Gå til innhold

Viktoria sin dagbok


Viktoria85

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

12 timer siden, ^^Belle^^ skrev:

:vinke: Så fint å høre fra deg. Krysser fingre og tær og alt som er.

Tusen takk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, prøverpåny skrev:

❤️ Ønsker deg lykke til med fryseforsøk!

Tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg tatt dagens eggløsningtest og ingen eggløsning i dag heller. Heldigvis. Da slipper vi å dyrke egget utenfor kroppen i flere dager pga at de har stengt på søndager. Så da blir det spennende å se om det blir eggløsning torsdag eller fredag, eller om jeg må sette Ovitrelle på fredag. Jeg regner med at jeg må ta sprøyta. Syns ikke kroppen er så flink på dette eggløsningsgreiene. Sprøyta har jeg liggende klar i kjøleskapet og det gjør meg ingenting å måtte ta den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagens test var ganske lik som gårsdagens. Se bilde. Jeg har merket litt eggløsningsslim, men tror ikke at jeg rekker å få eggløsning av meg selv innen i morgen. Så da blir det nok Ovitrelle, og det er helt greit. Eneste jeg må tenke på da er at Ovitrelle må være ute av kroppen før jeg kan teste hcg. Det pleier å ta 6-7 dager hos meg. 

IMG_20190221_185023.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredagens test var overraskende nok positiv tror jeg. Se bilde. Det er sikkert 8-9 år siden jeg brukte eggløsningtester sist gang så jeg er ikke så oppdatert på tolkingen av dem. Jeg var derfor veldig i tvil om testen var positiv eller bare nesten og ringte derfor Hausken. De sa at dersom jeg var i tvil og jeg hadde hentet ut Ovitrellen så kunne jeg like gjerne ta den, så slapp jeg å være usikker på om jeg hadde hatt eggløsning eller ikke. 

 

Neste ting som skjer nå er innsett kl 11 på tirsdag 26/2 i Haugesund. 

IMG_20190222_132746.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Viktoria85 skrev:

Fredagens test var overraskende nok positiv tror jeg. Se bilde. Det er sikkert 8-9 år siden jeg brukte eggløsningtester sist gang så jeg er ikke så oppdatert på tolkingen av dem. Jeg var derfor veldig i tvil om testen var positiv eller bare nesten og ringte derfor Hausken. De sa at dersom jeg var i tvil og jeg hadde hentet ut Ovitrellen så kunne jeg like gjerne ta den, så slapp jeg å være usikker på om jeg hadde hatt eggløsning eller ikke. 

 

Neste ting som skjer nå er innsett kl 11 på tirsdag 26/2 i Haugesund. 

IMG_20190222_132746.jpg

Ikke langt unna positiv i hvert fall! Og skader vel uansett ikke med litt ekstra puff fra ovitrellen. Blir veldig spennende uker fremover ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innsett var som sagt på tirsdag. Jeg har 2,5 time kjørevei til klinikken og startet derfor turen kl 08.15. Jeg hadde innsett kl 11. Jeg var så lykkelig når klokka bikka 10 og jeg ikke hadde fått tlf fra klinikken om at egget ikke hadde overlevd opptiningen. Jeg stoppet for å fylle bensin og når jeg kom inn i bilen igjen hørte jeg tlf ringe. Jeg så at det var klinikken som ringte og skyndte meg for å svare. De hadde nok ringt en stund for akkurat når jeg tok den la de på. Jeg prøvde å ringe opp igjen med hjertet i halsen, men kom ikke gjennom. Så da satt jeg med hjertebank de neste 40 minuttene før jeg var fremme. 

