men vil ikke lyve og si den er kjøpt et annet sted.

Skrevet
Da har jeg også bestillt brudekjole på E-bay, så nå er jeg spent på resultatet!

Denne herligheten kom på under 900 kr inkl frakt

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewI...em=120352152425

oi, den var kjempefin! Det er en slik kjole jeg også kunne tenkt meg, ihvertfall med stropp rundt nakken :)

Hvilken farge valgte du ?

Du må gi beskjed når du får den :)

Skrevet

Disse serviettene dere snakker om er veldig flotte :)

Men man kan vel ikke få de med egendesignet monogram på så vidt jeg ser.. Noen som vet hvor man kan få tak i kaffeservietter der man kan velge sitt eget monogram?

Skrevet
oi, den var kjempefin! Det er en slik kjole jeg også kunne tenkt meg, ihvertfall med stropp rundt nakken :)

Hvilken farge valgte du ?

Du må gi beskjed når du får den :)

Jeg valgte rødt, så det bør bli ganske likt som på bildet.....

klart jeg skal si fra når jeg får den :jepp:

Skrevet (endret)

Noen som vet hvor denne kjolen kommer fra??

Designer, merke og leverandør?

Fant den på ebay hos selgeren jeg skal bytte kjole hos, men vil gjerne vite orginal leverandør først..

Vedlegg fjernet.

Reglene.

Arwen (mod)

Endret av Arwen
Gjest Pupsilure
Skrevet

Jeg har tittet gjennom hele kolleksjonen til Maggie Sottero nå, og den er ikke derfra hvertfall...

Skrevet
Noen som vet hvor denne kjolen kommer fra??

Designer, merke og leverandør?

Fant den på ebay hos selgeren jeg skal bytte kjole hos, men vil gjerne vite orginal leverandør først..

Hmm.. dette likner veldig på en av Maggie Sottero-kjolene jeg har prøvd, men har ikke funnet den igjen på hjemmesiden.

Men må si jeg er litt overrasket over naiviteten i forhold til å bestille kjole på Ebay. Selvsagt er dette oftest kopier (litt på kanten av loven?) av originaldesignere, og jeg ville aldri ha tvilt på at den kjolen som kom i posten hadde hatt magler eller var annerledes enn på bildet. Hadde nesten forventet det, og at stoffet/detaljene ikke var optimalt. At kjolene er sydd i Kina (så klart ikke av selger selv :) ) er underforstått, men det er også mange av originalkjolene. Men kvaliteten er naturligvis noe helt annet når man kjøper originalt. Hadde i alle fall ikke hatt noen forhåpninger om at kjolen var som på bildet hvis jeg hadde kjøpt over nettet.

For min egen del hadde jeg aldri tord å ta sjansen på å bestille fra Ebay. Ofte ser kjolene fine ut på bilder eller der de henger i salongen, men når man prøver de på kan realiteten i forhold til passform på deg selv være noe helt annet! Det har jeg erfart ved å prøve i salong. Man skal være ganske trygg på hva som passer en når man skal bestille på nett i alle fall.

Skrevet
Hmm.. dette likner veldig på en av Maggie Sottero-kjolene jeg har prøvd, men har ikke funnet den igjen på hjemmesiden.

Men må si jeg er litt overrasket over naiviteten i forhold til å bestille kjole på Ebay. Selvsagt er dette oftest kopier (litt på kanten av loven?) av originaldesignere, og jeg ville aldri ha tvilt på at den kjolen som kom i posten hadde hatt magler eller var annerledes enn på bildet. Hadde nesten forventet det, og at stoffet/detaljene ikke var optimalt. At kjolene er sydd i Kina (så klart ikke av selger selv :) ) er underforstått, men det er også mange av originalkjolene. Men kvaliteten er naturligvis noe helt annet når man kjøper originalt. Hadde i alle fall ikke hatt noen forhåpninger om at kjolen var som på bildet hvis jeg hadde kjøpt over nettet.

For min egen del hadde jeg aldri tord å ta sjansen på å bestille fra Ebay. Ofte ser kjolene fine ut på bilder eller der de henger i salongen, men når man prøver de på kan realiteten i forhold til passform på deg selv være noe helt annet! Det har jeg erfart ved å prøve i salong. Man skal være ganske trygg på hva som passer en når man skal bestille på nett i alle fall.

Ja det er jo klart at passformen kan være ulik. Men man får jo tilpasset kjolen etter sine mål, så sånn sett er man vel safe. Men betaler man 1000 kr for en kjole som er spesialtilpasset så blir man ikke økonomisk ruinert om det ikke skulle være bra.

Men jeg er enig i at man bør ha en viss kunnskap til hva som ser bra ut på en selv før man bestiller noe :)

Skrevet
Ja det er jo klart at passformen kan være ulik. Men man får jo tilpasset kjolen etter sine mål, så sånn sett er man vel safe. Men betaler man 1000 kr for en kjole som er spesialtilpasset så blir man ikke økonomisk ruinert om det ikke skulle være bra.

Men jeg er enig i at man bør ha en viss kunnskap til hva som ser bra ut på en selv før man bestiller noe :)

Det er klart - jeg har prøvd mange kjoler med ulike former, farger etc i salonger før jeg bestilte på nett. Jeg vet at kjolen blir sydd i Kina og er kopi, men det jeg trodde var at selgeren la ut sine egne bilder og reklamerte for det, ikke orginal bildene (trodde ikke det var lovlig). Derfor ble jeg såpass skuffet da jeg mottok kjolen. Ellers forstår jeg så klart at orginalen vil ha bedre kvalitet og være finere enn en kopi, men samtidig var jeg isåfall da naiv nok til å tro at selgeren hvertfall stilte med egne illustrasjoner.

Jeg valgte å ta sjansen på ebay fordi det var fornøyde kjøpere av selgeren + at prisen gjorde at det var verdt å ta sjansen. Forhåpentligvis får jeg en ny og fin kjole, men jeg regner med jeg må bestille i salong eller orginaler over nettet. (Dette selvfølgelig etter å ha prøvd akkurat denne bestemte modellen med str., farge etc).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...