Gå til innhold

Teknikk for å plage telefonselgeren


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

FORESTEN: til informasjon, alle sammen! Det er vel og bra at dere registrerer dere i Brønnøysund, men bare vær klar over at dette ikke reserverer deg mot mersalg/kundeoppfølging. Så om du har vært kunde et sted tidligere (selv om du ikke er det idag) har da dette selskapet lov til å ringe deg alikevel.

Da bør du sjekke en gang til, siden du trossalt jobber med dette:

http://www.datatilsynet.no/templates/article____394.aspx

Dette kan du IKKE reservere deg mot i Reservasjonsregisteret

Virksomheter har ikke plikt til å sjekke om ditt navn står i Reservasjonsregisteret dersom de har et løpende kundeforhold til deg. Med dette menes forhold der du har inngått en avtale av mer eller mindre formell grad, og der det er naturlig og nødvendig for kundepleien med en viss informasjon.

...

Et løpende kundeforhold opphører når kunden sier opp avtalen eller medlemskapet, eller når det ikke på lenge er kjøpt noe eller har vært kontakt mellom kunde og virksomheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da bør du sjekke en gang til, siden du trossalt jobber med dette:

http://www.datatilsynet.no/templates/article____394.aspx

For det første synes jeg det er litt bak mål at du faktisk forventer at alle som tar en jobb som telefonselger skal sette seg ned å lese alt av lover og regler rundt dette. Ja, selvsagt skal vi ha kjennskap til dette, men sånn jeg ser det er det ledernes ansvar å lære opp og gi korrekt informasjon til selgerne. Og at du liksom skal legge ansvaret på selgeren til å søke opp alt av regler og lovverk rundt dette for å forsikre seg at ikke lederne gir feilinformasjon er som nevnt bare litt dumt, og det er lett å se at du virkelig har satt deg inn i dette som en liten heksejakt. Noe som i mine øyne bare blir litt patetisk egentlig, siden du kan si nei på en bestemt måte, legge på, og faktisk bruke energi på noe konstruktivt. Om du absolutt skal plage noen, så ville jeg anbefale å gjøre det til noen face to face, da virker det plutselig ikke like feigt ;)

Dette er ikke mitt store karrierevalg heller (slutter om en uke) - og det jeg sa var ikke ment som forsvar, men som forklaring til alle de som blir illsinte så fort de hører at det er en selger, og truer med anmeldelse før selger for tid til å engang beklage seg og forklare hvorfor det kan hende de ringer. Jeg skal ta å spørre om det du sa, men nå har det seg jo også sånn at datatilsynets retningslinjer er ganske ukonkrete, da det ifølge ditt sitat ikke er noe konkret svar på hva "på lenge" er. Er det opp til bedriften å avgjøre dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forventer at du har satt deg inn i det når du er så "skråsikker" i det du skrev over her: "til informasjon, alle sammen" og "bare vær klar over at".

Og for å være helt ærlig, så forventer jeg at en selger setter seg inn i de regler som er nødvendig for å kunne utføre jobben på en riktig måte. Å legge ansvaret på andre, blir bare dumt. Jeg forventer at alle som har et yrke, faktisk vet hva de driver med. Ellers så får de få seg jobb et annet sted.

Heksejakt? Jeg har faktisk aldri vært uhøflig mot en telefonselger. Det verste jeg har gjort, er å slenge på røret da en engelsk telefonselger sa "fuck you" når jeg for 3 gangen (i samme samtale) sa at sjefen min var opptatt og ikke kunne ta telefonen.

Endret av Jade
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forventer at du har satt deg inn i det når du er så "skråsikker" i det du skrev over her: "til informasjon, alle sammen" og "bare vær klar over at".

Og for å være helt ærlig, så forventer jeg at en selger setter seg inn i de regler som er nødvendig for å kunne utføre jobben på en riktig måte. Å legge ansvaret på andre, blir bare dumt. Jeg forventer at alle som har et yrke, faktisk vet hva de driver med. Ellers så får de få seg jobb et annet sted.

