Gå til innhold

Viktoria sin dagbok

Viktoria85

Anbefalte innlegg

:strix: Gratulerer med klaff på første forsøk :strix:

Har fulgt med her som smugleser, men føler jeg må legge igjen et :hoppe: spor :fnise:

Du skriver veldig detaljert og fint, spennende å lese om forsøket deres for meg som ikke har vært borti noe slikt.

:klemmer:

Hei Sommerfuglen, og velkommen i dagboka mi :)

Veldig hyggelig at du legger igjen et spor, det setter jeg stor pris på :)

--------

Kvalmen har de siste dagene blitt en del verre. På lørdagskveld når vi kjørte hjem fra et besøk, ble jeg så kvalm at vi måtte stoppe bilen slik at jeg kunne få litt frisk luft. Da var det ikke langt fra at jeg kastet opp. Skikkelig ekkel følelse! Mamma sier at uke 7 og 8 var de verste ukene for henne, og jeg er jo midt i uke 7 nå, så da har jeg vel 1,5 uke med sterkere kvalme foran meg. Men for all del, jeg klager ikke. Tenker på svigerinna mi som var kvalm i 8 hele mnd. Hun kastet opp flere ganger til dagen de første 4-5 mnd. Stakkar dame! Jeg er veldig glad for at jeg ikke blir kvalm før i 14-15-tiden. Da slipper jeg å bli sykemeldt for kvalme, og får jobbet en god del. For meg som ikke er fast ansatt så betyr det veldig mye. Jobber jeg ikke, får jeg heller ikke lønn, og det vil jeg jo gjerne ha :)

Puppene er fremdeles ekstremt ømme. Jeg våkner av at puppene er vonde når jeg snur meg på natta. Men jeg klager ikke på det heller. Det er jo et godt tegn på at babyen fremdeles er godt festet :)

Håper dere har det bra alle sammen! Ha en god uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 2 uker senere...

Kvalmen er på topp denne uka, og det er også hcg-nivået har jeg sett. Hormonivået dabber av etter denne uka, så satser på at kvalmen også gjør det. Men det er ikke for ille altså. Går veldig greit når jeg spiser regelmessig, da slipper jeg unna de store kvalmebølgene.

I dag er jeg 8+5 og vi har vært på tidlig ultralyd på Rikshospitalet. Vi fikk se et nydelig, lite bankende hjerte! :hjerte::hoppe: Babyen vår er 19 mm i dag, og alt så kjempefint ut, og legen var veldig fornøyd med alt :) Jeg er så lykkelig og lettet over at alt er fint, og det er mannen også!

Endret av Viktoria85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at alt står bra til med dere til tross for kvalme, og koselig at dere har fått høre hjertelyden! :rodmer:

Håper alt fortsetter like bra, nå er det ikke lenge igjen til "trygge" 12 uker! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at alt står bra til med dere til tross for kvalme, og koselig at dere har fått høre hjertelyden! :rodmer:

Håper alt fortsetter like bra, nå er det ikke lenge igjen til "trygge" 12 uker! :)

Vi fikk dessverre ikke hørt hjerte, men vi fikk sett at det flimret på ultralydskjermen. Veldig gøy! Det er jammen ikke lenge igjen til 12 uker nei. Jeg syns det går veldig raskt, mens Mamma syns det går skikkelig tregt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk dessverre ikke hørt hjerte, men vi fikk sett at det flimret på ultralydskjermen. Veldig gøy! Det er jammen ikke lenge igjen til 12 uker nei. Jeg syns det går veldig raskt, mens Mamma syns det går skikkelig tregt :)

Ahh, jeg leste høre og ikke se, men et bankende hjerte er strålende uansett! :jepp: Kanskje litt tidlig med hjertelyd i uke 8/9 når jeg tenker meg om.. :sjenert:

Innbiller meg at de første 12 ukene ofte kan gå tregt, så det må være deilig å føle at det går raskt! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å så moro! :hoppe: Kjempeglad på deres vegne, det er STORT å se en liten bønne med bankende hjerte på skjermen. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så moro! :hoppe: Kjempeglad på deres vegne, det er STORT å se en liten bønne med bankende hjerte på skjermen. :rodmer:

Ja, det var helt fantastisk å se! Godt å vite at hjertet faktisk slår, og at babyen vår forhåpentligvis utvikler seg slik den skal.

Begynner på uke 10 i dag! :strix::strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh, jeg leste høre og ikke se, men et bankende hjerte er strålende uansett! :jepp: Kanskje litt tidlig med hjertelyd i uke 8/9 når jeg tenker meg om.. :sjenert:

Innbiller meg at de første 12 ukene ofte kan gå tregt, så det må være deilig å føle at det går raskt! :jepp:

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var helt fantastisk å se! Godt å vite at hjertet faktisk slår, og at babyen vår forhåpentligvis utvikler seg slik den skal.

