Gå til innhold

Viktoria sin dagbok


Viktoria85

Anbefalte innlegg

Alt gikk bra hos gynekologen i dag. :) Hadde slimhinne på 10 mm, og det var visst perfekt for innsetting. Foliklene jeg hadde var i dvale, der den største jeg hadde var på 6 mm. Han sa at de var i dvale dersom de var under 10 mm. Så da ligger alt til rette for at eggene skal grave seg ned og bo der i 9 mnd :) Legen var også veldig optimistisk over at vi hadde to egg på frys og mente det var gode sjanser for at i alle fall et av de overlevde, men han sa også at en kan jo ikke ta det for gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Beklager, jeg har helt glemt å oppdatere dere på siste nytt. Jeg ringte sykehuset kl. 14 på fredag etter gynekologtimen. Da hadde jeg fått time til innsetting på MANDAG allerede, altså i morgen. Vi har hatt overnattingsbesøk hele helga, så jeg har ikke fått tenkt så mye på det, men nå begynner det å synke inn, og jeg er supernervøs! Mannen begynner også å kjenne det nå, og det hjelper jo ikke meg akkurat :)

Vi flyr til Oslo på morgenen, og skal ringe sykehuset 11.15 for å få vite om eggene har overlevd. Deretter blir det innsetting kl. 13. Dersom de ikke har overlevd blir det det en veeeldig lang dag i Oslo, for vi reiser ikke hjem før på kvelden. Er ikke så ofte i Oslo, så hadde lyst å være der litt når vi først betalte 3500 kr for flyturen. Så vi tok sjansen på et positivt utfall, og at vi da kunne bruke dagen i Oslo på å feire :) Håper inderlig det blir slik... :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så spennende, lykke til! :)

Ja, det er alt for spennende! Tusen takk for lykkeønskninger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Landet i Oslo og er sinnsykt nervøs nå... Prøver å finne en rolig plass å ringe fra. 30 min igjen til samtalen. Mannen må ringe for meg. Jeg orker ikke. Skal høre på på høyttaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett av to egg overlevde opptiningen, og embryoet så veldig bra ut. 4-delt og helt perfekt :) Så nå håper vi virkelig at det skal grave seg ned og bli der i 9 mnd. Er veldig takknemlig for at vi fikk et egg inn i magen. Syns bare synd på det som ikke overlevde. Begynner å tenke på om det hadde blitt en baby dersom vi hadde satt det inn uten å fryse det ned. Hva tror dere?

Men som sagt er jeg overlykkelig over at et egg er tilbake der det skal være, ikke i en fryseboks men i magen min :) Og jeg har stor tro på at dette går riktig vei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ett av to egg overlevde opptiningen, og embryoet så veldig bra ut. 4-delt og helt perfekt :) Så nå håper vi virkelig at det skal grave seg ned og bli der i 9 mnd. Er veldig takknemlig for at vi fikk et egg inn i magen. Syns bare synd på det som ikke overlevde. Begynner å tenke på om det hadde blitt en baby dersom vi hadde satt det inn uten å fryse det ned. Hva tror dere?

Men som sagt er jeg overlykkelig over at et egg er tilbake der det skal være, ikke i en fryseboks men i magen min :) Og jeg har stor tro på at dette går riktig vei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh, så godt å høre at dere fikk positive nyheter og at dere fikk gjennomført innsett!! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Javel, testetid :) Jeg har testet tre morgener nå og syns det er vanskelig å vite hva resultatet er. Den første dagen var testen negativ og det var da 7 dager etter innsetting. Den andre testen var negativ de første 5 minuttene etter testing, men etter noen timer så jeg en svak strek/skygge. Dvs at jeg ser tydelig hvor teststreken skal være. I dag når jeg testet kom denne skyggen innen 3-4 minutter.

Dersom jeg skal sammenligne med forrige graviditet så testet jeg første gang på samme dag som i dag. Den gangen var testen negativ med en gang, men etter ca 30 min så mannen min en svak strek, slik jeg fikk i dag etter 3-4 min. Men streken er veldig veldig svak altså, så begynner å bli litt bekymra for at jeg har/har hatt en kjemisk graviditet. Hvordan tolker dere slike svake streker/skygger?

P.S. Usikker på om jeg bruker ordet skygge riktig. Vet egentlig ikke hvordan en skygge på en graviditetstest ser ut. Men på mine tester er det i allefall mørkere der teststreken skal være, ikke helt blendahvitt.

Endret av Viktoria85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men en strek er vel en strek? Eller? Så lenge den kommer innen 5 eller 10 minutt eller hva nå enn den grensa er. Har ikle erfaring med sånne jeg, brukte bare digitale. Da er det ihvertfall ikke rom for tvil. :fnise:

Spennende! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo uansett veldig tidlig å teste da, så ikke så rart om det ikke er noen tydelig strek enda.

Dette svangerskapet testet jeg nok litt tidlig, og da fikk jeg bare en svak skygge etter noen minutter. Ble vel ikke mer "tydelig" strek før nærmere 5 min.

Heier på deg :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...