Gå til innhold

Viktoria sin dagbok


Viktoria85

Anbefalte innlegg

Nå vet ikke jeg akkurat hva slags test du bruker, men jeg brukt et par sånne der én strek = negativ og to streker = positiv. Begge de to var negative, men etter å ha ligget en stund så dukket den andre streken opp uansett.

Hva med å teste med en digital test slik som Belle foreslår? Da får man et brutalt "Gravid" eller "Ikke gravid" til svar og det er lite rom for tolkning. :)

Krysser fingrene for dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe, Kokos. Det er slike tester jeg også bruker :)

Jeg har faktisk en digital test liggende, men på den står det at en skal ta den fire dager før forventet mens. Problemet er at jeg vet ikke hvordan man regner når det er fryseforsøk. Skal en telle med de to dagene egget lå til dyrking å lab'en før det blir fryst ned? Da er jeg i tilfelle 3+4 nå. Hvis ikke er jeg 3+2, altså at det er 5 dager til forventet mens.

Og så syns jeg faktisk det er litt gøy å tolke tester :) Så lenge det er usikkerhet er det håp, hehe. Jeg tror ikke jeg tørr å ta en digital test før jeg er ganske sikker på at jeg er gravid.

Blir spennende å se i morgen tidlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte jo ikke å vente til i morgen tidlig. Testet en gang til nå for en time siden, og den viste dette (se bildet).

post-24856-0-30987400-1376507443_thumb.j

Mye sterkere strek, og til og med på kvelden etter bare tre timer siden sist jeg tisset. Jeg begynner virkelig å få troa på at dette går bra. Jeg har jo hatt troa helt siden vi satt inn egget, men den har dalt kraftig med alle de tre negative/halveis positive testene. Men nå tror jeg at jeg må være :gravid: ! Det er jo helt utrolig hvis det stemmer :hakeslepp:

Jeg kan ikke ta gleden helt på forskudd heller. Venter på svar på blodprøven fra Rikshospitalet som jeg skal ta på mandag. Får svar etter 2-3 dager. Og frem til det blir det en billig test til og en digital CB. Og muligens stikker vi innom et apotek og kjøper flere også. Er jo ikke hver dag vi IVF/ICSI damer får positive tester, så det må jo utnyttes så mye som mulig, hehe :) Så selv om jeg ikke tør å slippe jubelen helt løs, tillater jeg meg likevel denne: :strix:

:)

Endret av Viktoria85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt tydelig en strek ja, og når du er så kort på vei, så kan man jo ikke forvente så mye sterkere strek heller! :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok den digitale testen jeg hadde liggende i går kveld, og den viste Gravid 1-2 uker :)

post-24856-0-49277000-1376689576_thumb.j

Så da slipper jeg jubelen løs og feirer at vi har lykkes enda en gang! :) Takk og lov, og heldigvis! Jeg er såå takknemlig for at vi, eller egentlig Rikshospitalet da :), klarte det! Det er godt det finnes så god hjelp til oss som sliter med å få barn.

Jeg tror jammen jeg har begynt å bli kvalm også. Jeg kjente det ganske godt i går, men ikke så godt i dag. Er det i det hele tatt mulig å bli kvalm så tidlig? Noen som vet? Med første barnet ble jeg kvalm på slutten av uke 5 tror jeg, og nå er jeg jo straks 4 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk alle sammen! Vi gleder oss veldig til å bli foreldre igjen :)

Termin 28. april hvis jeg har regnet rett. Syns fremdeles det er vanskelig å vite om en skal beregne termin ut fra innsettingsdag eller embryoets levealder. Fremdeles ingen av dere som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg beregnet fra opptiningsdatoen, altså 2 dager før innsetting. Testet alltid 12 dager etter innsetting og da var jeg 4 uker på vei. :

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk alle sammen! Vi gleder oss veldig til å bli foreldre igjen :)

Termin 28. april hvis jeg har regnet rett. Syns fremdeles det er vanskelig å vite om en skal beregne termin ut fra innsettingsdag eller embryoets levealder. Fremdeles ingen av dere som vet?

Tok forresten blodprøve i går. Tok på en privat legevakt fordi det var nærmest jobb. Jeg blir så fort svimmel når jeg tar blodprøver så jeg gav beskjed om det når jeg kom. Da ble de plutselig enda mer hjelpsomme og snille og jeg fikk legge meg på en benk mens de tok prøven og en stund etterpå. Fikk streng beskjed om å puste godt, inn gjennom nesen og ut gjennom munnen. Gikk veldig bra og damen ønsket meg lykke til :)

Jeg har bestilte nye tester fra nettet på søndag. Jeg må teste noen ganger til før jeg gir meg :) Har ikke så mange symptomer enda så jeg syns det er godt å se positive tester ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

De siste ukene har gått veldig bra, selv om jeg har vært småkvalm og uggen helt fra jeg var 3+5. Noen dager har jeg ikke kjent noe til det, mens andre dager har mannen og jeg måttet stoppe i veikanten slik at vi kan bytte sjåfør og jeg kan kjøre. Det hjelper. Men nå i dag er jeg skikkelig bekymret...

På mandag kom det ut svart-brune crinonerester, og jeg fikk litt panikk, for jeg vet jo at det er "størknet" blod. Har hele tiden hatt litt lyserosa rester, men det er helt normalt har jeg lest. Overraskelsen var derfor stor når det som kom ut var svart. Ikke så mye, kanskje en klump på størrelse med en pekefingernegl. Jeg googlet, og fant ut at dette også var normalt. Etter mandag har det kommet noen klumper til, ofte hvis jeg har rotet litt inni skjeden når jeg satte crinonen. Da har det kommet ut litt svart etter en time eller to. Jeg slo meg til ro med at jeg var fremdeles kvalm og at det var vanlig med småblødninger med Crinone.