Heksejakt? Jeg har faktisk aldri vært uhøflig mot en telefonselger. Det verste jeg har gjort, er å slenge på røret da en engelsk telefonselger sa "fuck you" når jeg for 3 gangen (i samme samtale) sa at sjefen min var opptatt og ikke kunne ta telefonen.

hnngh, desverre noen som ødelegger for alle. Men fuck you? Den er drøy.

Ang. hva du krever så står jeg på mitt. Jeg er enig i at en selger skal vite om brønnøysund og alt det der, men

a)Det er IKKE selger sitt ansvar hvem han/hun ringer, det er ikke vi som selgere som sitter og søker etter tilfeldige mennesker på telefonkatalogen, sjekker dem mot brønnøysund og så slår nummeret. Det vet jo selvsagt du og, listene blir gitt til callsenteret, lagt inn i databasen og vi selgere får bare opp samtalen på skjermen vår. Hvis du er BOMBESIKKER på at du er registrert med personnummer på den personen selger skal snakke med så kan du jo enten spørre om å få snakke med sjefen eller ringe selskapet (evt brønnøysund).

b)Jeg mener også fortsatt at som ansatt er det ikke din jobb å dobbeltsjekke alt sjefen din sier. "Lunchen er fra tolv til halv ett" - "OK, har du det skriftelig sånn at jeg er sikker?". Nettop. Foresten, siden du har satt deg så inn i dette her, kan du jo opplyse meg om det finnes noe mer konkrete regler enn dette:

Et løpende kundeforhold opphører når kunden sier opp avtalen eller medlemskapet, eller når det ikke på lenge er kjøpt noe eller har vært kontakt mellom kunde og virksomheten.

Fordi det der er jo helt generelt, og kan jo selvsagt lett omgåes, om ikke annet ved å ringe kunden en gang i mnd, sånn at det er løpende kontakt mellom kunde og virksomheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en datter å forsørge og er telefonselger. Ingen har tvunget meg til å bli det nei, men det var enten det, nattevakt på bensinstasjon (har ikke noen barnefar inne i bildet til å ta seg av dattern min så det hadde blitt vanskelig!), eller sosialen...

Jeg valgte da telefonselger. Jeg trenger ikke at noen synes synd på meg, jeg jobber for å klare meg, som de fleste andre.

Vi som er telefonselgere må tåle mye dritt! Noen ganger er jeg så sliten når jeg kommer hjem, sliten etter en hel dag med kjeft og press a sjef og gruppa om å selg, selge, selge.

Vi har en liten fastlønn og resten er provisjon. Så når folk sitter å dra ut tiden for å så si at de ikke skal ha noe alikevel så taper jeg penger som skulle gått til regninger, mat og klær til vesla. Det er alt for mange som drar ut tiden, gamle mennesker som er ensome, det er en ting, men at dere skal gjøre det for morroskyld? Går ann å ha litt respekt for andre mennesker som jobber for å leve. Er det bedre om jeg går på sosialen? Nei, jeg får neppe respekt da, for da er jeg jo en snylter og en taper?

Er nok med all kjeften jeg får. Noen skriker og kjefter, noen banner og kaller meg alt mulig rart.. Fortjener jeg virkelig ingen respekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Kommer helt an på hvilket prosjekt man sitter på og hva man selger.

Man skal jobbe ganske hardt men det er ikke umulig. Har jo fastlønn +provisjon. Jobber jo i en av de callsentrene i Norge som har mest inntjening =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke glad i telefonselgere, men det er i uansett et ærlig arbeid og er i hvertfall å foretrekke framfor arbeidsledighetstrygd.

Endret av Sol79
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anstendighet først

Så utrolig teit å starte en tråd med tema "hvordan plage og nedverdige andre"...for det er hva TS gjør.

Telefonselgere gjør en jobb og det er bare å ta telefonen og høflig si nei dersom du ikke ønsker produktet som tilbys, eller du kan la være å ta telefonen.