Jeg var skikkelig nervøs før jeg gikk inn og antok jo at egget ikke hadde overlevd opptining, og var også usikker på om det siste egget var tatt opp og om det i tilfelle hadde overlevd. Med gråten i halsen at sa jeg til kontordama at jeg hadde fått et ubesvart anrop fra dem og at jeg derfor var usikker på om det ble innsett eller ikke. Hun gikk for å sjekke med en gang og kom tilbake med et smil. Jo, det blir innsett 😃👏🏼 Jeg ble såååå glad! Når jeg snakket med hun på laben sa hun at det første hadde overlevd opptining og at det var det de skulle sette inn i dag. Så da har vi ett egg igjen på frys. Det er betryggende. Jeg fikk se egget på en skjerm før det ble satt inn. Veldig søtt 😍 Et åttedelt tredagers. 

Så nå er jeg ruger og fikk testdato lørdag 9.mars. Jeg skal selvfølgelig teste lenge før det 😅 

 

På grunn av svangerskapsforgiftning i forrige svangerskap må jeg ta blodfortynnende denne gangen. I høst tok jeg Albyl-E fra uke seks. Det er en liten sjanse for fosterskade og spontanabort med disse. Fosteret sluttet å vokse i uke seks så jeg er veldig redd for at det er tablettene som har forårsaket aborten. Jeg ønsket ikke å ta disse pga det, og spurte Jon Hausken om jeg kunne ta noe annet. Han mente at Klexane sprøyter var mye bedre og han ville jeg skulle ta dem fra i går. Så nå tar jeg en sprøyte og en Lutinus hver kveld. Håper det gjør susen. 🤞🏻 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå, det var fine nyheter å komme inn til en torsdags morgen. :nordvesta:

Håper at Klexane funker bedre for deg og at dette går rette veien. :hjerte: 

Bor du nordenfor klinikk Hausken? Jeg bor i Hauskenbyen skjønner du. :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.2.2019 den 7.23, ^^Belle^^ skrev:

Åååå, det var fine nyheter å komme inn til en torsdags morgen. :nordvesta:

Håper at Klexane funker bedre for deg og at dette går rette veien. :hjerte: 

Bor du nordenfor klinikk Hausken? Jeg bor i Hauskenbyen skjønner du. :fnise: 

Jeg bor sør for Hausken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har siden 5 dpo tatt graviditetstester av strimmelvarianten. Ovittellen satt i til 8 dpo, altså 9 dager etter Ovitrellen ble satt. Den har ikke sittet så lenge tidligere. 8 dpo var teststreken i allefall veldig, veldig svak. Etter det har den bare blitt sterkere 😲😃 Jeg legger ved et bilde av testen jeg tok i ettermiddag på ganske konsentrert urin. Jeg syns den ser like positiv ut som testene jeg tok 10 dpo ved mine tidligere graviditeter som gikk fint. Den jeg fikk på 10dpo i høst var ikke like sterk som den jeg tok i dag. Håper det er et godt tegn. Tok også en digital og den viste "Gravid 1-2 uker" :hakeslepp: Jeg håper virkelig det skal gå denne gangen 🤞🏻🙏🏻😬😀

IMG_20190305_182617.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herlighet så kjekt!! Gratulerer så mye, jeg krysser alt jeg har for deg 🤞💕🤩🙌😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

16 timer siden, ^^Belle^^ skrev:

Ååååh, helle pelle for noen gode nyheter! :strix: :nordvesta:

 

15 timer siden, Bokdamen skrev:

Herlighet så kjekt!! Gratulerer så mye, jeg krysser alt jeg har for deg 🤞💕🤩🙌😍

 

12 timer siden, prøverpåny skrev:

Gratulerer! 😊

Tuuusen takk 😀😀😀 Jeg er sååå glad for positiv test! Nå håper jeg at alt går på skinner fremover. Gruer meg til Klexanesprøyta som nå forhåpentligvis skal settes hver kveld i 9 mnd. Er heldigvis blitt litt vant til den allerede, så håper det går seg enda mer til etter hvert. Alt er verdt det dersom der blir en unge av det! 😀 

 

Testen i dag er sterkere enn den i går. Tar det som et positivt tegn. 