I dag morges når jeg stod opp og gikk å do, merket jeg at det sved litt i skjeden. Jeg tørket meg og fikk sjokk når jeg så på papiret. Det var litt blod der, og jeg ble superstressa! Jeg satt Crinonen og når jeg dro staven ut igjen hang det på en klump på størrelse med en negl, som var rød/rosa. Helt tydelig friskt blod.

Nå kjenner jeg at det svir litt igjen, men jeg tør ikke gå på badet å sjekke. Mitt eneste håp er selvfølgelig at dette også er en bivirkning av Crinonen, men jeg vet ikke. De andre gangene når det kom svart ut, var jo noen timer etter at jeg satt Crinonen, og da også rotet oppi der. Men dette er annerledes, for da hadde jeg jo ligget i ro en hel natt. Jeg hadde akkurat bæsja (beklager detaljene) på dette dobesøket, og håper at det kanskje kan ha noe med det og gjøre også. Kanskje det har blitt press på skjeden eller noe... og det er jo lite som skal til før en får småblødninger når en går på Crinone. Høres usannsynlig ut egentlig, jeg vet det.

Er så i tvil om jeg burde ringe noe sted, Riksen? Fastlegen? Vet ikke om jeg burde spurt hvordan jeg skal leve fremover... om jeg skal ligge stille, og ta ting med ro, eller om jeg skal leve som normalt. Jeg skal egentlig på tidlig UL 16/9, men nå lurer jeg på om jeg burde tatt en nå, bare for å sjekke om det er noe liv der. Hjertet skal jo ha begynt å slå i løpet av uka som var, og kanskje det er det som ikke har begynt å slå og at dette derfor er starten på spontanaborten. Hva tror dere? Hva syns dere jeg skal gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:troest: Hvis du er bekymret så synes jeg du bare skal ta en telefon og spørre, det er helt sikkert ikke noe problem. Da får du råd om hva du bør gjøre, eller kanskje de sier at du ikke trenger å tenke noe mer på det, og da har kyndige folk på en måte tatt avgjørelsen for deg. Så trenger du ikke å lure. :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ring riksen og hør du :) Det hadde jeg gjort (dvs jeg ringte min klinikk 5 dager etter første ul da jeg hadde en blødning og fikk komme til samme dagen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg har ikke hatt noen flere ferske blødninger, kun den ene dråpen. Men det er stadig svart crinone som kommer ut innimellom og det tyder jo på gammel blødning.

Jeg er ikke så bekymret lengre for jeg har blitt så forferdelig kvalm. Og tenker at det er et godt tegn.

Jeg er mye mer kvalm i denne graviditeten enn i forrige. Er til og med hjemme fra jobb i dag pga det. For nye lesere kan jeg jo si at jeg er lærer på en barne- og ungdomsskole. Skulle egentlig på kurs i en by 2 timer her fra, men jeg blir så kvalm i bil at jeg orker ikke. Hadde tenkt å gå til legen i dag for å få en sykemelding, men så bestemte jeg meg for å vente noen dager for jeg føler jeg må bli med på foreldremøtet jeg og kollegaen min skal ha på onsdag. Hvis ikke må hun ta det alene og det tror jeg hun synes blir vanskelig. Er usikker på om jeg orker å gå på jobb de to neste dagene, men blir jo teit å kun komme på foreldremøtet også. ..

Noen som har opplevd dette selv og har noen gode tips til hvordan det er best å gjøre det? Jeg kan jo legge til at jeg ikke er så kvalm at jeg kaster opp, men er i veldig dårlig form hele dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første graviditeten maulet jeg salt lakris, gikk og var grønn i trynet tom uke 14, og med lita prøvde jeg det meste men bare med forbigående effekt. Det som hjalp meg best da var å ta det rolig, jeg var delvis sykemeldt og hadde et par dager i uken å hente meg inn på. I det svangerskapet kastet jeg opp tom uke 15 og kvalmen slapp taket i uke 28.

Ingefær skal hjelpe, tynne skiver med grønne epler hjalp en stund. Tror nesten bare du må prøve deg frem, det hjelper gjerne å spise oftere men mindre måltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei. Ville bare stikke innom og si at alt er bra her. Er 9+4 i dag, og synes tiden går ganske raskt. Jeg er fremdeles veldig kvalm og har nå vært sykemeldt i to uker. Fikk forlenget den med to nye uker på mandag. Hjelper veldig å ta ting med ro, sove mye og spise jevnt.

I det siste har jeg vært en del svimmel, spesielt etter dusjing, men tror det er normalt.

Mandag 16/9 var vi på tidlig ultralyd som Rikshospitalet ønsker vi skal ta. Da var jeg 8+0. Der fikk vi se en liten "bamsemums" med små stubber til armer og et flott bankende hjerte :) Veldig gøy å se! Gynekologen hadde reservert tid til ul i uke 12 også hvis vi ville ha den, og det tror jeg vi vil.

Hadde første svangerskapskontroll på mandag 23/9 og da henviste legen meg til ordinær ul til samme gynekologen. Veldig greit syns jeg for han er virkelig dyktige og hyggelig!

Legen var litt hissig for at jeg ikke hadde tatt celleprøve noen gang, så jeg fikk time til det om tre uker. Etterpå begynte jeg å lure på om det kanskje ikke var lurt å ta det når en er gravid, men da burde vel legen ha sagt det eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...