Det handler om respekt for andre uansett om du liker dem eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kollega av meg har en mann som ble oppringt av en selger som skulle selge et TV-abonnement:

- Vi har ikke strøm her, men hvis du har en gass-TV så kjøper jeg av deg

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har selv jobbet som telefonselger og med markedsundersøkelser og har endel erfaring med det å ta kontakt med folk. Da jeg jobbet som telefonselger fikk vi et to ukers kurs for å sette oss ordentlig inn i tingene, og vi fikk hverken lov til å lyve eller bruke en mal når vi ringte (ikke si f.eks.: "Hei, dette er ..., jeg ringer fra ..., det gjelder ..., har du to minutter?" med en monoton stemme). Etter dette har jeg blitt veldig opphengt i hvordan folk presenterer seg når de ringer. De fleste har en altfor monoton og kjedelig stemme (særlig de som gjør markedsundersøkelser, det blir ikke morsommere enn man gjør det til selv!).

Ellers er det endel selgere som er veldig frekke, da blir jeg provosert. En gang ringte det en fyr og sa med smørblid stemme: "Hei, Kari! Så hyggelig at du var hjemme nå, Kari!" Kari er moren min, og hun sto og lagde middag. Jeg var sulten og sliten og tente på alle plugger og sa: "Jeg er ikke Kari, og Kari er opptatt nå! Og dessuten synes jeg det er frekt av deg å snakke på den måten, når du helt tydelig ikke kjenner noen av oss!" Han ble dritsur og mente at jeg ikke skulle fortelle ham hvordan han gjorde jobben sin, og da sa jeg at jeg selv hadde jobbet som telefonselger og visste litt om hvordan man skulle oppføre seg når man ringer opp folk...

En annen gang var det en dame fra Telenor som ringte flere ganger og skulle selge meg bredbåndsabonnement. Da jeg sa at jeg ikke kunne ta den avgjørelsen der og da ble hun sur og sa skarpt: "Og hvorfor ikke det?? Dette er et engangstilbud og det vil ikke vare evig!" Jeg ble ganske forbløffet over hennes oppførsel og svarte ganske saklig at jeg tross alt bandt meg til ett års abonnement, og at jeg derfor ville sjekke opp prisene fra de ulike leverandørene før jeg bestemte meg, og at jeg dessverre hadde hatt mye annet å gjøre i det siste og derfor ikke hadde fått tenkt noe mer over saken. Da ble hun spak...

Før jeg registrerte meg i Brønnøysundregistrene mot telefonsalg pleide jeg å la dem snakke seg tomme og more meg over at de bare kjørte på og ikke stilte noen spørsmål til meg og aldri klarte å close salget... Da det fortsatt bare var stille, sa de gjerne: "Eh, så, vil du ha det, da?" Og så sa jeg: "Nei." Og da gikk luften ut av dem, gitt, og de bare takket for tiden eller noe sånt og la på, og forbannet sikkert den tiden jeg hadde spilt for dem... Poor bastards.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke glad i telefonselgere, men det er i uansett et ærlig arbeid og er i hvertfall å foretrekke framfor arbeidsledighetstrygd.

Så utrolig teit å starte en tråd med tema "hvordan plage og nedverdige andre"...for det er hva TS gjør.

Telefonselgere gjør en jobb og det er bare å ta telefonen og høflig si nei dersom du ikke ønsker produktet som tilbys, eller du kan la være å ta telefonen.

Det handler om respekt for andre uansett om du liker dem eller ikke.

Enig!

Jeg ville aldri klart å bevisst plage en telefonselger, uansett hvor lei jeg er av dem!!

Men jeg skal innrømme at jeg la på midt i en samtale for noen dager siden. Da ringte en som skulle selge meg haiolje eller noe slikt, og jeg sa pent "nei takk, jeg er ikke interessert". Men han fortsatte bare: Om jeg ikke var klar over hvor bra det var, at det beskyttet mot kreft, "og du vet sikkert heller ikke at..." om att og om att. Jeg satt ved middagsbordet med barna, og sa gjentatte ganger "nei takk, jeg er ikke interessert", jeg må ha sagt det 5 - 6 ganger. Han bare fortsatte som om han ikke hadde hørt meg, så jeg bare la på. og følte meg ikke som den frekke etter den samtalen.