IMG_20190306_113504.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.3.2019 den 8.13, ^^Belle^^ skrev:

Ååååh, helle pelle for noen gode nyheter! :strix: :nordvesta:

 

På 6.3.2019 den 9.56, Bokdamen skrev:

Herlighet så kjekt!! Gratulerer så mye, jeg krysser alt jeg har for deg 🤞💕🤩🙌😍

 

På 6.3.2019 den 12.31, prøverpåny skrev:

Gratulerer! 😊

Tuuusen takk 😀😀😀 Jeg er sååå glad for positiv test! Nå håper jeg at alt går på skinner fremover. Gruer meg til Klexanesprøyta som nå forhåpentligvis skal settes hver kveld i 9 mnd. Er heldigvis blitt litt vant til den allerede, så håper det går seg enda mer til etter hvert. Alt er verdt det dersom der blir en unge av det! 😀 

I uke 4+0 tok jeg en CB digital. Fikk da opp Gravid 1-2. Jeg ble litt skuffet for jeg håpet at det skulle vise Gravid 2-3. Jeg tok heldigvis en lik test når jeg var 4+1 og den viste akkurat det jeg håpet; Gravid 2-3. Jippi! 👏🏼😃

I går tok jeg blodprøve for å måle hcg, og skal ta i morgen også. Da blir det på 4+2 og 4+4. Så håper jeg veldig at det er en fin stigning der. Får nok svar på torsdag. Skal holde dere oppdatert. 

IMG_20190310_103508.jpg

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige uke tok jeg blodprøve for å måle hcg. Den første var jeg 18 dpo og den var 437. Den andre tok jeg 22 dpo, men dessverre så har enten legekontoret eller sykehuset rotet den bort og jeg fikk aldri vite hvor mye den var på. Fikk på grunn av dette tilbud om å komme til legekontoret for å ta en ny på fredag når jeg var 22 dpo, altså 4+6 uker. Jeg fikk svar på den i går og den var på 2788. Jeg skjønner ikke helt dette her, for den på 22 dpo burde jo vært på ca 1700 og inne 2788? Hcg skal vel dobles annenhver dag. Jeg ganget derfor 437 med for å vite ca hva hcg skal være på fire dager etter, og kommer da frem til ca 1700. Så nå er jeg nervøs for blæremola. Har hørt at det kan gi rask hcg stigning. Jeg har også vært inne på tanken om tvillinger, men når jeg søker på hcg nivå for tvillinger så ligger det på en god del høyere enn mine verdier. 

 

Jeg skal til privat gynekolog på tirsdag når jeg er 6+3. Jeg skulle egentlig diskutere om jeg burde starte på Albyl-E eller Klexane i uke 6, men så bestemte Jon Hausken som er gynekolog på Hausken i Haugesund at jeg burde ta Klexane helt fra innsett for det var minst like viktig da som fra uke 6 av. Dette hadde med morkakedanningen å gjøre forstod jeg. Så nå har jeg egentlig ikke bruk for timen hos privat gynekolog. I henvisningen fastlegen min sendte til ham står det at jeg ønsker å diskutere dette med blodfortynnende. Jeg håper at han vil ta en ultralyd i stedet. Jeg er sååå nervøs for om alt går bra eller ikke med den lille i magen og orker ikke å få et negativt svar på samme sted som sist (Hausken i Stavanger). Jeg skal på tidlig ultralyd der når jeg er 7+4, og det er den 7. april. Så da håper jeg det er greit for privat gynekolog på tirsdag (26.mars) at planen for legetimen blir endret og at jeg får se en frisk baby med bankende hjerte begge gangene. 

 

Angående kvalme så kjente jeg tendenser allerede 3+3/3+4/3+5. Når jeg var 5+1 ble det plagsomt, men de siste to dagene 5+2 og 5+3 har set ikke vært så ille likevel. Håper det er for at jeg ikke har tid til å kjenne etter når jeg er på jobb. Jeg har fri i morgen så jeg ser frem til å få tid til å legge merke til symptomer da. 

 

Ønsker dere alle en fin kveld :)

Endret av Viktoria85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...