Begynner på uke 10 i dag! :strix::strix:

:strix: for at du går inn i den tiende uka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg ringt å bestilt første kontrolltime hos fastlegen. Det blir fredag 18. mars, 13.50. Gleder meg :) Har lyst å spørre om hun kan ta ultralyd for å sjekke enda en gang at alt er greit :) Er jo veldig bekymret for at ting ikke er som det skal, selv om alt føles veldig greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så stas med første kontrolltime! :)

Høres veldig lovende ut at alt føles greit, men skjønner godt at du vil ha en ekstra sjekk om du kan. Det er jo betryggende å få det bekreftet! :Nikke:

Hvordan går det med kvalmen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Da har jeg vært hos legen. Det var egentlig ikke så mye som skjedde. Litt skuffet egentlig. Leverte urinprøve, og kontrodama tok et lite stikk i fingern for å måle blodprosenten. Begge deler var helt fint. Inne hos legen fikk jeg helsekort for gravide, en bok om det å være gravid og ha små barn, et BAM-blad, og to ark med blodprøvetaking. Blodprøvene skulle jeg egentlig tatt i dag, men jeg var kvalm og trøtt så jeg tar de i morgen i stedet. Det har ingenting å bety, for jeg skal ikke tilbake til legen før om 2 uker, tirsdag 5. april kl 13.50.

Da skal hun ta en ordentlig undersøkelse sa hun, for da hadde hun fått svar på blodprøvene. Vet ikke hva hun legger i det, men regner med at det er blodtrykk, vekt, høyde, osv. Håper hun hører på hjertelyd også, for det ville hun ikke på fredag. Hun mente at det var såpass tidlig at det var vanskelig å høre, og at jeg hadde blitt stresset hvis jeg ikke hadde hørt hjertet. Tror ikke jeg hadde blitt stresset for jeg vet jo at det er vanskelig å få til. Men men, satser på at jeg får høre hjertet om 2 uker :)

Nå har vi fortalt til hele slekta at vi skal bli foreldre i begynnelsen av oktober :) Veldig gøy! Jeg sa det til sjefen på jobb i dag. Hun ble veldig glad, gratulerte meg og gav meg klem :) Hadde tenkt å si det til flere kollegaer i dag, men det ble ikke tid og anledning til det. Får ta det i morgen, eller en annen dag det passer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fint at alt så bra ut hos legen! Og superkoselig at dere har begynt å fortelle det til slekt og kollegaer. :happy:

Krysser fingre for at du får høre hjertet neste gang! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Hei igjen!

Ikke så mye som skjer her. Magen vokser litt, men for meg virker det bare som om det er fettlaget som vokser ;) Men kan faktisk kjenne livmoren godt over symfysebeinet nå, og det er jo ganske gøy. Begynte på uke 14 på torsdag, og syns tiden har gått veldig raskt.

Kvalmen er nesten borte. Kjenner det fremdeles når jeg sitter på i bil, og når jeg er veldig trøtt eller sulten. Men absolutt i veldig god form! :)

På tirsdag 5/4 er det legetime igjen. Da tenkte jeg å ta med meg mannen også. Vet ikke om dette er vanlig, men har veldig lyst å ha han der hvis hun skal prøve å finne hjertelyden. Er jo veldig gøy for han også å høre, og så er det veldig godt å være begge to hvis legen ikke finner hjertelyden. Håper virkelig vi får høre den! Det er jo en forsikring på at alt er bra.

Nei, nå er jeg skikkelig kvalm, og det betyr at jeg må spise litt. Skiver med ost, ketchup og oregano i stekeovnene høres fristende ut, så jeg tror det blir lunsjen i dag :)

Ha en god helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så artig å høre at alt ser bra ut og at du er kvalm. ;)

Ville bare tipse deg om å ta opp hjertelyden på mobilen når du er hos legen på tirsdag. Veldig koselig å ha opptak av den, og så kan det jo være litt moro å la f.eks. besteforeldre høre også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så artig å høre at alt ser bra ut og at du er kvalm. ;)

Ville bare tipse deg om å ta opp hjertelyden på mobilen når du er hos legen på tirsdag. Veldig koselig å ha opptak av den, og så kan det jo være litt moro å la f.eks. besteforeldre høre også. :)

Det å ta opp hjertelyden har jeg tenkt på selv også faktisk. Dvs. jeg lurte på om jeg skulle filme det, men er jo mye bedre å ha det som en lydfil :) Nå har jeg sjekket litt på mobilen og lagret lydopptak som en snarvei. Så da er vi klar til legetime på tirsdag :)

Takk for et godt tips Kirin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Håper dere har hatt en fin kontroll hos legen i dag! Skjønner godt at du gjerne vil høre hjertelyden, så jeg krysser fingrene for at det var mulig å finne den. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi vært hos legen, og der målte hun vekt, blodtrykk og sist men ikke minst sjekket hun HJERTELYDEN! Det var helt fantastisk å høre! :hoppendeglad: Det gjør at det blir mye mer virkelig med en gang.

Jeg hadde en helt forferdelig drøm i natt om at legen ikke fant hjertelyd, og at ungen derfor ikke levde lenger. Jeg var veldig glad når jeg våknet og fant ut at det var en drøm. Men det hang litt igjen på legetimen tror jeg, for legen måtte måle blodtrykket mitt to ganger for det var så høyt første gangen. Hehe, jeg var nok ganske nervøs for om hun kom til å finne hjertelyden.

Ny legetime 3/5, om 4 uker. Legen skulle sende henvisning til ordinær ultralyd, og den blir i uke 16-20, altså om 2-6 uker. Gleder oss til den, men er nervøs også for om alt er bra. Håper det er det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg tok opp hjertelyden med mobilen, Kirin :) Skal se om jeg kanskje får lagt den ut her :) 145 hjerteslag i minuttet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...