Selv synes jeg de fleste selgere er hyggelige og høflige, men ganske pågående, klamme og "liksomfamiliære". Jeg liker ikke at de bruker navnet mitt mange ganger, eller spør meg om hvordan jeg har hatt det i ferien osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fy a meg
Selv synes jeg de fleste selgere er hyggelige og høflige, men ganske pågående, klamme og "liksomfamiliære". Jeg liker ikke at de bruker navnet mitt mange ganger, eller spør meg om hvordan jeg har hatt det i ferien osv.

Jeg liker ikke den familiære tonen. Her om dagen fikk jeg en telefon fra en kar med samme dialekt som meg og som snakket som om han kjente meg fra før. Han lurte på hvordan det sto til med meg og om været var bra, og fortalte om hvor vakkert det var hos han med solen som skinte over åsen i .... Jeg vrengte hjernen for å huske hvem denne fyren var, kunne ikke komme på om jeg kjente noen ved det navnet men omsider kom han fram til poenget - han takket for bidrag til denne foreningen tidligere og bla bla bla..... Da fikk han passet sitt påskrevet ad den familiære tonen han brukte. Han bare la på. :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, man skal ikke gjøre det. Markedsundersøkelser kan man ikke resevere seg mot på noen måte, og intervjuerne har IKKE lov til å fjerne folk fra listene etter eget skjønn.

Jeg vil også bare gjenta det freezepop sa: Selv om du er reservert, har selskaper du er kunde hos lov til å ringe deg opp for oppfølging, f.eks. netcom som gjerne vil selge deg nytt abonnement. Så firmaer du er kunde hos nytter det ikke å skjelle ut.

Klart det kan nytte! For da går ryktet videre til ledelsen i disse selskapene om at kundene blir så sinte når de ringer at selskapene kan bestemme seg for å la være i framtida. Forbrukermakt kalles det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Grafica

Det går sjeldent videre til ledelsen, det forsurer derimot arbeidsdagen til en hel rekke mennesker. Vil du utøve forbrukermakt, får du sende en klage til Forbrukerombudet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det kan nytte! For da går ryktet videre til ledelsen i disse selskapene om at kundene blir så sinte når de ringer at selskapene kan bestemme seg for å la være i framtida. Forbrukermakt kalles det.

Like mye "forbrukermakt" som å skjelle ut kassadama på RIMI fordi de ikke fører favorittmerket ditt.

Foresten:

Etter flere års arbeid er den nye markedsføringsloven endelig vedtatt. Her er de viktigste endringene:

Bedre reservasjon mot telefonsalg

Mer enn 1, 7 millioner forbrukere har reservert seg mot telefonsalg. Allikevel opplever mange å bli oppringt av telefonselgere. Reservasjonsordningen blir derfor forbedret, blant annet ved at telefonnummer kan legges i reservasjonsregisteret. Næringsdrivende som driver telefonsalg må etter 1. juni sjekke registeret hver måned, i motsetning til hver tredje måned i dag.

Krav om skriftlig bekreftelse ved telefonsalg

Forbrukerombudet har mottatt mange tusen klager fra forbrukere som har blitt lurt inn i avtaler de ikke ønsker å inngå. Det innføres nå en ny regel om at det alltid skal inngås en skriftlig avtale etter samtalen, for eksempel ved at selgeren sender en epost eller en sms til forbrukeren. Her skal alle viktige opplysninger gis, for eksempel pris, bindingstid og angrefrist. Bindende avtale er inngått først når forbrukeren har sendt en skriftlig bekreftelse til selgeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Annemone_*

Noen har vettet der de sitter. :murvegg: :murvegg: :murvegg: :murvegg:

Tråden om forslag til salgsteknikker for telefonselgere, provoserer meg såpass at jeg lager en mot-tråd.

For oss som er litt barnslige, og syns et enkelt nei og legge på røret er for tamt, hva foreslår du å gjøre når telefonterroristen ringer?

Selv har jeg innledet lang samtale om hvor interessant produktet er, og det må jeg nesten ha, men så plutselig slå over til "Nei, jeg skal ikke ha noe." "Klikk".

Og unnskylde meg med at jeg bare skal ta en kjele av plata e.l, legge fra meg røret og ikke plukke det opp igjen...

Flere forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
Annonse

[1] Category widget

Dette er åpenbart en gammel tråd, men kanskje det er på tide å plukke den opp igjen.

Jeg har nå lest gjennom hele denne tråden, og har ledd mye og kjent irritasjonen boble ved enkelte svar. Jobber selv som telefonselger, ikke fordi jeg må, nødvendigvis, men fordi som student så trenger jeg en fleksibel jobb. Jeg har ikke noe ønske om å sitte igjen med 200 000 kr i lån etter studietiden, så da velger jeg heller å jobbe.

Et par ting som har blitt nevnt noen ganger i denne tråden er dette med brønnøysundregisteret. Sånn som det er i dag er det nødvendig for deg som bruker å registrere deg minst en gang i året for å være sikker. Som selger kan ikke jeg se om du er registrert der, og jeg beklager meg alltid når jeg møter på noen som er det. Hvis du forteller meg dette, kommer jeg til å spørre om det er lenge siden, for så å forklare at du må oppdatere det en gang i året. Hvis du har bittelitt tålmodighet, så kan jeg også internreservere deg. I mitt selskap så informerer vi forresten om muligheten for reservasjon allerede i starten av samtalen.

Også dette med tidspunkt for når folk blir oppringt har blitt nevnt her. Det er visse regler for dette, vi kan ikke ringe etter klokken 21, og vi kan ikke ringe i helgene. Beklageligvis så er arbeidstiden vår satt, akkurat som din. Når du jobber i en butikk så kan du ikke klage hos sjefen fordi du må jobbe til klokken 22.00. Det er slik arbeidstiden din er satt opp, og da er det det du må forholde deg til. Jeg kan heller ikke vite om du må legge unger klokken 19:00, og at det er slemt gjort av meg å ringe da. Jeg kan ingenting for at du lager middag klokken 17:00, det hjelper ikke å kjefte.

Jeg sitter for øyeblikket og skriver en liste over de "triksene" som IKKE virker for å bli kvitt en selger. Vi blir lært opp til ikke å godta det første nei'et, enkelt og greit fordi det er en naturlig respons. Det er det samme som hvis du går inn i en klesbutikk, og en av de ansatte kommer bort og spør om du trenger hjelp. Den naturlige responsen på det er "nei, jeg bare ser" og så kommer du bort til den ansatte når du ikke finner det du ser etter. Derimot godtar jeg som oftest nei nr2, når jeg har stilt deg et spørsmål, eller hvis vi har kommet så langt som til at jeg har gitt deg et tilbud. Da ønsker jeg deg en god dag videre og stryker deg fra lista. Desverre er ikke det permanent, men du skal rent teoretisk sett være fri fra selskapet mitt i minst en måned, helst i tre måneder.

Det er også nevnt her at mange velger å kjefte på selgere. Her må jeg beklage på vegne av alle oss stakkars jævler som har ringt deg 3 ganger på en uke. Det er desverre ingen besøksteller bak navnet ditt, så vi kan ikke vite at en av våre kollegaer har ringt deg tidligere. Og å si "jeg er ikke interessert" før du så mye som har hørt hvor jeg ringer fra er heller ikke spesielt brukbart. Men for at vi skal ha råd til å betale regningene våre, så er vi avhengige av å ha salg, og det kommer ingen salg ut av å stryke alle som "ikke er interesserte" fra listen.

Derimot, hvis du, etter å ha hørt i det minste hvor jeg ringer fra, sier "jeg er desverre ikke interessert, jeg er ganske fornøyd med det jeg har i dag," (som et eksempel) på en pen måte, så velger mange av oss å være hyggelige tilbake, og i de fleste tilfeller faktisk fjerne navnet ditt fra ringelisten.

Jeg har full forståelse for alle som er sinte på telefonselgere, og jeg beklager på vegne av alle de som har oppført seg stygt mot dere, lurt dere og/eller på noen som helst måte har laget problemer. Det er desverre noen som ødelegger veldig for oss andre. Men du gjør ikke saken bedre av å være uhøflig, eller rent ut frekk, slik som mange av de vi ringer til desverre er.

Jeg ønsker ikke å presse på noen noe de ikke vil ha, men poenget mitt er at du kan umulig vite om du vil ha det jeg selger eller ikke før du har hørt hva jeg ringer for. Vi er normale mennesker, akkurat som naboen din, eller jenta i kassa på rimi. Du kjefter ikke på kelneren før du har fått maten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor det skal være nødvendig å reservere seg en gang i året. Det burde jo holde å reservere seg en gang!

Anonym poster: 6ed80a34a48eaa4f634fcade14399e6c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe du må ta opp med de som styrer brønnøysundregisteret.. Jeg vet bare at jeg ofte opplever å møte på mennesker som har reservert seg for mange år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det verste er de som begynner en samtale som om vi kjenner hverandre.

"Hei Trine, hvordan er været i Tønsberg i dag da?"

"Hallois Marit, har du fått med deg at det er mange unge rusmisbrukere i Ålesund? Jeg regner med at du vil gi et bidrag til å støtte blablabla for å hjelpe disse. HÆ?! Vil du ikke gi støtte?? Men er det ikke fælt da? Og HVA MENER DU AT VI SKAL GJØRE MED DET PROBLEMET om du ikke bidrar??"

Jeg ble oppringt mange ganger i vår. Jeg er student og leser mye, samtidig som jeg også har en sykdom som gjør at jeg har økt søvnbehov; jeg sover ofte på dagtid/ettermiddagen også, i tillegg til på natta. Da er det dumt å sette telefonen på lydløs, fordi jeg kan motta anrop som jeg ønsker å få med meg (fra familie, jobb, venner/studiekamerater), så lyden "må" være på. Dette er selsagt ikke noe telefonselgerne vet om, så de kan vel ikke klandres, men for meg så er det ganske plagsomt når jeg blir forstyrret i lesingen eller faktisk blir vekket av disse totalt unødvendige oppringningene. Men jeg regner med at jeg ikke er den eneste som synes det er plagsomt å motta uinteressante telefonsamtaler i hytt og pine; feks hvis man trener, spiser middag eller hva som helst annet så er det jo irriterende når man mottar samtaler man ikke ønsker.

Etter å ha blitt oppringt mange ganger, bare ignorerte jeg det fullstendig, enten ved å bare la telefonen ringe (lydløst) eller å ta den, men ikke svare/bare spille musikk/besøket mitt lagde rare lyder osv. Man får ikke mer gøy enn man lager selv :gjeiper: Men det er jo ikke noen god løsning, for da ringer de jo bare igjen og igjen...

Jeg har blitt mest plaget av stadige oppringninger fra de som driver med markedsundersøkelser, som det dessverre (og merkelig nok!) ikke går an å reservere seg imot (ellers er jeg registrert i Brreg, men har likevel mottatt anrop fra feks. teleselskaper som jeg aldri har hatt noe kundeforhold til tidligere). Fordelen er at spørreundersøkelsesringerne som regel er enklere å legge på fra enn telefonselgerne, som jeg føler er mer innpåslitne og virkelig trenger salg. Det kunne aldri falt meg inn å kjøpe noe bare på grunn av en rask telefonoppringning, så hos meg har de ingenting å hente uansett. Jeg er typen som gjør overdrevent mye research før jeg kjøper noen (større) ting eller abonnementer :popcorn:

Redningen for min del var rett og slett en enkel funksjon i den nye telefonen min. Når jeg legger på, trykker jeg ja på at jeg vil lagre nummeret som en kontakt på telefonen. Så går jeg inn på kontakten og velger "Blokker anroper: På". Da vil telefonen automatisk blokkere anrop fra dette nummeret, og jeg slipper altså at de ringer meg :jepp: Jeg la inn kontakter når de ulike selskapene ringte, og etter et par uker hvor jeg gjorde dette har jeg ikke fått en eneste oppringning i løpet av de to månedene som er gått etterpå :)

Om telefonen din ikke har en slik funksjon (min forrige hadde ikke det), så går det helt sikkert an å laste ned en app for det!

Anonym poster: 390a84d87239157dbc2df110bcbc0f65

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...